Bare sex

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
FirstTime

Bare sex

Bericht door FirstTime » 26 okt 2013 17:36

Hallo,

Ik ben waarschijnlijk heel onwetend, maar ik denk dat dit wel het juiste plekje is om mijn vraag te stellen. Volgende week heb ik mijn eerste keer bare sex. Ik weet dat hierbij risico's verbonden zijn, maar voor welke 'partij' zijn de risico's eigenlijk het grootste: de neuker of geneukte?

Lijkt me misschien een rare vraag, maar heeft de ene niet meer kans dat de anderen om het over te dragen (of te krijgen?)?

Sorry alvast voor mijn onwetendheid

Homba
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Bare sex

Bericht door Homba » 26 okt 2013 20:59

Waarom laten jullie je niet eerst testen of doe je het veilig als je zoveel schrik hebt om besmet te worden?

BiNDing
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door BiNDing » 26 okt 2013 21:12

Homba schreef:Waarom laten jullie je niet eerst testen of doe je het veilig als je zoveel schrik hebt om besmet te worden?
*ding ding ding*
Dat is het correcte antwoord!

Nee, seriously. Doen, dat testen.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 26 okt 2013 21:45

Als je het antwoord op zo'n vraag niet weet, dan moet je er niet aan beginnen.

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 27 okt 2013 09:18

Zoals hierboven gezegd, misschien beter eerst weten waar je aan begint voor je er ook effectief plannen voor maakt :wink:
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 27 okt 2013 11:21

om op je vraag te beantwoorden: de bottom heeft meer kans om hiv te krijgen van zijn partner dan vice versa. in beide gevallen is de kans geen 100% maar blijft de kans echter wel reëel.
what kind of man loves like this?

FirstTime

Bericht door FirstTime » 27 okt 2013 11:51

[quote="Sylvan"]om op je vraag te beantwoorden: de bottom heeft meer kans om hiv te krijgen van zijn partner dan vice versa. in beide gevallen is de kans geen 100% maar blijft de kans echter wel reëel.[/quote]

Bedankt voor de reactie Sylvan. Toch iemand die gewoon op de vraag kan antwoorden.
Zijn beide getest en goed bevonden, maar desalniettemin wou ik weten bij wie de kans het grootste is.

Pulse
New user
New user

Bericht door Pulse » 27 okt 2013 13:56

De antwoord van Sylvan is juist maar vergeet niet dat HIV is niet de enig infectie dat je, van bare sex, kan krijgen.
Ik ben nog Nederlands aan het leren, dus excuseer voor elke fout.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 28 okt 2013 09:03

Sorry, maar het is wel grappig en tegelijk triest dat iedereen dan wel direct een waarde-oordeel geeft maar dan niet eens op de vraag antwoord. Goed bedoeld en juist no doubt, maar antwoord ook op zijn vraag he.
Je hebt ook minder kans op besmetting als je besneden bent (top that is).
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 02 nov 2013 16:36

Liro schreef:Je hebt ook minder kans op besmetting als je besneden bent (top that is).
is daar een verklaring voor?

of een verklaring waarom een bottom meer kan op besmetting heeft?

ik vraag het ook maar uit interesse en ben ik het eens met de waardeoordelen van hierboven, ik ga mijn gedrag niet aanpassen: bare seks met iemand die niet getest is vind ik zowiezo een te groot risico.
What does the Fox say?

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 02 nov 2013 18:44

Uhm ik vind alles van eeltlaagje tot bacteriën. Geen idee, maar ik heb dat al vaker gelezen.
En bottom is dacht ik omdat sperma het virus bevat. Als top heb je wel het risico van wondjes bij de ander.

That said, het is nu ook wel een risico dat ik niet zou nemen.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Bericht door FiduciaryBank » 02 nov 2013 20:47

sneakyboy1210
New user
New user

Bericht door sneakyboy1210 » 27 nov 2013 18:20

Voor dat besneden zijn: wanneer je besneden bent, krijg je een verhard epitheel (laag), is moeilijker doordringbaar = een betere barrière, dan een vochtiger milieu. Dat heb ik toch meegenomen uit de lessen histologie, dus verwijt me nu niet als het niet zo is ;)

padzo
Regular user
Regular user

Bericht door padzo » 12 dec 2013 20:15

Wil je dit doen puur uit nieuwsgierigheid? Ik denk dat het met condoom even goed genieten is.

je doet wat je wil natuurlijk, maar zeker als de ander al andere seksuele contacten heeft gehad, zie ik niet in hoe de voordelen hier opwegen tegen de nadelen. Moraliserend als ik ben.

ik zou het gewoon met condoom en veel glijmiddel doen, dat is even goed, en je zal je er ook beter bij voelen. Je kan niet genoeg eraan herinnerd worden hoeveel HIV is ingeslopen bij de homo's. Als je écht het niet kan laten, vind ik dat er Ten eerste veel vertrouwen moet zijn, en dat je je beide daarnaast moet laten testen, en daar mss voor de zekerheid een vensterperiode tussenlaten.

sorry als ik je afschrik. Maar het is voor ieders goed, succes ! :)

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 12 dec 2013 21:15

padzo schreef:Wil je dit doen puur uit nieuwsgierigheid? Ik denk dat het met condoom even goed genieten is.
Meh, vind je dat echt? :-?

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 13 dec 2013 08:48

Liro schreef:
padzo schreef:Wil je dit doen puur uit nieuwsgierigheid? Ik denk dat het met condoom even goed genieten is.
Waarom niet? :P
Ik zou zelfs eerder voorkeur geven mét dan zonder. :wink:
Fluctuat nec mergitur

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 13 dec 2013 10:18

JFK schreef:
Liro schreef:
ik niet, ik vrij altijd veilig vanwege soa's enzo maar ik vind persoonlijk toch dat zonder beter voelt ><
what kind of man loves like this?

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 13 dec 2013 10:32

Sylvan schreef: ik niet, ik vrij altijd veilig vanwege soa's enzo maar ik vind persoonlijk toch dat zonder beter voelt ><
²

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 13 dec 2013 11:25

JFK schreef:
Liro schreef:
Hierop aansluitend: Wat ben je ermee als het fysiek beter voelt, wanneer je met de gedachte zit dat je misschien HIV aan het oplopen bent... 'Goed voelen' is relatief. Gemoedsrust lijkt mij ook belangrijk.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 13 dec 2013 12:03

Ja duh, maar everything else being equal is zonder leuker vind ik.

Gesloten