Moslims

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
xLindseykeeuh
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Moslims

Bericht door xLindseykeeuh » 26 okt 2013 00:11

Hey
Iemand in mijn vriendengroep is een moslima. Nu is mijn vraag weet iemand hoe zij zou reageren? want ik zou mij graag willlen outen aan mijn nieuwe vrienden op school.
gr
~~als er één muziek is die sex uitstraalt is het well jazz en dan specifiek de sax~~

Roosej
New user
New user

Re: Moslims

Bericht door Roosej » 26 okt 2013 00:15

Dit is echt afhankelijk van persoon tot persoon en het is moeilijk om te voorspellen hoe ze zou reageren. Ik heb ook een tijdje met een moslima in de klas gezeten en ik kon er met haar relatief open over praten. Is ze zeer streng religieus of minder strikt? Hoe staat ze in het algemeen tegenover dingen?

xLindseykeeuh
New user
New user

Bericht door xLindseykeeuh » 26 okt 2013 15:02

okej dan ga ik het toch eerst aan andere vrienden moeten zeggen zodat het minder hard voor haar aankomt. Toch bedankt alvast.
~~als er één muziek is die sex uitstraalt is het well jazz en dan specifiek de sax~~

lynn__
Regular user
Regular user

Bericht door lynn__ » 26 okt 2013 17:35

Ik heb ook met een moslima in de klas gezeten en ze maakte er, bij mijn weten toch, geen probleem van (:
Draco dormiens nunquam titillandus

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 27 okt 2013 22:49

Ik denk dat het heel hard afhangt van hoe streng moslima ze is. Het is altijd handig om eerst eens in het algemeen te praten over holebi's, op die manier weet je al hoe ze erover denkt.

Ik heb ooit met een Turkse student gepraat daarover en die maakte daar helemaal geen probleem van. Dus toen heb ik mij geout tegen hem. Toen ik laatst met een Afghaanse student praatte, die heel wat strenger was in zijn geloof, hadden we een zware discussie over holebi's. Uiteindelijk heb ik mij toch geout en hij denkt dat ik nog zal veranderen als ik de juiste man tegenkom. Het is niet dat hij mij nadien volledig negeerde of slecht bekeek; hij denkt gewoon dat holebi's niet bestaan.

Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om eerst de andere vriendinnen in te lichten.

Veel succes!

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 28 okt 2013 16:19

Er is geen standaard reactie voor een moslima/ moslim :p Ik heb al veel verschillende reacties gehad van mensen dei geloven in het algemeen, van afwijzing tot het maakt niet uit en acceptatie. Je kan best eerst een paar andere mensen inlichten en er met hen is over spreken maar ga ook niet roddelen over de moslima ;) en als ze het dan te weten komt kan je eventueel een open gesprek aan gaan als ze dat wilt.
Veel succes en ik hoop dat ied in je omgeving goed reageert wanneer je zo ver bent ;)
if you're gonna say it, say it right

Gesloten