bedrog of niet ?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
tess24

bedrog of niet ?

Bericht door tess24 » 20 okt 2013 18:27

Hoi allemaal,
Mijn naam is tess ik beb 24 en heb een relatie van 2 jaar... dit loopt goed en sinds enkele weken wonen we ook samen. Ik zit met iets waar ik graag jullie mening over zou kennen. Vorihe week ging ik feesten met men vrienden, en er was een jongen heel de tijd me aa het proberen te versiere . Zowel men vrienden als ik vinden dat redelijk grappig. Uiteindelijk heb ik even die jongen uit zijn lijden verlost en gezegd dat ik lesbisch ws rn dat hij daarom zo weinig succes boekte.
Hij moest ermee lachen en vroeg of hij me toch eens mocht kussen...
Ik had al goed wat gedronken en zei dat het ok was.
Voor de rest was het een rustige avond , en heb ik er net echt over nagedacht. Op een gegeven moment zei ik tegen 1van mijn vrienden, amai dat moet ik tegen hanne ( mijn vriendin) vertelleb. Mijn vrienden vinden dat ik het haar niet kan veryellen ik snap niet goed waarom niet... zouden jullie je bedrogen voelen als je partner met dit verhaal kwam ??

Zathura
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: bedrog of niet ?

Bericht door Zathura » 20 okt 2013 18:57

Eerlijk? Ik zou er niet zo blij mee zijn, moest ik het horen. Je kan de schuld natuurlijk weer op de drank gaan schuiven, maar dat vind ik eerlijk gezegd een slap excuus. Dat er geen gevoelens mee gepaard gingen, geeft me ook weer zo'n dubbel gevoel. Ik kan alleen maar duidelijk maken dat als ik je partner was geweest, dat ik het helemaal niet zo fijn gevonden zou hebben. Betekent dit dat ik moet verwachten dat je mogelijk met iedereen gaat kussen als je dronken bent? Ik weet het niet. het kan best niet zo zijn, maar het zet me wel aan het nadenken. Of je het je vriendin wilt vertellen, is volledig jouw keuze. Daar ga ik me niet mee bemoeien.
En natuurlijk vat iedereen het anders op. Het kan zijn dat je vriendin het erg er niet van in ziet, maar ik zou het toch niet meer doen. :')
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Kleerkastkast » 20 okt 2013 18:58

Hallo,

Interessant verhaal. Om te beginnen: uiteindelijk gaat het om wat jij hiervan vindt, en hoe jij hiermee omgaat. Ik denk niet dat iemand, ook ik niet, goed advies kan geven aangezien we jullie verhouding en relatie niet kennen. Volgens mij is het belangrijk dat jij als het ware goed nadenkt over deze situatie en bekijkt of jij er al dan niet mee zou kunnen leven. Het is jouw keuze: vertel je het, wat jouw plan was. Of hou je het achter, wat de 'tips' van je vrienden waren...

Om op je vraag te antwoorden: ja, ik zou mij bedrogen voelen. Ik heb me al regelmatig afgevraagd wat ik het ergst zou vinden: dat mijn partner mij bedriegt en het wel zegt, of als ze het niet zegt. Hoe zwaar het ook is, ik persoonlijk zou het liever van haar te weten komen, dan via-via. Dat zou het nog zwaarder maken. Naar mijn mening doe je er het beste aan om het te vertellen. Maar weer hetzelfde verhaal: ik zit niet in deze situatie en kan niet vertellen wat je moet doen. Jij bent haar vriendin en jij weet dus wat het beste is voor jullie. ;) Nog veel succes tussen jullie twee!

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 20 okt 2013 21:41

Als je als lesbische een jongen kust op een zat feestje en hij nam het initiatief, dan is het toch duidelijk dat het helemaal niets serieus is? Moest het met een meisje zijn zou het toch wel een ander verhaal zijn vind ik. In de plaats van je vriendin zou ik het eerst ook niet leuk vinden om te horen, maar wel gerustgesteld zijn door het feit dat het een jongen was en de omstandigheden en ook het feit dat je het openlijk vertelt. Maar haar duidelijk dat het niet bedoeld was om te experimenteren of wat dan ook, maar dat hij initiatief nam.

+ als je over zoiets openlijk kan spreken, zou dat dan voor je relatie niet positief kunnen zijn? Gewoon het feit dat jullie openlijk over zo'n dingen kunnen praten. Mijn advies zou zijn: vertel het haar op een rustige manier, vertel haar dat er geen enkele betekenis bij was en dat het gebeurde voor je er bij nadacht en vertel haar hoe graag je haar wel ziet. Als zij dan rustig reageert is dat erg goed voor het vertrouwen tussen jullie.

Maar zoals hierboven reeds gezegd: wat het beste is hangt per relatie af. Als ze al overdreven jaloers is bv zou ik het niet vertellen omdat het haar enkel maar meer achterdochtig zou maken. Als jullie dingen al openlijk kunnen vertellen, kan het dan weer wel. Succes :)
Laatst gewijzigd door Fox is not my name op 21 okt 2013 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
What does the Fox say?

Amélie
New user
New user

Bericht door Amélie » 20 okt 2013 22:20

Oké, so let me get this straight:
je hebt een relatie, kust met iemand anders en begrijpt niet hoe dat eventueel een probleem zou kunnen zijn voor je vriendin...?

Sorry, maar da vind ik gewoon raar.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 okt 2013 12:07

Amélie schreef:Oké, so let me get this straight:
je hebt een relatie, kust met iemand anders en begrijpt niet hoe dat eventueel een probleem zou kunnen zijn voor je vriendin...?

Ik niet. Ik zou er geen problemen mee hebben omdat ik zou weten dat het niet serieus is.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Allives
New user
New user

Bericht door Allives » 21 okt 2013 12:19

Liro schreef:

Ik niet. Ik zou er geen problemen mee hebben omdat ik zou weten dat het niet serieus is.
ok, maar zou je het niet wél graag weten? Ik zou zoiets toch willen weten ...

Ik denk ook dat het gewoon afhankelijk is van het soort relatie dat jullie hebben hé. Als het duidelijk een exclusieve relatie is, dan vind ik dat je zoiets niet doet... Langs de andere kant, het is ook maar menselijk dat dit soort dingen gebeuren, het stelt allemaal niet veel voor en ik denk dat het in de meeste relaties geen breekpunt zou zijn. Oneerlijk zijn en dingen achter houden zou ik veel erger vinden.

Maar 't is inderdaad iets wat je zelf moet uitmaken en waarbij je jezelf misschien ook de vraag moet stellen "zou ik willen dat mijn vriendin me zoiets vertelde? "
He who knows, does not speak. He who speaks, does not know.
- Lao Tzu

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 21 okt 2013 12:45

Allives schreef: Maar 't is inderdaad iets wat je zelf moet uitmaken en waarbij je jezelf misschien ook de vraag moet stellen "zou ik willen dat mijn vriendin me zoiets vertelde? "
Hierbij ben ik het eens. Stel jezelf deze vraag en maak dan voor jezelf uit wat jij wilt. Succes!
Liro schreef:

Dus als jij een relatie hebt met een persoon, zou je het niet erg vinden om hem te bedriegen (ja, in mijn ogen is dit bedrog) en mag hij hetzelfde doen? Dan vraag ik mij persoonlijk af wat het nut is van deze relatie.. Ach ja, ieder zijn ding...

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 okt 2013 13:06

Allives schreef: ok, maar zou je het niet wél graag weten? Ik zou zoiets toch willen weten ...
Ja jawel, weten wel. Anders zou die persoon iets te verbergen hebben he.
Kleerkastkast schreef: Dus als jij een relatie hebt met een persoon, zou je het niet erg vinden om hem te bedriegen (ja, in mijn ogen is dit bedrog) en mag hij hetzelfde doen? Dan vraag ik mij persoonlijk af wat het nut is van deze relatie.. Ach ja, ieder zijn ding...
Ik denk dat wij wel een heel verschillende definitie van 'bedrog' hebben. Het is een niet-serieuze zatte kus. Als je dat al ziet als bedrog denk ik net dat je wel erg onzeker bent over je relatie. Ik ga ervan uit dat de persoon waar ik een relatie mee heb, van mij houdt. En dat een kus die niet eens serieus is, daar echt 'niets' mee te maken heeft.
Als ik dat niet wist en jaloers zou zijn, dan zou ik erg onzeker zijn over mijn relatie. En daar zou ik me dan wel van afvragen wat het nut is.

In het algemeen: het gaat over de intentie. Als je er geen foute intenties bij had (cfr. bedriegen) dan is het in mijn ogen geen bedrog. Als je het wilt stil houden omdat je het niet ok vindt wat je gedaan hebt (voor jezelf, want er zijn gevoelens), tja.. dat is iets anders.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Allives
New user
New user

Bericht door Allives » 21 okt 2013 13:19

Liro schreef:Het is een niet-serieuze zatte kus. Als je dat al ziet als bedrog denk ik net dat je wel erg onzeker bent over je relatie. Ik ga ervan uit dat de persoon waar ik een relatie mee heb, van mij houdt. En dat een kus die niet eens serieus is, daar echt 'niets' mee te maken heeft.
Ja maar, bedrog hangt toch af van de afspraken die gemaakt zijn en het feit of je je partner bedriegt door die afspraken met je voeten te vegen? Stel dat zij in hun relatie afspreken om monogaam te zijn en kussen met iemand anders not done is, dan is een zatte kus bedrog (zat of niet speelt zelfs geen rol vind ik). En in dat geval moet je gewoon eerlijk zijn, vind ik. Als er afspraken zijn dat zoiets helemaal niet erg is, dan moet je niets vertellen. Zo zou ik het toch bekijken in dezelfde situatie ...
He who knows, does not speak. He who speaks, does not know.
- Lao Tzu

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 okt 2013 15:05

Als je dat hebt gespecifieerd in een relatie dan wel. As in jullie hebben beiden gezegd 'dit zou voor mij echt niet kunnen'. Ik zou persoonlijk die eis nooit zo sterk stellen.
Wat ook weer niet wilt zeggen dat die dan maar met jan en alleman moet gaan kussen elke week he.

Amélie
New user
New user

Bericht door Amélie » 21 okt 2013 15:55

Liro schreef:Als je dat hebt gespecifieerd in een relatie dan wel. As in jullie hebben beiden gezegd 'dit zou voor mij echt niet kunnen'.
Ik vind het net omgekeerd. Ik ga er nog steeds van uit dat een relatie exclusiviteit betekent. En daar versta ik dan onder: niet kussen / geen seks met andere mensen.
(Maar als ik dit topic lees, is dat blijkbaar een hopeloos ouderwetse visie op een relatie.)

Het kan heus wel zijn dat iemand een relatie heeft waarin andere zaken worden afgesproken. Tot daartoe vind ik het oké. MAAR: kussen met iemand anders en dan niet kunnen begrijpen waarom uw lief daarvan aangedaan zou zijn, want "het was toch niet gezegd dat dat niet mocht"... Nee, da vind ik wel echt te gek.

Ik vraag me ook af wat op die manier nog de betekenis is van een relatie... "Ik vind jou leuker dan de andere mensen die ik binnendraai / waar ik seks mee heb"?? Daar neem ik geen genoegen mee, hoor.
Maar ja, dat zal dan wel te wijten zijn aan mijn onzekerheid. :roflmao:

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 21 okt 2013 16:15

Liro schreef: Ik denk dat wij wel een heel verschillende definitie van 'bedrog' hebben. Het is een niet-serieuze zatte kus. Als je dat al ziet als bedrog denk ik net dat je wel erg onzeker bent over je relatie. Ik ga ervan uit dat de persoon waar ik een relatie mee heb, van mij houdt. En dat een kus die niet eens serieus is, daar echt 'niets' mee te maken heeft.
Als ik dat niet wist en jaloers zou zijn, dan zou ik erg onzeker zijn over mijn relatie. En daar zou ik me dan wel van afvragen wat het nut is.

In het algemeen: het gaat over de intentie. Als je er geen foute intenties bij had (cfr. bedriegen) dan is het in mijn ogen geen bedrog. Als je het wilt stil houden omdat je het niet ok vindt wat je gedaan hebt (voor jezelf, want er zijn gevoelens), tja.. dat is iets anders.
Persoonlijk vind ik dat je het dan ook gemakkelijk van je af kunt schuiven als je als excuus gebruikt dat het toch je intenties niet waren. Uit die redenering begrijp ik dat je met iedereen zomaar kunt zoenen, want het was toch niet gemeend.
Daarbij nog eens, het excuus "Ik was zat" zie ik niet als een oprecht excuus. Je kan ook elke keer je partner in elkaar slaan als je zat bent. Is het excuus "Ik was zat" dan ook goed? Kussen en slaan zijn dan twee verschillende dingen, maar ik vind niet dat als je zat bent, opeens alles mag.

Is het trouwens ook niet normaal dat je jezelf wat onzeker voelt als je -je partner ziet zoenen met iemand anders? Ik wil helemaal niet het jaloerse type zijn, maar als ik mijn partner opeens met iemand anders zou zien kussen, dan knaagt er bij mij wel iets. Dat jij je er niet onzeker bij voelt, dan is dat super en ik kan daar ook niks op tegen hebben, maar heel veel mensen zien zoenen inderdaad wel als bedrog.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 okt 2013 16:43

Zathura schreef:Daarbij nog eens, het excuus "Ik was zat" zie ik niet als een oprecht excuus.
Wat zou je liefst hebben: je partner kiest iemand als hij of zei totaal zat is, of als hij of zij bloednuchter is? There is a difference. Je kan beide niet leuk vinden, dat zeg ik niet, maar er is wel een verschil.
En ja, je kan dat gemakkelijk als excuus gebruiken. Maar wat voor relatiebeeld hebben mensen toch waarbij je iets niet ok vindt omdat dat een makkelijk excuus is? Als je partner je wilt bedriegen en hetgeen hem of haar tegenhoudt is dat er geen excuus is, dan vind ik dat bijna even erg als effectief bedrogen worden..
Amélie schreef:Ik vraag me ook af wat op die manier nog de betekenis is van een relatie... "Ik vind jou leuker dan de andere mensen die ik binnendraai / waar ik seks mee heb"?? Daar neem ik geen genoegen mee, hoor.
Maar ja, dat zal dan wel te wijten zijn aan mijn onzekerheid. :roflmao:
"Ik wil misschien niet 'altijd' bij jou zijn en ik vind het soms ook leuk om dingen te doen met andere mensen. En toch ben jij het belangrijkste in mijn leven en zou ik totaal niet zonder je kunnen. Ik laat jou alles van mij zien, en ik hoop dat je dat weet zodat ik dat niet telkens hoef te bewijzen."
Is dat nu zo gek? Een zatte kus met een ander doet daar toch 'niets' van afbreuk aan.

Doll
New user
New user

Bericht door Doll » 21 okt 2013 20:17

Waarom heb je die jongen feitelijk gekust ?
Spoiler! :
Nosy little fucker aren't you

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 21 okt 2013 20:54

Mijn mening is: als je iemand graag ziet, kus je niet met een ander. Dan zou je zelfs er niet aan denken om een ander te kussen, laat staan het ook effectief te doen.
Maar bon, da's mijn (ouderwetse) mening.

Wanderlust
New user
New user

Bericht door Wanderlust » 21 okt 2013 21:52

Wauw, blijkbaar nog iemand die heel ouderwets over relaties denkt. Ik heb er zelfs nog nooit over nagedacht om in het begin van een relatie afspraken te maken over kussen of seks met iemand anders, het leek me vrij normaal dat je dat gewoon niet doet.
I have seen more than I remember, and remember more than I have seen.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 okt 2013 23:14

Disco Trut schreef: Ik zou het wél echt niet fijn vinden denk ik, maar meer onder het 'was dat nu echt nodig'-idee dan iets anders.
Ja ik ook niet hoor. Ik ga niet zeggen 'oh tof tof!', maar ik zou er nu geen 'probleem' van maken.
Disco Trut schreef:Vooral verongelijkt mokken vermoedelijk, zo ben ik wel :)
Haha, serieus? Je beseft toch dat dat een klein beetje schattig is, en dat kan je stoere zelf nu toch echt wel niet hebben :P

@Wanderlust: jouw opvatting is nog steeds de normale implicatie van een relatie hebben hoor, don't worry. Maar voor iemand een relatie met mij begint, gaat die mij echt wel goed genoeg kennen om te weten dat de normale implicaties niet opgaan en is dat al lang ter sprake gekomen :)

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 22 okt 2013 11:12

Owww, my bad! Die pony maakt me natuurlijk wel een beetje bang en is keistoer :whistle:

liekex3
New user
New user

Bericht door liekex3 » 26 okt 2013 00:59

Ik zou het niet kunnen plaatsen.

Ook ik vind kussen iets heel intiems en dat doe je niet zomaar met de eerste de beste die je tegen komt. En waarom kussen met een jongen omdat hij het vraagt. Lijkt me zo raar...

Ik vind kussen bedrog, maar dat is mijn mening en ik hoop dat als ik een lief heb zij dezelfde mening daarover heeft :)
In een relatie praat ik wel over wat not done is eigenlijk.

Gesloten