Geen reactie meer na een geslaagde date?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Leandro

Geen reactie meer na een geslaagde date?

Bericht door Leandro » 19 okt 2013 00:27

Hey,

graag had ik jullie advies geweten ivm het volgende.

Enkele dagen geleden heb ik een leuke date gehad met een jongen. De date zelf was meer dan geslaagd, dat hebben we allebei duidelijk laten merken aan elkaar. Ik mocht zelfs bij hem op zijn kot blijven slapen, omdat het te laat was om nog naar huis te gaan. En ja, daar is wat gefriemel bij geweest. Maar we stonden er beide achter. De volgende ochtend hebben we nog wat gepraat en zei hij: "Ik heb absoluut geen spijt dat ik jou heb leren kennen." (en daarmee doelde hij niet op het samen slapen). Dus dacht ik: dit zit wel goed :) Hij zei ook dat ik zijn type was en dat hij me keilief vond. Wat wederzijds is. We namen afscheid, elkaar een kusje op de wang gegeven en hij liet me duidelijk merken dat hij me nog wou zien.

Tot dan liep alles vlekkeloos. Maar thuis gekomen stuurde ik hem een smsje dat ik het echt leuk vond en hem best beter wil leren kennen. Maar geen antwoord. 's Avonds nog eens en weer geen antwoord. De volgende dag nog een smsje, weer niets. Vandaag heb ik hem geprobeerd te bellen, maar na 3x rinkelen kwam ik op de voicemail. Ik heb hem dan nog een smsje gestuurd met de vraag of alles oké was en of ik iets verkeerd had gezegd. Maw wat gevraagd om iets van hem te laten horen. We zijn nu enkele een 4tal uren later en nog niets...

Wellicht hebben jullie al door wat ik wil vragen: wat moet ik nu doen? Want de date was echt een succes. Dat voelde ik niet alleen, dat was ook zo. Hij gaf ook vaak aan dat hij me ziet zitten. Maar waarom neemt hij dan geen contact op??? Hij zei zelf dat hij me nog wou zien. Ik wil hem niet bestoken met smsjes/telefoontjes want dat komt alleen maar stalkerig over. Ik blijf ook redelijk oppervlakkig in de smsjes. Nog geen echte liefdesverklaringen, daar is het ook nog te vroeg voor. Eerst elkaar nog beter leren kennen al moet ik toegeven dat ik veel aan hem denk. Hij is single, homo en geout dus daar kan het probleem al niet liggen. Misschien is hij niet zo'n smser, maar enkele dagen niets van je laten horen is wel heel lang. Ik moet wel toegeven dat ik merkte dat hij voor onze date ook niet op elk smsje reageerde, maar tenminste wel op een volgend dan.

Volgens verschillende datingsites hoeft dit probleem (is blijkbaar een bekend fenomeen) niet per se iets negatiefs te betekenen. Maar wat doe je eraan? :s Ik wil gewoon ook weten of hij nog contact wil. Dat vroeg ik ook in het laatste smsje, dan weet ik tenminste waar ik sta. Maar dus geen reactie...

Weten jullie wat ik nog kan doen?

Thx! xxx

Pura-Vida
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Geen reactie meer na een geslaagde date?

Bericht door Pura-Vida » 19 okt 2013 10:49

Als de date een week geleden is stuur je hem nog eens iets of bel je gewoon even... 7 dagen is wel de limiet hier denk ik.... dan zou het voor mij al niet meer hoeven

vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 19 okt 2013 10:56

Ik vind het vreemd. Ik zou allerlei dingen kunnen bedenken die kunnen mislopen met de telefoon. Misschien een berichtje via fb ofzo dan? Wat een ander medium is en zo vermijd je dus problemen met de telefoon die de oorzaak kunnen zijn, ook al is die kans klein. Ik heb gemerkt dat sommige mensen nogal snel van stapel lopen. Het gevolg kan zijn dat je eigenlijk meer denkt dan dat er is.

Ik zou hem dus nog eens een berichtje via fb sturen, maar als hij contact neemt zou ik mijn teleurstelling niet onder stoelen of banken steken en hem dan ook de boodschap geven dat het nu mijn buurt is om hem te zeggen dat het niet meer hoeft. Ik snap niet echt goed wat daar een deftige uitleg voor kan zijn. In elk geval niet 'ik heb het druk' :kots:
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 19 okt 2013 11:38

Er kunnen vele redenen zijn. Maar als ik eerlijk mag zijn: je pusht hem wel. Je probeert hem op alle mogelijke manieren te bereiken terwijl je hem amper kent. Je kan onmogelijk verwachten dat hij na een geslaagde date ineens zijn leven naar jou gaat inrichten. Voor mij is het persoonlijk een afknapper wanneer iemand zo'n gedrag vertoont. 1 bericht of email of voicemailboodschap, akkoord. Maar wanneer er dan meerdere contactpogingen gebeuren, ga ik dat als opdringerig aanzien en dat is voor mij persoonlijk een serieuze afknapper.

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 19 okt 2013 13:01

Samotex schreef:. Voor mij is het persoonlijk een afknapper wanneer iemand zo'n gedrag vertoont. 1 bericht of email of voicemailboodschap, akkoord. Maar wanneer er dan meerdere contactpogingen gebeuren, ga ik dat als opdringerig aanzien en dat is voor mij persoonlijk een serieuze afknapper.
ben ik het mee eens! na 1 date kan je best nog niet te veel verwachten, je kent elkaar nog niet, je hebt enkel een eerste indruk van de ander. Als je dan al te veel sms'jes etc stuurt kom je behoeftig/onzeker over. Misschien was het voor hem wel degelijk een leuke date en wil hij nu even je reactie afwachten? Na vele sms'en denkt hij misschien: hij wil te snel gaan (te snel aan elkaar binden). Of heeft hij tijd nodig om wat na te denken? Beste wat je dan kan doen ik nu niets meer laten weten en afwachten.

Andere mogelijkheid: hij was enkel op zoek naar een one-night stand. Je zegt dat je hem via een dating-site hebt leren kennen? Da's niet de beste manier om een relatie te vinden, de meesten daar zijn vooral op zoek naar seks of iets leuks tussendoor.

Dus mijn advies: even niets laten weten, en als hij je niet contacteert kan je hem best vergeten. Boos worden omdat hij niet antwoordde heeft helemaal geen zin: dan kom je nog behoeftiger over en als hij enkel "fun" wil dan gaat hij geen zin hebben in ruzie. Wel kan je hem, als jullie elkaar terug zouden zien, vragen waarom hij zo laat reageerde: dan toon je dat je assertief kan zijn. Dan liefst zonder emotie die vraag stellen, anders verraad je ook al dat je eigenlijk meer verwacht en kan dat overkomen als behoeftig.

Ok hopelijk ben ik duidelijk in wat ik wil zeggen :p
Laatst gewijzigd door Fox is not my name op 19 okt 2013 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
What does the Fox say?

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 19 okt 2013 13:21

Ik ben blijkbaar wat verkeerd begrepen geweest. Ten eerste ik begrijp Leandro's gevoel best. Hij zegt oprecht dat het een leuke date was, het is volgens mij toch vrij duidelijk dat je dat ook laat weten en in je enthousiasme contact wilt houden. De dag erna één smsje sturen is toch wel niet te snel willen gaan? Als dat niet beantwoord wordt stuur je niet omdat je 100 sms-en wilt sturen maar gewoon omdat je denkt, mmh mijn smsje is niet toegekomen. Het kan best dat je als persoon misschien wat afstand wilt, maar wees een gentleman en geen boer, laat het ook weten als je dat wilt.
Als hij het serieus meent, laat hij wel van zich horen anders weet je ook direct wat je er aan zal hebben. Niets dus
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 19 okt 2013 19:13

Er kunnen vele redenen zijn. Sommigen zijn niet echt virtueel gezind. Ik heb altijd de neiging om een sms als iets onpersoonlijks te aanzien. Maar goed, de lust kan ook groot geweest zijn en dan ben je op dat moment altijd de liefste, knapste, tofste,.......

Belangrijk is dat je snel weet hoe hij het ziet en hoe jij het ziet, dat er duidelijkheid komt.

Leandro

Bericht door Leandro » 19 okt 2013 21:17

Bedankt voor de berichtjes allemaal!

Ik weet niet wat jullie als "veel smsen" beschouwen, maar ik heb hem op 3 dagen tijd maar 4x gesmst. Waarbij 2 de eerste dag, dus diezelfde dag als we wakker werden naast elkaar. Is dat te veel? Ik ben nu even van plan om hem dit weekend gerust te laten. Ik weet heus wel dat ik niet opdringerig mag overkomen. Misschien niet onbelangrijk, maar ook na wat er gebeurde in bed (dus 's ochtends) was hij nog steeds dezelfde als ervoor. Maw nog altijd even lief. Dus ben ik niet geneigd om te denken dat hij me als een "lustobject" beschouwde. Trouwens zoveel is er ook niet gebeurd ;)

Op deze moment heb ik nog steeds niets gehoord van hem. Ik ken hem sinds dinsdag. Ik vind het toch wel erg frustrerend dat hij niets van zich laat horen. Al voel ik geen kwaadheid naar hem toe. Zelfs een berichtje dat hij me toch niet wil leren kennen, is beter dan niets weten. Ik heb hem nog niet toegevoegd op facebook, omdat ik daar zijn toestemming voor wil hebben. Een berichtje sturen kan altijd wel. Hopelijk hoor ik hem toch nog, want hij leek me echt wel de moeite om te leren kennen :(

Voor alle duidelijkheid: het is niet zo dat ik nu al stapelzot op hem ben. Misschien kwam ik wel zo over in mijn vorig bericht. In mijn smsjes naar hem toe heb ik nooit gezegd dat ik verliefd ben, wel dat ik hem wel erg leuk vind en beter wil leren kennen.

Nog mensen die dit ooit hebben meegemaakt?

Leandro xxx

Allives
New user
New user

Bericht door Allives » 21 okt 2013 12:10

Ik vind dat je in elk geval wel recht hebt op duidelijkheid. 4 smsen op 3 dagen tijd vind ik eigenlijk helemaal niet stalkerig. Als hij gewoon zou antwoorden en duidelijk zijn dan had je misschien maar 1 sms moeten sturen hé.

En behoeftig/onzeker overkomen? Is dit niet gewoon een situatie waar een mens onzeker van wordt? Om eerlijk te zijn: als die persoon echt niets meer laat weten, is hij totaal NIET de moeite om beter te leren kennen. Het getuigt gewoon van een gebrek aan respect ...

Ik heb het zelf ook al meegemaakt (na een date niets meer horen) en verwijder die mensen dan gewoon in mijn mentale prullenbak ;) Ik weet, dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan, maar liever de korte pijn. Ik heb zelf echt geen zin in dat soort bullshit. Je hebt recht op duidelijkheid. Punt.
He who knows, does not speak. He who speaks, does not know.
- Lao Tzu

Leandro

Bericht door Leandro » 21 okt 2013 23:39

Ik heb hem vandaag (sinds vrijdag) nog eens gesmst en weer geen antwoord :( Begrijp er niets van.

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 21 okt 2013 23:44

het klinkt vreemd, en je bent zeker niet opdringerig, het ligt echt niet aan jou, blijkbaar wou hij misschien meer en wilt hij niet wachten. Soit ik vrees dat je er zal moeten mee proberen omgaan. succes!

Allives
New user
New user

Bericht door Allives » 22 okt 2013 10:41

Leandro schreef:Ik heb hem vandaag (sinds vrijdag) nog eens gesmst en weer geen antwoord :( Begrijp er niets van.
'k zou het niet proberen begrijpen als ik jou was. Zou je een relatie willen met iemand die zo weinig respect heeft? Da's een goeie vraag om jezelf te stellen ;).
(maar ik versta wel volledig dat dit voor jou helemaal geen eenvoudige situatie is)

Het kan natuurlijk ook dat er gewoon een technisch probleem ofzo is, maar dat lijkt me toch redelijk onwaarschijnlijk ...
He who knows, does not speak. He who speaks, does not know.
- Lao Tzu

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 22 okt 2013 11:32

Mijn moeder zag eens een vriendin terug nadat ze elkaar uit het oog waren verloren. Die pakte haar vast als vanouds. Mijn moeder vroeg naar haar telefoonnummer en die gaf dat door want ze ging zeker nog eens afspreken.
Mijn moeder belt, geen antwoord. Ze doet dit zo'n 5 dagen na elkaar en dan ineens krijgt ze een sms: gelieve mij niet meer te bellen, ik wil geen contact meer.

Het was voor die persoon duidelijk moeilijk om face to face te zeggen dat ze haar niet meer moest, aan de telefoon al evenmin. Omdat ze geen zin had om elke dag een telefoontje te blijven krijgen, heeft ze gewoon voor de minst moedige manier gekozen en even gesmst.

Ik denk dat je twee mogelijkheden hebt: ofwel wacht je tot hij ook eens zo'n bericht stuurt want zelfs al wilt hij geen contact meer. Na x aantal dagen-weken....zal hij het beu worden dat je hem blijft berichten ( tenzij hij je nummer al heeft kunnen blokkeren) ofwel ga je er naartoe. Weet je waar hij werkt, naar school gaat,......Misschien vindt hij het niet leuk dat je hem opwacht, maar och, het is maar één keer en dan heb je duidelijkheid.

Leandro

Bericht door Leandro » 22 okt 2013 19:57

Ik weet zijn kot zijn...
Maar hoe lang kan je daar staan wachten?

Ik zou liever hebben dat hij een smsje stuurt waarin hij zet dat hij geen contact meer wil.
Nu weet ik niets :s

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 22 okt 2013 20:52

Samotex schreef:ofwel ga je er naartoe. Weet je waar hij werkt, naar school gaat,......Misschien vindt hij het niet leuk dat je hem opwacht, maar och, het is maar één keer en dan heb je duidelijkheid.
Ok.. dat is eigenlijk gewoon creepy.. niet doen..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 22 okt 2013 21:13

Samotex schreef:...ofwel ga je er naartoe. Weet je waar hij werkt, naar school gaat,......Misschien vindt hij het niet leuk dat je hem opwacht, maar och, het is maar één keer en dan heb je duidelijkheid.
Als je wilt dat hij een hekel aan je krijgt, dan moet je dat vooral doen. :')
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 22 okt 2013 21:26

Stuur hem desnoods een sms en zeg: ik kom morgen langs. Dan zal hij wel reageren als hij het niet wil.
Ik ken iemand wiens lief een einde maakte aan hun korte relatie via mail. Zij is hem toen aan de schoolpoort ( hij is leraar) gaan opwachten om een antwoord te vragen.

Ik heb het ook al met iemand gedaan. Zolang het eenmalig is en je niet ongevraagd op iemands privéterrein komt, is dat zeker niet strafbaar.

Kan creepy overkomen, maar wat is het alternatief?

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 22 okt 2013 21:44

Het lijkt vrij duidelijk dat de andere partij geen interesse (meer) heeft.

Erg spijtig, maar dat kan gebeuren. Ik denk dat je het best de eer aan jezelf kan houden. (M.a.w.: geen semi-stalkerige toenaderingspogingen ondernemen.)

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 22 okt 2013 22:08

Samotex schreef: Kan creepy overkomen, maar wat is het alternatief?
Na één date is dat wel heel creepy. Dat je dat doet na een relatie, tot daar aan toe nog.
Alternatief: tja als je genegeerd wordt, dan zou ik het gewoon laten vallen. Jammer, maar helaas.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 22 okt 2013 22:17

Liro schreef:
Samotex schreef: Kan creepy overkomen, maar wat is het alternatief?
Na één date is dat wel heel creepy.
Ja amai. Ik zou daar écht niet van moeten hebben.

Stilichos advies zit er boenk open!.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Gesloten