Liefde op het eerste gezicht?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
hopeloosles
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Liefde op het eerste gezicht?

Bericht door hopeloosles » 13 okt 2013 20:20

Geloof jij in liefde op het eerste gezicht? Dat je iemand tegenkomt en bam je bent extreem verliefd. Je denkt zij/hij is de ware en je kunt alleen nog maar aan haar/hem denken. Denken jullie dat zo iets kan voorvallen?
Nothing lasts forever, so live it up, drink it down, Laugh it off, avoid the bullshit, take chances & never have regrets, because at one point, everything you did was exactly what you wanted.

Paswoord
Experienced user
Experienced user

Re: Liefde op het eerste gezicht?

Bericht door Paswoord » 14 okt 2013 00:46

I fall in love regularly with people on the bus. Maar niet heus, zoals jij het beschrijft. Voor mij zou dat niet kunnen.

Kingdom
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Kingdom » 14 okt 2013 08:59

In die overdreven romantische versie geloof ik niet, nee. Als het echt klikt met iemand op relatievlak denk ik wel dat je dat van in het begin al voelt, die speciale klik die je met andere mensen niet hebt. Maar meteen beginnen te zwijmelen en denken dat iemand de ware is, daarvoor heb ik meer gesprekken nodig en moet ik iemand beter leren kennen.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 14 okt 2013 19:55

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt: als ik op iemand verliefd word, dan heb ik toch wel een idee nodig van wie die persoon is. Bij mij duurt het ook altijd een tijdje voor ik verliefd op iemand kan worden: meestal door specifieke karaktertrekken of dingen die echt bij 1 iemand horen. Ook om me volledig goed en vrij te voelen bij iemand moet je die toch kennen/kunnen vertrouwen?!
What does the Fox say?

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 17 okt 2013 20:54

Je kan iemand heel knap vinden op het eerste gezicht, maar of daar ook meteen liefde bij komt kijken? Nee, dat denk ik niet. Je moet in mijn ogen toch nog altijd iemand leren kennen voor je echt kan zeggen: "Ik ben verliefd!"
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Allives
New user
New user

Bericht door Allives » 21 okt 2013 22:38

Kingdom schreef:In die overdreven romantische versie geloof ik niet, nee. Als het echt klikt met iemand op relatievlak denk ik wel dat je dat van in het begin al voelt, die speciale klik die je met andere mensen niet hebt. Maar meteen beginnen te zwijmelen en denken dat iemand de ware is, daarvoor heb ik meer gesprekken nodig en moet ik iemand beter leren kennen.
²

Ik denk ook dat die eerste klik noodzakelijk is voor een eventuele relatie, maar zeker niet voldoende.

Ik merk vaak dat ik me onmiddellijk heel (fysiek) aangetrokken kan voelen tot mensen. Soms gewoon op de trein, restaurant, een winkel, andere random plaatsen. Maar da's nog geen verliefdheid vind ik. Als je die persoon dan beter zou leren kennen kan het eventueel verliefdheid worden (dat zou dan zo'n beetje die 'klik' zijn), maar niet noodzakelijk. En dat kan uiteindelijk liefde worden waarbij je het gevoel hebt iemand echt graag te zien - de mooie en minder mooie kanten.

Maar echt 'liefde op het eerste gezicht' ... Neen, daar geloof ik niet (meer) in.
He who knows, does not speak. He who speaks, does not know.
- Lao Tzu

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 21 okt 2013 23:09

Ik had vorige week zo'n moment in de supermarkt. Een man en die was echt wow. We kruisten elkaar een paar keer in de gangen en keken elkaar aan.
We gingen bijna gelijktijdig naar buiten en dan reed hij weg in een dikke BMW aan een snelheid die echt niet katholiek was. Dat was meteen een afknapper van jewelste.

Ik geloof dat je iemand kan zien en denkt wow, ermee begint te praten, langer praat en merkt dat je op eenzelfde golflengte zit.

United
New user
New user

Bericht door United » 25 okt 2013 19:14

Ik denk niet dat je extreem verliefd kan worden door iemand een eerste keer te ontmoeten. Zoals al gezegd ben ik ook van mening dat je een persoon eerst beter moet leren kennen, voor je kan zeggen dat je echt verliefd bent op iemand…
Ik denk wel dat je bij een eerste ontmoeting een “crush” op iemand kan hebben waarbij je je sterk aangetrokken voelt en denkt; hhmmm daar wil ik wel meer tijd in steken, of een gevoel hebben dat je die persoon al heel lang kent en supergoed overeenkomt.
“Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself."

Pulse
New user
New user

Bericht door Pulse » 27 okt 2013 13:33

Ik geloof het niet. Om verliefde op iemand te zijn moet ik die persoon goede kennen. Personaliteit is het belangrijkst, en dat is niet mogelijk te kennen met een eerste gezicht.
Ik ben nog Nederlands aan het leren, dus excuseer voor elke fout.

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 06 nov 2013 17:34

Je kan je aangetrokken voelen tot iemand op het eerste gezicht, lijkt mij. Is dat verliefdheid? Voor sommigen wel, voor sommigen is een fysieke aantrekkingskracht genoeg om zichzelf 'verliefd' te noemen. Wat ik wel al gehad heb ik verliefdheid na het eerste gesprek. Met iemand praten en meteen die klik voelen. Maar dat is verliefdheid, geen liefde. Die verliefdheid gaat meestal over door de persoon beter te leren kennen, en evolueert bij mij meestal naar een goede vriendschap. Soms wordt die verliefdheid wel liefde natuurlijk, maar ik geloof dat dat pas komt als je elkaar al een erg lange tijd kent!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 08 nov 2013 11:40

Jaaaa :love:
Sinds kort wel, ja. Voorheen niet echt.

Misschien was het niet echt op het eerste zicht, maar toch. Twee weken geleden op vrijdag een meisje tegengekomen waarmee ik op kamp geweest ben in 2006, én ik herkende ze nog 8-) dus stoute schoenen aangedaan, op haar schouder getikt en gevraagd of zij niet *NAAM* was. Maar toen ze zich omdraaide met die smile, was ik al verkocht.

Man, wat een verstommend gevoel, daaaaag coolness, hello you foolishness! :roll:
Maar ik heb het blijkbaar uiteindelijk nog goed gedaan, want we hadden een date afgesproken 8) en nu hebben we nog dates :fire: it's going in the sjakosssss!
The best dreams happen when you're awake.

liekex3
New user
New user

Bericht door liekex3 » 10 nov 2013 00:34

Hm wel al eens na het eerste msn- gesprek.
Raar eigenlijk. Verliefd worden via internet. Toen we elkaar een week later voor de eerste keer zagen (na uren sms'en, chatten en bellen) werden de verliefde gevoelens altijd maar heviger. uiteindelijk op onze eerste date ook een koppel geworden.

Ook een jaar geleden ofzo, op mijn studentenwerk zag ik een meisje en ik was meteen verkocht. Die uitstraling... Pas na het eerste korte gesprek werd ik verliefd. Dit is uiteindelijk niets geworden mede omdat we samen werken, en omdat ik mijn gevoelens nooit durf te uiten.

Maar echt verliefd worden door iemand voor de eerste keer te zien, nee dat niet.

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 14 apr 2014 14:30

Je kan op het eerste gezicht denken dat iemand knap is. Als je daarna een gesprek met die persoon begint en het klikt goed, kan je verliefd worden. Ik denk niet dat je dan al echt kan spreken over liefde. Liefde daar stel ik mij bij voor iemand waar je lange tijd mee samen wil zijn. Ik denk dat je dat onmogelijk kan weten na één keer iemand gezien te hebben. Karakter vind ik toch belangrijker dan uiterlijk.

Gesloten