Verliefd op beste vriendin en confused, please lees

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
OwlwaysWithYou
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Verliefd op beste vriendin en confused, please lees

Bericht door OwlwaysWithYou » 09 okt 2013 22:12

Heey,
Ik weet niet goed waar ik moet beginnen en of ik zo meteen wel het lef heb om op verzenden te klikken maar ok, daar gaattie dan... (dit kan misschien ff duren maar lees aub helemaal door)

Ik heb gister een account aangemaakt op dit forum omdat erachter kwam dat ik verliefd ben op mn beste vriendin.
Het ging zo: ik was van school naar huis aan het fietsen en zat zoals gewoonlijk als ik alleen moet fietsen wat te dagdromen.
Ik was ongeveer halverwege en het mepte me ineens als een baksteen in mn gezicht, ik was dus toch verliefd op haar.
Natuurlijk vroeg ik het me vaker wel af, want t voelde meer dan gwn vrienden, maar toen werd t me ineens helemaal duidelijk.
Tot een paar weken terug was ik er volledig zeker van hetro te zijn maar dit gooit me helemaal in de war, geen idee hoe ik t anders moet verwoorden.
Niet dat ik het een probleem vind of dat ik het ontken ofzo maar toch, i feel confused, ik weet niet wat ik nu moet denken eigenlijk...

T meisje waar het over gaat is zelf lesbisch.
We hebben echt heel veel dingen gemeen (dingen die we leuk vinden,zelfde humor,diepe persoonlijke ervaringen) en kunnen altijd bij elkaar terecht, we vullen elkaar aan zeg maar...

Maar nu komt mijn probleem, ik ben door dit gevoel hartstikke verward en elke keer als ik aan haar denk voel ik me down, vannochtend was ik stiknerveus om naar school te gaan
Ik weet niet of ik nu bi ben of nog hetro en dat dit een eenmalig iets is maar dat doet er ook niet toe, ik vraag me af waarom ik zo verdrietig wordt als ik eraan denk, ik bedoel, verliefd zijn is toch juist iets moois?
Ik weet dat ik geen schijn van kans maak, maar dan nog...
Ik vraag me ook af of ik t zal vertellen, als we het er eens over hebben en ze vraagt of ik iemand leuk vind denk ik wel zover te durven gaan als zeggen dat ik eens meisje leuk vind maar als ze gaat vragen over wie dan weet ik niet of t wel verstandig is om te zeggen of dat ik t durf (ja ik ben een bange poeperd,altijd zo geweest, zal misschien altijd zo blijven)
Niet dat ik denk dat ze me niet begrijpt of dat ze me zou laten stikken, maar misschien zijn we dan als vrienden ook ineens een stuk minder close of word t awkward als we in elkaars buurt zijn, daar zit ik ook niet echt op te wachten...

Maar dan vraag ik me ook af of ik een slechte vriendin zou zijn als ik t niet zeg als ze dr naar vraagt
Waarschijnlijk ben ik al honderd dingen vergten die ik wou noemen maar tja...
Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen in alle verwarring

X OwlwaysWithYou

T
Something... Something... Dark side

letterkoekje
New user
New user

Re: Verliefd op beste vriendin en confused, please lees

Bericht door letterkoekje » 09 okt 2013 22:28

Hallo,

Ik begrijp dat dit een ontzettend verwarrende periode voor je moet zijn. Op dit moment zou ik - ook al is dat moeilijk - er niet teveel mee inzitten wat je nu juist bent. Hetero? Bi? Het enige wat je nu zeker weet is dat je verliefd bent op je beste vriendin. Dat maakt je verdrietig, en misschien moet je eens proberen na te denken waarom dat zo is. Je geeft zelf aan dat het meisje in kwestie lesbisch is, en dat jullie erg veel dingen met elkaar gemeen hebben. Wat jullie hebben klinkt als een heel waardevolle vriendschap, en ik begrijp dat je dat niet kwijt wil. Waarom zeg je echter dat je geen schijn van kans maakt? Is dat wat je verdrietig maakt?

Ik ga absoluut niet beweren dat het geen risico is voor een vriendschap, want dat is het altijd een beetje. Het kan goed zijn dat, moest het toch niet wederzijds zijn, het even raar kan voelen om bij elkaar te zijn. Nu denk ik zelf wél dat als jullie zo'n goede band hebben, jullie elkaar na een tijdje zouden gaan missen. Het is niet omdat het tijdelijk wat raar voelt, dat je vriendschap meteen ten dode opgeschreven is. En ik probeer zelf ook altijd te denken: niet geschoten, altijd mis :)

Succes!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

OwlwaysWithYou
New user
New user

Bericht door OwlwaysWithYou » 09 okt 2013 22:34

Bedankt voor je reactie,
De reden waarom ik denk dat ik geen kans maak is omdat ik op de basisschool t pispaaltje van de klas was en me is wijsgemaakt dat ik toch nooit iemand zou vinden
Nou is dat al jaren terug en ben ik allang doorgegaan met mn leven maar toch, als je dat word gezged als kind van onder de tien is het je moeilijk voor te stellen als 16 dat iemand ook maar ooit voor je zou vallen, ookal heb je dat achter je gelaten

En als ik nou wel of niet bi zou zijn, mij is t om het even, maar het niet helemaal weten is een beetje frustrerend

Ik ben het ook helemaal eens met je 'niet geschoten altijd mis' maar als het om liefse draait schiet ik liever niet (vertelde ooit een 'vriendin' in hoogst vertrouwen wie ik leuk vond, de volgende dag wist de hele school het en lacjte erom, basisschool)

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 09 okt 2013 23:09

Misschien kan je proberen haar hints te geven dat je gevoelens hebt voor een meisje. Die situatie zal ze zeker begrijpen, aangezien ze zelf lesbisch is. En ik denk als julie vriendschap sterk genoeg is, dat dat allemaal wel goed komt moest het niet wederzijds zijn.

Appelsien17
Regular user
Regular user

Bericht door Appelsien17 » 10 okt 2013 19:15

Hoi,je moogt mij altijd een pb sturen als je wilt
Gr appelsien17

Littlegirl
New user
New user

Bericht door Littlegirl » 10 okt 2013 21:45

Hey,

Ik heb dit ook meegemaakt. Nogmaar een paar weken geleden, niet met mijn beste vriendin , maar wel bij een goeie vriendin. We kenden elkaar nog maar net , maar er was al een klik. Ik heb haar verteld dat ik op meisjes val en toen heeft ze mij toevertrouwd dat ze ook niet helemaal hetero is. Van het een kwam het ander ik kreeg gevoelens, zij ook. Ze had ook nog gevoelens voor een ander persoon dat maakte alles zo moeilijk. Ik had in die periode ook geen gelukkig gevoel ookal was ik verliefd zij valt ook op meisjes .. Wat we toen gedaan hebben? Jah ik heb besloten om wat afstand te nemen we smsen wa minder en het lichamelijk contact (knuffels,porren) is ook wat afgenomen. Ik denk dat je best eerlijk bent. Als er iets is je mag altijd pb'en ookal klinkt het afgezaagd, maar ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt

Groetjes!
Don't judge a book by it's cover

Zus
Regular user
Regular user

Bericht door Zus » 11 okt 2013 09:44

Hier ook een beetje hetzelfde: verliefd op beste vriendin en het was wederzijds (zij was eigenlijk degene die het als eerste gezegd heeft). We zijn ervoor gegaan.
Ondertussen 9 jaar samen en 2 jaar getrouwd. :love:

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 11 okt 2013 13:05

Da's mooi toch? Liefde die uit vriendschap groeit? Geloof in de goede dingen!
Ga ervoor, het leven is al veel te kort voor het uitstellen van geluk.
The best dreams happen when you're awake.

OwlwaysWithYou
New user
New user

Bericht door OwlwaysWithYou » 11 okt 2013 13:47

Heey, even een update over mijn situatie,
Ik zat in de les en kon me niet concentreren dus begon ik maar wat te krassen in mn schrift.
Daar tekenede ik ook hartjes bij, een andere vriendin van mij zag dat en vroeg wat het was en ik was zo van 'niets...'
Mn beste vriendin zat naast me en trok aan mn schrift om te kijken, toen de les was afgelopen liepen we samen naar ons gebouw terug ( we hadden les in het gebouw tegenover dat van ons) en toen vroeg ze op wie ik was, ik wou niets zeggen maar ze bleef doordrammen, ik gaf niet toe
Toen zei ze dat als ik op haar was ze t niet hoefde te weten maar dat ze daar ook niet vanuot ging
Ze zei dat ik dan tenminste een jongen leuk vond (niet dus)
Maar het was niet t goede moment om daarop in te gaan zo midden op t plein
Toen zei ze dat ze niet begreep dat ik er zo moeilijk over deed dat ik niet wou zeggen wie en dat ik ook van haar wist dat zij K. leuk vind
(daarom ist dus kansloos,was ik eerder ff vergeten, haha)

OwlwaysWithYou
New user
New user

Bericht door OwlwaysWithYou » 11 okt 2013 18:19

Zus schreef:Hier ook een beetje hetzelfde: verliefd op beste vriendin en het was wederzijds (zij was eigenlijk degene die het als eerste gezegd heeft). We zijn ervoor gegaan.
Ondertussen 9 jaar samen en 2 jaar getrouwd. :love:
Awww :) im so happy for you
En dat jullie nog vele mooie jaren tegemoet gaan :)

TattooLady52
New user
New user
Contacteer:

Bericht door TattooLady52 » 12 okt 2013 14:38

hallo; wat je nu mee maakt begrijp ik heel goed ik was ooit ook verlieft op mijn bestte vriendin maar zij was 100 % hetro omdat ze nu al samen is met een jongen voor 2 ongevoor daarom heb ik haar nooit iets gezegt...
ik heb laatst zo een maand geleden via dit forum met een meisje leren kennen en ze is zo perfect voor mij alleen is zij er nog nie zeker van of ze gay is..
en er is nog een probleem ik woon in het buitenland en hier is gay zijn gewoon tabu :(
dus alsk jou was zou ik er voor gaan gewoon doen je zegt zelf dat ze lesbisch is dus why not?
jullie kunnen nog beter overeen komen met elkaar en nog meer geheimen delen ;)
(btw. da meisje dat ik over vertelde woont in belgie :/ )
live your own life <3

OwlwaysWithYou
New user
New user

Bericht door OwlwaysWithYou » 12 okt 2013 20:50

TattooLady52 schreef:hallo; wat je nu mee maakt begrijp ik heel goed ik was ooit ook verlieft op mijn bestte vriendin maar zij was 100 % hetro omdat ze nu al samen is met een jongen voor 2 ongevoor daarom heb ik haar nooit iets gezegt...
ik heb laatst zo een maand geleden via dit forum met een meisje leren kennen en ze is zo perfect voor mij alleen is zij er nog nie zeker van of ze gay is..
en er is nog een probleem ik woon in het buitenland en hier is gay zijn gewoon tabu :(
dus alsk jou was zou ik er voor gaan gewoon doen je zegt zelf dat ze lesbisch is dus why not?
Ohh, waar woon je dan?
Ik ga er niet voor, ze is al op iemand anders en ze zei toen ze erachter kwam dat ik was op iemand dat ze het niet hoefde te weten als zij het was maar dat ze er ook niet vanuit ging

TattooLady52
New user
New user
Contacteer:

Bericht door TattooLady52 » 13 okt 2013 19:35

OwlwaysWithYou schreef:
TattooLady52 schreef:hallo; wat je nu mee maakt begrijp ik heel goed ik was ooit ook verlieft op mijn bestte vriendin maar zij was 100 % hetro omdat ze nu al samen is met een jongen voor 2 ongevoor daarom heb ik haar nooit iets gezegt...
Ohh, waar woon je dan?
Ik ga er niet voor, ze is al op iemand anders en ze zei toen ze erachter kwam dat ik was op iemand dat ze het niet hoefde te weten als zij het was maar dat ze er ook niet vanuit ging
ik woon in turkije :(
misschien is ze bang van jou reactie?
live your own life <3

OwlwaysWithYou
New user
New user

Bericht door OwlwaysWithYou » 13 okt 2013 22:47

TattooLady52 schreef:
OwlwaysWithYou schreef:
Ohh, waar woon je dan?
ik woon in turkije :(
misschien is ze bang van jou reactie?
Aiaiai, das idd niet echt een uurtje in de trein en je bent er...
En wat bedoel je precies met bang voor mijn reactie?
Dat snap ik niet helemaal

Asubuhi
Experienced user
Experienced user

Bericht door Asubuhi » 19 okt 2013 23:53

Hey,

Ik lees hier ook even mee. Op een of andere manier zit ik ook in deze situatie. Omdat ik gevoelens zou kunnen hebben voor een hele goede vriendin van mij. Ik doe hard mijn best om daar niet teveel in mee te gaan en het uit mijn hoofd te zetten, en dat lukt vrij goed. Omdat ze zelf hetero is. Om die reden heb ik het haar ook niet verteld, en zal ik dat ook niet doen.
Ik denk wel, moest ze lesbisch zijn, ik het wel zou vertellen. Omdat ze het dan beter zou begrijpen, omdat ze het dan niet raar zou vinden.

Dus zou mijn raad zijn om het wel te vertellen. Maar wel proberen om er goed over te praten.
Het is niet omdat het in de lagere school niet goed liep dat je nu geen vriendin kan vinden.
Het is ook niet omdat ze nu gevoelens heeft voor iemand anders, dat jij niet belangrijk bent.
En het is ook niet omdat er gevoelens zijn, dat je daar niet mee kan omgaan en verder gewoon vriendinnen kan zijn, maar dan moet je er goed over kunnen praten.

OwlwaysWithYou
New user
New user

Bericht door OwlwaysWithYou » 05 nov 2013 16:27

Heey, weer een tijdje terug dat ikbiets heb gepost (heb het razend druk met ontelbare dingen), maar ok
Over drie dagen is het een maand terug dat dit alles begon en ik heb haar verteld dat ik een meisje leuk vond, zag ze totaal niet aankomen en natuurlijk wou ze weten wie, dat heb ik niet verteld, ben nu erg onrustig en kan nauwelijks stil zitten omdat ik t niet kan geloven dat ik het vertelde x'D
Ze nam t erg goed op en vond dat ik er al heel snel mee kwam, is dat zo? Binnen een maand vertellen/outen?
Anyway, heel erg bedankt trouwens voor alle reacties, had ik dat al gezegd of niet? (foei, niet aardig van mezelf) maar meer advies is altijd meer dan welkom
Maar ik moet nu weer snel leren, ik heb morgen een toets en heb nog enorm veel te doen

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 11 nov 2013 22:26

Hey,
Iedereen out zich op zijn eigen tempo, niets is te snel of te traag als jij doet wat goed voelt!
Wel leuk dat ze verder positief reageert!

Ik heb ook in de situatie gezeten verliefd te zijn op een goede vriendin, en waarbij na het haar te vertellen de vriendschap het niet overleefde. En dat lag niet eens aan haar, maar aan mezelf. Ik wist mezelf geen houding te geven en probeerde haar plots te testen op allerlei manieren. Ik zou je aanraden het haar te vertellen, maar overschat jezelf vooral niet. De kans dat de vriendschap verloren gaat is er altijd, en jij zal misschien eerder de oorzaak zijn. Momenteel moet je vechten tegen een verliefdheid en dat is nog steeds gemakkelijker dan te moeten vechten tegen een verliefdheid én voor het behoud van een vriendschap!

Succes in ieder geval! Ik zit ook in hetzelfde schuitje, weeral, maar ze is wel hetero in mijn geval!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

OwlwaysWithYou
New user
New user

Bericht door OwlwaysWithYou » 12 nov 2013 17:42

JustMe_ schreef:Hey,
Iedereen out zich op zijn eigen tempo, niets is te snel of te traag als jij doet wat goed voelt!
Wel leuk dat ze verder positief reageert!

Ik heb ook in de situatie gezeten verliefd te zijn op een goede vriendin, en waarbij na het haar te vertellen de vriendschap het niet overleefde. En dat lag niet eens aan haar, maar aan mezelf. Ik wist mezelf geen houding te geven en probeerde haar plots te testen op allerlei manieren. Ik zou je aanraden het haar te vertellen, maar overschat jezelf vooral niet. De kans dat de vriendschap verloren gaat is er altijd, en jij zal misschien eerder de oorzaak zijn. Momenteel moet je vechten tegen een verliefdheid en dat is nog steeds gemakkelijker dan te moeten vechten tegen een verliefdheid én voor het behoud van een vriendschap!

Succes in ieder geval! Ik zit ook in hetzelfde schuitje, weeral, maar ze is wel hetero in mijn geval!
Dankje
Maar vergeleken met hoelang anderen erover doen het aan anderen hebbik het dan wel snel verteld? Had de neiging haar na drie dagen al in vertrouwen te nemen alleen dat ging niet helemaal zoals gepland
En maak je maar geen zorgen over dat ik mezelf zou overschatten, ik onderschat mezelf veel vaker
Ik denk wel dat ik nog ff wacht met haar vertellen dat ik haar leuk vind, dat vind ik nog iets te vroeg
Toen ik me naar haar outte had ze t er wel over van hoe mn ouders reageerden en wanneer ik het de anderen wou vertellen maar ik had zoiets van 'anderen..? Moeten die het weten dan..?'
Ik vind dat het niemand verder wat aangaat wie ik leuk vind en mocht ik ooit een vriendin krijgen horen ze t dan wel, ik heb het haar verteld omdat ik het haar wou vertellen en omdat als ik ergens mee zit ik er met haar over kan praten
Maar is het raar dat ik totaal niet de neiging heb om het de rest te vertellen?
Als ze erna vragen ga ik er niet over liegen maar zelf erover beginnen vind ik niet nodig, is dat raar?
Ok ik dwaalde een beetje af maar bedank voor je bericht ^^

kirstey
New user
New user

Bericht door kirstey » 13 dec 2013 19:04

ik heb dit jaren geleden meegemaakt toen ik nog naar school ging, enige probleem was dat mijn beste vriendin hetero was. Misschien moet je gewoon eens praten met haar en uitleggen dat je zelf wat verward bent en niet weet wat je moet doen? Misschien kan ze je er wel bij helpen.

Gesloten