Frustraties, irritaties en ergernissen [6]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Frustraties, irritaties en ergernissen [6]

Bericht door vorvzie » 22 okt 2013 09:00

een dagje werken aan je paper waarvoor je al tijd te kort hebt en dan merken dat er gisteren iets misliep bij het opslaan
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 22 okt 2013 10:25

Opstaan, uit een warm bed kruipen, naar de les gaan, prof die niet komt opdagen zonder bericht...
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 22 okt 2013 11:13

Astronaut Batman schreef:Na de vlaag van banners over één of andere quiz, ben ik er nu zeker van dat er één of ander nieuwlingenweekend is ergens.

Kunt ge ni afzetten dat er afbeeldingen in handtekeningen kunnen staan?
*kuch*promotiestunten door moderatoren worden beter niet afgekraakt*kuch* Voor de andere afbeeldingen: mss iets leuks voor hen is om het in een spoiler te plaatsen? Hoewel het hele promotie idee eraan verloren gaat.

OT: Nog meer werk en tijd verlies die gebonden gaat met irritante studentenkring gebeuren omdat ik een gecoöpteerde ben en de mama die plots mij doet herinneren aan een belofte van juli dat ik met haar naar Londen ging gaan rond halloween. Ik had alles goed gepland en nu mag ik naar Engeland voor anderhalve dag omdat ik anders les mis en de planning helemaal naar de donder is, nu is het maar half en half. Zucht.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

katastrofe
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door katastrofe » 22 okt 2013 11:29

Vanmorgen wakker geworden door het brandalarm hier op kot omdat er een kotgenoot brood aan het toosten was en het brandalarm veel te fijn is afgesteld... :bounce:
Ζομεν ουχ ώς θελομεν, άλλ' ώς δυναμεθα
"We leven niet zoals we willen, maar zoals we kunnen"

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 22 okt 2013 16:31

Zou de VN niet beter zwijgen en met hun handen van (het) Sinterklaas(feest) blijven?

:angry:

Wat een gezever!
Fluctuat nec mergitur

Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Bericht door Astronaut Batman » 22 okt 2013 16:37

Halfuur achter een bejaarde vrouw gestaan in de KBC, die duidelijk gewoon sociaal contact zocht. Ik snap dat ge als bejaarde misschien eenzaam zijt, maar doet zo'n dingen toch niet op het drukste moment van den dag.

Berly
Experienced user
Experienced user

Bericht door Berly » 22 okt 2013 16:45

JFK schreef:Zou de VN niet beter zwijgen en met hun handen van (het) Sinterklaas(feest) blijven?

Wat een gezever!
een dikke ²!
Berly is back!

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 22 okt 2013 21:03

JFK schreef:Zou de VN niet beter zwijgen en met hun handen van (het) Sinterklaas(feest) blijven?

Wat een gezever!
Ik kom aan met een vrachtwagen met overschot van gelijk.

Frustratie hier: het was zo'n mooi weer vandaag, zuchtje wind, zon, herfstblaadjes, temperatuurtje om in t-shirt te fietsen. En op weg van school naar huis platte band. Grommel! En pa die altijd zegt "Wat is 't, gsm niet bij?" had zelf zijn gsm en de telefoon niet mee. Gelukkig met iemand kunnen meerijden tot aan de deur.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 22 okt 2013 22:02

Berly schreef:

Wat een gezever!
een dikke ²!
Vooral omdat men het nu pas doorheeft. Hallo, het is niet de eerste keer dat er Sinterklaas gevierd wordt. :roll: Fake controverse en verontwaardiging. Het typeert wel de trend dat er meer op bijzaken geconcentreerd wordt in plaats van op echte problemen. (Bijvoorbeeld Sinterklaas of het woord 'allochtoon', versus vacatures die geweigerd worden omwille van een Arabische naam.)

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 22 okt 2013 23:57

Stilicho schreef:Vooral omdat men het nu pas doorheeft. Hallo, het is niet de eerste keer dat er Sinterklaas gevierd wordt. :roll: Fake controverse en verontwaardiging. Het typeert wel de trend dat er meer op bijzaken geconcentreerd wordt in plaats van op echte problemen. (Bijvoorbeeld Sinterklaas of het woord 'allochtoon', versus vacatures die geweigerd worden omwille van een Arabische naam.)
Oh ja. Symptoombestrijding omwille van flauwelauwekouwe feel-good.

Verder. Het drama van de combinatie N-VA en Antwerpen.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 23 okt 2013 12:37

Al die blanke mensen met hun mening over Zwarte Piet.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 23 okt 2013 13:24

kinderknieën schreef:Al die blanke mensen met hun mening over Zwarte Piet.
Oh? Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat de verhoudingen (weer eens) scheef zitten, maar omdat we blank zijn mogen we geen mening hebben? :)
Het is duidelijk een gevoelig onderwerp (zwarte huidskleur, kroeshaar, dikke lippen (?)), alhoewel er bij mij persoonlijk in mijn kindertijd geen enkele connotatie was met mijn Afrikaanse medemens. Noch dat je schrik moest hebben voor zwarte Piet. Zelf ben ik geen voorstander van het behoud van tradities puur en alleen omwille van het vermeende verhevene van de geviseerde traditie, maar dit is toch wel een met heel wat kindergenot. Ik zou het wel mooi vinden moest m'n iets doen aan het kroeshaar en de vermeende dikke lippen. Afschaffen is echt niet nodig.
Dat de VN zich genoodzaakt voelt om er een onderzoek naar te voeren is er werkelijk over en een mooi voorbeeld van hoe ook internationale organisaties niet ontkomen aan het hypocriete en oppervlakkige feel-good. Heeft de VN werkelijk niets anders te doen? Mijn commentaar ging dan ook vooral op de terechte opmerking van Stilicho dat er een ruim aanbod van grotere sociale rampen al decennialang liggen te wachten op een oplossing.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 23 okt 2013 16:22

mn vingers verbrand.. auuwtch!

en heel die zwarte piet zever vindk gwnweg belachelijk.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 23 okt 2013 23:29

Mirza schreef:
Oh? Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat de verhoudingen (weer eens) scheef zitten, maar omdat we blank zijn mogen we geen mening hebben? :)
Het is duidelijk een gevoelig onderwerp (zwarte huidskleur, kroeshaar, dikke lippen (?)), alhoewel er bij mij persoonlijk in mijn kindertijd geen enkele connotatie was met mijn Afrikaanse medemens. Noch dat je schrik moest hebben voor zwarte Piet. Zelf ben ik geen voorstander van het behoud van tradities puur en alleen omwille van het vermeende verhevene van de geviseerde traditie, maar dit is toch wel een met heel wat kindergenot. Ik zou het wel mooi vinden moest m'n iets doen aan het kroeshaar en de vermeende dikke lippen. Afschaffen is echt niet nodig.
Dat de VN zich genoodzaakt voelt om er een onderzoek naar te voeren is er werkelijk over en een mooi voorbeeld van hoe ook internationale organisaties niet ontkomen aan het hypocriete en oppervlakkige feel-good. Heeft de VN werkelijk niets anders te doen? Mijn commentaar ging dan ook vooral op de terechte opmerking van Stilicho dat er een ruim aanbod van grotere sociale rampen al decennialang liggen te wachten op een oplossing.
Even een aanvulling:
Reacties bij de tegenpartij als zou dit omgekeerd racisme zijn (en andere uitgemolken pseudo-argumenten van rechtse reaguurders), zijn natuurlijk belachelijk.
Nee, het is geen allochtoon complot, maar een foute inschatting van de VN, zonder oog voor de culturele context. Wat heeft dit initiatief al gedaan buiten polariseren?

Dit moet de denken aan berichten over Tsjechische paastradities, in de tijd van de toetreding tot de EU. Toen verschenen er in de Britse pers (was het bij de BBC of in een krant, dat weet ik niet meer) berichten over barbaarse en vrouwonvriendelijke praktijken in Tsjechië. Het is namelijk de gewoonte in Moravië dat mannen op Paasmaandag de vrouwen slaan met twijgjes. Dat is uiteraard niet als afrossing bedoeld, maar als onschuldig spelletje. Toch probeerde men er een schandaal van te maken.

N.B.: In Tsjechië komt Sinterklaas ook en daar heeft hij een engel en een duivel mee.

Afbeelding

(De Tsjechische ambassade staat ondertussen bij mij in het krijt wegens mijn schaamteloze promo.)
Laatst gewijzigd door Stilicho op 23 okt 2013 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 23 okt 2013 23:30

Onaangekondigde wegenwerken, ongestructureerde wegomleidingen en onmenselijke files.
The best dreams happen when you're awake.

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 24 okt 2013 12:15

Mijn longen. Ze doen pijn.
bronchitis, alwéér
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 24 okt 2013 13:22

Stilicho schreef: Even een aanvulling:
Reacties bij de tegenpartij als zou dit omgekeerd racisme zijn (en andere uitgemolken pseudo-argumenten van rechtse reaguurders), zijn natuurlijk belachelijk.
Nee, het is geen allochtoon complot, maar een foute inschatting van de VN, zonder oog voor de culturele context. Wat heeft dit initiatief al gedaan buiten polariseren?

Dit moet de denken aan berichten over Tsjechische paastradities, in de tijd van de toetreding tot de EU. Toen verschenen er in de Britse pers (was het bij de BBC of in een krant, dat weet ik niet meer) berichten over barbaarse en vrouwonvriendelijke praktijken in Tsjechië. Het is namelijk de gewoonte in Moravië dat mannen op Paasmaandag de vrouwen slaan met twijgjes. Dat is uiteraard niet als afrossing bedoeld, maar als onschuldig spelletje. Toch probeerde men er een schandaal van te maken.

N.B.: In Tsjechië komt Sinterklaas ook en daar heeft hij een engel en een duivel mee.

*knip
Idem.

Of de Iraanse Hadji Firoez:

http://nos.nl/op3/artikel/566171-zwarte ... iroez.html

De hysterie aan beide kanten is te belachelijk.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 24 okt 2013 13:59

Mirza schreef:
Neen. Maar op één opiniestuk na is alles wat ik rond deze kwestie las geschreven door blanken, die ten eerste hun mening vormen op basis van privilege, nostalgie, schuldgevoel of politiek correctheid. En ten tweede vind ik het absurd dat wij denken te kunnen beslissen wat voor een andere bevolkingsgroep beledigend is en wat niet.
Met andere woorden erger ik me aan alle crap die ik de voorbije dagen las (en de grootste onzin was voornamelijk toch wel pro-piet, gezien bijna alle argumenten beroep doen op nostalgie, traditie en een soort van nationalisme, en niemand verder lijkt na te denken dan dat) en aan het gebrek aan meningen van mensen om wie het in dit geval gaat en die uiteindelijk toch het belangrijkst zijn, me dunkt.

MAAR DUS, OT: hier staan per ongeluk 5 dozen cornflakes die ik nu al ontzettend beu ben en ontbijt is elke dag een kwelling.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 24 okt 2013 16:49

kinderknieën schreef:Neen. Maar op één opiniestuk na is alles wat ik rond deze kwestie las geschreven door blanken, die ten eerste hun mening vormen op basis van privilege, nostalgie, schuldgevoel of politiek correctheid. En ten tweede vind ik het absurd dat wij denken te kunnen beslissen wat voor een andere bevolkingsgroep beledigend is en wat niet.
Daar heb je, zoals ik zelf al duidelijk maakte, gelijk in :)
Aanpassingen zijn dan ook wenselijk.
Met andere woorden erger ik me aan alle crap die ik de voorbije dagen las en aan het gebrek aan meningen van mensen om wie het in dit geval gaat en die uiteindelijk toch het belangrijkst zijn, me dunkt.
Ik weet niet of het een verkeerde woordkeuze is maar naast het feit dat de donkere medemens zich geviseerd voelt, gaat het hier om een culturele gebeurtenis ontstaan en gegroeid uit een voornamelijk westerse/blanke context. Dat zegt mij dat beide meningen even belangrijk zijn.

In feite doet dit me ergens ook denken aan het triestige non-debat rond hoofddoeken in Europa. Buitenstaanders (de doorsnee westerse blanke niet-moslim) die zich geroepen voelen om een moreel oordeel te vellen over een fenomeen binnen een cultuur met een andere (lang gedeelde) culturele achtergrond dan die van hen. Gevolg, men denkt iets te herkennen dat effectief een negatief element zou kunnen zijn, maar er is een gebrek van achtergrondkennis om dat zogenaamde negatieve element juist te kunnen interpreteren.

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 24 okt 2013 17:03

"Laat maar, het is niet belangerijk" Aaargh, zeg het toch gewoon :p Ik wil het weten, ik ben te cerieus. Nu zit ik maar dingen te verzinnen :p
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Gesloten