Eenzaam

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Asiangel
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Eenzaam

Bericht door Asiangel » 26 sep 2013 07:12

Hoi,

Zijn er hier mensen die zich ook soms of vaak eenzaam voelen? zelfs wanneer je bij iemand bent? Ik ben heel mijn leven op mijn eentje opgegroeid. En heb zeer weinig tijd kunnen spenderen met mijn ouders of familie (wegens werk en familie die in buitenland wonen). Eenzaamheid was een gewoonte geworden. Het werd mijn beste vriend. Maar hoe ouder ik word hoe groter de eenzaamheidsgevoel toeneemt. Dan was er een periode geweest dat ik dat eenzaamheidsgevoel niet meer voelde. Ik dacht er zelfs niet meer aan. Alles in het leven was terug positief. Maar de laatste weken voel ik me terug enorm eenzaam en onzichtbaar.
En niets helpt, geen enkel afleiding om dat gedachte weg te krijgen.
Dus vraag ik mezelf af, gewoon uit nieuwschierigheid hoe jullie hiermee omgaan?
en wat jullie doen om je eenzaamheid gevoelens te verwerken?
Laatst gewijzigd door Asiangel op 05 okt 2013 16:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Kat
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Eenzaam

Bericht door Kat » 26 sep 2013 09:03

Proberen buiten te komen.. Al was het om met random strangers te praten. Ik voel me vaak al beter nadat ik bvb met iemand op de trein heb gepraat.
En een bezigheid zoeken is ook een goeie oplossing.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 26 sep 2013 09:15

Bij mij is dat ook met periodes. Soms voel ik me heel eenzaam maar plots kan dat veranderen en hecht ik er niet zoveel belang meer aan. Vaak heeft dat te maken met andere bezigheden. Als je met andere dingen bezig bent dan voel je je minder eenzaam.
every new beginning comes from some other beginning's end

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 26 sep 2013 09:38

Sociaal contact is een goed middel tegen eenzaamheid, zoals hierboven eigenlijk al is gezegd.
Ik voel me vaak eenzaam nu mijn lief overleden is, maar ik probeer om me niet op te sluiten. Het is vaak confronterend, maar het heeft veel voordelen. De reden waarom je je eenzaam voelt maakt daarbij niet zoveel uit, denk ik. Doe dingen die je leuk vindt, spreek af met mensen die je een goed gevoel geven. En dan kom je al heel ver.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

annelver
New user
New user

Bericht door annelver » 27 sep 2013 18:48

Ik heb me lang eenzaam gevoeld. Ik was veel te snel in een relatie gevallen omdat zij de enige lesbienne was die ik kende en ik er mij aan vasthield. Maar, uiteindelijk ben ik op mijn pootjes terecht gekomen. Ik studeerde al enkele jaren in Gent en ik kende eigenlijk niet echt manieren om nieuwe mensen te leren kennen. Maar, uiteindelijk ben ik op een avond naar een holebicafé gegaan; en daar heb ik wat mensen leren kennen. Dit waren mensen van de holebi-studentenclub Acantha. Ik kende niemand en op één avond kende ik al 7 mensen. 't Was alsof ik na één avond echt het gevoel had dat ik ergens thuishoorde. Ik ben de week erna opnieuw naar een activiteit gegaan en momenteel doe ik dat nog altijd. Ik ben mijn eenzaamheid volledig kwijtgeraakt. Ik heb altijd iemand op wie ik kan steunen. Dus misschien is dat een optie voor jou? Ik heb trouwens ondertussen een vriendin, de voormalige praeses van Acantha.. :) 't is echt een familie van mij..
Echt, als je wilt afkomen : nu dinsdag is er een activiteit. Bierbowling..je mag gerust naar mij vragen; ik ga er zijn! Dus als je zin hebt; je zal er niet alleen zijn!

Groetjes,

Anneleen!

Ik heb even de mail weggehaald maar je mag altijd met haar communiceren via pb en dan zo aan haar mail geraken

Iloveher_
New user
New user

Bericht door Iloveher_ » 04 okt 2013 22:01

Iedereen voelt zich al wel eens eenzaam...
Je kan best zoveel mogelijk buitenkomen en je bezighouden.
Probeer met vrienden af te spreken.
Probeer er vooral niet teveel aandacht aan te geven dan gaat het vanzelf wel weg!
If you follow you're heart, you'll find the love,

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 05 okt 2013 16:15

annelver schreef:Ik heb me lang eenzaam gevoeld. Ik was veel te snel in een relatie gevallen omdat zij de enige lesbienne was die ik kende en ik er mij aan vasthield. Maar, uiteindelijk ben ik op mijn pootjes terecht gekomen. Ik studeerde al enkele jaren in Gent en ik kende eigenlijk niet echt manieren om nieuwe mensen te leren kennen. Maar, uiteindelijk ben ik op een avond naar een holebicafé gegaan; en daar heb ik wat mensen leren kennen. Dit waren mensen van de holebi-studentenclub Acantha. Ik kende niemand en op één avond kende ik al 7 mensen. 't Was alsof ik na één avond echt het gevoel had dat ik ergens thuishoorde. Ik ben de week erna opnieuw naar een activiteit gegaan en momenteel doe ik dat nog altijd. Ik ben mijn eenzaamheid volledig kwijtgeraakt. Ik heb altijd iemand op wie ik kan steunen. Dus misschien is dat een optie voor jou? Ik heb trouwens ondertussen een vriendin, de voormalige praeses van Acantha.. :) 't is echt een familie van mij..
Echt, als je wilt afkomen : nu dinsdag is er een activiteit. Bierbowling..je mag gerust naar mij vragen; ik ga er zijn! Dus als je zin hebt; je zal er niet alleen zijn!

Groetjes,

Anneleen!
Echt mooi om zoiets te lezen! Word ik blij van om te horen.

Ik denk dat iedereen wel een tijd heeft dat hij eenzaam is en het is niet gemakkelijk nieuwe kennissen/vrienden/een lief te ontmoeten. Op school zit je direct vanzelf tussen veel leeftijdsgenoten, maar daarna moet je zelf contacten houden en nieuwe vinden.. Het eerste jaar universiteit was ik ook eenzaam, maar dan besloot ik het tweede jaar een studentenjob te doen, mee te doen aan een sportgroep op universiteit, me in te zetten voor de studentenraad, .. nog allemaal manieren om tussen mensen te zijn!
What does the Fox say?

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 07 okt 2013 19:11

annelver schreef:Ik heb me lang eenzaam gevoeld. Ik was veel te snel in een relatie gevallen omdat zij de enige lesbienne was die ik kende en ik er mij aan vasthield. Maar, uiteindelijk ben ik op mijn pootjes terecht gekomen. Ik studeerde al enkele jaren in Gent en ik kende eigenlijk niet echt manieren om nieuwe mensen te leren kennen. Maar, uiteindelijk ben ik op een avond naar een holebicafé gegaan; en daar heb ik wat mensen leren kennen. Dit waren mensen van de holebi-studentenclub Acantha. Ik kende niemand en op één avond kende ik al 7 mensen. 't Was alsof ik na één avond echt het gevoel had dat ik ergens thuishoorde. Ik ben de week erna opnieuw naar een activiteit gegaan en momenteel doe ik dat nog altijd. Ik ben mijn eenzaamheid volledig kwijtgeraakt. Ik heb altijd iemand op wie ik kan steunen. Dus misschien is dat een optie voor jou? Ik heb trouwens ondertussen een vriendin, de voormalige praeses van Acantha.. :) 't is echt een familie van mij..

Groetjes,

Anneleen!

Ik heb even de mail weggehaald maar je mag altijd met haar communiceren via pb en dan zo aan haar mail geraken
Acantha is gewééééééldig ;)

OT: als ik me eenzaam voel ga ik buiten, meestal bij vrienden, of bij mijn lief. Kwestie van het gevoel te hebben dat er wel degelijk mensen zijn die mij graag rond zich hebben.
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Gesloten