[babbeltopic] Spannend Praat & Amuse Moment (not only spam)

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: [babbeltopic] Spannend Praat & Amuse Moment (not only sp

Bericht door Springbal » 25 nov 2013 18:47

Coincidence schreef:Ik was gisteren in Amsterdam, wat een won-der-mooie stad is dat zeg! :o Die grachten zijn echt zoo mooi en zo sfeervol. En de huizen/gebouwen en straten hebben ook zeker hun charmes. Ik wil er sowieso terug naartoe :D
Ik heb de stad enkel maar vanop 't water verkend, maar 't ziet er wel een gezellige plek uit.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Beaverhausen
Experienced user
Experienced user

Bericht door Beaverhausen » 25 nov 2013 19:25

Coincidence schreef:En chapeau voor het OV daar! Inchecken op de tram gaat daar zo veel sneller als bij ons. Waar je bij ons je kaartje in dat machien moet steken, dat uw kaartje dan inslikt en wat rare geluiden maakt om het dan weer terug te geven, moet je in Nederland gewoon je kaartje slechts een fractie van een seconde tegen het apparaat houden en *beep* je bent ingecheckt! En ze rijden er ook veel frequenter dan bij ons: op de drukste tijdstippen zelfs om de 6 minuten een tram van eenzelfde lijn.
Daar zijn ze hier ook mee aan het testen hoor, dat komt nog. En ik ken Nederlanders die de nadelen daarvan bij de treinen merken: vergeten in te checken of niet genoeg tijd tussen twee check-ins laten waardoor ze een tijd moeten wachten en een trein missen... :p
Knock knock, anybody homo?

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 25 nov 2013 19:36

Coincidence schreef: En ze rijden er ook veel frequenter dan bij ons: op de drukste tijdstippen zelfs om de 6 minuten een tram van eenzelfde lijn.
niet waar, de kusttram rijd in de zomer rond de middag (het drukste moment) om de 10 minuten. en dat is wel een traject van een 50tal km, in amsterdam zijn dat eerder 4-5km maximaal
what kind of man loves like this?

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 25 nov 2013 19:39

Beaverhausen schreef:
Coincidence schreef:En chapeau voor het OV daar! Inchecken op de tram gaat daar zo veel sneller als bij ons. Waar je bij ons je kaartje in dat machien moet steken, dat uw kaartje dan inslikt en wat rare geluiden maakt om het dan weer terug te geven, moet je in Nederland gewoon je kaartje slechts een fractie van een seconde tegen het apparaat houden en *beep* je bent ingecheckt! En ze rijden er ook veel frequenter dan bij ons: op de drukste tijdstippen zelfs om de 6 minuten een tram van eenzelfde lijn.
Daar zijn ze hier ook mee aan het testen hoor, dat komt nog. En ik ken Nederlanders die de nadelen daarvan bij de treinen merken: vergeten in te checken of niet genoeg tijd tussen twee check-ins laten waardoor ze een tijd moeten wachten en een trein missen... :p
Inderdaad

En de OV-chipkaart is nu het dichtste wat ze bij de Big Brother-maatschappij al gekomen zijn in Nederland.
:kots:

En trouwens...een OV-chipkaart komt er ook aan bij ons aan met de MOBIB-kaart. Nu al kan je je treinabonnement en je kaartjes van de MIVB daarop zetten. De Lijn is weer te traag met het in te voeren.
In de Brusselse metro ga ik al door de poortjes met een simpele 'biep' . :yeahimcool:

Met enige verschil dat je in het Belgische systeem niet moet uitchecken (lees: je reisroute blijft daardoor meer geheim)
Fluctuat nec mergitur

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 25 nov 2013 20:07

Op zich toch geen probleem dat je reisroute achterhaald kan worden?
Come quickly, I'm tasting stars!

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 25 nov 2013 21:10

Coincidence schreef:Op zich toch geen probleem dat je reisroute achterhaald kan worden?
het gaat om het principe. het is teveel 1984

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 25 nov 2013 21:56

Sylvan schreef:
Coincidence schreef:Op zich toch geen probleem dat je reisroute achterhaald kan worden?
Begrijp me niet verkeerd, maar aan sommige vrienden hoef ik niet meer te vragen wat ze letterlijk en figuurlijk de afgelopen week hebben uitgevreten omdat je dagelijks wel een foursquare en een foto van het dagmenu ziet verschijnen (bij wijze van spreken). Dus blijkbaar offeren we (sommigen toch) graag onze privacy op
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 25 nov 2013 22:03

Springbal schreef:
Sylvan schreef:
Begrijp me niet verkeerd, maar aan sommige vrienden hoef ik niet meer te vragen wat ze letterlijk en figuurlijk de afgelopen week hebben uitgevreten omdat je dagelijks wel een foursquare en een foto van het dagmenu ziet verschijnen (bij wijze van spreken). Dus blijkbaar offeren we (sommigen toch) graag onze privacy op
en dat zijn juist diegenen die het hardst moord en brand roepen als ze merken dat onze privacy geschonden word. privacy is op veel vlakken een illusie maar dat wil niet zeggen dat we het daarom gewoon moeten opgeven.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 26 nov 2013 08:49

Ik verslik mij bijna in mijn ochtendkoffie.
Sylvan schreef: het gaat om het principe. het is teveel 1984
²
Springbal schreef: Begrijp me niet verkeerd, maar aan sommige vrienden hoef ik niet meer te vragen wat ze letterlijk en figuurlijk de afgelopen week hebben uitgevreten omdat je dagelijks wel een foursquare en een foto van het dagmenu ziet verschijnen (bij wijze van spreken). Dus blijkbaar offeren we (sommigen toch) graag onze privacy op
Dat is toch een volledig foute vergelijking?

Er is toch een verschil tussen vrijwillig je privacy opgegeven door bijvoorbeeld in te checken op Foursquare en een overheidsdienst/commercieël bedrijf die systematisch je doen en laten bijhoudt en gebruikt voor zaken waar je geen vat op hebt?

Ik snap je punt waarin je zegt dat mensen 'ervoor kiezen om privacy op te geven' Dat is menselijk. Mensen hebben altijd al sporen al willen nalaten om aan te geven waar ze geweest zijn. Van de grotten van Lascaux tot 'Claudius was hier'-graffiti in Pompeii'.
Maar nogmaals..Daar is voor gekozen. Dat mag toch geen vrijgeleide zijn om alles te registreren.

De dag van vandaag laten we bewust en onbewust overal sporen na. Van Facebook, de klantenkaart van de supermarkt waardoor ze een perfecte analyse kunnen maken van wat je eet tot beveiligingscamera met gezichtsherkenning.

Met bewuste sporen als Foursquare heb ik geen probleem. Daarvoor kies je zelf. Met onbewuste heb ik wel een probleem. Je hebt er namelijk geen controle op. Het is zoals Sylvan zegt teveel 1984.
Ik ben echt bang hoe snel we onverschillig worden tov het recht op privacybescherming en hoe snel we de Amerikaanse mentaliteit van 'no privacy' aanvaarderen.

Het is allemaal niet onschuldig. Afgelopen zondag was er een hele interessante reportage op Canvas hierover. De casus van de Oostenrijkse Max met zijn stapelhoge Facebook-gegevens-dossier vond ik vrij verontrustend.

Panorama aflevering 41: Privacy te koop
Fluctuat nec mergitur

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 26 nov 2013 11:14

De immer verstandige JFK heeft gelijk :)
Dit is gewoon scary..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Bericht door FiduciaryBank » 26 nov 2013 11:23

Jammer is ook dat het personaliseren van het internet via gebruikersgedrag tot een vernauwing van inhoud leidt:
Spoiler! :
JFK schreef:
Ik verslik mij bijna in mijn ochtendkoffie.
Van deredactie.be Hoe voorspelbaar bent u eigenlijk?
In een van de meest opmerkelijke studies hieromtrent namen Chaoming Song en zijn team de gegevens van 50.000 willekeurig gekozen mensen uit een groep van zo'n 10 miljoen mensen met een gsm. De gegevens zelf werden anoniem gemaakt, ze volgden enkel het traject dat mensen aflegden gedurende enkele maanden.

De wetenschappers konden de berg gegevens in een algoritme gieten, met een ongelofelijk resultaat. Van elk individu kan je voorspellen waar hij pakweg over vijf weken op vrijdagnamiddag zal zijn, of over zeven maanden op woensdagochtend. De zekerheid waarmee ze dat kunnen voorspellen, kan oplopen tot liefst 93 procent. En nooit valt die zekerheid terug tot onder de 80 procent, nog steeds een duizelingwekkend hoog cijfer in wetenschappelijke termen.
JFK schreef:de klantenkaart van de supermarkt waardoor ze een perfecte analyse kunnen maken van wat je eet
Een leuk nieuwsbericht was de Amerikaanse keten Target, die zond een folder met zwangerschapsproducten naar een gezin. Bleek dat de dochter zwanger was en vaderlief wist van niks. Target had het automatisch afgeleid uit het koopgedrag: hopen ongeparfumeerde lotion is blijkbaar typisch.

Meer op New York Times: How Companies Learn Your Secrets

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 27 nov 2013 11:45

Pannenkoeken en yoghurt met muesli. My kind of breakfast :kwijl:
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 27 nov 2013 20:16

BiNDing schreef:Pannenkoeken en yoghurt met muesli. My kind of breakfast :kwijl:
Jammie :p

Fruit fruit en nog eens fruit hier als ontbijt/middageten

yaya
Regular user
Regular user

Bericht door yaya » 27 nov 2013 21:00

What happens in the babbletopic, Happens in the Babbletopic!! :)
Heb mij lief, met heel mijn wezen
Al mijn pijn doe jij genezen - Musical Lelies
Dan91 schreef:Zo verliefd :lovesigh: op de meest knappe, liefste en schattigste jongen die ik ken :love:

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 28 nov 2013 12:37

Coincidence schreef:[...]
Enkel fruit? :o
Ik zou flauwvallen van een hele dag enkel fruit te eten :p
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 28 nov 2013 17:21

BiNDing schreef:
Coincidence schreef:[...]
Enkel fruit? :o
Ik zou flauwvallen van een hele dag enkel fruit te eten :p
Ik had nogal laat ontbeten waardoor mijn ontbijt dus eigenlijk mijn middagmaal werd :) En met 3 stukken fruit (appel, mandarijn, kiwi) had ik toen genoeg.

's Avonds wel een (vrij grote) forel gegeten :p Ik zou ook niet echt kunnen overleven op enkel fruit.

Beaverhausen
Experienced user
Experienced user

Bericht door Beaverhausen » 28 nov 2013 17:39

Al dat eten. :kwijl:
Knock knock, anybody homo?

Perdrix
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Perdrix » 28 nov 2013 19:30

Eten :kots:

Ik heb veel te veel gegeten. Maar Lenny nog meer. En nu ligt hij loom te wezen in mijn zetel. En ik mocht de afwas doen. Best dat dit geen huwelijk is :p

Dan91
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dan91 » 28 nov 2013 19:32

Jullie zijn toch schatjes :p
Don't you cry for the lost
Smile for the living

Beaverhausen
Experienced user
Experienced user