Té hetero uiterlijk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Sophie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Té hetero uiterlijk

Bericht door Sophie » 25 jan 2014 20:24

Homba schreef:Hoe langer hoe meer mensen in dit topic. Ik voel mij plots een pak normaler. Al snap ik nog altijd niet goed waarom mensen er zomaar van uit gaan dat iedereen die geen stereotiepe lesbo is, wel hetero moet zijn.
Ik ook!! Er blijven reacties op komen en dat is fijn :)
Inderdaad, dat stereotype beeld is zo vervelend. Ik krijg soms zelfs de reactie " Ben je wel zeker dat je holebi bent want je ziet er zo niet uit. "
Hoe belachelijk is dat wel niet.
I don't need it to be easy, I need it to be worth it

Sophie
New user
New user

Bericht door Sophie » 25 jan 2014 20:32

[quote="Sofie nr. 2"]hey naamgenootje!
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, al wissel ik graag af : soms wat meer tomboy en dan toch weer rokjes all the way :)
Ik zou graag op het volgende willen wijzen: ons idee van wat 'vrouwelijk' is, is eigenlijk maar een sociale constructie, toch?
want is een vrouw die zich niét wil schikken naar dat voorgeschreven beeld daarom minder vrouwelijk? [quote]

Ik ook :D Ik zit ook zo wat tussen tomboy en rokjes en kleedjes.
Ik moet je gelijk geven. 'Vrouwelijk' betekent volgens mij voor iedereen iets anders.
We kunnen daar geen vaste definitie op kleven.
En je geaardheid is iets dat vanbinnen zit.
Het is gewoon jammer dat zo veel mensen dat stereotype beeld in hun hoofd hebben van 'lesbisch' en 'homo'.

Fejamie
New user
New user

Bericht door Fejamie » 04 feb 2014 16:42

Sa. schreef:.. niet tevreden ben met een halve jonge ...
'halve jongens' zijn soms wel de liefste die er bestaan :wink: (eigen ondervinding)

Zelf heb ik onlangs het omgekeerde meegemaakt : Ik draag zelf namelijk graag carharrt jeans (of gelijk welke jeans/broeken die eerder naar het mannelijke type opgaan) en je zal me ook NOOIT zien lopen in een kleedje, laat staan op hakjes. Ik ben dus wel degelijk te classeren onder het "mannelijkere" type.
Ondanks dit alles dacht ik dat iedereen op mijn werk (jobstudent) op de hoogte was van mijn geaardheid.. niets bleek minder waar.

(situatieschets)
collega A zit aan de kassa recht tegenover mij en samen met collega B zijn we aan het lachen en zeveren over haar misschien toekomstige boyfriend. Plots staats die misschien toekomstige boyfriend in de winkel en komt collega A van achter haar kassa. Ze begeleidt de misschien toekomstige boyfriend naar mijn kassa waar collega B ook staat. Misschien toekomstige boyfriend rekent af, zwanst nog een beetje met collega A en verdwijnt dan.

Ik kom even van achter mijn kassa en ga bij mijn collega A om haar te zeggen dat ze er wel een deftig ventje heeft uitgekozen (het leek een lieve jongen die veel om haar geeft) waarop ze me antwoord dat ze schrik heeft voor de reacties ivm zijn uiterlijk (hele brede schouders, grof gebouwd en helaas geen pluimpje haar meer op zijn hoofd te bespeuren). Hierop was mijn reactie dat hij er helemaal niet zo angstaanjagend uitzag als onze collega C had gezegd. Waarop mijn collega A antwoord : "Ben je zeker dat je voor de venten valt?".. Waarna enkele van mijn collega's het in een lachen uitbarsten en A me verward aankijkt ^^. Mijn reactie : "A, ik denk dat je een beetje achter zit op de rest maar voor zover ik het weet ben ik al 7 jaar voor de vrouwen"..

Wel lachwekkend voor mezelf, nog nooit iemand tegengekomen die niet doorhad dat ik voor de vrouwtjes viel (dit is nochtans zeer duidelijk te zien aan mij .. zoals ik al zei : kort haar, baggy pants -niet altijd zo baggy-, pulls, tshirt, hemdje en NOOIT een rookje of kleedje)

^^

My.prince.is.a.girl
New user
New user

Bericht door My.prince.is.a.girl » 04 feb 2014 22:02

ik draag vaak jongens kleren (vooral carhartt hemdjes enzo) maar ik heb een super vrouwelijk gezicht (met lachputjes en volgens de meeste super schattig... YEAH RIGHT) eb heb lang haar en ben niet groot dus zie er ook super vrouwelijk uit al draag ik vaak jongens truien en tshirts en heb ik een skatstijl van kleren :)
Some people make your laugh a little louder, your smile a little brighter, and your life a little better. ♥

Geeltje
New user
New user

Bericht door Geeltje » 08 feb 2014 11:37

Ik heb net hetzelfde voor... ik kleed me graag vrouwelijk en voel me ook een echte vrouw. En toch val ik op vrouwen. Veel mensen in mijn omgeving denken dat ik lesbisch ben 'om op te vallen ofzo..'. Ze denken altijd aan stereotypen. Al denk ik wel dat dit steeds meer verdwijnt. Als ik naar een holebi activiteit ga zie ik toch veel meisjes die er vrouwelijk zijn! Gelukkig heb je vrouwen van alle soorten :) Dat maakt het boeiend!

SementalDivino
New user
New user

Bericht door SementalDivino » 10 feb 2014 15:16

Ik heb lang haar en een vrouwelijk uiterlijk, ik ben klein en fijn gebouwd en heb ook een vrouwelijk gezicht. Ik draag altijd broeken en sneakers, maar wel gecombineerd met een vrouwelijk hemdje of bloesje. Ik ken genoeg hetero-vrouwen die er mannelijker uitzien dan ik :P

Maar ik gedraag me vooral te hetero denk ik... Ik zit al een hele tijd in de kast, dus ik heb mezelf ook aangeleerd om me niet 'verdacht' te gedragen. Als ik met vrienden uitga stap ik vaak wel eens op een jongen af, maar mijn mannelijke vrienden stappen ook vaak op meisjes af. Ik zie dat meer als iets wat ik voor de lol doe, om te zien hoe ik in de markt lig.

Als er gepraat wordt over seks of relaties praat ik gezellig mee, ik heb wel al een aantal keer wat gehad met mannen dus ik kan makkelijk meepraten. De rest van het gesprek vul ik op met bluf, want dat doen mijn mannelijke vrienden toch ook :P (al is het dan op een andere manier)
En als er een lekkere gast voorbijkomt houd ik me ook niet in om daar een opmerking over te maken. Ik mag dan lesbisch zijn, ik zie wel wanneer een kerel er goed uit ziet of niet :)

Ik zit ondertussen al zo lang in de kast dat ik er best goed in geworden ben. Soms maak ik wel eens een grappig getinte opmerking over vrouwen, maar daar reageren mijn vrienden altijd op met 'als gij voor de vrouwen zijt ben kik de paus'
Niemand van mijn vrienden heeft ooit aangegeven te twijfelen over mijn geaardheid, dus ik denk niet dat er iemand iets vermoedt.

Soms wou ik wel eens dat het anders was, want dan was het voor mij veel gemakkelijker om het aan hen te vertellen. Ik blijf in de kast zitten omdat ik schrik heb voor de reacties, maar intussen blijf ik me natuurlijk als een hetero gedragen :o

Sophie
New user
New user

Bericht door Sophie » 10 feb 2014 18:53

SementalDivino schreef: Ik blijf in de kast zitten omdat ik schrik heb voor de reacties, maar intussen blijf ik me natuurlijk als een hetero gedragen :o
En wat nu als je op een vrouw verliefd wordt en jullie beginnen een relatie? Ga je het dan wel zeggen of het geheim houden?

SementalDivino
New user
New user

Bericht door SementalDivino » 11 feb 2014 09:16

Sophie schreef:
SementalDivino schreef: Ik blijf in de kast zitten omdat ik schrik heb voor de reacties, maar intussen blijf ik me natuurlijk als een hetero gedragen :o
En wat nu als je op een vrouw verliefd wordt en jullie beginnen een relatie? Ga je het dan wel zeggen of het geheim houden?
Geen idee eigenlijk :roll: Ik heb wel af en toe gevoelens voor een vrouw, maar ik heb daar eigenlijk nog nooit echt iets mee gedaan.
Maar als ik echt in een relatie zou zitten met iemand die me gelukkig maakt zou ik dat volgens mij niet lang kunnen verbergen :D

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 15 mar 2014 20:12

tessmore schreef:Ik heb exact hetzelfde probleem.
Vroeger had ik wel wat korter haar maar nu heb ik lang haar, draag ik veel rokjes, oorbellen en ik vind het simpelweg ook heel leuk om met mijn uiterlijk bezig te zijn!! Ik hou van wellness en van die dingen. Dus wie gratis een massage wil aanbieden, be my guest ;)
Ik kijk meer naar meisjes die zich ook mooi kunnen kleden, stijl hebben en niet op de mannelijke types maar dit maakt het nét zo moeilijk om te weten of deze meisjes al dan niet lesbisch zijn. Ik wou dat er echt een gay radar bestond! :)
Ja dat zou echt handig zijn :) Ik val ook eerder op meisjes die er echt vrouwelijk uitzien.

OT: Ik zie er ook hetero uit. Mijn haar is redelijk lang en voor de rest zie ik er ook vrouwelijk uit. Ik draag wel eens een jurk, schoenen met een hakje, laarzen,... Soms draag ik ook gewoon een jeansbroek, maar dan meestal wel met een vrouwelijk bloesje. Lippenstift en nagels lakken doe ik niet.

Aan mijn gedrag kan je het wel merken vind ik, maar de meesten gaan er blijkbaar toch vanuit dat ik hetero ben.

Brendaly
New user
New user

Bericht door Brendaly » 25 mar 2014 08:59

SementalDivino schreef:Ik heb lang haar en een vrouwelijk uiterlijk, ik ben klein en fijn gebouwd en heb ook een vrouwelijk gezicht. Ik draag altijd broeken en sneakers, maar wel gecombineerd met een vrouwelijk hemdje of bloesje. Ik ken genoeg hetero-vrouwen die er mannelijker uitzien dan ik :P

Maar ik gedraag me vooral te hetero denk ik... Ik zit al een hele tijd in de kast, dus ik heb mezelf ook aangeleerd om me niet 'verdacht' te gedragen. Als ik met vrienden uitga stap ik vaak wel eens op een jongen af, maar mijn mannelijke vrienden stappen ook vaak op meisjes af. Ik zie dat meer als iets wat ik voor de lol doe, om te zien hoe ik in de markt lig.

Als er gepraat wordt over seks of relaties praat ik gezellig mee, ik heb wel al een aantal keer wat gehad met mannen dus ik kan makkelijk meepraten. De rest van het gesprek vul ik op met bluf, want dat doen mijn mannelijke vrienden toch ook :P (al is het dan op een andere manier)
En als er een lekkere gast voorbijkomt houd ik me ook niet in om daar een opmerking over te maken. Ik mag dan lesbisch zijn, ik zie wel wanneer een kerel er goed uit ziet of niet :)

Ik zit ondertussen al zo lang in de kast dat ik er best goed in geworden ben. Soms maak ik wel eens een grappig getinte opmerking over vrouwen, maar daar reageren mijn vrienden altijd op met 'als gij voor de vrouwen zijt ben kik de paus'
Niemand van mijn vrienden heeft ooit aangegeven te twijfelen over mijn geaardheid, dus ik denk niet dat er iemand iets vermoedt.

Soms wou ik wel eens dat het anders was, want dan was het voor mij veel gemakkelijker om het aan hen te vertellen. Ik blijf in de kast zitten omdat ik schrik heb voor de reacties, maar intussen blijf ik me natuurlijk als een hetero gedragen :o
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik voel mij al heel mijn leven harder aangetrokken door vrouwen dan door mannen. Mijn laatste relatie met een jongen heb ik ook beëindigd vanwege het besef dat ik nooit zo gelukkig bij hem zou kunnen zijn als bij een meisje. Toch heb ik nooit stappen ondernomen om mij te uiten of naar een plek te gaan waar ik andere lesbiennes kan ontmoeten. Ik ben ook enkele maanden lang dolverliefd geweest op een meisje, maar ik heb deze gevoelens aan de kant geschoven omdat ik het lef niet had om haar hier over aan te spreken. Eigenlijk is het echt stom want ik weet dat mijn omgeving hier totaal geen probleem van maakt, ik denk gewoon dat ik eerst eens een relatie wil hebben met een meisje eer ik deze stap zet.

MatQ95
New user
New user

Bericht door MatQ95 » 18 mei 2014 22:59

Maarja, dat is super normaal! Niet iedereen hangt vast aan het stereotype he
Het vervelende aan niet hetero zijn is dat je veel minder snel herkent of iemand ook bi-seksueel, lesbisch of homo is..

ValérieCrets

Bericht door ValérieCrets » 26 apr 2015 16:33

Ik ben 18 jaar en ik zit ook met hetzelfde probleem. Ik zou graag deelnemen aan een activiteit of mensen leren kennen die hier ook mee zitten, maar bij mij in de buurt wordt nooit iets georganiseerd. Bij een vereniging aansluiten of eens langsgaan durf ik niet, omdat het nogal nieuw is voor mij, ook al worstel ik al lang met mijn geaardheid. Ik kan namelijk ook niet afleiden van meisjes of ze nu hetero of lesbisch zijn. Ik zit hier al lang mee in de knoop en het raakt maar niet opgelost. Heeft er iemand tips?

Ps: ik heb nog nooit een relatie gehad.

Groetjes

valeriecrets
New user
New user

Bericht door valeriecrets » 09 mei 2015 10:08

Even voor de duidelijkheid, die laatste reactie ben ik :)

sterretje
Meest hilarische forummer 2017

Bericht door sterretje » 19 jul 2015 22:29

valeriecrets schreef:Even voor de duidelijkheid, die laatste reactie ben ik :)
dat niet-kunnen-zien aan meisjes of ze lesbisch zijn of niet, dat komt nog, geloof me. Die gaydar ontwikkelt zich nog wel :D
Olympisch goud in temperamentvol relativeren.

denisedeboer123.
New user
New user

Bericht door denisedeboer123. » 18 sep 2015 12:14

Hoi ik zoekjuist zulke meisjes en ik denk wel meerdere meisje alleen het is best moeilijk omdat je het niet kan zien aan zulke meisjes maar welke lesbiennes vallen er niet op zulke meiden dus je hoeft denk ik echt niet bang te zijn [WINKING FACE]Gr en succes

Enjoint
New user
New user

Bericht door Enjoint » 26 sep 2015 21:39

ValérieCrets schreef:Ik ben 18 jaar en ik zit ook met hetzelfde probleem. Ik zou graag deelnemen aan een activiteit of mensen leren kennen die hier ook mee zitten, maar bij mij in de buurt wordt nooit iets georganiseerd. Bij een vereniging aansluiten of eens langsgaan durf ik niet, omdat het nogal nieuw is voor mij, ook al worstel ik al lang met mijn geaardheid. Ik kan namelijk ook niet afleiden van meisjes of ze nu hetero of lesbisch zijn. Ik zit hier al lang mee in de knoop en het raakt maar niet opgelost. Heeft er iemand tips?

Groetjes
Van waar ben je?

sterretje
Meest hilarische forummer 2017

Bericht door sterretje » 08 nov 2015 22:43

Enjoint schreef:
ValérieCrets schreef:Ik ben 18 jaar en ik zit ook met hetzelfde probleem. Ik zou graag deelnemen aan een activiteit of mensen leren kennen die hier ook mee zitten, maar bij mij in de buurt wordt nooit iets georganiseerd. Bij een vereniging aansluiten of eens langsgaan durf ik niet, omdat het nogal nieuw is voor mij, ook al worstel ik al lang met mijn geaardheid. Ik kan namelijk ook niet afleiden van meisjes of ze nu hetero of lesbisch zijn. Ik zit hier al lang mee in de knoop en het raakt maar niet opgelost. Heeft er iemand tips?

Groetjes
Van waar ben je?
Oud-Turnhout.
Olympisch goud in temperamentvol relativeren.

Gesloten