Hoe geraak ik hier uit?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Gast

Hoe geraak ik hier uit?

Bericht door Gast » 14 jul 2013 09:50

Sinds een paar dagen is spookt er iets door mijn hoofd en aangezien ik het in real life aan niemand kwijt kan wil ik het hier toch eens neerschrijven.

Ik kan een heel lang verhaal neerschrijven maar eigenlijk kom ik liever direct to the point:

Ik ben 26 jaar, ik heb nog nooit een relatie gehad en ik zie in mijn omgeving mensen trouwen en kinderen krijgen. En ik heb steeds meer en meer het gevoel dat ik dat ook wil!

Als ik mezelf tips zou moeten geven dan zou ik mezelf de raad geven om meer buiten te komen, mensen te ontmoeten en dan te zien wat er op me afkomt. Het is niet dat ik dat nog niet geprobeerd heb, de momenten dat ik naar een forummeeting of iets dergelijks geraak zijn vaak zo beperkt dat contacten leggen/onderhouden moeilijk is.

En zeggen dat er nog tijd genoeg is, tja, ik heb nog tijd, dat is een feit! Maar ik heb ook geen zeeën van tijd meer.

Op dit moment weet ik het allemaal niet zo goed meer.

Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Hoe geraak ik hier uit?

Bericht door Liro » 14 jul 2013 13:24

Gast schreef: En zeggen dat er nog tijd genoeg is, tja, ik heb nog tijd, dat is een feit! Maar ik heb ook geen zeeën van tijd meer.
Disagree, ik vind dat je die eigenlijk wel hebt. Maar ik snap dat dat zo niet aanvoelt.

Je 'geraakt' er niet vaak zeg je. Is dat praktisch of motivatie?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Wardje
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wardje » 17 jul 2013 00:45

Gast schreef:Sinds een paar dagen is spookt er iets door mijn hoofd en aangezien ik het in real life aan niemand kwijt kan wil ik het hier toch eens neerschrijven.

Ik kan een heel lang verhaal neerschrijven maar eigenlijk kom ik liever direct to the point:

Ik ben 26 jaar, ik heb nog nooit een relatie gehad en ik zie in mijn omgeving mensen trouwen en kinderen krijgen. En ik heb steeds meer en meer het gevoel dat ik dat ook wil!

Als ik mezelf tips zou moeten geven dan zou ik mezelf de raad geven om meer buiten te komen, mensen te ontmoeten en dan te zien wat er op me afkomt. Het is niet dat ik dat nog niet geprobeerd heb, de momenten dat ik naar een forummeeting of iets dergelijks geraak zijn vaak zo beperkt dat contacten leggen/onderhouden moeilijk is.

En zeggen dat er nog tijd genoeg is, tja, ik heb nog tijd, dat is een feit! Maar ik heb ook geen zeeën van tijd meer.

Ik heb ook die situatie en dat gevoel.
Maak je gerust lid van de site en pb me.
Dan kunnen we er over praten : )
All it takes is faith and trust. And a little bit of Pixie dust.

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 17 jul 2013 05:12

Ik ben 23 en heb ook nog nooit een relatie gehad. It happens.

Is dit leuk? Nee. Maar het belangrijkste is dat je niet verkijkt op wat (andere) leeftijdsgenoten meemaken en je je niet in een relatie forceert. Dat lijkt me nefaster dan geen relatie te hebben.

De raad om meer buiten te komen, wat je maar al te vaak hoort in deze situaties, vind ik echte bullshit en neerbuigend. Net alsof alle (langdurige) vrijgezellen zich opsluiten in hun kamer asociaal wezen te doen en geen leven hebben.

Verliefd zijn iets iets raars en abstracts. Je hebt er namelijk geen controle over. Het overkomt je gewoon, of niet. En om het nog kuttiger te maken kan je zelfs verliefd worden op verkeerde personen of personen die totaal geen interesse hebben.

Nu soit, al schrijvende besef ik dat je in feite schrijft dat een relatie wilt. Een relevante vraagt lijkt mij dan: ben je verliefd op iemand of gevoelens gehad voor iemand (niet lang geleden)? Of juist niet en zit daar het "probleem"?

Indien je wel verliefd bent geweest: wat heb je dan gedaan? Of heeft er iets jouw doen tegenhouden die persoon aan te spreken?

Nu, mijn mening, zal een forummeeting bijwonen daar precies niet veel aan verhelpen. Het percentage (succesvolle) relaties bij mensen die elkaar ontmoet hebben op een (normale (vooraleer ik iemand onbedoeld op de schenen schip) forummeeting zal volgens mij enorm laag zijn. Ik zou vooral zeggen: ga niet naar een meeting of activiteit met de hoop om iemand te vinden. Hoewel er genoeg zijn die met die bedoeling naar een meet gaan, lijkt het me niet echt een succesvol recept. Een meeting draait om je te amuseren en "lotsgenoten" (wat haat ik dit woord om hier te gebruiken) te leren kennen, waar je jezelf kan zijn.

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 17 jul 2013 08:15

Het is waarschijnlijk het grootste cliché dat er bestaat, maar: actief op zoek gaan werkt meestal niet. Zoals Daluicis aangeeft, een meeting is om je te amuseren en vrienden te maken. Het is niet onmogelijk dat daar ooit iets uit voortkomt, maar vanuit dat idee vertrekken lijkt me niet echt ideaal.

Ik weet dat ik als persoon met een lange relatie misschien gemakkelijk praten heb, maar laat je vooral niet op stang jagen door de sociale druk om een lief te hebben.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

Eduard87
Regular user
Regular user

Bericht door Eduard87 » 17 jul 2013 10:43

Wardje schreef:
Gast schreef:Sinds een paar dagen is spookt er iets door mijn hoofd en aangezien ik het in real life aan niemand kwijt kan wil ik het hier toch eens neerschrijven.

Ik heb ook die situatie en dat gevoel.
Maak je gerust lid van de site en pb me.
Dan kunnen we er over praten : )
Zeer vertrouwd gevoel.
Je mag gerust ok een pb sturen als je lid van de site bent.
We mortals have many weaknesses; we feel too much, hurt too much or too soon we die, but we do have the chance of love.

Findu
New user
New user

Bericht door Findu » 17 jul 2013 23:16

Hallo. :)

Ik zit ook in hetzelfde schuitje als jij! En ik denk dat er nog veel en veel meer zo zijn. Ik denk dat feit ook is dat holebi's dikwijls ook pas later openbloeien? En dat we onszelf daarmee niet kunnen vergelijken met de mensen uit onze omgeving, die inderdaad allemaal trouwplannen hebben, gaan samenwonen, en aan kindjes beginnen. Het steekt je ogen misschien uit, maar zo is het nu eenmaal (denk ik).
You only need one man to love you. But him to love you free like a wildfire, crazy like the moon, always like tomorrow, sudden like an inhale and overcoming like the tides. Only one man and all of this.
― C. JoyBell C.

Lumia
New user
New user

Bericht door Lumia » 18 jul 2013 03:24

Mijn 1ste en laatste relatie (met een jongen) was in 2009 ( buiten een 2tal keer paar weken een korte relatie maar die tel ik niet mee het betekende achteraf ook niet zoveel). 'k ben nu 25 maar ik ga ook elk weekend uit omdat het deels mijn werk is. Ik ben ook gwn niet op zoek. Ik zal het wel zien als ik iemand de moeite vind om het lef te hebben erop af te gaan of hij op mij. Of mss een meisje dat kan ook nog in mijn geval.

Dus aan de topicstarter .. tha wat kan je doen? je kan eens zoeken op sites als twoo enzo maar of dat iets gaat veranderen weet ik niet. Beste is gewoon dingen gaan doen met vrienden denk ik, er loopt er ergens wel eentje rond die bij jou past ( of in werk of schoolomgeving) . Het komt wel, je moet niet alle moeite doen maar nu ook ni totaal zitten afwachten. Dat is mijn tip.

JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door JustMe_ » 18 jul 2013 11:35

Ik kan hier weinig op zeggen omdat ik zelf niet in die situatie zit, maar ik zie wel hetzelfde 'probleem' bij een aantal vrienden van me.
Ik heb een vriendin van 25 die nog nooit een relatie gehad heeft, maar eigenlijk wel dringend wil settelen/trouwen/kindjes krijgen. Ik denk dat zij zelf niet helemaal inziet waarom ze maar niemand leuk vindt en een relatie begint, maar ik heb wel een bepaald vermoeden: ze is er zo op gefocust dat ze wil trouwen en kinderen wil krijgen, dat ze nu verwacht meteen de ware tegen te komen. Dus zelfs al ontmoet ze iemand waar ze helemaal stapelgek van is, toch doet ze hier niets mee omdat het bijvoorbeeld praktisch niet handig zou zijn. Het gaat bij haar niet alleen meer om het gevoel, maar om het toekomstbeeld dat ze heeft en waar die persoon per se moet inpassen. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar misschien speelt dat wel mee!

Ik zou, als ik jou was, dat perfecte beeld van de toekomst even aan de kant zetten. Focus je op het nu, doe eens iets zot en probeer jezelf uit te dagen! En zoals je zelf zegt: nieuwe mensen ontmoeten. Als je dat moeilijk vindt, probeer dan gewoon een manier te zoeken waarbij je je wel goed voelt!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Gast

Bericht door Gast » 21 jul 2013 13:56

Bedankt voor jullie reacties.

Er zijn een aantal dingen waarop ik wil reageren:

"Indien je wel verliefd bent geweest: wat heb je dan gedaan? Of heeft er iets jouw doen tegenhouden die persoon aan te spreken?"

Uiteraard ben ik wil al eens verliefd geweest. Maar er is nog nooit iemand geweest waarmee ik verder kon (bv. omdat die andere persoon hetero is, ...). Het is ook zo dat je op mijn leeftijd een sociaal leven hebt dat zich op dezelfde plaats en bij dezelfde mensen afspeelt. Ik kan dus niet in mijn vriendengroep of bij mijn collega's op zoek gaan naar een mogelijke partner.

"Je 'geraakt' er niet vaak zeg je. Is dat praktisch of motivatie?"

Zoals hierboven ook al aangehaald mijn sociaal leven speelt zich niet af in Gent of in Antwerpen of in ... . In mijn hoofd ligt de sleutel tot iemand leren kennen in die grote steden en niet in het dorp waar mijn leven plaats vindt. Voor een forummeeting maak ik graag tijd maar zoals gezegd ik mag daar niet naartoe gaan met als doel een lief te vinden. Voor de rest is het niet zo evident om mijn job af te stemmen op activiteiten in grotere steden, waarvoor ik me verder moet verplaatsen, als ik thuiskom van mijn werk wachten er ook nog andere taken.

"Ik weet dat ik als persoon met een lange relatie misschien gemakkelijk praten heb, maar laat je vooral niet op stang jagen door de sociale druk om een lief te hebben."

Als er iemand is die mij op stang jaagt dan ben ik het zelf wel die me een bepaalde druk oplegt. Op de duur begin je te tellen, kinderen lijken mij ideaal rond mijn 30ste maar voor je daaraan begint moet je je partner toch ook goed genoeg kennen en zeker zijn van elkaar. Als ik straks 27 ben dan, ik besef dat ik nog voldoende tijd heb, maar toch voelt het voor mij aan dat de klok tikt.

Na al die tijd ben ik toch wat wanhopig, ik denk dat dat normaal is. Ik hoop dat ik toch snel een stap vooruit kan zetten in mijn leven. Want hoe leuk het is om zelf te beslissen wat je doet, alleen is toch maar alleen!

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 23 jul 2013 21:40

Het heeft tot twee weken voor mijn 26ste verjaardag geduurd, voor ik mijn eerste serieuze relatie had. Ik heb ook jaren min of meer "geworsteld" met mijn vrijgezellenbestaan. (Vooral dan wanneer ik afgewezen werd - ik heb ettelijke hete tranen geplengd. Maar ook dat slijt na enkele keren.)

Twee jaar geleden geleden (op een klif in Estland) heb ik beseft dat ik enkel mezelf nodig heb om gelukkig te zijn (dus de facto mezelf neergelegd bij een eventueel permanent vrijgezellenbestaan). Dat voelde als een soort bevrijding.

Maar kijk! Ik heb een lief gevonden waar ik me erg goed bij voel en gelukkig mee ben. Iets dat dat mij vroeger meer dan eens een totaal onrealistisch scenario leek.

Probeer er niet op te focussen. Bezigheden (of het nu alleen is of met anderen) helpen. Verveling is gevaarlijk om in een negatieve spiraal te raken.

:grouphug:

Eduard87
Regular user
Regular user

Bericht door Eduard87 » 23 jul 2013 21:44

Stilicho schreef:Het heeft tot twee weken voor mijn 26ste verjaardag geduurd, voor ik mijn eerste serieuze relatie had. Ik heb ook jaren min of meer "geworsteld" met mijn vrijgezellenbestaan. (Vooral dan wanneer ik afgewezen werd - ik heb ettelijke hete tranen geplengd. Maar ook dat slijt na enkele keren.)
Help, ik ben al 26 en 2 weken en heb nog nooit een relatie gehad.
Stilicho schreef: Twee jaar geleden geleden (op een klif in Estland) heb ik beseft dat ik enkel mezelf nodig heb om gelukkig te zijn (dus de facto mezelf neergelegd bij een eventueel permanent vrijgezellenbestaan). Dat voelde als een soort bevrijding.
Hoe doe je dat? ik voel me nogal eenzaam en heb het nog moeilijk met zelf?

alvast bedankt voor je reactie.
We mortals have many weaknesses; we feel too much, hurt too much or too soon we die, but we do have the chance of love.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 23 jul 2013 22:09

Stilicho schreef: Twee jaar geleden geleden (op een klif in Estland) heb ik beseft dat ik enkel mezelf nodig heb om gelukkig te zijn (dus de facto mezelf neergelegd bij een eventueel permanent vrijgezellenbestaan). Dat voelde als een soort bevrijding.
Eduard87 schreef:Hoe doe je dat? ik voel me nogal eenzaam en heb het nog moeilijk met zelf?

alvast bedankt voor je reactie.
Ik weet het niet, het was er opeens. Mijn beslissing om voor het eerst helemaal alleen twee weken op reis te gaan was al een symptoom dat ik mijn draai gevonden had.

cerclezot
Experienced user
Experienced user

Bericht door cerclezot » 28 jul 2013 10:26

Ik ben er bijna 27 en op een relatie van 7 maanden op mijn 22e heb ik ook nog geen relaties gehad. Sommige mensen worden nu eenmaal minder makkelijk verliefd (en daar is niks mis mee). En als je dan nog eens op de verkeerde verliefd wordt. Als je wil mag je altijd een PB sturen.

FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Bericht door FiduciaryBank » 30 jul 2013 18:50

Laatst gewijzigd door FiduciaryBank op 03 nov 2013 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 31 jul 2013 23:13

Stilicho schreef:Het heeft tot twee weken voor mijn 26ste verjaardag geduurd, voor ik mijn eerste serieuze relatie had. Ik heb ook jaren min of meer "geworsteld" met mijn vrijgezellenbestaan. (Vooral dan wanneer ik afgewezen werd - ik heb ettelijke hete tranen geplengd. Maar ook dat slijt na enkele keren.)

Twee jaar geleden geleden (op een klif in Estland) heb ik beseft dat ik enkel mezelf nodig heb om gelukkig te zijn (dus de facto mezelf neergelegd bij een eventueel permanent vrijgezellenbestaan). Dat voelde als een soort bevrijding.

Maar kijk! Ik heb een lief gevonden waar ik me erg goed bij voel en gelukkig mee ben. Iets dat dat mij vroeger meer dan eens een totaal onrealistisch scenario leek.

Probeer er niet op te focussen. Bezigheden (of het nu alleen is of met anderen) helpen. Verveling is gevaarlijk om in een negatieve spiraal te raken.

:grouphug:

Stilicho zegt het hier fantastisch. :adore:

Althans.. Het komt gewoon goed overeen met het mijne. :D
Fluctuat nec mergitur

klainester
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door klainester » 07 aug 2013 10:47

Ik ben nog wat jonger dan jullie hier, ben nu 20. Ik ben het eens met wat hierboven gezegd werd: je moet eerst inderdaad gelukkig zijn met jezelf en je eigen leven. Je kan niet van iemand anders houden als je niet van jezelf houdt, vind ik. Ik heb dit jaar eindelijk het gevoel dat mijn leven loopt zoals ik het wil, en ik ben gelukkig.
Op een tweetal dates na, heb ik ook nog nooit een relatie gehad, maar ik zit daar nu niet meer echt mee in. Zoals je hier ziet zijn er best wel veel mensen die pas tijdens hun 'twintiger'-jaren eerste relaties hebben, en dat is oké.

Ik zou eens wat tijd nemen om te bedenken of je gelukkig bent met hoe je leven loopt momenteel, en of je wel gelukkig bent met wie je zelf bent als persoon. Want als dat allemaal in orde is, dan maakt het niet meer zoveel uit of je een relatie hebt of niet.
En je zal zien dat je net op dat moment iemand tegenkomt.
Love is Love, man.

Gesloten