liefde is blind?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Darja
New user
New user
Geslacht: Vrouw

liefde is blind?

Bericht door Darja » 19 jun 2013 10:44

Goh het is sinds april, dat ik haar terugzag en ik wist zoals vorige keer (Eén keer eerder had ik haar al eens gezien, en toen begon zijn een relatie, en bleef ik achter met mijn liefde op het eerste gezicht.) dat ik haar doodgraag zie, en alles in de steek zou laten.

Nu haar relatie ten einde was, kreeg ik terug een berichtje om af te spreken, van het een kwam het ander, we spraken af, gingen uit, en ik bleef weleens slapen (alleen slapen!).
Steeds vaker bleef ik daar slapen, en deelde de kosten, aangezien zij een appartement huurt.
Toch had ik van in het begin het idee dat ik niet tegen haar ex kon winnen.
En ja ook dat gebeurde, ze ging terug uit met haar ex, ik ging boos weg, zij en haar ex bleven 3 dagen bij elkaar, en toen sprak ze af met mij, met haar ex ging het echt niet meer, en ik zo zot als ik ben geloof alles en woon terug samen met haar, gewoon samenwonen. Een relatie ziet ze niet zitten, haar ex heeft haar bedrogen en belogen,... ze wil of kan niemand vertrouwen zegt ze dan.

Haar ex ziet ze nog, laatst heb ik haar ex ook gezien. Dat er niets meer is, dat geloof ik niet. Ze zien er nog altijd uit als opnieuw verliefd, ook al is er bij hoog en laag geen plaats meer voor een relatie met haar ex, alleen flirten met haar ex, moet volgens haar kunnen. Aangezien ze toch alleen is.

Ik denk dat ik zot ben om bij haar te blijven samenwonen? Maar ik wil haar niet kwijt, niet opnieuw. Ik zie haar zo graag, dat gevoel heb ik nog nooit gehad bij niemand. En toch misschien is het beter om ermee te stoppen.
Maar dan zou mijn leven zoveel minder interessant zijn, ze heeft me geleerd om terug uit te gaan, we doen zoveel samen, dat ik soms denk, geniet gewoon van alles zolang het kan.
Afzien kan ik nog altijd achteraf.

Het is een langer verhaal geworden dan gedacht, maar ik heb nood om het te delen, en te weten of ik nu echt zot ben?
If You Love Someone, Set Them Free. If They Come Back They’re Yours

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Re: liefde is blind?

Bericht door kinderknieën » 19 jun 2013 12:07

Oké, normaal gezien antwoord ik niet op zulke posts in het relatietopic omdat ik er altijd van uitga dat er andere mensen zijn die daar veel beter en empathischer op gaan kunnen antwoorden dan ik.
Maar het antwoord hier is zo simpel. Het is onmogelijk om mensen waarop je verliefd bent te overtuigen om ook verliefd te worden op jou. Al mag je nog elke dag blijven slapen en huur betalen en ontbijt maken met van die schattige minicroissants en van die hartvormige snoepjes verstoppen in haar nachtkastje en haar handdoeken wassen met extradonzige wasverzachter zodat ze zich helemaal warm en geborgen voelt wanneer ze uit de douche stapt, dat gaat echt niet lukken.
Je zegt dat je nog altijd "achteraf kan afzien", maar het lijkt mij alsof dat nu al het geval is. Er zijn heel veel redenen waarom iemand kan afzien, want het leven kan hard en gemeen zijn, maar iemand die jou niet graag ziet (of toch niet op de manier dat jij zou willen) zou niet een van die redenen mogen zijn. Ik ken jou natuurlijk niet, maar ik denk dat jij beter verdient. En ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat je (op lange termijn) veel gelukkiger gaat zijn als je je zo snel mogelijk uit die situatie bevrijdt. Echt waar.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Liro » 19 jun 2013 12:51

Kinderknieën heeft gelijk. Op lange termijn. Ik vrees dat je op lange termijn dit niet gaat kunnen houden.

En toch..
Darja schreef:Ik denk dat ik zot ben om bij haar te blijven samenwonen? Maar ik wil haar niet kwijt, niet opnieuw. Ik zie haar zo graag, dat gevoel heb ik nog nooit gehad bij niemand. En toch misschien is het beter om ermee te stoppen.
Maar dan zou mijn leven zoveel minder interessant zijn, ze heeft me geleerd om terug uit te gaan, we doen zoveel samen, dat ik soms denk, geniet gewoon van alles zolang het kan.
Dit vind ik geweldig mooi. En dat is geen gevoel dat je makkelijk opnieuw zal vinden.
Ik denk hoe langer je in die wereld leeft, hoe moeilijker het zal zijn om dat ooit te vergeten.
Alleen weet ik niet of dat een reden is om die vroeger te verlaten.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 19 jun 2013 13:59

Liro schreef:Kinderknieën heeft gelijk. Op lange termijn. Ik vrees dat je op lange termijn dit niet gaat kunnen houden.

En toch..
Darja schreef:Ik denk dat ik zot ben om bij haar te blijven samenwonen? Maar ik wil haar niet kwijt, niet opnieuw. Ik zie haar zo graag, dat gevoel heb ik nog nooit gehad bij niemand. En toch misschien is het beter om ermee te stoppen.
Dit vind ik geweldig mooi. En dat is geen gevoel dat je makkelijk opnieuw zal vinden.
Ik denk hoe langer je in die wereld leeft, hoe moeilijker het zal zijn om dat ooit te vergeten.
Hmm, ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Darja, als jij in jouw huidige relatie (die er eigenlijk geen is) kan blijven zonder dat jij je wrokkig voelt tegenover de vrouw waarmee je samenwoont (en de ex), zonder constant te verlangen naar meer/wat je niet kan krijgen én zonder dat je je ongelukkig voelt, dan pas kan er een "en toch..." zijn. Anders niet.
Als je haar echt niet kwijt wilt en bang bent dat je leven "minder interessant" zal worden, kan je altijd vrienden blijven. Maar dan moet je je neerleggen bij het feit dat jullie relatie hoogstwaarschijnlijk nooit meer gaat worden dan dit en afstand is het enige dat daarbij gaat helpen. Een eigen appartement zoeken en verhuizen dus.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Paraskevi
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Paraskevi » 19 jun 2013 14:18

kinderknieën schreef:Oké, normaal gezien antwoord ik niet op zulke posts in het relatietopic omdat ik er altijd van uitga dat er andere mensen zijn die daar veel beter en empathischer op gaan kunnen antwoorden dan ik.
Maar het antwoord hier is zo simpel. Het is onmogelijk om mensen waarop je verliefd bent te overtuigen om ook verliefd te worden op jou. Al mag je nog elke dag blijven slapen en huur betalen en ontbijt maken met van die schattige minicroissants en van die hartvormige snoepjes verstoppen in haar nachtkastje en haar handdoeken wassen met extradonzige wasverzachter zodat ze zich helemaal warm en geborgen voelt wanneer ze uit de douche stapt, dat gaat echt niet lukken.
Je zegt dat je nog altijd "achteraf kan afzien", maar het lijkt mij alsof dat nu al het geval is. Er zijn heel veel redenen waarom iemand kan afzien, want het leven kan hard en gemeen zijn, maar iemand die jou niet graag ziet (of toch niet op de manier dat jij zou willen) zou niet een van die redenen mogen zijn. Ik ken jou natuurlijk niet, maar ik denk dat jij beter verdient. En ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat je (op lange termijn) veel gelukkiger gaat zijn als je je zo snel mogelijk uit die situatie bevrijdt. Echt waar.
De nagel op de kop!
Het is ontzettend hard, maar waar...
"Aangeraakt door de liefde, wordt iedereen een dichter." - Plato

Homba
Experienced user
Experienced user

Bericht door Homba » 19 jun 2013 14:49

Liro schreef:Kinderknieën heeft gelijk. Op lange termijn. Ik vrees dat je op lange termijn dit niet gaat kunnen houden.

En toch..
Romantische ziel spotted!

Is dat niet een beetje heel erg naïef?
Hoe langer het duurt, hoe moeilijker je het voor jezelf maakt. Ik heb min of meer hetzelfde meegemaakt van aan de andere kant. Gewoon vrienden blijven leek voor mij toen ergens wel een oplossing, omdat we dat voordien ook waren en dat perfect ging. Als de een echter smoorverliefd blijft, wordt het helaas alleen maar frustrerender voor allebei. Je ex zal niet plots verliefd op je worden uit medelijden en het is het al zeker niet waard om ongelukkig te blijven omdat iemand niet dezelfde gevoelens heeft.

EDIT: Dit venster stond al eventjes open. Ik sluit me min of meer aan bij de posts hierboven.

Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Liro » 19 jun 2013 14:58

Goh ik weet niet of 'naïef' het juiste woord is. Ik zei zelf dat dat op lange termijn niet houdbaar is he :) en dat het enkel moeilijker wordt.
Maar ik vind het wel mooi, is all.

So as they all say: de meest 'gezonde' oplossing is wegwezen uit de situatie. Het is gewoon niet wat 'ik' zou doen, denk ik.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 20 jun 2013 09:55

Goh is dat niet de meest makkelijke oplossing, inpakken en wegwezen?

Ik heb zoiets je krijgt niet altijd een tweede kans, en komt er ooit een derde kans als ik nu opgeef? Kan ik niet vechten om een plaatsje, is liefde altijd op het eerste gezicht, kan het niet groeien. Die gevoelens zijn zo hevig, en toch ook weer niet. Ik weet dat zij geen relatie wil, en heb zoiets van moet dat dan? Ik verlang ernaar ja, maar ik verwacht niets, niet meer dan nu.

Ongelukkig ben ik nu niet, alleen als ik over alles begin na te denken. Maar ik deel dit ook hier, met de hoop raad, en tips te krijgen, het is niet de meest makkelijke situatie.
Ik heb nog nooit dit gevoel gehad, dat ik voor iemand veel wil opgeven (niet alles, dat is niet gezond), zelfs 20 km verder wil gaan wonen en verhuizen. Er heeft nog nooit iemand mij dat gevoel gegeven.

En toch vraag ik me dan af, als we elkaar niet zien, of ik slaap eens thuis, dan bellen we met elkaar of sms'en we elkaar elke minuut. Doe je dit zomaar bij iedereen?

Eclairke
New user
New user

Bericht door Eclairke » 20 jun 2013 16:23

Allereerst, wees gerust... Je bent niet zot. Je bent op dit moment gewoon blind van verliefdheid. Toch moet je even rationeel over de situatie nadenken.

Jij spreekt van een tweede kans of zelfs derde kans, maar heb je dan ooit een eerlijke kans gehad? Jij kwam steeds op de proppen op het moment dat de ex er niet was.
Het komt mij over dat de gevoelens van deze dame nog erg sterk zijn voor haar ex. Cru gesteld lijkt het mij dat ze enkel naar jou komt om de leegte van die ex op te vullen. Iedereen zit liever 's avonds met 2 in de zetel ipv alleen... Je kan er haar dus niet om verwijten, da's menselijk. Het is echter een gemakkelijkheidsoplossing.

Ik denk dus dat je met haar eens moet praten. Is ze op de hoogte van jouw gevoelens voor haar? Leg haar de situatie uit en maak duidelijk wat het met je doet als ze met haar ex omgaat.

Aangezien jouw gevoelens voor haar zo sterk zijn en het (voorlopig) niet wederzijds is, is inpakken en wegwezen net de moeilijkste oplossing.
Al is dat in dit geval ook de beste oplossing. Je moet er van wegstappen. Zoek een appartement en bouw jouw eigen leven uit. Want wat betreft dat jouw leven minder interessant zou zijn ... Het is niet aan een ander om jouw leven te maken, dat maak je nog steeds zelf. Andere personen kunnen er gewoon een mooie kleurtje aan geven.

Zij hoeft dus niet uit jouw leven te verdwijnen, maar je moet haar voorlopig wel een plaats geven als gewone vriendin - met een gezonde vriendschap.
Want zo lang ze gevoelens heeft voor die ex, zal jij haar hart nooit kunnen winnen.
En liefde kan je nu eenmaal ook niet forceren.

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 23 jun 2013 20:40

Ja ik denk wel dat jullie een punt hebben, maar het feit dat ik nog niet vertrek is eigenlijk omdat
ik geen hoop meer heb op een relatie en we praten daarover, maar ik heb haar ook gezegd, "ik blijf u graag zien". Ze wist heel snel van mijn gevoelens, en daar hebben we vaak over gepraat. Ik weet ook dat ze haar ex nog graag ziet, en dat ze elkaar nog een kans willen geven.

Misschien is het ook zo als ik mijn achtergrond situeer, dat het er voor jullie ook iets anders uitziet.
Ik heb drie jaar alleen gewoond, en woon nu 3 jaar bij mijn grootouders, en er heeft altijd een zware last op mijn schouders gedrukt, voor een groot stuk de zorg voor mijn grootouders, aangezien mijn moeder die mantelzorg doet, dat maar half doet.

Nu leef ik meer, en in een heel andere situatie, met iemand van mijn eigen leeftijd. Ik weet wel dat personen alleen maar meer kleur geven, en je u eigen leven maakt. Maar zit dat in ieder zijn karakter?

Ik krijg voor het eerst in lange tijd ik werk sinds februari op een ander werk, nu positieve commentaar, en ook van familie. Ze zeggen me nu, je ziet er goed uit, ik stel me meer open voor andere mensen, praat meer. Maar ik voel mijn eigen ook beter.

Ik ga niet zeggen dat het gemakkelijk is, dat is zeker niet zo. Maar dit allemaal opgeven?

Gesloten