Onpopulaire Meningen [2]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Onpopulaire Meningen [2]

Bericht door De lachende profeet » 12 feb 2014 21:43

Volledig mee eens.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 13 feb 2014 07:54

Kom, kom, kom...de biercampagne gaat louter om de promotie van Belgisch bier an sich. Niet om meer te drinken. Trots zijn op onze rijke biertraditie.

OT.

Hoe meer ik rondkijk, hoe meer ik zie hoeveel homo's zich slecht in hun veld voelen en (psychische) problemen hebben. Dat verontrust mij enorm.
Fluctuat nec mergitur

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 13 feb 2014 11:53

[quote="JFK"]Kom, kom, kom...de biercampagne gaat louter om de promotie van Belgisch bier an sich. Niet om meer te drinken. Trots zijn op onze rijke biertraditie.
[quote]
Dat is juist een deel van het probleem. Bij tradities is het de bedoeling dat iedereen deelneemt en dat jongeren op tijd worden ingewijd in de traditie. Ik weet wel dat het de bedoeling van de campagne is om meer landseigen producten en minder buitenlandse producten te gebruiken, maar het blijft promoten van alcoholgebruik.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 13 feb 2014 12:31

Ik drink geen alcohol, nu ja: wel alles eens geproefd, maar het deed me echt niets. Toch voel ik erg die sociale druk. Vaak betrap ik mezelf erop dat ik dingen verzin als: ik moet nog rijden of heb morgen een sportmatch te spelen,....Je bent dan sneller verlost van een hele hoop vragen en vaak krijg je dan nog een: "och eentje kan geen kwaad" over je heen.
Wanneer ik zeg: ik drink nooit alcohol, dan rijzen de vragen: en waarom niet? Het kan geen kwaad als je niet overdrijft,....

Auden
Experienced user
Experienced user

Bericht door Auden » 13 feb 2014 13:39

Manspersoon schreef: Dat is juist een deel van het probleem. Bij tradities is het de bedoeling dat iedereen deelneemt en dat jongeren op tijd worden ingewijd in de traditie. Ik weet wel dat het de bedoeling van de campagne is om meer landseigen producten en minder buitenlandse producten te gebruiken, maar het blijft promoten van alcoholgebruik.
En dan?
Een traditie is wat je ervan maakt. Ik zie het verband niet tussen groepsdruk onder "vrienden" om mee(r) te drinken - zonder meer verwerpelijk - en deze specifieke reclamecampagne.

O.T.
Als uit onderzoek blijkt dat reclame voor alcohol mensen effectief aanzet tot drinken (waartoe anders? en ook tot alcoholisme?), dan blijft nog de vraag over of we dat categorisch moeten/willen verbieden. Een kwalijk gevolg van puriteinse reacties tegen alcoholreclames is dat de complexe sociale, psychologische, economische ... problematiek achter alcoholverslaving op een comfortabele manier kan genegeerd worden.
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 13 feb 2014 15:16

Iets anders en luchtiger: ik ben iemand die niet staat met erg kort haar en al zeker niet met een ( deels kort geschoren schedel). Toch lijkt het de laatste jaren de mode dat een kapster de tondeuse opdringt. Ik haat dat ding en wil het in geen geval door mijn haar.
Nog iets van kappers: wanneer ik ga voor het knippen, is er wel altijd iets mis met mijn haar. Of te droog, of te dit, of te dat en meestal bestaat een knipbeurt uit een volledige uiteenzetting van hun dure producten want we hebben het allemaal toch zo broodnodig.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 13 feb 2014 19:54

Samotex schreef:Iets anders en luchtiger: ik ben iemand die niet staat met erg kort haar en al zeker niet met een ( deels kort geschoren schedel). Toch lijkt het de laatste jaren de mode dat een kapster de tondeuse opdringt. Ik haat dat ding en wil het in geen geval door mijn haar.
Nog iets van kappers: wanneer ik ga voor het knippen, is er wel altijd iets mis met mijn haar. Of te droog, of te dit, of te dat en meestal bestaat een knipbeurt uit een volledige uiteenzetting van hun dure producten want we hebben het allemaal toch zo broodnodig.
Dat heb ik nu nooit aan de hand. Ofwel heb ik supergezond haar (yeah right :D), ik heb er alleszins een hekel aan om naar de kapper te gaan. I hate small talk like that.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Wall
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Wall » 18 feb 2014 11:04

Stop! Wacht! Tijd voor een nieuw topic!

Gesloten