Slices of Life [4]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Slices of Life [4]

Bericht door Springbal » 03 nov 2013 00:33

afscheidstournee van De Nieuwe Snaar. Waarom heb ik ze maar zo laat ontdekt? :(
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 03 nov 2013 11:43

Springbal schreef:afscheidstournee van De Nieuwe Snaar. Waarom heb ik ze maar zo laat ontdekt? :(
Ik kan trots zeggen dat ik ze tot driemaal toe live zag. :yeahimcool:

Spijtig dat je ze zo laat ontdekte :( het was echt de moeite waard.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 04 nov 2013 17:32

Net flyers afgedrukt voor een activiteit en ik kwam net uit de metro en ik dacht: 'Tiens, hoe ga ik die bij de rest van het Praesidium krijgen?'
Dan kom ik ze toch wel allemaal tegen, maar dan ook allemaal op dezelfde straat en hebben we nog snel een mini-vergadering gehouden en de flyers. Dat was extréém toevallig! :lol:
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 04 nov 2013 17:33

BiNDing schreef:
Springbal schreef:afscheidstournee van De Nieuwe Snaar. Waarom heb ik ze maar zo laat ontdekt? :(
Ik kan trots zeggen dat ik ze tot driemaal toe live zag. :yeahimcool:

Spijtig dat je ze zo laat ontdekte :( het was echt de moeite waard.
Dito, Helden, Foor 11 en nu Koñec en nog een authentieke LP thuis

OT
vandaag oud en nieuw. Langs de ene kant op de stage een dame waar morgen euthanasie wordt bij uitgevoerd (is net ietsje ouder dan mijn ouders), buiten bij het wachten op de bus drie vrolijk waggelende kleuters voor mama/oppas(?) waarvan een van de kindjes een te gek geïmproviseerd paard van papierstroken rond zich heeft. "Een super juf dat ze hebben" zei de dame in het passeren.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 05 nov 2013 21:26

Gisterenavond dacht ik: "Bah, er is weer niks op het internet." en toen "Maar wacht, ik kan tv kijken!". Mijn leven is zo wonderlijk sinds ik op mijn nieuw kot zit.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Bericht door Astronaut Batman » 06 nov 2013 00:26

Als je je verveelt op het internet: Reddit

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 06 nov 2013 10:11

Krijg ik op 6 november (!) een e-mail van de KU Leuven-administratie dat mijn individueel studieprogramma werd goedgekeurd. Bijna twee maanden na indienen en als er al een helft van het semester voorbij is.
Spoiler! :
Afbeelding
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Aap in een Potje » 06 nov 2013 10:22

Ik werd vandaag wakker gemaakt met de vraag: 'Gaat ge mee een playstation 2-kaske halen?'
Goeiemorgen, moet ge mij daarvoor wakker maken? :(
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 06 nov 2013 14:35

BiNDing schreef:Krijg ik op 6 november (!) een e-mail van de KU Leuven-administratie dat mijn individueel studieprogramma werd goedgekeurd. Bijna twee maanden na indienen en als er al een helft van het semester voorbij is.
Spoiler! :
Afbeelding
Die hond lijkt keihard op mijn/onze eerste hond aan het einde van haar leven, het beestje was dan ook allesbehalve gezond :-?

En ik heb ook een schoontje van de KUL. Ik moet 70 euro boete betalen omdat ik per ongeluk een klein zakje met kuisgerief heb achter gelaten in mijn vorig kot.

Situatieschets:
Ik krijg een ander kot toegewezen dus vraag ik wanneer ik mag verhuizen. Er wordt mij verteld dat ze eind augustus, begin september contact met me zullen opnemen. Ik ben ondertussen al voldoende geleerd wat betreft administratieve geklungel, dus bel ik zelf nog maar eens naar residentiebeheer met dezelfde vraag. Ik krijg hetzelfde antwoord. Uiteindelijk zijn we al bijna eind begin september en heb ik nog steeds niets gehoord dus bel ik zelf. Op een vrijdagvoormiddag. Waarna ik te horen krijg dat ik die volgende week vrijdag, mijn sleutel van mijn oud kot zou moeten inleveren.
Probleem. Ik moet enkele uren later gaan werken, het hele weekend en drie weekdagen van die volgende week. Ik werk ver, heb lange werkuren en ik moet mij met het openbaar vervoer verplaatsen. Ik "woon" op mijn kot wat dus betekent dat ik heel wat meer materiaal heb dan de doorsnee student en kan niet op familieleden steunen om mij te helpen vervoeren. Tracht in zo'n korte tijd maar eens iemand te vinden met een auto, tijd en zin.
Uiteindelijk toch gelukt en heb ik de helft zelf te voet, gelijk een muilezel, verhuist. Ramen, deuren en kasten die al dertig jaar niet meer gekuist waren, onhandige stofhoekjes waar je enkel met een potlood tussen kan, heb ik gekuist. In de korte tijd die ik had.

En nu gaan ze me 70 euro boete wegens "kot niet proper achtergelaten" aansmeren omdat ik gigantisch veel werk verzet heb op een veel te korte tijd, door hun geklungel, waardoor ik per ongeluk een zakje met kuismiddel ben vergeten..
Wetende dat ze twee uur na mijn telefoontje toch maar eens een email hebben verstuurd naar de nodige mensen met de mededeling dat ze nog een week hadden om te verhuizen. Die mail heb ik natuurlijk al verwijderd.
Ik ga me kwaad moeten maken, niet mijn meest favoriete bezigheid.

Het fantastische nieuws van de maand is wel dat ik binnen de vijf dagen mijn portefeuille terugkrijg, mét al het geld er nog in. Ik ben opnieuw fan van De Lijn :D
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Homba
Experienced user
Experienced user

Bericht door Homba » 06 nov 2013 14:43

Ah, de KUL en hun administratie. Ik kreeg onlangs voor de tweede keer een boete voor een boek dat ik al bijna een maand had teruggebracht naar de bibliotheek, maar op de een of andere manier nog op mijn kaart stond. Het blijft me een raadsel hoe zo'n dingen hier maar blijven gebeuren.

NeW2
Experienced user
Experienced user

Bericht door NeW2 » 07 nov 2013 17:38

De binnenkant van studentenkoten fotograferen bevredigt stiekem mijn voyeuristisch kantje mihihi. Note: verrassend genoeg zijn er veel propere koten.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 07 nov 2013 18:18

hoewel ik ook niet altijd de meest kritische persoon ben erger ik me zowaar een steenpuist aan mensen die oprecht verontwaardigd zijn, over artikels verschenen op onder andere tv-Olen.be.

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 07 nov 2013 20:14

Springbal schreef:hoewel ik ook niet altijd de meest kritische persoon ben erger ik me zowaar een steenpuist aan mensen die oprecht verontwaardigd zijn, over artikels verschenen op onder andere tv-Olen.be.
Guilty :oops: Het ging deze keer over het afschaffen van de Last Post in Ieper, ik was er al zo erin aan het opgaan dat ik vergat te kijken van welke site het kwam. Om het erger te maken stond in de link eigelijk ook nog de datum... Van ergens halverwege vorig jaar... (En ja ik wist al goed genoeg dat tv-Olen.be dikke zever is :)) Ik was wel erg beschaamd toen ik het door had :lol:
OT: Niet veel slices of life te vertellen. Vandaag was er symposium over CPE (Carbapenemase Producerende Enterobacteriën) in Brugge. Het was best wel interessant :) 1 van de sprekers had precies wel erg last van nerveusiteit, zijn stem leek of hij in wenen kon uitbarsten.
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 07 nov 2013 20:57

CPE!? En jij zegt niets!? ;) Wij hadden dat beestje vorig jaar op de gang liggen waar ik stage had. Getverderie wat een miserie hebt ge daar mee zeg

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 07 nov 2013 21:44

Springbal schreef:CPE!? En jij zegt niets!? ;) Wij hadden dat beestje vorig jaar op de gang liggen waar ik stage had. Getverderie wat een miserie hebt ge daar mee zeg
Blijkbaar :s Ze geven hun resistentiegen nogal graag door aan elkaar en ze kruipen overal in waar ze niet in moeten zitten. Best wel gevaarlijk aangezien ze al resistent zijn op de laatste antibiotica dat ze tot nu toe verzonnen hebben.
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 08 nov 2013 08:05

Klaar voor een weekendje met mijn oppervlakkige en materialistische familie.
Spoiler! :
Hou u in, miss fraise! Zet voor vier dagen je kritische blik uit!
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Bericht door FiduciaryBank » 08 nov 2013 17:42

Als kip zonder kop rondlopen van hot naar her door een foutieve agenda.
Spoiler! :
Afbeelding

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 08 nov 2013 22:59

Gisteren kwam één van de residenten van op ons kot langs met stukken pizza die ze nog over hadden. Altijd plezant :D
Come quickly, I'm tasting stars!

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 10 nov 2013 12:52

Disco Trut schreef: Ik ga ook echt nooit meer winkelen op zaterdag. Tenzij om 18u15, als al die boze karren-rammers aan tafel zitten.
Daarom ben ik dus zo blij dat ik student ben. Nooit naar de winkel moeten op drukke momenten.

OT: Vanaf morgen ga ik mij echt stokoud voelen. Echt stok stok stok oud. Een nieuw voordeur, een nieuwe tram, noem het zoals je wil. Als je leeftijd begint met een 2, dan weet je dat het niet meer zo heel lang zal duren voor er een heleboel dingen in je leven zullen veranderen. In het algemeen (er bestaan natuurlijk uitzonderingen) verandert heel je leven in die periode. Eerst studeer je (hopelijk) af, daarna moet je gaan werken. Als je genoeg gespaard hebt en een redelijke werkzekerheid hebt, kun je op je eentje gaan wonen. Of met je partner. Dan duurt het ook niet heel lang meer voor je denkt dat het misschien eens tijd is om aan kinderen te beginnen. Ergens wil je ook nog allerlei zotte dingen doen als de wereld rondtrekken en misschien zelf ontwikkelingswerk gaan doen. Er is zo veel dat ik nog wil doen!

Vandaag gaat mijn laatste dag als tiener in, en morgen raas ik door het leven op tram 2.

NeW2
Experienced user
Experienced user

Bericht door NeW2 » 10 nov 2013 23:20

Wall schreef: OT: Vanaf morgen ga ik mij echt stokoud voelen. Echt stok stok stok oud. Een nieuw voordeur, een nieuwe tram, noem het zoals je wil. Als je leeftijd begint met een 2, dan weet je dat het niet meer zo heel lang zal duren voor er een heleboel dingen in je leven zullen veranderen. In het algemeen (er bestaan natuurlijk uitzonderingen) verandert heel je leven in die periode. Eerst studeer je (hopelijk) af, daarna moet je gaan werken. Als je genoeg gespaard hebt en een redelijke werkzekerheid hebt, kun je op je eentje gaan wonen. Of met je partner. Dan duurt het ook niet heel lang meer voor je denkt dat het misschien eens tijd is om aan kinderen te beginnen. Ergens wil je ook nog allerlei zotte dingen doen als de wereld rondtrekken en misschien zelf ontwikkelingswerk gaan doen. Er is zo veel dat ik nog wil doen!

Vandaag gaat mijn laatste dag als tiener in, en morgen raas ik door het leven op tram 2.
Chill out Wallie. Het leven begint pas op tram 2. Ik voel me nu echt het gelukkigst. Straks studeer ik af, en ik heb zoveel plannen en dromen die ik eindelijk kan uitvoeren! Student zijn is, integendeel tot wat velen denken en zeggen, niet de allerbeste tijd in een mensenleven. (althans volgens mij) Je moet ook niet altijd kiezen voor 'de normale gang van zaken'. En ja ik zeg kiezen, want het is je niet opgelegd. Uiteraard ooit zal je wel eens moeten werken en geld verdienen. Maar daar zie ik niet tegenop.

Gesloten