Slices of Life [4]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Sraa
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Slices of Life [4]

Bericht door Sraa » 22 nov 2013 18:47

Vandaag slecht nieuws gekregen. Broer van een heel goede vriendin ligt sinds woensdag in coma. Het is afwachten tot maandag wat de schade in de hersenen dan is om te zien wat er gedaan wordt.
Concentratie: 0, mijn gedachten kan ik bij niks anders houden..

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 23 nov 2013 11:14

ik veeg hier heel de kamer bijeen omdat het best wel rommelig en vuil enzo lag door die beesten hier, waaronder de konijnen van de beste vriendin. Alles opgekuist, Aap tevreden. Zet ik mij 2 seconden neer begint dat evil konijn van een Zelda terug keiveel zaagsel uit haar hok te gooien. Opnieuw beginnen dus. EVIL BEEST!!!
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 25 nov 2013 00:04

Ik denk dat ik daarnet mijn record 100 meter spurt heb verbroken om de bus te halen. Ze zouden dat moeten invoeren in het middelbaar. Of een leeuw ofzo. Dan had ik dat beter gekunnen.

JFK
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door JFK » 25 nov 2013 09:05

Ik smeet bijna mijn wisselgeld in het bekertje van een ietswat sjofele man in het station, die wat eenzaam stond te wachten.

Blijkbaar was hij dus gewoon panoskoffie aan het drinken.
:-? :oops:
Fluctuat nec mergitur

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 25 nov 2013 12:20

Ik en het lief zijn allebei ziek. Ze is gaan werken en we waren aan het sms'en deze morgen. Een stukje uit het gesprek:

Lief: 'beuh khb refter gehad en nu briefing. Ik heb keiveel buikpijn :('
ik: 'Schatke toch, ksnap je wel, kvoel me ook best ellendig, nies nies, snotter snotter, schoon koppel zijn we, allebei ziek enzo'
Lief: 'jeeeeej wij delen alles eh schat :D'

Oh wat is ze fantastisch, waar de meesten zouden zeggen ocharme, zegt zij jeej wij delen alles! :p
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 25 nov 2013 18:32

Ik had een dagboek van mijn stage gemaakt, alle gegevens geanonimiseerd en een reflectie erbij op FB gezet (geen enkel gegeven kon naar de identiteit van de patiënt wijzen, naam van de afdeling en ziekenhuis stond er ook niet bij). Krijg nu van school bericht dat ik daardoor op gesprek mag komen bij opleidingshoofd. Wellicht niet om te keuvelen over palliatieve zorg en wat 't met mij doet. Bleh dat had ik nog nodig, blijkbaar nog altijd niet bekomen van mijn stage, dat er nog bij. :(
Wil iemand me bedekken met een stapel dekentjes en kussentjes?
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

dingetje
Experienced user
Experienced user

Bericht door dingetje » 25 nov 2013 19:57

Morgen mag hij eindelijk terug naar huis :) Ziekenhuizen en ik het zal echt nooit goed werken.
Op tijd en stond werd naar mijn stoel gekeken, gepolst of ik al wortel schoot.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 26 nov 2013 08:54

Springbal schreef:Ik had een dagboek van mijn stage gemaakt, alle gegevens geanonimiseerd en een reflectie erbij op FB gezet (geen enkel gegeven kon naar de identiteit van de patiënt wijzen, naam van de afdeling en ziekenhuis stond er ook niet bij). Krijg nu van school bericht dat ik daardoor op gesprek mag komen bij opleidingshoofd. Wellicht niet om te keuvelen over palliatieve zorg en wat 't met mij doet. Bleh dat had ik nog nodig, blijkbaar nog altijd niet bekomen van mijn stage, dat er nog bij. :(
Wil iemand me bedekken met een stapel dekentjes en kussentjes?

Oh? Je had er toch voor gekozen om het op Facebook te zetten? Moet je nu niet de gevolgen dragen dat je het online gooide en zo 'je privacy opgaf' en in de openheid treedde? Waarom moest je dat per se delen met de wereld? Was dat nodig? Ging je daardoor een betere of slechtere stage gehad hebben? Nee toch?

Had je dit in een schrift geschreven die je in je kamer bewaarde, had niemand er naar omgekeken en was er nu niets aan de hand.

(btw..Die is een referentie naar de privacy-op-internet-discussie... :wink: Je ziet hoe ook jij 'slachtoffer' kan worden en dat het allemaal heel gevoelig ligt. De kans dat een online-voetspoor tegen je gebruikt wordt is namelijk heel groot.
nietemin..een :hugs: voor springbal, want dit moet echt heel k*t voor je zijn nu)
Fluctuat nec mergitur

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 26 nov 2013 12:01

Disco Trut schreef:
JFK schreef:Ik smeet bijna mijn wisselgeld in het bekertje van een ietswat sjofele man in het station, die wat eenzaam stond te wachten.

Blijkbaar was hij dus gewoon panoskoffie aan het drinken.
:-? :oops:
Er zijn segmenten van de bevolking die dat zouden gelijkstellen aan bedelen :wink:
Anderzijds drink ik geen koffie, dus ik kan me over kwaliteit niet uitspreken.
:what:

Nu zoek je toch iets wat er niet is.
ik weet dat ik hier al heb gezegd dat ik panoskoffie niet te drinken vind, maar beweren dat ik panoskoffie automatisch associeer met bedelaars vind ik er toch ook over.

Zijn bekertje was gewoon niet afgesloten met een dekseltje.Waardoor het echt op een bedelpotje leek .That's all. Meer wou ik niet duiden.
Fluctuat nec mergitur

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 26 nov 2013 12:28

Disco Trut schreef:Anderzijds drink ik geen koffie, dus ik kan me over kwaliteit niet uitspreken.
Wat doe je nu toch! Ik had me daar al bijna over gezet :( al die therapie voor niets..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 26 nov 2013 13:51

Die vreemde mailmomenten met proffen:

Ik begin met:
"Geachte professor Van Heur
Blablabla, veel formele shizzle.
Ik hoop alvast op een spoedig antwoord,
Met vriendelijke groeten

Reuel"
Ik krijg bijzonder snel antwoord terug, al zeer verwonderlijk:
"Heyhey Reuel!
Veel informele Blablabla

Groetjes, Bas"

Dilemma: hoe ga ik die man nu aanspreken in het vervolg? :what:
Laatst gewijzigd door Reuel op 26 nov 2013 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 26 nov 2013 13:54

Gewoon wat afzwakken maar niet zo informeel worden als hem. :D

Gewoon 'Geachte' en 'Groeten'
Fluctuat nec mergitur

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 26 nov 2013 17:08

Ik maak er dan 'beste' van ipv 'geachte' :)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Pura-Vida
Regular user
Regular user

Bericht door Pura-Vida » 27 nov 2013 18:10

Disco Trut schreef:
Liro schreef:Ik maak er dan 'beste' van ipv 'geachte' :)
Ik heb altijd geleerd dat je dat ten aanzien van een professor toch nooit mag doen. Persoonlijk zou ik het toch bij een "geachte professor" houden. Uiteindelijk niks mis mee.

Professoren zijn ook gewoon mensen :wink:
Die voelen zich vaak ook niet gemakkelijk als studenten waar ze vaak en intens mee communicaren dat blijven doen.

Maak er "Beste" van, dat wordt evengoed aanvaard als formeel en respectabel.

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 28 nov 2013 10:52

Ik herinner mij iets als klein kind, mogelijk als kleuter:

*steekt vinger in fitting van tafellamp* tiens dat draait precies keihard rond!
*schakelaar uit* nu stopt dat.
*schakelaar aan* en het draait terug!
-FRANS!! Blijft daar af!
Maar dat draait zo leuk! -Ik moet het niet weten!

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 28 nov 2013 11:08

Het hoge woord is gevallen. Ook voor minderjarigen die uitzichtloos lijden is volgens de senaatscommissie euthanasie mogelijk. Benieuwd wat de Senaat en de Kamer er nog van maken. Niet dat ik euthanasie als de enige uitweg zie (palliatieve zorgen en sedatie zijn eveneens waardevol), maar ik ben voor de jongeren en hun familie die zich in zulk een situatie bevinden "blij" dat zij de mogelijkheid krijgen om straks waardig afscheid te kunnen nemen, voordat het "leven" ondraaglijk en onwaardig wordt.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 28 nov 2013 11:41

Mijn iPod werkt terug! Al mijn muziek gered! Hoezee! :cheerleader:
An eye for an eye makes the whole world blind.

Quincy_
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Quincy_ » 28 nov 2013 15:29

Juist gesprekken gelezen tussen mij en mijn ex op fb van 3 jaar geleden toen alles nog rozengeur en maneschijn was. Toch even weer goed gelachen met al die valse beloftes en clichés van 'ik kan niet zonder jou'. Serieus, mijn volgend lief moet zo'n geen uitspraken doen want dat slaat toch echt nergens op??
Sometimes when we think we are keeping a secret, that secret is actually keeping us.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 28 nov 2013 18:14

Zowel op m'n werk als vrijwilligerswerk mogen ze mij met kerst een levenslang gsm-abonnement cadeau doen. Er zijn grenzen he vriendjes.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Paswoord
Experienced user
Experienced user

Bericht door Paswoord » 28 nov 2013 21:57

Morgen laatste stagedag. Begin deze week al een enorm mooie afsluiter weten scoren met de Vrouwenraad waar we een pro bono project voor deden. De bedoeling was media-aandacht te scoren voor hun 'Ik zwijg niet meer' campagne, ik mocht het volledig zelf opzetten en uitwerken. Situatieschets: maandagochtend bij het ontbijt gebeld door VRT radionieuws, op de bus door TerZake, tijdens de lunch gesms't door VRT journaal voor opvolging, in de namiddag gebeld door Bram van StuBru voor een interview. Die avond haasten om thuis te zijn tegen 7u, tv aan en het journaal opent met de actie van de Vrouwenraad. Voelde zo goed. Ook een heel mooie sms ter bedanking gekregen van hen.

Daarnet toen de meesten al weg waren, laten vallen dat ik eerder op vrouwen val waar ook heel chill werd op gereageerd. Nu gaan ze mijn stagementor daarmee plagen als ik weg ben want dat is eigenlijk een beetje een conservatieve (maar wel heel grappige) vent die vindt dat homoseksuelen niet mogen trouwen. En ik krijg ook de indruk dat ik daar wel aan de slag kan als ik dat zou willen, wat natuurlijk heel fijn is. Maar eerst zou ik graag een buitenlandse stage doen, graag bij de Verenigde Naties in New York, waarop een collega: "oh, ik ken daar iemand, laat maar weten als je gaat aanvraag doen" en een andere, "ah, ik heb 3 vriendinnen die daar stage hebben gedaan, ik kan hen daar wel eens naar vragen." :groovy:

To top it all off: mijn prof (cf mijn vorige slice of life) stuurde me een persoonlijk verzoek: of ik niet wil mijn mening geven over de opleiding naar aanleiding van de visitatiecommissie want ze wil een 'kritisch klankbord'. Ik denk dat mijn ego inmiddels genoeg gestreeld is voor de rest van het jaar.

Gesloten