Hetero? of toch bi?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Lien

Hetero? of toch bi?

Bericht door Lien » 29 mei 2013 18:54

Ik twijfel of ik niet bi ben. Ik ben 22 jaar en ik ben nog nooit verliefd geweest op een meisje, maar als ik ergens heen ga zit ik zowel jongens als meisjes te checken. Ook vind ik het opwindend om 2 meisjes te zien kussen. Er is 1 meisje waar ik misschien wel iets meer voor voel dan voor andere vriendinnen, maar of dat echt verliefdheid is weet ik niet. Het is in elk geval niet zo dat ik aan niks anders kan denken zoals de vorige keer het geval was toen ik verliefd was op een jongen. Het is allemaal zo verwarrend.

Louke
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Hetero? of toch bi?

Bericht door Louke » 29 mei 2013 20:26

Hey,

Ik ben ook 22 en vind dit ook niet zo gemakkelijk. Ik twijfelde ook heel lang of ik bi was of niet. Ik denk dat dit bij iedereen in een andere gradatie is, om het zo te verwoorden. Ik heb er vrede mee genomen en kijk zowel uit naar de meisjes als naar de jongens.

Volgens mij is het belangrijk dat je voor jezelf probeert waar je je goed bij voelt.
Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel en ben je wat met mijn reactie?

Lien

Bericht door Lien » 30 mei 2013 11:59

ja ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die twijfelt. Ik had echt zo de indruk dat de meeste dat al veel vroeger weten. Wat zeg je tegen vrienden? Zeg je dat je het niet weet of dat je misschien bi bent of zeg je helemaal niks?

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 30 mei 2013 20:53

Ik twijfel ook al lang over mn geaarhdeid, of ik al dan niet bi ben. Hoewel er intussen een beetje dudielijkheid begint te komen, en dat ik mezelf begin te bestempelen als bi.

Wat vrienden betreft. Sommigen van mijn vrienden weten het omdat ik het hen verteld hebt. Maar verder, wie niet vraagt, zal het ook niet weten. En meestal vraagt niemand dat.

spookje...
New user
New user

Bericht door spookje... » 07 jun 2013 21:44

Hey

Het moment dat je begint te twijfelen aan je geaardheid is voor de meesten moeilijk. Hoewel ik zelf al verliefd was geweest op een goede vriendin, twijfelde ik er jaren later nog aan of ik wel op meisjes viel, wat dus heel raar klinkt. Het duurt soms nogal lang om het zelf te aanvaarden.

Je kan inderdaad afwachten tot je op iemand verliefd wordt, maar dan leef je misschien nog een lange tijd met die onzekerheden. Op het moment dat een vriendin mij vroeg of ik mezelf kon voorstellen dat ik met een meisje samen zou zijn, heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben nog steeds blij dat ik dat toen gedaan heb. Toch zijn er ook nu nog twijfelmomenten, maar dan stel ik me vooral de vraag of ik ook op jongens verliefd zou kunnen vallen.

Uiteindelijk is liefde gewoon liefde en doet het er niet toe op welk geslacht je valt. Als je ervan geniet om 2 meisjes te zien kussen, kan het ook zijn dat je geniet van de liefde die je dan tussen hen voelt. Wel vind ik dat het niet mag ontkend worden dat er toch wel verschillen zijn tussen een hetero- of een holebi-relatie. Maar als je verliefd wordt op iemand, is het het belangrijkste dat je gelukkig bent!

Greeeeeeeeetz

Lien

Bericht door Lien » 11 jul 2013 14:57

Ik ben verliefd op een meisje. Jammer dat ze hetero is.
Nu weet ik wel zeker dat ik ook op meisjes val.

Debje
New user
New user

Bericht door Debje » 14 jul 2013 02:57

Ik herken mij volledig in de situatie!
De ene keer wordt ik verliefd op een jongen, de andere keer op een meisje..
Het is inderdaad zo moeilijk en het wisselt zo vaak. Soms ben je echt vastberaden en ben je het zeker, en kort daarna zit je toch weer te twijfelen...
Na maanden twijfelen, wikken en wegen probeer ik er niets meer op te kleven. Ik denk dat ik mijzelf het best kan als bi beschouwen, maar ik probeer geen etiket te kleven op mezelf. Ik ben wie ik ben.

Nele
New user
New user

Bericht door Nele » 09 sep 2013 23:16

Louke schreef:Hey,

Ik ben ook 22 en vind dit ook niet zo gemakkelijk. Ik twijfelde ook heel lang of ik bi was of niet. Ik denk dat dit bij iedereen in een andere gradatie is, om het zo te verwoorden. Ik heb er vrede mee genomen en kijk zowel uit naar de meisjes als naar de jongens.

Volgens mij is het belangrijk dat je voor jezelf probeert waar je je goed bij voelt.
Hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel en ben je wat met mijn reactie?

Een beetje gek maar ik ben ook 22 :) Ik zit momenteel ook op een punt dat ik het allemaal niet goed weet. Mijn relaties met jongens bleken nooit echt te lukken, waardoor ik dacht dat er iets niet helemaal klopte met me. Onlangs kwam ik een lesbische vrouw tegen die me vertelde hoe zij ontdekt had dat ze lesbisch is. Voor mij was dat heel gek, want ik herkende alles wat ze zei. Ik ben sindsdien heel verward, omdat ik me wel nog steeds aangetrokken voel tot jongens, maar een relatie met hen me blijkbaar niet lukt... Heel verwarrend inderdaad allemaal!
Groetjes Nele

billy1995
New user
New user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door billy1995 » 10 sep 2013 16:32

Oh, dat heb ik ook lange tijd gehad.. Dat ik twijfelde of ik homo of bi ben..En later ging ik er zelfs van uit dat ik bi was..Nu ik daaraan terugdenk, heb ik het idee dat ik op die manier mijn echte voorkeur verdoezelden, want ik voel steeds meer "iets" bij (bepaalde) jongens, en voor meisjes niets.. Ik weet of je daaraan iets hebt, maar alleen jij kan daarachter komen, wat je ware "ik" is.. Ik wens je veel succes daarvoor :)

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 15 sep 2013 22:00

Hey ik ben ondertussen 25jaar en twijfel ook nog vaak aan mijn geaardheid!

Ik fantaseer zowel over jongens als over meisjes, al heb ik meer seks met jongens. Dit verklaar is voor mezelf soms door te zeggen dat het gewoon makkelijker is om een jongen te vinden die zin heeft in seks zonder een relatie, maar misschien komt het toch ook doordat ik meer homo ben dan hetero? Ik zie het eigenlijk zoals hierboven gezegd ook niet als een wit/zwart gegeven: je bent het ene of het andere, maar dat het in gradaties is. Maar als je een relatie wil aangaan wil je wel zekerheid he, soms val ik voor een meisje en dan denk ik: ik kan haar versieren maar wat als ik na een maand doorheb dat mijn gevoelens voor jongens sterker zijn? Dat houdt me dan tegen..

Nu heb is deels aanvaard dat ik bi ben, maar wacht stiekem toch op een echt goede relatie die me kan overtuigen wat ik nu juist ben en waar ik me het beste bij voel. Ook enkel dan ga ik me denk ik sterk genoeg voelen om uit te kast te komen moest het met een jongen zijn, en ik begin meer en meer te denken dat het wel een kerel zal worden die mijn hart gaat veroveren..
What does the Fox say?

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 19 sep 2013 10:16

De vraag is natuurlijk of je het ooit écht kunt weten. Misschien word je nu wel verliefd op een meisje en zeg je van jezelf dat je lesbisch bent. Maar wie weet word je later wel verliefd op een jongen. En dan? Bi?

Ik zeg tegen mijn vrienden en collega's dat ik lesbisch ben omdat dat gemakkelijker is dan 'ik weet het niet'. Maar ... wie weet?
every new beginning comes from some other beginning's end

Iba
New user
New user

Bericht door Iba » 22 sep 2013 14:01

Ik twijfel ook ...

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 03 okt 2013 20:45

Same feeling ...
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 05 okt 2013 16:21

En al dat twijfelen en rationeel proberen afwegen brengt ons niets he, laatste tijd heb ik geleerd gewoon mijn gevoelens te aanvaarden en da's nog het beste! Of je nu een jongen of een meisje tegenkomt: wees eerlijk tegenover jezelf over je eigen gevoelens en laat het op je afkomen. Vroeger wilde ik bv liever dat ik gevoelens zou krijgen voor een meisje, en ging gevoelens voor jongens wat onderdrukken of negeren.. maar de liefde is sterker dan al die dingen.
What does the Fox say?

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 07 okt 2013 23:26

Fox is not my name schreef:En al dat twijfelen en rationeel proberen afwegen brengt ons niets he, laatste tijd heb ik geleerd gewoon mijn gevoelens te aanvaarden en da's nog het beste! Of je nu een jongen of een meisje tegenkomt: wees eerlijk tegenover jezelf over je eigen gevoelens en laat het op je afkomen. Vroeger wilde ik bv liever dat ik gevoelens zou krijgen voor een meisje, en ging gevoelens voor jongens wat onderdrukken of negeren.. maar de liefde is sterker dan al die dingen.
Ja, toch.. Soms weet je gewoon niet wat je voelt, hé. Soms is je hele hoofd-hartverhouding een rollercoaster van gedachten en gevoelens, en probeer dan maar es te volgen. Dus daar begrijp ik de meesten wel in wanneer ze zeggen dat ze het niet weten, of dat ze gewoonweg niet kennen wat ze voelen, dat ze dat nog niet eerder ervaren hebben. Dan is dat echt wel verwarrend.
Maar inderdaad, eerlijk zijn met jezelf helpt al een heel pak.

Ik denk dat het ook nog steeds te veel te maken heeft met de maatschappij en ons daaraan gekoppeld toekomstbeeld. Neem bijvoorbeeld mijzelf, ik stelde mijzelf vroeger altijd voor later getrouwd te zijn met een rijke man en twee beeldschone kinders en een boerderij te hebben. Ergens onderweg kreeg ik dan gevoelens voor een meisje en daar sta je dan met je toekomstbeeld. En dàn twijfel je: ratio vs gevoel.
Uiteindelijk wint gevoel, want dat ben jij in je puurste vorm.
En da's aanpassen, een niet zo eenvoudig proces voor sommigen, maar het komt en het neemt alle twijfel weg :)

Nu is mijn toekomstbeeld met een vrouw :love:
The best dreams happen when you're awake.

Fox is not my name
New user
New user

Bericht door Fox is not my name » 09 okt 2013 16:04

LadyS schreef:
Ja, toch.. Soms weet je gewoon niet wat je voelt, hé. Soms is je hele hoofd-hartverhouding een rollercoaster van gedachten en gevoelens, en probeer dan maar es te volgen. Dus daar begrijp ik de meesten wel in wanneer ze zeggen dat ze het niet weten, of dat ze gewoonweg niet kennen wat ze voelen, dat ze dat nog niet eerder ervaren hebben. Dan is dat echt wel verwarrend.
Maar inderdaad, eerlijk zijn met jezelf helpt al een heel pak.

Ik denk dat het ook nog steeds te veel te maken heeft met de maatschappij en ons daaraan gekoppeld toekomstbeeld. Neem bijvoorbeeld mijzelf, ik stelde mijzelf vroeger altijd voor later getrouwd te zijn met een rijke man en twee beeldschone kinders en een boerderij te hebben. Ergens onderweg kreeg ik dan gevoelens voor een meisje en daar sta je dan met je toekomstbeeld. En dàn twijfel je: ratio vs gevoel.
Uiteindelijk wint gevoel, want dat ben jij in je puurste vorm.
En da's aanpassen, een niet zo eenvoudig proces voor sommigen, maar het komt en het neemt alle twijfel weg :)

Nu is mijn toekomstbeeld met een vrouw :love:
ik begrijp wat je bedoelt! we proberen idd onze gevoelens met ons verstand te begrijpen, maar pas toen ik een keer verliefd werd op een kerel werd alles wat ik dacht te weten over mezelf in twijfel getrokken :p

en het is mooi dat je zegt dat we dan op termijn meer onszelf in puurste vorm worden. Als tiener deed ik ook vaak gewoon wat populair was en was mijn mening ook vaak degene die mijn ouders hadden of die door de leerkrachten werd goedgekeurd, hoe ouder je wordt hoe meer je voor jezelf kan nadenken en jezelf kan worden en ontwikkelen!

Een voortdurende reis naar zelfontdekking en zelfverwezenlijking..
What does the Fox say?

Lien

Bericht door Lien » 22 okt 2013 14:45

[quote="Fox is not my name"]
we proberen idd onze gevoelens met ons verstand te begrijpen, maar pas toen ik een keer verliefd werd op een kerel werd alles wat ik dacht te weten over mezelf in twijfel getrokken :p
[/quote]

Ja dat heb ik nu ook en dan begin je je af te vragen of je wel evenveel voelt voor dat meisje als je normaal voor jongens voelt en of je iets met die gevoelens gaat doen of het gewoon zo laat.

Gesloten