Speelplein en homo zijn...

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
chirojongen
New user
New user
Geslacht: Man

Speelplein en homo zijn...

Bericht door chirojongen » 20 mei 2013 16:00

Sinds dit jaar ben ik animator op het speelplein en ik vroeg me af of het belangrijk is dat mijn mede-animatoren en hoofdanimator weet dat ik homo ben. Zijn er mensen die mij kunnen helpen? Ik leef namelijk in een stad en daar is het vaak toch anders...

katastrofe
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Speelplein en homo zijn...

Bericht door katastrofe » 20 mei 2013 16:31

Hoi

In principe beslis jij of je het hen wil vertellen.
Ik geef nu al mijn derde jaar leiding in een jeugdbeweging en daar weten alle monitoren dat ik lesbisch ben. Sommigen kennen mij daar wel al sinds het derde kleuter, dus het kwam soms als een shock voor sommigen. Het is eigenlijk niet zo belangrijk dat ze het weten, enkel voor jezelf, zodat je echt jezelf kunt zijn. Voor de rest maakt het echt niet uit.

Ik weet niet of dit helpt... Maar als je vragen hebt mag je altijd een pb sturen.

Groetjes

Katastrofe
Ζομεν ουχ ώς θελομεν, άλλ' ώς δυναμεθα
"We leven niet zoals we willen, maar zoals we kunnen"

Disco Dude
Regular user
Regular user

Bericht door Disco Dude » 20 mei 2013 19:17

Bij mij ongeveer hetzelfde als katastrofe.

Ik sta nu al 4 jaar in leiding in de jeugdbeweging (en dit jaar zelfs hoofdleider).
Ik ben in het begin van dit jaar uit de kast gekomen (ik kwam toen tegen iedereen uit de kast en omdat we daar allemaal vrienden zijn was dit een logisch gevolg).

Maar om op uw vraag te beantwoorden:
Als jij dat wilt, mag je het zeker zeggen maar je moet het natuurlijk niet vertellen, dat is jouw zaak.
Als je het belangrijk vindt dat ze het weten, zeg het dan. Anders niet.
Homo sapiens non urinat in vento.

zenz
New user
New user

Bericht door zenz » 21 mei 2013 17:37

nu dat ik dit topic zag staan iemand tips ik begin volgend jaar aan mijn monitoren opleiding bij joetz ..meteen vertellen over mij geaardheid of in de loop van..?
It's better to regret something you have done,
Than to regret something you haven't done~Billie Joe Armstrong

Consu
Regular user
Regular user

Bericht door Consu » 21 mei 2013 17:58

Hey,

Ik ben dit jaar eerste jaar leiding bij de chiro. Ik ben met 6 andere de leidingsgroep in gestapt.
De rest van de leiding kende ik niet zo goed. Maar op een avond met biertjes heb ik het gezegd.
En ik ben nu super blij dat ik dat heb gedaan. Naderhand heb ik het ook gezegd tegen de rest van de leidingsgroep. De meisjes hadden er totaal geen problemen mee.
De jongens ook niet echt maar ze grappen er wel eens over dus moet ge ze uw grenzen laten kennen. Zodat ze weten wanneer ze er over gaan volgens u.
Maar als ge weet dat er een 'niet homo liefhebber' is dan zou ik er mee wachten en misschien eerst tegen andere zeggen.

En Zenz ik zou het niet meteen maar in de loop van het jaar. maar blijft ge altijd bij dezelfde leiding dan zou ik afwachten maar als het zoals kazou is dan zou ik het misschien wel zeggen.
Gewoon niet onkennen als ze er om vragen

padzo
Regular user
Regular user

Bericht door padzo » 21 mei 2013 20:50

Ik moet me aansluiten bij Disco Trut. Ik geef al 3 jaar speelplein en 2 jaar Kazouvakanties, en ik ben gewoon nog niet 100% sterk genoeg. Wanneer je het wil zeggen, denk ik dat je er volledig open moet voor staan en sterk in je schoenen moet staan, aangezien het bij sommigen wel degelijk nog 'wennen' zal zijn, dat wennen is gewoon verbloemd zeggen dat ze moeten leren omgaan met ons, zo is dat jammer genoeg nu eenmaal.

Dat wil echter niet zeggen dat ik helemaal in mijn schelp kruip, en ook beïnvloedt het in geen geval mijn capaciteiten of die van een andere holebi. Wanneer ze het me vlakaf zouden vragen (niet in groep uiteraard, dan veronderstel ik dat ze het niet serieus nemen) zou ik het wel zeggen.

Wanneer er één of andere moni-avond is, verwonder ik mij altijd over het feit dat er zo veel steeds over seks en nog meer seks gepraat wordt. Dat is niet zozeer vervelend omdat ik er niet wil over spreken, dan wel hoe kinderachtig er nog over gedaan wordt (ook door volwassenen). Precies of dat het enigste ding in ieders leven is (allez, seks is leuk en zo, maar je begrijpt mijn punt wel.)
Soms meen ik echt dat het beter is aseksueel te zijn en in de natuur te gaan leven. Maar dan denk ik: nah, betta not.

Dus ja, ik zal tegen de mensen die ik goed ken en vertrouw en een band meeheb, wel zeggen; uiteraard. Maar neen, ik zal geen Shout out in de Facebookgroep zetten; hi guuuyyyysssszzz, I'm gay. Live with it. (Hoewel sommigen dit wel degelijk doen, eugh, ik ken er zo eentje, met als enige intentie reacties uit te lokken en dramaqueen/slachtoffer te spelen. Irriterend arrogant)

chirojongen
New user
New user

Bericht door chirojongen » 21 mei 2013 21:25

Bedankt allemaal al voor jullie talrijke goede reacties. Knap dat jullie mij willen helpen met zo uitgebreid te antwoorden. het is wel zo dat ik dat al tegen iemand heb verteld, een betere vriend waarmij ik ook buiten het speelplein contact mee heb. Tegen de andere ga ik hiermee wachten. Misschien dat ik dat op de laatste Moniac op de dag dat ik mijn laatste dag sta, daarna ben ik toch weg op reis en dan laat ik de gedachten en opmerkingen achterwege, laat ze dan maar roddelen...

Loentje
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Loentje » 23 mei 2013 20:55

Ik heb 5 jaar speelpleinwerking gedaan en van mij wisten ze het. Ik heb het nooit expliciet gezegd omdat ik net als Disco Trut vind dat dat eigenlijk niets met je capaciteiten als leidinggevende te maken heeft. Maar op de moni-avonden, als het wat meer over de privé ging dan werd het voor hen als vanzelf duidelijk. Nooit geen problemen mee gehad, iedereen beschouwde mij gewoon/normaal. Is wel leuker om jezelf te kunnen zijn als het een hechte groep animatoren is zeg maar.
People have to really suffer before they can risk what they love.

siri
New user
New user

Bericht door siri » 02 jun 2013 16:02

Ik ben ondertussen ook al 4 jaar (denk ik) monitrice bij een speelplein, maar heb mijn gevoelens pas afgelopen half jaar kunnen plaatsen. Ik heb er niet de behoefte aan om het ze deze zomer expliciet te zeggen, daarin volg ik helemaal de mening van Disco Trut. Ze kennen mij al langer en ik verander niet als persoon door dat te zeggen. Als hetero zeg je toch ook niet dat je hetero bent. Enkel tegen mijn dichtste vrienden heb ik het echt gezegd of ben ik het nog van plan om het te zeggen, omdat ik tegen hen ook echt open wil zijn.
Ik heb wel voor mezelf besloten dat ik niet meer ga liegen, dus als er een gerelateerd onderwerp naar boven komt zal ik ofwel niets zeggen (als ik er niet klaar voor ben) ofwel gewoon eerlijk meepraten, waardoor ze het dan wel zullen merken. Dan heb je ook niet al die ondraaglijke stress ;-)
In de leidingsgroep van mijn KLJ heb ik het nog niet gezegd. Enerzijds omdat dit dicht in de buurt van mijn ouders komt, die het nog niet weten en anderzijds omdat ik toch ook schrik heb naar de reactie. Ze zullen het wel aanvaarden, maar ik ben wel bang dat ze zich anders gaan gedragen.

Gesloten