Bi of enkel meisjes...?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
joske rioda
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Bi of enkel meisjes...?

Bericht door joske rioda » 20 aug 2013 13:00

pilip schreef:ik denk dat meer mensen zich echt wat minder druk moeten maken om of je nu bi bent of lesbisch of homo... het maakt echt niet uit! Het gaat er echt niet om of je er beter van wordt als je een label hebt of jezelf een label opplakt... Als jij je er fijner bij voelt maar in 1 'categorie' te vallen dan kun je net zo goed ienemienemutte doen en hup naar 1 label gaan maarja dan lieg je ook tegen jezelf.. ik val zelf op meiden en als ik t aan me vrienden vraag zeggen ze je bent lesbisch, prima maar ik ben er nog niet uit en dat maakt me niks uit, voor nu val ik op meiden en misschien verandert dat nog wel in de toekomst, geen idee maar ik heb er vrede mee
Ja, maar er zijn mensen zoals jij: het kan hen niets schelen of je nu bi, lesbisch of homo bent. Maar er zijn ook die mensen die voelen dat ze moeten weten wat hun geaardheid is. Gewoon omdat ze dan zichzelf beter zouden leren kennen. Ik vind het persoonlijk ook heel belangrijk om te weten wat mijn geaardheid is, want dat is een deel van me en meerdere mensen worden daardoor verward waardoor ze dan ook moeten weten wat ze zijn anders voelen ze dat ze nooit de ware zouden kunnen vinden als ze niet eens weten op wie dat ze vallen . Het gaat hier niet om een label op iemand te plakken, maar om een antwoord te vinden op die grote vraagteken... Op wie val ik? En wie ben ik dan?
Never be afraid to fall apart because it is an opportunity to rebuild yourself the way you wish had been all along.

Margaux
New user
New user

Bericht door Margaux » 22 aug 2013 20:48

joske rioda schreef:
pilip schreef:ik denk dat meer mensen zich echt wat minder druk moeten maken om of je nu bi bent of lesbisch of homo... het maakt echt niet uit! Het gaat er echt niet om of je er beter van wordt als je een label hebt of jezelf een label opplakt... Als jij je er fijner bij voelt maar in 1 'categorie' te vallen dan kun je net zo goed ienemienemutte doen en hup naar 1 label gaan maarja dan lieg je ook tegen jezelf.. ik val zelf op meiden en als ik t aan me vrienden vraag zeggen ze je bent lesbisch, prima maar ik ben er nog niet uit en dat maakt me niks uit, voor nu val ik op meiden en misschien verandert dat nog wel in de toekomst, geen idee maar ik heb er vrede mee
Ja, maar er zijn mensen zoals jij: het kan hen niets schelen of je nu bi, lesbisch of homo bent. Maar er zijn ook die mensen die voelen dat ze moeten weten wat hun geaardheid is. Gewoon omdat ze dan zichzelf beter zouden leren kennen. Ik vind het persoonlijk ook heel belangrijk om te weten wat mijn geaardheid is, want dat is een deel van me en meerdere mensen worden daardoor verward waardoor ze dan ook moeten weten wat ze zijn anders voelen ze dat ze nooit de ware zouden kunnen vinden als ze niet eens weten op wie dat ze vallen . Het gaat hier niet om een label op iemand te plakken, maar om een antwoord te vinden op die grote vraagteken... Op wie val ik? En wie ben ik dan?
Het gaat niet zo zeer om een label te willen hebben maar er één te krijgen van je omgeving. Zelf weet je wie je bent en wat je wil. Maar mensen zullen je dan vragen, ben je nu bi of lesbisch? En als je daar zelf eigenlijk nog niet hebt bij stilgestaan dan is dat soms moeilijk. Een samenleving zonder labels, dat ware pas iets.
Het leven begint vandaag en elke dag opnieuw, hoe je het ook draait of keert, wikt of weegt!

Stottermaus
New user
New user

Bericht door Stottermaus » 07 sep 2013 13:29

Ik vraag me toch wel af of je ooit zeker kan zijn van je geaardheid. Hoe kom je dat te weten? Vroege werd ik verliefd op jongens en op meisjes. Nu ben ik enkel geïnteresseerd in meisjes.

Margaux
New user
New user

Bericht door Margaux » 13 okt 2013 16:59

Ik denk dat je 't gewoon best op je laat afkomen, heb ik ook gedaan. Ben je verliefd op een jongen dan ben je verliefd op een jongen en ben je verliefd op een meisje dan ben je verliefd op een meisje. Zolang je je er zelf maar goed bij voelt, het zijn uiteindelijk toch maar labels. Of je er ooit 100% zeker kan over zijn, dat is iets dat zichzelf wel zal uitwijzen, geloof ik.
Het leven begint vandaag en elke dag opnieuw, hoe je het ook draait of keert, wikt of weegt!

Gesloten