Bi of enkel meisjes...?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Margaux
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bi of enkel meisjes...?

Bericht door Margaux » 06 mei 2013 22:11

Hallo,

Ik twijfelde al een tijdje om hier een bericht te posten en ik heb besloten 't dan ook maar te doen.
Ik was er altijd steevast van overtuigd dat ik bi ben, maar de laatste tijd heb ik niet echt interesse meer in jongens. Een tijdje terug ontmoette ik nog een hele leuke jongen maar dit bevestigde enkel mijn gevoel, dat ik mij enkel nog tot meisjes aangetrokken voel.
Hoewel ik er altijd van overtuigd was dat ik uiteindelijk zou moeten kiezen, vind ik dit toch zeer verwarrend en voel ik mij wat onzeker...
Heb ik dan nu 'gekozen'? Of ben ik toch nooit echt bi geweest?

Groetjes,
Margaux
Het leven begint vandaag en elke dag opnieuw, hoe je het ook draait of keert, wikt of weegt!

El.
New user
New user

Re: Bi of enkel meisjes...?

Bericht door El. » 07 mei 2013 08:25

waarom zou je moeten kiezen? volgens mij zou het gerust kunnen zijn dat je je op dit moment meer/enkel aangetrokken voelt door meisjes, maar dat je later van tijd toch (opnieuw) gevoelens krijgt voor iemand van het andere geslacht.
ik denk er ook zo over bij mezelf, op dit moment ben ik lesbisch, maar ik weet niet wat er nog allemaal zal gebeuren in mijn leven en waar ik over zeg maar 30 jaar ga staan, misschien vind ik mannen tegen dan wel interessant.
ik begrijp niet zo goed waarom mensen zich zo vaak in een kotje willen duwen, misschien is het maar makkelijk gezegd, maar laat het gewoon op je afkomen, als je nu enkel van meisjes moet weten, dan is dat zo, maar dat wil niet zeggen dat dat niet meer kan veranderen. maar als je nu in je hoofd steekt dat je voor de rest van je leven enkel op meisjes valt en opeens blijkt dat niet zo te zijn, dan zal dat alleen voor nog meer verwarring zorgen. en dat kan je jezelf maar beter besparen ;)
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

Little_C
Regular user
Regular user

Bericht door Little_C » 07 mei 2013 16:44

Ik herken mezelf wel in je bericht. Ik heb net als jij een tijd mezelf als bi aanzien maar nu zeggen jongens mij veel minder. Als er in een film een mooie jongen zijn t-shirt uittrekt doet me dat niets. In het dagelijks leven kijk ik nu ook meer naar meisjes dan naar jongens. Ik denk gewoon dat het beste is om jezelf niet als 'bi' of 'lesbisch' te noemen. Laat alles op zijn beloop en laat je hart spreken en dan kom je er zelf wel uit ;)
But there's something deep in my soul,
That keeps me believing in my goal.
And all the hope all around me,
As keeps me believing in me

Margaux
New user
New user

Bericht door Margaux » 07 mei 2013 21:39

Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Ik vind die labels van 'bi' of 'lesbisch' zelf ook maar niets maar soms lijkt 't gemakkelijker. Wie weet wat de toekomst nog zal brengen idd, misschien maak ik mij daar wat teveel zorgen over.
Mijn hart laten spreken, dat vind ik mooi gezegd :wink: en ik ga er ook naar luisteren, meisjes zijn nu gewoon meer mijn ding :)
Echt bedankt voor jullie reactie, jullie hebben geen idee hoe veel ik hieraan heb!
Het leven begint vandaag en elke dag opnieuw, hoe je het ook draait of keert, wikt of weegt!

Loentje
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Loentje » 08 mei 2013 19:01

Het grappige is dat mensen soms boos worden om gelabeld te worden maar zelf ook wel op zoek gaan naar een label voor zichzelf.. En begrijpelijk natuurlijk, geen label is voor sommige gelijk aan niet weten wie je bent. Labels zorgen voor duidelijkheid hé. Maar ik vind ook niet dat je daarom moet gaan 'kiezen'. Dat slaat nergens op, dat is jezelf gaan beperken en ik sluit me aan bij El., dat zorgt later nog méér voor verwarring als er een tijd komt dat je jongens weer leuker gaat vinden.

PS: Ik hou van je avatar :love:
People have to really suffer before they can risk what they love.

Margaux
New user
New user

Bericht door Margaux » 09 mei 2013 19:13

Inderdaad, het lijkt soms gemakkelijker door op jezelf een label te plakken. Al denk ik dat je gelijk hebt en dat dit helemaal geen goed idee is. Ik ben dan ook heel erg blij met jullie reacties en zie wel wat de toekomst brengt :wink:

P.S.: Thanks :P

spookje...
New user
New user

Bericht door spookje... » 12 mei 2013 18:31

Hey

Het is goed te begrijpen dat je graag duidelijkheid wil over je geaardheid. Toch is het inderdaad zo dat je niet steeds een label op jezelf kan plakken. Als iemand mij vandaag vraagt wat m'n lievelingskleur is, antwoord ik oranje. Als iemand het me gisteren vroeg, antwoordde ik rood. Soms hangen die dingen gewoon af van wie je tegenkomt, hoe je je voelt...

Als ik aan iemand vertel dat ik holebi ben, zeg ik er steeds bij dat ik jongens daarom niet zou uitsluiten: wie weet kom ik ooit een gast tegen die me wel tof lijkt. Toch denk ik in mezelf dat dat dan wel een hééél bijzondere gast zou moeten zijn, maar ik wil mezelf niet in het hokje 'bi' of 'lesbienne' steken. Langs de andere kant ben ik op sommige momenten ook op zoek naar duidelijkheid en slaat de twijfel soms weer toe, maar gelukkig duren die momenten steeds korter en komen die steeds minder :)!

Hopelijk wordt dat bij jou ook zo!
Greeeeeeetz

Margaux
New user
New user

Bericht door Margaux » 13 mei 2013 21:06

Hey spookje!

Bedankt voor je reactie!
Ik hoop ook dat ik die twijfelmomenten minder zal hebben in de toekomst. Al heeft 't me wel al enorm geholpen er hier over te babbelen en jullie reacties te lezen. Labels zijn eigenlijk tegelijk 'gemakkelijker' en ook verwarrend. Ik zie wel wat er op me af komt, dag per dag :wink:

Grtz!

Just_being_myself
New user
New user

Bericht door Just_being_myself » 14 mei 2013 01:26

Hallo Margaux,

Ik denk dat de titel van je topic al aanwijst hoe je zelf wil denken of al denkt over de bepaalde labels. Je zegt 'of enkel meisjes' in plaats van 'lesbisch'. Misschien is dat al een aanwijzing dat je het woord lesbisch niet wil horen. Ik zelf ben lesbisch, maar ik haat het om er juist die specifieke naam aan te geven, omdat de meesten direct foutieve beelden krijgen bij het woord lesbisch. (als je begrijpt wat ik bedoel :D ) Ik aanvaard het label nu wel, omdat het nu eenmaal de juiste benaming is.

Anyway, ik begrijp dat het verwarrend kan zijn voor je dat je niet zeker weet of je nu echt bi of lesbisch bent. Ik heb ook een hele tijd getwijfeld. Ik was met een meisje samen, terwijl ik zelf overtuigd was dat ik volledig hetero was. Dat toont al direct mijn grote twijfel.
Toen ik dan zeker was dat ik op meisjes viel wist ik niet of ik uitsluitend op meisjes viel. Dat heeft dan nog een tijdje geduurd. Maar zelfs nu nog, wanneer ik een knappe jongen zie dan denk ik: hmm.. Die is knap. Zou ik daar echt niets mee kunnen hebben? Ik blijf twijfelen op sommige momenten. Terwijl ik er echt bijna 100% overtuigd van ben dat ik niets met een jongen zou kunnen hebben.

Ik denk dat het bij jou, net zoals bij mij het geval was, veel tijd nodig heeft. Laat de dingen op je afkomen, zoals de vorige mensen die gereageerd hebben al zeiden. Je moet geen beslissingen overhaasten. :)
En als het dan toch nog niet duidelijk wordt, dan kan je het ook gewoon zo laten. Ik vind niet dat iemand een verantwoording moet afleggen over dat die nu met een meisje of jongen samen is. Dus weg labels. Jij bent gewoon jij ;)

Nog veel succes ermee.

Margaux
New user
New user

Bericht door Margaux » 14 mei 2013 19:05

Hey Just_being_myself,

Ik denk dat je daar zeker een punt hebt. Ik vind dat hele label gedoe maar niets maar 'lesbisch' is inderdaad de juiste benaming. Ik moet er gewoon nog wat aan wennen. En ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik er met de tijd toch mee over weg zal kunnen. Al vind ik twijfels altijd iets moeilijk om mee om te gaan.

Dat is waar, of ik nu samen ben met een jongen of een meisje, ik blijf mezelf :wink: En misschien moet ik niet teveel nadenken over wat andere mensen hiervan vinden.

Bedankt!

hannooke
New user
New user

Bericht door hannooke » 25 mei 2013 19:51

misschien zit je nu nog in twijfel maar na een tijdje heb je het zelf wel door als je nu bi of lesbisch bent, en als je het na een tijdje nog niet weet dat maakt toch niet uit, geniet gewoon van je leven :p
When you walk away, I count the steps that you take

Margaux
New user
New user

Bericht door Margaux » 26 mei 2013 14:49

Ik denk dat ik me op dit moment in de fase 'dat maakt toch niet uit' bevind en daar kan ik best mee leven :wink:

ellaXXX
New user
New user

Bericht door ellaXXX » 26 mei 2013 14:54

dan zou ik tog enkel een meisje willen xp
i am who i am

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 26 mei 2013 15:05

Het 'labelen' van jezelf is en blijft een grote uitdaging, ook als je geen label op jezelf wilt plakken.

Ik was er vroeger van overtuigd lesbisch te zijn, maar werd toen verliefd op een jongen. Vanaf toen heb ik besloten om niets meer op mezelf te plakken, want biseksueel omschreef toch ook niet helemaal hoe ik me voelde. Als mensen aan me vragen 'ben je bi of lesbisch?' antwoord ik dat ik mezelf niet in een hokje wil steken en het er van afhangt wie ik ontmoet. "Oh, dus eigenlijk ben je gewoon twijfelende en zoekende?" is dan vaak het antwoord. Als ik dan wil uitleggen dat dat niet het geval is, begrijpen ze niet waarom ik dan geen naam plak op mezelf. Mijn laatste woorden zijn dan: "Zolang ik weet wie ik ben, doet het er niet toe wat ik ben." Het is en blijft vermoeiend, vooral omdat de omgeving meestal duidelijkheid wil.

Labels brengen ook altijd bepaalde gevolgen met zich mee. Ben je lesbisch, dan heb je een probleem als je plots toch een leuke jongen ontmoet. Want wat moet je daar dan mee? Iedereen gaat er vanuit dat je enkel op meisjes valt, dus misschien verlies je daar een kans mee bij hem. Maar als je biseksueel bent, begrijpen mensen je gewoonweg niet. "Je moet wel kunnen kiezen", hoor ik vaak. Want hoe kan je nu op beide geslachten vallen? En, zoals ik al zei, als je jezelf niet wilt labelen, wordt je ook niet serieus genomen.
Dus, al bij al, de perfecte oplossing bestaat niet. Doe waar jij je het beste bij voelt! Dat is voor iedereen anders, dus alleen jij kan dat beslissen! :)
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Loentje
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Loentje » 26 mei 2013 17:24

JustMe_ schreef:Het 'labelen' van jezelf is en blijft een grote uitdaging, ook als je geen label op jezelf wilt plakken.

Ik was er vroeger van overtuigd lesbisch te zijn, maar werd toen verliefd op een jongen. Vanaf toen heb ik besloten om niets meer op mezelf te plakken, want biseksueel omschreef toch ook niet helemaal hoe ik me voelde. Als mensen aan me vragen 'ben je bi of lesbisch?' antwoord ik dat ik mezelf niet in een hokje wil steken en het er van afhangt wie ik ontmoet. "Oh, dus eigenlijk ben je gewoon twijfelende en zoekende?" is dan vaak het antwoord. Als ik dan wil uitleggen dat dat niet het geval is, begrijpen ze niet waarom ik dan geen naam plak op mezelf. Mijn laatste woorden zijn dan: "Zolang ik weet wie ik ben, doet het er niet toe wat ik ben." Het is en blijft vermoeiend, vooral omdat de omgeving meestal duidelijkheid wil.

Labels brengen ook altijd bepaalde gevolgen met zich mee. Ben je lesbisch, dan heb je een probleem als je plots toch een leuke jongen ontmoet. Want wat moet je daar dan mee? Iedereen gaat er vanuit dat je enkel op meisjes valt, dus misschien verlies je daar een kans mee bij hem. Maar als je biseksueel bent, begrijpen mensen je gewoonweg niet. "Je moet wel kunnen kiezen", hoor ik vaak. Want hoe kan je nu op beide geslachten vallen? En, zoals ik al zei, als je jezelf niet wilt labelen, wordt je ook niet serieus genomen.
Dus, al bij al, de perfecte oplossing bestaat niet. Doe waar jij je het beste bij voelt! Dat is voor iedereen anders, dus alleen jij kan dat beslissen! :)
Ik kan me helemaal vinden bij deze uitleg. Dat is ook waarschijnlijk vaak de reden dat mensen het zo moeilijk vinden om zichzelf te outen voor iedereen. Of ook ouders vinden het vaak riskant om het verder te vertellen in de buitenwereld. Want 'wat als..'. Wat als je toch opeens op iemand van het ander geslacht valt? Het is extra moeilijk als je je dan geout hebt al homo/lesbo zijnde. De buitenwereld snapt er dan geen snars meer van. 'bi' wordt inderdaad vaak bestempeld als 'niet weten wat je bent', ze gaan er vanuit dat je MOET kiezen. Zo zie je maar dat onze maatschappij nog niet 100% goed zit. Eigenlijk zou geen mensen nog moeten opkijken van holebi's. Het zou iets gewoon moeten worden..
People have to really suffer before they can risk what they love.

Margaux
New user
New user

Bericht door Margaux » 26 mei 2013 22:12

Het zou inderdaad een stuk gemakkelijker zijn als de buitenwereld holebi's als normaal zou aanvaarden.

Ik vind het gewoon zo moeilijk soms. Ik ben nog niet geout bij mij thuis en ik weet eigenlijk ook niet goed wat hen te vertellen. Want als ik zeg dat ik lesbisch ben en ik zou toch nog verliefd worden op een jongen, gaan ze dat gewoon niet meer kunnen volgen. En als ik zeg dat ik bi ben dan vrees ik inderdaad ook voor de reactie 'je kunt gewoon niet kiezen'. Wat helemaal niet zo is maar ik weet niet hoe ik dat uitgelegd moet krijgen. Ik ben wel al geout bij de meeste van mijn dichte vrienden en 1 van mijn vriendinnen vroeg mij toen ook 'maar wat ben je nu, bi of lesbisch?' En ik had geen idee wat ik hier moest op antwoorden...

Ik zou 't liefst gewoon geen label op mezelf plakken, ik weet zelf wat ik voel en dat vind ik het belangrijkste. Maar 't is zo verdomd lastig dat mensen uit je omgeving dat label wel nodig hebben om je te kunnen begrijpen.

joske rioda
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door joske rioda » 09 jul 2013 13:20

Hallo :)
Ik begrijp dat dit heel verwarrend is voor jou. Misschien was je jezelf nog aan het zoeken. wie je bent. Als je bi bent ga je nooit op een moment kiezen, want al zul je bv. met een man uitgaan, soms zul je toch nood hebben aan dingen dat een vrouw je kan geven en een man niet.
Dat is het punt van bi zijn, je houd van allebei. Het kan zijn dat je al die tijd dacht dat je verliefd was op die ene jongen, terwijl je alleen maar vriendschappelijke gevoelens had voor hem. Sommige mensen denken vaak ook dat ze bi zijn, omdat ze dat gemakkelijker vinden om zichzelf te accepteren dan helemaal lesbisch te zijn.
ik zou er over nadenken of je nu echt gevoelens had voor die jongens of niet en dan heb je misschien je antwoord.
Ik wens je nog véél succes! :)
Never be afraid to fall apart because it is an opportunity to rebuild yourself the way you wish had been all along.

Margaux
New user
New user

Bericht door Margaux » 09 aug 2013 15:59

joske rioda schreef:Het kan zijn dat je al die tijd dacht dat je verliefd was op die ene jongen, terwijl je alleen maar vriendschappelijke gevoelens had voor hem. Sommige mensen denken vaak ook dat ze bi zijn, omdat ze dat gemakkelijker vinden om zichzelf te accepteren dan helemaal lesbisch te zijn.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik echt verliefd ben geweest op de jongens waarmee ik een relatie heb gehad. Ik heb er toen nooit echt bij stilgestaan dat dat misschien niet het geval zou kunnen zijn. Ik wist inderdaad nog niet wie ik was en dan stel je je daar ook geen vragen bij. Ondertussen heeft dit forum mij al heel wat geholpen door er met mensen over te praten en daar ben ik heel blij mee. Bedankt voor je reactie! :)

meisje

Bericht door meisje » 19 aug 2013 09:44

Ik herken het gevoel van labeltjes willen plakken. Al heel mijn leven met jongens en nu ineens verliefd op een meisje. Ik wil toch graag weten of ik bi of lesbisch bent, zodat ik weet of ik bij mijn vriend moet en kan blijven.

pilip
New user
New user

Bericht door pilip » 20 aug 2013 12:09

ik denk dat meer mensen zich echt wat minder druk moeten maken om of je nu bi bent of lesbisch of homo... het maakt echt niet uit! Het gaat er echt niet om of je er beter van wordt als je een label hebt of jezelf een label opplakt... Als jij je er fijner bij voelt maar in 1 'categorie' te vallen dan kun je net zo goed ienemienemutte doen en hup naar 1 label gaan maarja dan lieg je ook tegen jezelf.. ik val zelf op meiden en als ik t aan me vrienden vraag zeggen ze je bent lesbisch, prima maar ik ben er nog niet uit en dat maakt me niks uit, voor nu val ik op meiden en misschien verandert dat nog wel in de toekomst, geen idee maar ik heb er vrede mee
love is love

Gesloten