Problems problems

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
WeRwhoweR

Problems problems

Bericht door WeRwhoweR » 30 apr 2013 19:46

Heey iedereen ,

Ik heb hier al een account op, maar ik kan er niet op via mijn gsm dusja.. En ik wou wel effe mijn verhaal doen. Ik ben bi ( ik denk dat ik meer naar de lesbische kant aan het gaan ben maarja) ik ben daar voor uit gekomen bij een paar vrienden en 1 vriendin mijn ouders weten het ongeveer , maar ze praten er niet zo veel over .. Een vergeten onderwerp eus en ik durf er zelf niet meer over beginnen .. Ondertussen ben ik ook verliefd geworden op een meisje dat een goeie vriendin is . Ze is mooi en lief enzo(tegen mij toch) want ze roddelt nogal veel en ik heb schrik als in het ga vertellen dat onze vriendschap voorbij gaat zijn endat ze gaat beginnen roddelen over mij.. En in voel me totaaal niet meer aangetrokken tot jongens. Iemand help me even .. Ik zit even in de put :(

Jenneke
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Problems problems

Bericht door Jenneke » 01 mei 2013 22:12

Hey,

Ik zou denken dat als die vriendin waar je verliefd op bent, echt een goede vriendin is, het geen probleem zou mogen zijn als je het verteld. Wil je tegen haar vertellen dat je bi bent, of ook dat je op haar verliefd bent? Is zij hetero?
Miss moet je eerst gewoon vertellen dat je bi bent en even afwachten hoe ze reageert? Aan de andere kant, als je met een ei zit moet je dat kwijt, je wordt er anders alleen maar ongelukkiger door. En als ze er slecht op reageert, wat voor een vriendin is het dan?
Grtjs

Laura19
New user
New user

Bericht door Laura19 » 05 mei 2013 00:08

Hoi,

Je kan natuurlijk wachten tot dat het gevoel over gaat maar dat kan soms heel lang duren als je goeie vrienden bent. Op die manier blijf je toch telkens wat hoop koesteren.
Ik raad je aan om eerst haar te vertellen dat je bi bent. Wacht haar reactie af en je zult wel snel merken of je het haar kunt vertellen of niet dat je verliefd op haar bent. In twee stappen dus en stap 2 niet doen als stap 1 niet zo goed ging.

Groeten

spookje...
New user
New user

Bericht door spookje... » 12 mei 2013 14:21

Hey

Je schrijft dat er een paar vrienden weten dat je ook meisjes valt, dus misschien kan je met hen ook praten over je verliefdheid op dat meisje. Als zij haar kennen, kunnen ze misschien advies geven of je nieuwe dingen geven om over na te denken. Het lucht vaak op om er met anderen over te praten.

Dat je ouders er niet veel over zeggen, komt me heel bekend voor. Mijn ouders weten het ook al langer dan een jaar, maar er wordt thuis niets over gezegd. In het begin vond ik dat nogal vervelend, maar nu heb ik mij daarbij neergelegd. Voor hen is het ook moeilijk om dat te aanvaarden. Jouw ouders denken misschien ook dat het maar een 'fase' is en dat het allemaal wel voorbij zal gaan...

Zelf ben ik ook verliefd geweest op een goede vriendin. Het maakt een vriendschap echt wel moeilijk, moet ik eerlijk toegeven. Als je denkt dat het voor haar misschien ook meer kan zijn, zou ik er wel eens naar informeren. Je kan het onderwerp ter sprake brengen, eerst zelf uit de kast komen, haar vragen wat ze vindt van holebi-relaties, vragen of ze zelf soms twijfelt, dichterbij proberen schuiven... Als je echter denkt het niets zal worden, zou ik de vriendschap niet op het spel zetten. Een sterke vriendschap overleeft zoiets wel, maar bij mij is het na verschillende jaren nog steeds moeilijk om een evenwicht te vinden, waar we ons allebei bij kunnen neerleggen.

Hopelijk kan je er eens rustig over nadenken en kom je uit die put :)
Greeeetz

Doubtingdomino
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Doubtingdomino » 12 mei 2013 14:34

Naar mijn bescheiden mening zou ik er niet over nadenken & gewoon vertellen. Erover piekeren zal je ook niet helpen. & als het echt je beste vriendin is dan begrijpt ze dat heus wel. Je moet er alleen voor uitkomen bij haar, ook dat je op haar verliefd bent. Vind ik toch. Vriendschap is erg belangrijk maar je moet je zelf minstens ook wel comfortabel voelen in haar omgeving.

Gesloten