Verenigd Koninkrijk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
downbytheriver
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Verenigd Koninkrijk

Bericht door downbytheriver » 22 apr 2013 23:34

Hallo!

Het volgende academiejaar ga ik studeren in het Verenigd Koninkrijk. Ik ben heel open over mijn geaardheid, en ik zal dat daar dus wss ook zijn.
Is er iemand die ervaring heeft met leven/studeren in Engeland? Of die weet hoe de mensen in Engeland (ik ga naar een stad in het midden van Engeland) daar tegenover staan? Zijn zij ook zo tolerant als hier?

Ciao!

Fienn
New user
New user

Re: Verenigd Koninkrijk

Bericht door Fienn » 28 apr 2013 11:47

Eigenlijk niet meteen een antwoord op je vraag, maar misschien is het toch ook een beetje van toepassing.
Ik zat vorig jaar in Frankrijk en zat ook wat met het outen-of-niet dilemma, maar dan onder mijn mede-internationals, waartussen jij je vermoed ik ook zal bevinden. Dat waren mensen van letterlijk overal in de wereld, dus ik was wel wat bang wat hun reactie zou zijn.
Volledig onterechte vrees. :) Mensen die op uitwisseling gaan zijn duidelijk heel erg open-minded. Misschien waren ze vanuit hun geloof er niet mee akkoord, maar het werd wel gerespecteerd.

spookje...
New user
New user

Bericht door spookje... » 24 mei 2013 21:33

Hey

Zoals je waarschijnlijk wel weet, is het holebihuwelijk in Groot-Brittannië juist goedgekeurd en is er daar minder protest tegen geweest dan in Frankrijk, dus dat wil al iets zeggen ;). Vorig jaar heb ik met volwassenen uit Engeland over homoseksualiteit gepraat en zij zeiden dat de Britten daar echt wel voor openstaan. Toen ze erover vertelden, had ik het gevoel dat het daar zelfs beter aanvaard wordt dan hier. Of dat echt zo is, kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar ik zou er niet bang voor zijn. Misschien kan je ook eens zoeken naar holebisites uit het Verenigd Koninkrijk?

Greeeetz

NataiaDreams
Regular user
Regular user

Bericht door NataiaDreams » 27 mei 2013 19:28

Ik woon niet in Engeland maar ik heb wel veel contact met een hele hoop Britten. Volgens mij is het daar zeker niet slechter dan bij ons. De meeste mensen hebben daar eigenlijk geen problemen mee. Natuurlijk (net als bij ons) zijn er wel mensen die daar lastig over doen, maar ook de discriminatiewetten enzovoort zijn daar best wel ok. Zeker in grote steden zijn er ook veel groepen en jeugdbewegingen voor holebi's. En Londen is praktisch een homostad :p
I believe in fairies, I do.

Gesloten