Juist Geparkeerdfuif

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Juist Geparkeerdfuif

Bericht door Aap in een Potje » 10 apr 2013 12:37

Aangezien het dan het ongroeningsexamen van Acantha is, zal ik niet aanwezig zijn op het debat.
Ik kijk ernaar uit hier een verslag te lezen :p

verder vind ik het smerig dat hetero's speciaal een fuif moeten organiseren voor hetero's :')
Ja wij doen dat ook wel, maar een 'normale', 'gewone' fuif wordt standaard gezien als heterofuif, holebifuiven zijn handig om mensen te leren kennen maar we gaan nu niet zeggen dat daar geen hetero's rondlopen eh..
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 10 apr 2013 15:34

Kan er misschien iemand eens aangeven waar ik dat juist vind want op hun website vind ik het niet direct. Al merci :) edit: de link stond er bij, sorry :)

Misschien kunnen we een actie opzetten zoals de schrijf ze vrij acties. Door zo veel mogelijk mensen te vragen een brief te schrijven naar de ombudsdienst van de Ugent.
Laatst gewijzigd door vorvzie op 10 apr 2013 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

smafie
Regular user
Regular user

Bericht door smafie » 10 apr 2013 15:41

Het zou echt hilarisch zijn moest Verkeerd Geparkeerd met massaal veel volk naar die fuif gaan. :D

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 10 apr 2013 15:43

Het zou inderdaad een statement zijn, met T-shirtjes van Spunk :D :p en liefst nog wat koppels :)
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

smafie
Regular user
Regular user

Bericht door smafie » 10 apr 2013 15:51

vorvzie schreef:Het zou inderdaad een statement zijn, met T-shirtjes van Spunk :D :p en liefst nog wat koppels :)
Neenee, met sletten. Iedereen doet iedereen binnen en sex on the dancefloor. Dan gaan die ons proberen te verbranden met hun wijwater en paternosters.

matthy1988
Regular user
Regular user

Bericht door matthy1988 » 10 apr 2013 16:22

smafie schreef:
vorvzie schreef:Het zou inderdaad een statement zijn, met T-shirtjes van Spunk :D :p en liefst nog wat koppels :)
Neenee, met sletten. Iedereen doet iedereen binnen en sex on the dancefloor. Dan gaan die ons proberen te verbranden met hun wijwater en paternosters.
Hoe grappig het zou zijn om hun gezicht te zien, dat zou ideaal zijn. Maar dat valt volgens mij ook onder provoceren, dus ik wil me niet verlagen tot hun kunnen :P.

PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user

Bericht door PieceOfMyHeart » 10 apr 2013 16:28

matthy1988 schreef:
smafie schreef:
Hoe grappig het zou zijn om hun gezicht te zien, dat zou ideaal zijn. Maar dat valt volgens mij ook onder provoceren, dus ik wil me niet verlagen tot hun kunnen :P.

Het zou inderdaad enorm grappig zijn, maar ik zou daar dus geen cent inkom aan hen willen voor geven :P
Gewoon zo een soort van "flashmob" aan kussende holebi-koppeltjes organiseren midden van dat debat :p
The greatest revenge is to accomplish what others say you cannot do.
So go out & do it.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 10 apr 2013 16:29

Dat zou wel weer supergrappig zijn!

Al vind ik de post van DT ook wel goed.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 10 apr 2013 16:36

matthy1988 schreef:
smafie schreef:
idd we behouden hier best wat ze in het engels "the moral high ground" noemen. kan WJNH niet eens porren bij de vtm/een nieuwsdienst? het is toch duidelijk dat het gewoon homotjepesten is.
what kind of man loves like this?

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 10 apr 2013 16:46

dylan schreef:
matthy1988 schreef:
smafie schreef: Neenee, met sletten. Iedereen doet iedereen binnen en sex on the dancefloor. Dan gaan die ons proberen te verbranden met hun wijwater en paternosters.
idd we behouden hier best wat ze in het engels "the moral high ground" noemen. kan WJNH niet eens porren bij de vtm/een nieuwsdienst? het is toch duidelijk dat het gewoon homotjepesten is.
Enerzijds ja, maar het zou nog veel beter zijn moesten er ook andere studentenclubs achter ons staan als ze een serieuze tegenwind krijgen vanuit hun eigen convent zijn het niet die homo's maar gaat het om verdraagzaamheid tout cour.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 10 apr 2013 17:07

Disco Trut schreef: Het taalgebruik dat zij hanteren en de naam van hun fuif/fuiven die heel duidelijk en specifiek VG viseren zijn volgens mij wel genoeg redenen om naar de rector en eventueel stad Gent te stappen.
²

Of zelfs eventuele wettelijke stappen als je het hard wilt spelen.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Blablabla
New user
New user

Bericht door Blablabla » 10 apr 2013 17:15

matthy1988 schreef:Hoe grappig het zou zijn om hun gezicht te zien, dat zou ideaal zijn. Maar dat valt volgens mij ook onder provoceren, dus ik wil me niet verlagen tot hun kunnen :P.
Vind ik ook: zelf willen provoceren zou betekenen dat je jezelf tot hun bedoelingen verlaagt. Dat is: als die fuif er enkel en alleen is om te provoceren, natuurlijk. Ik ken die vereniging absoluut niet, dus voor mijn part kan 't ook een ludieke actie zijn om hun holebi-debat te promoten.

Indien dit laatste niet het geval is, lijkt 't me vooral een fuif te zijn waarop achterlijken willen tonen dat ze er trots op zijn achterlijk te zijn. En laat ze dat maar tonen, dan weten we dat ineens ook.
Og ég fæ blóðnasir
En ég stend alltaf upp

PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user

Bericht door PieceOfMyHeart » 10 apr 2013 17:21

Blablabla schreef:
matthy1988 schreef:Hoe grappig het zou zijn om hun gezicht te zien, dat zou ideaal zijn. Maar dat valt volgens mij ook onder provoceren, dus ik wil me niet verlagen tot hun kunnen :P.
Vind ik ook: zelf willen provoceren zou betekenen dat je jezelf tot hun bedoelingen verlaagt. Dat is: als die fuif er enkel en alleen is om te provoceren, natuurlijk. Ik ken die vereniging absoluut niet, dus voor mijn part kan 't ook een ludieke actie zijn om hun holebi-debat te promoten.

Indien dit laatste niet het geval is, lijkt 't me vooral een fuif te zijn waarop achterlijken willen tonen dat ze er trots op zijn achterlijk te zijn. En laat ze dat maar tonen, dan weten we dat ineens ook.
Het is niet de eerste keer dat KVHV een juist geparkeerd fuif organiseert. Het holebidebat wordt met een paar verenigingen georganiseerd, waaronder ook enkele meer linkse verenigingen. Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het hier om een promostunt gaat.
The greatest revenge is to accomplish what others say you cannot do.
So go out & do it.

no other troy
Regular user
Regular user

Bericht door no other troy » 10 apr 2013 17:46

Naar ik zo hier en daar opgevangen heb,
zijn er al enkele (onofficiële) tegenacties in de maak...

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 10 apr 2013 18:26

Stilicho schreef:Ranzige actie van ranzige mannetjes. What's new?

Een collectief en verveeld met de ogen rollen is hier op zijn plaats.
ik volg
:roll:

smafie schreef:
Hmm ik denk dat ze zich dan wel aan hun kruis getast voelen

Jammer dat ik niet kan, anders was ik mee komen shaken op die knalfuif, en dan ter ere van het hetero zijn daar vrouwen beginnen binnendraaien en zo,
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 11 apr 2013 00:20

Ik het wat gegrasduind, ze hebben dus een massa lange geschiedenis, hebben een bom geld in kas en een grote achterban ik Vlaanderen. Ze kennen de kunst van op de lijn lopen tussen provoceren en tot haat aanmoedigen. Dat eerste vanuit hun vrije meningsuiting. In het verleden is al een paar keer geprobeerd hen het zwijgen op te leggen, maar steeds zonder enige effect. Ze schuwen de rechtbank niet om hun gelijk te halen.

Ik zie maar een paar mogelijkheden, actie is wel snel nodig.
1) een facebook pagina aanmaken die dit aankaart, bijhorende de U-gent oproepen dit niet ongemoeid te laten
2) Een actie op die fuif zelf, ik denk dat we ze niet harder kunnen treffen...

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 11 apr 2013 11:04

Ik blijf erbij, ik denk dat VG hier wettelijk in zijn recht staat.
Ik ben het eens met DT dat dit de taak van de stad en de UG is, maar die grijpen precies niet in..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 11 apr 2013 11:45

Vooraleer overhaast te werk te gaan en elkaar op te jutten.....misschien eerst eens te luister gaan wat de stand van zaken en visie is bij de studentenvertegenwoordigers in de Raad van Bestuur, de Directeur Studentenvoorzieningen en het Politiek & Filosofisch Konvent ?

Of eens bij Schamper langsgaan? De redactie volgt ongetwijfeld de zaak al jaren en kunnen er eventueel een artikel over maken.
Fluctuat nec mergitur

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 11 apr 2013 12:18

Disco Trut schreef: Enfin, dat gezegd zijnde: ik woon niet in Gent en heb er nooit gestudeerd, dus ik weet niet wat daar aanwezig is qua brug tussen studenten en bestuur, raden, vertegenwoordiging,.. Het is altijd nuttig om eens na te gaan in welke mate mensen op de hoogte zijn, zodat eventuele acties tenminste gebundeld kunnen worden.
Zeker! De UGent kent een lange en stevige traditie van studenteninspraak en openheid in dossiers.
Zelfs drie jaar na het verlaten van mijn geliefde Alma Mater weet ik nog steeds wie ik zou moeten aanspreken.

De erkenning van de KVHV heeft destijds evenveel voeten in de aarde gekost als de erkenning van het nsv en Kajira recentelijk. Heel zeker dat ze alles op de voet volgen wat die vereniging doet.
Fluctuat nec mergitur

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 11 apr 2013 13:15

Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat die dingen al geprobeerd zijn:
PieceOfMyHeart schreef: Dit is niet de eerste keer dat zo een fuif georganiseerd wordt, en VG onderneemt actie hoor, maar het gaat allemaal heel traag.
Vrij meningsuiting is heel belangrijk, maar het is een viseren van VG hier, toch? Niet gewoon 'wij zijn blij hetero te zijn en vinden de rest maar raar'.

Gesloten