Juist Geparkeerdfuif

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
NogSteedsBlond
New user
New user

Juist Geparkeerdfuif

Bericht door NogSteedsBlond » 09 apr 2013 21:33

Geachte,

zoals sommigen van jullie misschien wel weten, is er in Gent een holebibeweging genaamd Verkeerd Geparkeerd vzw, die al 25 jaar oud is :) en deel uitmaakt van WJNH!

Al reeds in de geschiedenis is gebleken dat een andere Gentse (conservatieve-nationale) vereniging genaamd KVHV (Katholiek Vlaams Hoogstudentenverbond) fuiven organiseert om hun 'hetero zijn' te vieren met de naam Juist Geparkeerd.

Hun fuif is op 15 April: https://www.facebook.com/events/233804480094868/
Het is niet het eerste jaar dat ze dit doen: https://www.facebook.com/events/414441691903575/
Officiële website: http://gent.kvhv.org/
Gelieve deze fuif/mensen niet lastig te vallen of aan te vallen (ook niet op facebook). Laten we ons niet verlagen tot dat niveau. Ik wil een deftige discussie, hoe we dit met woorden kunnen oplossen.
De dag erna "organiseren" ze samen met andere verenigingen het holebidebat: https://www.facebook.com/events/296290950500262

Nu voor mij als persoon/mens, maakt me dat wel verdrietig én vind ik het jammer dat nu in Gent er nog zo'n weerstand is tegen holebi's. Ik vraag me dan ook af of ik de enige ben die hier zo tegenover staat?

En het geen mij eigenlijk nog het meeste doet, is dat KVHV aangesloten is bij de UGent en deze activiteit dus gesponsord wordt door Stad Gent én UGent.
Informatie UGent: http://www.ugent.be/nl/voorzieningen/br ... /kvhv.html

Er moet toch een manier zijn om hun subsidies daardoor af te nemen. Dat kan toch gewoon niet?
Laatst gewijzigd door NogSteedsBlond op 09 apr 2013 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Juist Geparkeerdfuif

Bericht door PieceOfMyHeart » 09 apr 2013 21:42

Ik vind dit ook absoluut niet kunnen! In de naam van de fuif is het ook echt duidelijk dat ze VG echt willen raken. Hoe kan de UGent zo een vereniging subsidiëren? Maar zoals gezegd, nu allemaal op dat fb-event gaan reageren laat hen enkel zien dat ze ons raken. Ik ben er echt voor om de dag erna het auditorium van het holebi-debat zoveel mogelijk regenbogen boven te halen! Stil protest, maar vooral laten zien dat we er zijn, en dat we ook mensen zijn, en geen tweederangsburgers zoals ze ons voorstellen! Geen idee hoe dit soort praktijken in zo een liberaal land nog mogelijk is!
The greatest revenge is to accomplish what others say you cannot do.
So go out & do it.

matthy1988
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door matthy1988 » 09 apr 2013 22:06

Ik heb er geen probleem mee dat ze hun hetero zijn vieren. Ze hebben recht op vrije meningsuiting en ik heb daar volledig respect voor. Ik vind het wel jammer dat ze hiermee duidelijk Verkeerd Geparkeerd viseren én dat vind ik net niet kunnen. Ze deden trouwens ook al ambetant (verwijten gooien) op de Student Kick-Off :(.

PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user

Bericht door PieceOfMyHeart » 09 apr 2013 22:09

matthy1988 schreef:Ik heb er geen probleem mee dat ze hun hetero zijn vieren. Ze hebben recht op vrije meningsuiting en ik heb daar volledig respect voor. Ik vind het wel jammer dat ze hiermee duidelijk Verkeerd Geparkeerd viseren én dat vind ik net niet kunnen. Ze deden trouwens ook al ambetant (verwijten gooien) op de Student Kick-Off :(.

Ze hebben het inderdaad echt niet voor VG. Ik versta ook niet waarom, wat heeft VG hen ooit misdaan?
Laatst gewijzigd door PieceOfMyHeart op 11 apr 2013 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
So go out & do it.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 09 apr 2013 22:28

Ranzige actie van ranzige mannetjes. What's new?

Een collectief en verveeld met de ogen rollen is hier op zijn plaats.

Yoru
New user
New user

Bericht door Yoru » 09 apr 2013 22:39

Ik vind dit eig pure provocatie. Ze doen hiermee strikt niets verkeerd maar in tijden waar holebi's nog steeds moeten knokken voor gelijkheid (ook hier in ons mooi belgenland) is dat op zn minst beetje triestig. Spijtig dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn :(

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 09 apr 2013 22:46

Stilicho schreef:Ranzige actie van ranzige mannetjes. What's new?

Een collectief en verveeld met de ogen rollen is hier op zijn plaats.
Moeten we dan niets doen?
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 09 apr 2013 23:17

I.p.v. er gewoon over te klagen, kunnen jullie niet eens zien binnen de UGent wat jullie eraan kunnen doen? Vrije meningsuiting mag zeker, maar het gaat iets verder dan dat me dunkt.
Het feit dat ze VG ook rechtstreeks viseren.. daar moet je volgens mij iets mee kunnen doen, en ik zou dat ook zeker proberen.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Bericht door FiduciaryBank » 09 apr 2013 23:21

.
Laatst gewijzigd door FiduciaryBank op 03 nov 2013 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user

Bericht door PieceOfMyHeart » 09 apr 2013 23:22

Liro schreef:I.p.v. er gewoon over te klagen, kunnen jullie niet eens zien binnen de UGent wat jullie eraan kunnen doen? Vrije meningsuiting mag zeker, maar het gaat iets verder dan dat me dunkt.
Het feit dat ze VG ook rechtstreeks viseren.. daar moet je volgens mij iets mee kunnen doen, en ik zou dat ook zeker proberen.
Dit is niet de eerste keer dat zo een fuif georganiseerd wordt.
Laatst gewijzigd door PieceOfMyHeart op 11 apr 2013 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
So go out & do it.

matthy1988
Regular user
Regular user

Bericht door matthy1988 » 09 apr 2013 23:51

FiduciaryBank schreef:
Een Juist Geparkeerd Fuif, exclusief voor hetero’s! Een welgemeende middenvinger dus naar de holebi-gemeenschap die enerzijds als gelijken in de samenleving willen behandeld worden maar tegelijkertijd ook discriminerende feestjes, de zogenaamde Fout
Geparkeerd Fuiven, exclusief voor homo’s geven.
Sfeerfoto's: Flickr Sint-Veerlefuif: Juist Geparkeerd -26.03.2012-
Beetje jammer dat het er nu wel dik op ligt én ook dat de feiten niet echt kloppen, op de SPUNKfuiven zijn hetero's ook meer dan welkom :) én natuurlijk ook lesbiennes én biseksuelen :). (Ze zijn wel sluw om de naam telkens niet correct te schrijven, ook al is het een duidelijke verwijzing naar VG).

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 10 apr 2013 00:00

PieceOfMyHeart schreef:
Liro schreef:I.p.v. er gewoon over te klagen, kunnen jullie niet eens zien binnen de UGent wat jullie eraan kunnen doen? Vrije meningsuiting mag zeker, maar het gaat iets verder dan dat me dunkt.
Dit is niet de eerste keer dat zo een fuif georganiseerd wordt, en VG onderneemt actie hoor, maar het gaat allemaal heel traag.
Zo traag dat ze al jaren kunnen doorgaan? Het is een duidelijk viseren van één groep (nl. VG), ik vind het echt vreemd dat de universiteit zoiets zou tolereren. Daarnaast spreken ze van 'een gezonde seksuele oriëntatie', maar ik neem aan dat dat nog valt onder vrije meningsuiting.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 10 apr 2013 07:10

Het is ook absurd dat het KVHV denkt dat het geen holebi's in zijn rangen telt. :roll:

Technetium
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Technetium » 10 apr 2013 09:32

Hoe tolerant de samenleving ook is of zou moeten zijn, er zullen altijd wel een paar zielige figuren moeilijk doen.

Gewoon negeren zou ik zeggen, met dergelijke mensen valt toch niet rationeel te discussiëren.
Lawstudent schreef:Technetium en lief, nog geen mooier koppeltje gevonden dan jullie!

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 10 apr 2013 09:48

Het is inderdaad jammer dat het KHVK het zo op VG gemund heeft, maar ze zijn slechts een marginale (in de zin van klein) groep waardoor hun invloed te verwaarlozen is.

Ik had het debat al zien passeren op Facebook en vroeg me af welke kant het zou uitgaan. Want discussiëren over holebi's...? Of dat het natuurlijk is of niet en of ze dezelfde rechten mogen hebben als hetero's? Ik denk dat het al snel een gepolariseerde discussie zal worden. Het lijkt er op alsof het georganiseerd wordt door Jong-N-VA Gent, maar op de affiche staan bijvoorbeeld ook Animo en Gras, toch wat meer linkse studentenverenigingen. Ik vraag me af wat het zal geven.

Ik was eerst nog aan het twijfelen om te gaan, maar nu ik dit allemaal lees, staat het zeker op de agenda!

Gaan we niets met een groepje naar dat debat? Kwestie van wat tegengewicht te bieden tegen al dat rechts-conservatief discours die er hopelijk niet teveel zal aanwezig zijn.
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 10 apr 2013 10:00

Is dat het holebi-debat dat zei organiseren, ik dacht dat nva het organiseerde. Te weten dat VG daar dan nog naar toe gaat... ?
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

matthias999
New user
New user

Bericht door matthias999 » 10 apr 2013 11:36

Vind het toch smerig van de hetero's dat ze zulke toer uithalen. Meer woorden ga ik daar niet aan verspillen.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 10 apr 2013 11:48

matthias999 schreef:Vind het toch smerig van de hetero's dat ze zulke toer uithalen. Meer woorden ga ik daar niet aan verspillen.
Ik vind nu ook wel niet dat je 'de hetero's' daar de schuld van moet geven.

matthy1988
Regular user
Regular user

Bericht door matthy1988 » 10 apr 2013 11:59

miss fraise schreef:Gaan we niets met een groepje naar dat debat? Kwestie van wat tegengewicht te bieden tegen al dat rechts-conservatief discours die er hopelijk niet teveel zal aanwezig zijn.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk mee met VG zelf: https://www.facebook.com/events/123000561224002

PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user

Bericht door PieceOfMyHeart » 10 apr 2013 12:15

matthy1988 schreef:
miss fraise schreef:Gaan we niets met een groepje naar dat debat? Kwestie van wat tegengewicht te bieden tegen al dat rechts-conservatief discours die er hopelijk niet teveel zal aanwezig zijn.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk mee met VG zelf: https://www.facebook.com/events/123000561224002
Ja VG organiseert zich om er samen naartoe te gaan, ik ben alvast aanwezig!
So go out & do it.

Gesloten