The way we've met

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
one drop
New user
New user
Geslacht: Man

The way we've met

Bericht door one drop » 08 apr 2013 18:25

Er zijn veel manieren waarop je iemand kan leren kennen. Misschien is hij of zij je partner geworden of een goede vriend(in) voor je. Zonder zelf een waardeoordeel te vellen over welke manier 'de beste' is om iemand te leren kennen zou ik graag weten hoe jullie staan tegenover iemand leren kennen via een site/forum? Welke ervaringen hebben jullie hiermee?

Gegroet!

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: The way we've met

Bericht door Aap in een Potje » 08 apr 2013 19:07

Na een tijd babbelen, en zeker weten dat het klikt zou ik dat zeker en vast een kans geven. Zo kun je echt goeie vrienden maken en je weet nooit wat er nog gebeurt.
Natuurlijk is het niet omdat het online klikt, dat het in het echt ook zo is..
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 09 apr 2013 11:30

Wat aap in een potje daar zegt klopt volledig ik heb er wel een beetje ervaring mee, en bij uit eindelijk met iemand vanop zo'n site op dat gegaan, en nog is op date gegaan....
En dat meisje is nu mijn lief :) Ik heb zeer veel geluk gehad dat ik op die manier niet alleen een paar vrienden heb gemaakt maar ook een lief heb opgedaan.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook een aantal vrouwen ben tegen gekomen die op cam sex of een trio uit waren... Je moet goed kunnen filteren als je er mee begint.
Maar laat je er niet door tegen houden er zitten meer degelijk en gewonnen mensen op zo'n site ;)
if you're gonna say it, say it right

Cryol
New user
New user

Bericht door Cryol » 11 apr 2013 12:08

Ik heb daar eigenlijk uitsluitend positieve ervaringen mee. Mensen zeggen soms 'dat je toch helemaal niet weet met wie ja afspreekt' en sommigen gaan zelfs zo ver 'dat het een beetje gevaarlijk is' (ahja, het zou maar eens een stiekeme psychopaat moeten zijn ;)). Ik geloof nogal in het gezonde verstand in dat soort zaken:

- op een neutrale plaats afspreken (onmiddellijk bij iemand thuis afspreken vind ik persoonlijk geen goed idee)
-zonder al te hoge verwachtingen afspreken - als je gewoon met het idee afspreekt dat je 'een fijne babbel' wil hebben, kan het volgens mij moeilijk verkeerd lopen. Als je afspreekt met het idee dat het 'de grote liefde van je leven kan/zal zijn', komt er nogal veel druk op de afspraak. Mijn ervaring is ook dat ik dan soms de moeite niet meer neem om iemand beter te leren kennen (omdat de persoon toch niet 'voldoet' - soms volkomen onterecht, je kan zo'n dingen niet weten na één date/afspraakje)
-gewoon iets eenvoudig doen - iets gaan drinken ofzo of een stad bezoeken of ...

Met die instelling heb ik echt al fijne ontmoetingen gehad met mensen. Soms blijft het bij één ontmoeting, soms volgen er nog een paar en het kan natuurlijk ook altijd een vriend of zelfs partner worden hé :)

Ik vind wel dat je best wat 'filtert' (zoals flo zegt). Mensen die duidelijk op zoek zijn naar seks en dat ook verlangen van mij, zou ik niet willen zien.

Paraskevi
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Paraskevi » 23 apr 2013 15:09

Naar mijn mening kan dat best positief uitdraaien. Mijn ex-liefje heb ik hier leren kennen en onze relatie heeft toch drie jaar stand gehouden. Het voordeel is dat je iemand hier eerst beter kan leren kennen i.p.v. een eerste oordeel vellen op basis van het uiterlijk. Mocht zij me in het echte leven zijn tegengekomen dan was ze ongetwijfeld nooooit voor mij gevallen. Laat staan dat ze me nog maar had bekeken :D. Dussss ik ben voorstander van zulke fora. In ieder geval is het een fijne manier om nieuwe mensen te leren kennen. Het hoofddoel mag uiteraard niet het zoeken van een partner zijn, maar het opent vele wegen naar nieuwe, potentiële vriendschappen. I like!

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 21 mei 2013 21:41

Eigenlijk sta ik er wel positief tegenover om mensen te leren kennen via het internet. mijn ex heb ik via dit forum leren kennen, hebben dan een soort afspraakje gehad samen met mijn beste vriendin in Antwerpen. een maand later waren we samen.

Mijn huidige vriendin heb ik via mijn ex leren kennen, en had ik enkel contact mee via het internet. We waren zelfs al samen nog voor we elkaar echt hadden ontmoet. Ik ben ondertussen al 3,5 maand samen met haar.
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Ineisthename
New user
New user

Bericht door Ineisthename » 22 mei 2013 16:02

Nadat het uit was met mijn vorige vriendin, werd ik heel actief op verschillende sites. Ik had me nog maar een maand geout en op mijn school en in mijn omgeving zijn er zeer weinig holebi's die geout zijn. Dus wou ik nieuwe mensen online leren kennen. Ik heb er zeer goede ervaringen aan overgehouden, ik heb mijn huidige vriendin zo leren kennen en we zijn nu 4 maand samen. Ook heb ik enkele nieuwe holebi vrienden gemaakt. Ik denk dat mensen minder bang zijn om online contact te leggen en het zo ook sneller gaat. Waarom niet? Dus hier heb ik ook een positieve kijk op.

MiAmorPorSiempre
New user
New user

Bericht door MiAmorPorSiempre » 27 mei 2013 18:16

Ik heb mijn vriendin via wjnh leren kennen, waar ik ondertussen al 8 maanden mee samen ben.
Ze zat op de school die wat verder lag in de straat van mijn school, nu zit ik ondertussen ook op haar school. We zijn zo beginnen afspreken maar dat contact is verloren tot plots kwam ik haar tegen op de kermis, en plots was de vonk er. Die dag ben ik beginnen beseffen wat liefde is. Daarna is het eens fout gelopen in de grote vakantie heb ik haar 2 maanden niet leer gehoord maar toen ik haar op school terug zag was het schitterend, 20 dagen later heb ik haar gekust en tot nu zijn We nog steeds dolgelukkig <3 <3
I'm jealous of every girl who held you, 'cause at that moment, she held my entire world.

Femmie
Regular user
Regular user

Re: Hoe heb jij je lief leren kennen?

Bericht door Femmie » 15 jul 2013 20:19

Leuk topic! :D

Momenteel single, maar mijn ex heb ik gewoon leren kennen in de klas.. niet echt een goede basis voor een relatie :p
I'm able to close my eyes, yet my heart's not that blind

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 15 jul 2013 20:29

Ik denk dat je vooral geluk moet hebben, dat geldt ook voor hetero's, maar die hebben het statistisch gezien iets gemakkelijker :wink:

Ik heb mijn lief leren kennen in het jeugdhuis. Daarvoor zag ik hem ook wel eens, we woonden bij wijze van spreken bij elkaar om de hoek. Echt vrienden zijn we nooit geweest toen, hij is 4 jaar ouder, een wereld van verschil als je aan het puberen bent :P Maar we deden wel veel activiteiten van het jeugdhuis samen en we zagen elkaar daar zo goed als elke week. Ik voelde wel iets voor hem, maar ik dacht dat hij hetero was, want hij had een vriendin. Ik zag hem stukken minder toen hij naar de universiteit ging. Ik heb er toen wel ooit uitgeflapt dat ik verliefd op hem was, maar daar kwam uiteindelijk niks van. Hij was ook nog altijd bij zijn vriendin. Tot we elkaar een paar jaar laten weer tegenkwamen, en hij opnieuw single was, en ik nog altijd :) Met héél veel geduld heb ik hem uiteindelijk kunnen strikken :P Intussen zijn we bijna 6 jaar samen.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

Femmie
Regular user
Regular user

Bericht door Femmie » 15 jul 2013 23:32

Doordat je elkaar dan (bijna) dagelijks tegen het lijf loopt of om een andere reden?
Het was leuk om vaak samen te zijn maar je hebt bijna geen enkele dag meer voor jezelf. Je wil natuurlijk ook wel eens iets anders doen dan samen op de schoolbanken te zitten, maar dat zit je al gauw 7/7 bij elkaar.
Ik ben ontzettend graag bij de persoon waar ik gevoelens voor heb, maar te veel is te veel. :)
I'm able to close my eyes, yet my heart's not that blind

Disco Dude
Regular user
Regular user

Bericht door Disco Dude » 16 jul 2013 12:04

Ik heb hem indirect leren kennen via mijn zus :D.

Zij kende hem al van forumactiviteiten en heeft mij dan voorgesteld aan hem op Spunk.
Daar sloeg de vonk al over maar pas op de vrij-gezellige forumactiviteit was het pas echt officieel :D.

Nu al een 2 dikke maand gelukkig :)
Homo sapiens non urinat in vento.

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 16 jul 2013 12:13

De ex waar het meest serieus mee was heb ik oorspronkelijk leren kennen op een Min19-activiteit, waarna ik haar toegevoegd heb op facebook. Daar zijn we pas meer dan een jaar later achtergekomen toen we al samen waren. We zijn meer beginnen praten enzo op msn en facebook en daarna afgesproken en het was boempatat hé :D

Een andere ex kende ik al soort van via een vriendin, maar had ik nooit mee gesproken, tot die vriendin haar eens mee nam naar Lollipop. Haar eerste woorden tegen mij zal ik nooit vergeten.
ik: 'ah gij zijt dingske zeker? Eeeuhmm..'
zij: 'H. ja, die ge verwijderd hebt op facebook :lol: '
oeps.. Die avond hebben we heel de tijd samen rondgehangen (maar toen had ik nog een lief) en zijn toen beste vriendinnen geworden, enkele maanden later werd het mijn lief.
Eigenlijk is het een beetje zo gegaan:
Vage kennissen - beste vrienden - relatie - beste vrienden - relatie - beste vrienden - vrienden - en nu zijn we helaas terug meer vage kennissen
Al zie ik haar nog steeds ongelofelijk graag, ik zal het niet snel toegeven.
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

boekenwurmpje
Regular user
Regular user

Bericht door boekenwurmpje » 16 jul 2013 13:28

Ik heb mijn ex leren kennen,door eerst verlegen oogcontact te hebben met haar,als ik haar ergens tegenkwam in onze gemeente. En toen nam ik eens de bus naar Antwerpen,en kwam ze naast mij zitten op de bus,en toen raakten we aan de praat (eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat zij het iniatief tot het gesprek nam,zelf was ik veel te verlegen).

En toen zijn we vaker samen iets gaan doen,en plots realiseerde ik me dat ik echt verliefd op haar was,wat eerst een schok was,maar gelukkig heb ik uiteindelijk toegegeven aan mijn gevoelens,toen zij op een concert in het park vroeg of ik haar liefje wilde zijn.

Dus eigenlijk is de conclusie,zij was moedig en nam iniatief,en ik was een broekschijter :)

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 16 jul 2013 19:04

Heel grappig eigenlijk. Het was op een holebifuif in Ieper. Ik had nog maar net slecht nieuws vernomen en was wat aan de depri kant. Zij was dan depri omdat haar, nog redelijk verse, ex daar rond liep en met iemand anders aan het flirten was. Het was waarschijnlijk wel een schoon zicht daar 2 depri mensen zittend naast elkaar :p Na die fuif hebben we nog enkele keren afgesproken. Plots tijdens het smsen ging het over liefde en dat ze wel verliefd was op iemand en ik maar mogen raden hé :p Ah die kalverliefde was zo leuk :lovesigh:
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

boekenwurmpje
Regular user
Regular user

Bericht door boekenwurmpje » 16 jul 2013 19:14

Chocopot schreef:Heel grappig eigenlijk. Het was op een holebifuif in Ieper. Ik had nog maar net slecht nieuws vernomen en was wat aan de depri kant. Zij was dan depri omdat haar, nog redelijk verse, ex daar rond liep en met iemand anders aan het flirten was. Het was waarschijnlijk wel een schoon zicht daar 2 depri mensen zittend naast elkaar :p Na die fuif hebben we nog enkele keren afgesproken. Plots tijdens het smsen ging het over liefde en dat ze wel verliefd was op iemand en ik maar mogen raden hé :p Ah die kalverliefde was zo leuk :lovesigh:
Wel mooi hoe 2 mensen elkaar kunnen vinden terwijl ze net ervoor nog treurig zijn

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 20 jul 2013 19:32

Via het forum! Zij begon tegen mij te praten, vroeg mn gsm nummer en we zijn dan maar beginnen smsen. Eerst hield ik de boot af.. Tot ze me eens belde en ik een beetje verliefd werd op haar stem. Sindsdien kon ik haar eigelijk niet meer missen.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 22 jul 2013 11:06

M'n liefje leerde ik kennen via het forum.
Laatst gewijzigd door BiNDing op 07 aug 2013 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

wjnh1234
New user
New user

Bericht door wjnh1234 » 26 jul 2013 13:27

ik heb mijn ex leren kennen via een vriendin , later hadden wij dan afgesproken en vant het een kwam het ander & hadden we gekust :D de relatie duurde maar 2 maand omdat we te ver uit elkaar woonden :s ik vond dat geen probleem maar mijn ex wel :headbang:
just be yourself ! :)

cedricdb
Regular user
Regular user

Bericht door cedricdb » 04 aug 2013 20:58

Mijn ex-lief heb ik hier op het forum leren kennen. Ik las een bericht van hem over zijn studies, en we bleken exact hetzelfde te studeren. Meteen een privébericht gestuurd, en na een paar maanden eens afgesproken. Zoals iemand hier eerder al zei, het is eigenlijk grotendeels geluk hebben dat je de juiste persoon tegenkomt.

Gesloten