versmachtende van de holebi-wereld

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
even anoniem

versmachtende van de holebi-wereld

Bericht door even anoniem » 03 apr 2013 17:27

Beste forumleden

Ik het begin voelde ik me in de 'holebi-wereld' goed, ik leerde dat homo zijn normaal is en leerde er een aantal leuke mensen kennen. Ik ga af en toe naar holebi-fuiven en ga nu en dan eens naar de lokale jongerengroep. Mijn vriendengroep heeft de laatste twee jaar nogal wat verandering ondergaan, langs de ene kant zijn de relaties met vooral hetero vrienden wat verwaterd, langs de andere kant zijn er veel holebi's als bijgekomen.
Door verscheidene redenen is er ruzie ontstaan met een aantal mensen, desondanks herhaalde pogingen hebben die geen zin om dat bij te leggen.
Het probleem is niet dat ik perse terug bevriend wil worden met die mensen, wel dat ik die voortdurend tegen kom. Ik heb zelfs het idee dat sommige mensen door hen een bepaalde vooringenomenheid t.o.v. mij hebben.

al bedankt voor jullie reactie

Cryol
New user
New user
Geslacht: Man

Re: versmachtende van de holebi-wereld

Bericht door Cryol » 03 apr 2013 23:04

Hey!

mja, het holebiwereldje is niet zo groot :). En er wordt soms nogal wat afgeroddeld.
Maar ik zou me daar toch ook niet blind op staren. Er wordt (zoals ik me dat zelf herinner toch) over iedereen wel geroddeld. Niet fijn, maar ik denk dat de meeste mensen het ook wel kunnen relativeren. Ikzelf neem roddels die ik hoor altijd met een korreltje zout en zal de persoon over wie het gaat nooit op voorhand afschrijven. Ik denk dat er veel mensen zijn zoals mij :) (ik hoop het :P)

En verder: gewoon zelf vriendelijk en sympathiek blijven (ookal ben je misschien eigenlijk wel uitgekeken op steeds weer diezelfde gezichten) . Meer kan je echt niet doen.

succes in ieder geval :)

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 03 apr 2013 23:30

het is nu eenmaal zo dat het jongeren holebi wereldje nu eenmaal een minderheid VAN een minderheid is en aangezien belgie al niet zo groot is, komt dat neer op een kleine groep mensen. en ook bij hetero's is er geroddel en ruzie hoor. op het einde komt da allemaal wel goed, als het niet goed is dan is het het einde nog niet ;)
what kind of man loves like this?

even anoniem

Bericht door even anoniem » 04 apr 2013 09:47

Met de roddels heb ik ook minder problemen, het is een deel van het geheel.
Het vervelendste vind ik dat de mensen die hun been stijf houden in de ruzie je ook steeds tegenkomt. Maar hoe leer je anders andere holebi's kennen? Waarom willen we eigenlijk een lief? :P (zonder te filosofisch te worden)

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 04 apr 2013 10:21

Goh. Ik ben van mening dat er echt wel heel veel niet-roddelende, achterbakse en oppervlakkige homo's bestaan hoor.
Misschien dat je ze niet op het eerste zicht opmerkt op fuiven of op sociale media. Maar ze zijn er wel.

En mensen die vooringenomen zijn en ruzie blijven stoken...daar wil je toch überhaupt toch geen vrienden mee zijn? Je hebt niet mensen per se niet nodig om een sociaal-'homo'-leven te onderhouden. Ook al denk je misschien van wel.
Fluctuat nec mergitur

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 04 apr 2013 10:43

even anoniem schreef:Het probleem is niet dat ik perse terug bevriend wil worden met die mensen, wel dat ik die voortdurend tegen kom. Ik heb zelfs het idee dat sommige mensen door hen een bepaalde vooringenomenheid t.o.v. mij hebben.
Ik ken het gevoel. Er zijn altijd mensen die niet verder gaan dan de roddels die ze ooit eens over je hebben opgevangen. Dat is bijzonder jammer, omdat je op voorhand al geen kans meer krijgt. Maar je moet je daar een beetje over zetten. De holebiwereld is klein, maar ook niet zo klein dat het altijd dezelfde incrowd is.

En die mensen constant tegenkomen, dat is vervelend, maar ook daar moet je je overzetten. Een goeie fuck them zeggen, helpt altijd en gewoon je eigen ding doen. Als je zelf integer bent en jezelf niet verloochent omwille van hen, dan komt alles wel in orde. Dat is voor mij ook zo gegaan.

En de mensen die het echt waard zijn, luisteren altijd naar twee kanten van een verhaal. Mensen die dat niet doen en door geroddel en achterbakse praat je aan de kant laten liggen, zijn gewoon dom en hebben een paardenbril op, ze zijn ballast.

Gewoon je eigen ding doen, je goed in je vel voelen en van hen je niets aantrekken. Laat je er boven staan, en al lukt dat niet altijd even goed, dan moet je gewoon alsof doen totdat het wel lukt. (en dan zien die vuile roddelaars dat hun geroddel je weinig tot niets doet, en dan stopt dat uiteindelijk ook wel).
(en met de tijd stopt dat ook wel, een oude roddel is nooit interessant).
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Cryol
New user
New user

Bericht door Cryol » 04 apr 2013 19:30

even anoniem schreef:Met de roddels heb ik ook minder problemen, het is een deel van het geheel.
Het vervelendste vind ik dat de mensen die hun been stijf houden in de ruzie je ook steeds tegenkomt. Maar hoe leer je anders andere holebi's kennen? Waarom willen we eigenlijk een lief? :P (zonder te filosofisch te worden)
Als ik het nu goed begrijp heb je eigenlijk vooral een probleem met het feit dat je afhankelijk bent van de 'holebiwereld' om een lief te vinden/leren kennen? Verbeter me als ik fout ben.

Dat zou ik wel goed snappen: die afhankelijkheid ervaar ik zelf ook soms als beklemmend/versmachtend. Je kan zoveel buiten komen als je wil, als je er niet erg homo/lesbisch uit ziet zal je niet snel aan een vriend(in) raken - of het maakt het toch allemaal minder simpel en duidelijk. In de holebiwereld is alles enorm duidelijk en dat is verademend. Maar tegelijk ben je er ook op aangewezen. Als je dan steeds opnieuw mensen ontmoet die je eigenlijk niet wil ontmoeten is dat frustrerend.

Maar eigenlijk treed ik Echo bij, je kan 2 dingen doen: ofwel zet je jezelf erover, doe je jouw eigen ding en blijf je gewoon wie je bent. Ofwel frustreer je je eraan en zal het waarschijnlijk ook minder simpel zijn om een nieuwe relatie te vinden. Enerzijds omdat je als gefrustreerde minder aantrekkelijk bent, anderzijds omdat je misschien minder in de holebiwereld wil uitgaan... Gemakkelijk gezegd allemaal, ik weet het :)

even anoniem

Bericht door even anoniem » 05 apr 2013 11:33

Ten eerste iedereen merci voor de reacties, aan iedereen.

@JFK: Ik wil er ook niet met bevriend zijn. Het is meer zoals Cryol zegt. Het gaat er gewoon over dat je ik die niet wil zien maar dan wel tegenkom. Dat zorgt dus voor een soort spanning.

@echo: Op zich heb ik mensen rond mij nodig (zoals iedereen denk ik), wanneer een vriendschap dan fout loopt blijft dat zeer doen als je die mensen daarna terug ziet. Daarom wil ik hen terug onder ogen kunnen komen, gewoon een goedendag. Maar zoals je zegt, eigenlijk zijn ze het niet waard.
Het tweede deel dat je aanhaalt is dat van de roddels, ik merk dat het soms gewoon moeilijk is om die beeldvorming bij te sturen. Maar de uitzonderingen zijn best wel een verademing.
Wees gerust ik zal mijn eigen weg blijven volgen, ook al kleur ik overal wat buiten de lijntjes.

@Cryol: Het is inderdaad een stuk die afhankelijkheid die ik ervaar. Anderzijds zijn er ook voorbeelden van mensen die elkaar hebben leren kennen buiten de holebi-wereld, al is dat aandeel klein. Ik ken weinig liefdesrelaties die duurzaam zijn, binnen de holebi-wereld nog minder dan elders - of dat is toch mijn idee -. Misschien is het wel duurzamer om niet te verlangen naar een relatie maar op een andere manier zin te geven aan je leven. Natuurlijk zal dit hoe dan ook een weerslag hebben op hoe ik mezelf zal openstellen naar toekomstige partners.

Nogmaals bedankt

one drop
New user
New user

Bericht door one drop » 08 apr 2013 18:18

Ik kan mij wel goed inbeelden hoe het moet zijn voor je. De raadgevingen die anderen hier geven zijn volgens mij wel zinvol. Probeer het niet aan je hart te laten komen want iemand die gefrustreerd is, is inderdaad al een hoop minder aantrekkelijk. :)

Gesloten