opluchting

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Cedric
New user
New user
Geslacht: Man

opluchting

Bericht door Cedric » 02 apr 2013 12:26

Hallo ik ben een jongen van 15jaar en ik ben net uit de kast gekomen bij mijn ouders en familie, ze reageerden allemaal vrij goed mijn mama zei dat ze al een beetje een vermoeden had en mijn papa zei dat hij mij zal volgen in mijn keuzes zo lang ik maar gelukkig ben.. mijn mama heeft het voor mij aan mijn tante en moeke verteld, mijn tante zei gewoon 'ah ja oké' en mijn moeke zei dat ze mij nog eens appart ging nemen om te zeggen dat ik nog altijd haar favoriete kleinzoon ben sinds ik geboren ben... ik was eigenlijk wel opgelucht dat ze zo goed reageerden en dat ik het verteld had het was echt een pak dat van me afviel want van alles heel de tijd alles geheim te houden werd ik viesgezind en begon ik alles op anderen uit te werken ..
mijn papa zegt zelfs dat sinds ik het verteld heb ik kalmer en 'toffer' ben geworden .. aan 3 van mijn vriendinnen heb ik het ook al verteld ze reageerden all 3 eigenlijk vrij goed één begon zelfs te huilen van blijdschap! ze had eindelijk haar GBF (Gay Best Friend) ik heb ook het gevoel dat ze alle 3 closer tegen me zijn, ze vertellen meer en we praten over jongens alleen moeten we zien als iemand anders bij ons komt staan dat we over iets anders beginnen te praten binnenkort wil ik het aan iedereen vertellen maar ik ben bang voor de slechte reacties, haat en al die vragen.. :( Maar ik kan het toch moeilijk eeuwig verzwijgen?! want ja hoelanger ik wacht hoe moeilijker het wordt en haat krijg je sowieso er zijn altijd mensen die tegen zijn ben je nu homo bi of hetero , marrokaan belg of turk ... er zijn altijd mensen met negatieve commentaar..
Bedankt om te luisteren !
Be what you want to be, not what others want to see ...

Eduard87
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: opluchting

Bericht door Eduard87 » 02 apr 2013 20:40

Proficiat met je eerste coming-out!

neem rustig je tijd voor verdere stappen die zeker zullen volgen als je jezelf er klaar voor voelt!
We mortals have many weaknesses; we feel too much, hurt too much or too soon we die, but we do have the chance of love.

spookje...
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door spookje... » 12 mei 2013 14:39

Hey

Het is een hele stap om het aan je ouders te zeggen, dus goed gedaan! Heel leuk dat ze zo positief gereageerd hebben, want dat is vaak anders... Je hebt ook geluk gehad dat je mama het zelf aan andere familieleden wou vertellen, dat neemt toch heel wat stress weg, denk ik.

Als je zelf denkt dat het belangrijk is om het aan meer mensen te vertellen, zou ik daar niet over twijfelen. Misschien kan je meer jezelf zijn als je weet dat de mensen in je eigen omgeving allemaal op de hoogte zijn. Je moet het daarom niet aan iedereen vertellen, hé. Je kan geleidelijk aan je dichte vrienden één voor één inlichten of het eens zeggen als jullie allemaal samen zijn. Voor elke coming out komt er wel een geschikt moment en als je de indruk hebt dat dat niet komt, kan je voor jezelf steeds een soort deathline instellen... Ik ken verschillende mensen bij wie dat geholpen heeft! :)

Nog veel succes!
Greeetz

Lotzen.
New user
New user

Bericht door Lotzen. » 12 mei 2013 15:10

Om te beginnen, proficiat met de vorige coming outs! Het is goed dat je die stappen hebt durven nemen! :)

Verder denk ik dat je moet weten dat het altijd maar gemakkelijker wordt. Die eerste, en dan vooral die tegen je familie, zijn vaak de moeilijkste, maar daarna betert het. Je hebt gelijk dat je wel eens iemand zal tegen komen die het niet zo voor holebi's heeft, maar ik denk dat je je vooral moet blijven optrekken aan al de positieve reacties die je tot nu toe al gekregen hebt. En dat dat ook zeker niet de laatste zullen zijn!

Eigenlijk vanaf het moment dat jij je er volledig bij neergelegd hebt dat je op hetzelfde geslacht valt, zijn die "bewuste" coming outs niet meer nodig. Ik zeg niet dat je je niet meer gaat moeten outen, maar ik merk nu doordat ik het feit dat ik op meisjes val zie als de dood normaalste zaak van de wereld, de mensen dat gewoon afleiden uit wat ik zeg. Ik moet niet meer van die geforceerde gesprekken beginnen om hen mee te delen dat ik op meisjes val, ik begin gewoon onbewust over het feit dat ik niet te lang kan blijven omdat ik naar mijn liefje ga en dat zij blablabla nog moet doen. Heel vaak krijg ik dan gewoon de vraag: "oh, is het een zij" dan antwoord ik gewoon: "ah, ja" en daar blijft het bij.

Ik wil maar zeggen dat het niet zo zenuwslopend blijft en dat hoe meer jij het als gewoon een deel van jezelf ziet, hoe minder anderen er tijd gaan aan besteden.

Veel moed en succes nog alleszins! :)
"If you keep your head up, mind open and heart free,
I swear life will continue to surprise you"

"Eventually all the pieces fall into place.
Until then, laugh at the confusion, live for the moment
and know that everything happens for a reason"

Sjo
New user
New user

Bericht door Sjo » 12 mei 2013 15:17

Je kan hier misschien een keer naar kijken :)
Iedereen heeft wel iets om over te zeuren:
http://www.youtube.com/watch?v=ylFgnAn2-7U
"Don't cry because it's over, smile because it happened."
- Dr. Seuss

Nachtegael
New user
New user

Bericht door Nachtegael » 19 mei 2013 11:36

Hoi iedereen,
Ik ben een meisje van 14 jaar en heb een paar maanden geleden aan mijn vrienden en
vriendinnen verteld dat ik op meisjes val.Want altijd als we aan het spelen waren moest ik oppassen wat ik deed en ik moest ook altijd andere kleren aandoen om de reactie's
te vermijden. Omdat ze altijd altijd zeiden van " val jij op op meisjes want jij hebt altijd jongens kleren aan" ofwel zeiden ze van " mag ik u jongen noemen want je lijkt hard op een jongen."
Ik zei dat ik niet op meisjes viel om niet uitgelachen te worden.
Maar ik was het zo beu om dat geheim bij te houden , en daarom had ik het eerst tegen mijn beste vriendin verteld . En daarna tegen de rest van de groep.
Natuurlijk vond de groep en mijn vriendin het niet erg. :)
En nu ik het verteld heb is er een heel pak van mijn schouders af.Ik kan nu doen en zeggen wat ik wil zonder mij te schamen of kan ik kleren aan doen die ik mooi vind.
grts. Nachtegael

Gesloten