Hand in hand

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Miss Und@ztood
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Hand in hand

Bericht door Miss Und@ztood » 25 mar 2013 18:36

Ik vraag me af... Als jullie op straat lopen, tonen jullie dan dat jullie een koppel zijn? Lopen jullie hand in hand? Geven jullie kusjes?

Ik weet dat ik en mijn ex ons niet in hielden. Als er iemand vuil keek gaven we elkaar nog een kusje extra. Maar hoe zit dat bij jullie?

Vespa.94
New user
New user

Re: Hand in hand

Bericht door Vespa.94 » 26 mar 2013 09:49

ik had er geen probleem mee om met mijn ex hand in hand te lopen of haar een kus te geven op straat.
Maar er waren toch bepaalde plekken en momenten dat we het bewust niet deden.
If you can dream it, you can do it!

Change what you can't accept and accept what you can't change!

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 03 apr 2013 12:38

Bij mij is dat ook zo, ik woon in en zeer multi-culturele buurt en hier loop ik niet meer hand in hand sinds ik ben uitgescholden met mijn ex. Ook laat ik handjes lopen van mijn lief afhangen, wilt zij dit? Dan is het oké en durf ik spontaan haar hand te nemen zo niet doe ik dit niet.
Nu met kussen pas ik toch meer op een kusje op de wang of mond kan nog voor mij, maar echt tongkussen hou ik liever voor thuis ;)
if you're gonna say it, say it right

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 03 apr 2013 13:09

Zoals de bovenstaande personen, hangt dit af van de plaats waar we zijn. Hand in hand en een kus deden wij wel, verder gaan dan dat vonden we niet nodig op straat :p Vieze gezichten en mannen die ons toe roepen 'ooh 2 meisjes, kusseeeeen' die negeerden we :) Ik kon daar eens goed mee lachen omdat ik dit niet zo gewoon was. In multiculturele plaatsen geef ik toe dat ik dit toch wel achterwege zou laten.
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

byakko
New user
New user

Bericht door byakko » 03 apr 2013 17:22

Ik doe dat niet omdat ik het ten eerste zelf verschrikkelijk vind om te doen, en daarbij het ook vrij storend vind om andere mensen dat te zien doen.

A.nouckietje
Regular user
Regular user

Bericht door A.nouckietje » 04 apr 2013 19:10

ik en mijn ex hadden daar helemaal geen problemen mee en we hebben ook eigenlijk nooit rare blikken of slechte reacties gehad ofwel lette we daar gewoon niet op :D
een hater is een lover undercover ;)

MiAmorPorSiempre
New user
New user

Bericht door MiAmorPorSiempre » 06 apr 2013 23:45

Ik doe niet liever ! Natuurlijk letten we wel op, het hangt ervan af in welke buurt we zijn, en als we ons eens afzijdig houden is het ons eigen zelf pushen om elkaar toch niet aan te raken, op school blijf ik ook mooi van haar tot mijn grote spijt maar anders heb ik de leerkrachten op mijn doos :s
I'm jealous of every girl who held you, 'cause at that moment, she held my entire world.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 07 apr 2013 00:16

Het ligt bij mij eraan in welke buurt, hier in mijn buurt in gentse ligt het soms wel moeilijk, zeker met een moskee op 500 m
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 07 apr 2013 11:33

Ik denk dat het als man net nog iets moeilijker is dan twee vrouwen, er zijn sommige vriendinnen die ook wel eens elkaars hand vastnemen denk ik.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

padzo
Regular user
Regular user

Bericht door padzo » 07 apr 2013 14:25

Mijn ex en ik 'raakten' elkaar wel aan in het openbaar, maar nooit intiem als in lang handen vasthouden of tongzoenen. Soms wel eens een snelle kus op de wang. Maar onbewust zijn we al allemaal gekneed over hoe we ons moeten gedragen binnen deze maatschappij, de meeste van mijn vrienden met relaties kussen, knuffelen -godzijdank- weinig tot niet in ons bijzijn. Intimiteit is iets dat gewoon buiten die hele homo-/heterodiscussie staat, en voor mij is handen vasthouden al iets intiem, wat ik niet gauw zal doen. Not that I'm a pussy or anything, I just don't feel like doing so...

Maar ik ontken zeker niet dat er -en daar gaat het hier waarschijnlijk over- in deze tijd nog steeds ruimte is voor een intimiteitsdiscussie en de maatschappelijke ontvankelijkheid tussen de aanvaarde heteroklasse en de sceptisch benaderde homoklasse. Sommigen onder jullie zeggen ongetwijfeld fuck the police, en vanuit een emancipatief standpunt zou ik het ook moeten doen, handen vasthouden, maar ik had gewoon geen zin in gezever. Persoonlijk had ik geen problemen met intimiteit. Zelfs in een grootstad als Gent zijn er heel wat plekjes waar je rustig bij elkaar kan zijn. En neen, daarmee doel ik niet op het Citadelpark.

Jen1988
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jen1988 » 07 apr 2013 18:48

Ik loop graag hand in hand met mijn lief over straat. Het kussen wordt ook wel beperkt en is afhankelijk van de situatie. Op een fuif zullen we elkaar bijvoorbeeld eerder kussen dan tijdens het shoppen. Maar ik vind dat dat wel moet kunnen :) Heterokoppels mogen toch ook in het openbaar tonen dat ze elkaar graag zien?
Waar liefde sterft, sterft het leven...

* Never leave your heart alone in a box locked up...*

Sage
Regular user
Regular user

Bericht door Sage » 08 apr 2013 08:45

Bij ons is dat echt heel beperkt. Ik weet eigenlijk niet waarom dat zo is, onbewust zal het er wel mee te maken hebben dat we er geen van allebei zin in hebben om aangestaard te worden. En we hebben allebei geen "proud to be gay" mentaliteit.
Veel verder dan af en toe een hand tegen zijn rug leggen of zijn arm aanraken ga ik meestal niet als we over straat lopen, hetzelfde van zijn kant. Een knuffel bij het afscheid nemen aan het station ofzo, maar dat is dan ook alles.
If ignorance is bliss, why aren't there more happy people in the world?

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 08 apr 2013 09:18

Ik vind eigenlijk overdreven aan elkaar plakken of tongzoenen op straat not done. Moest ik hetero geweest zijn, zou ik het ook nooit doen. Zelfs handje in handje lopen niet. Ik vind het gewoon niet fatsoenlijk.

Zoen op de wang bij vrienden (ongeachte hetero/homo) of het lief als begroeting, doe ik dan weer wel.
Fluctuat nec mergitur

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 08 apr 2013 10:17

JFK schreef:Zelfs handje in handje lopen niet. Ik vind het gewoon niet fatsoenlijk.
:o niet fatsoenlijk?
Ik ben nu ook niet zo'n handjesloper, maar niet omdat ik het onfatsoenlijk vind :)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 08 apr 2013 10:56

Liro schreef:
JFK schreef:Zelfs handje in handje lopen niet. Ik vind het gewoon niet fatsoenlijk.
:o niet fatsoenlijk?
Ik ben nu ook niet zo'n handjesloper, maar niet omdat ik het onfatsoenlijk vind :)
'Fatsoenlijk' is een té sterk woord. Ik weet het, slechte woordkeuze maar weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. :wink: Ik bedoelde het zo streng niet. :P
Fluctuat nec mergitur

juniboy
Regular user
Regular user

Bericht door juniboy » 08 apr 2013 14:46

Ik en mijn geliefde lopen soms hand in hand over straat als er niet te veel volk is op straat maar op bepaalde plekken en op bepaalde momenten doen we het niet.
Alhoewel dat het overal zou moeten kunnen omdat er niets aanstotends is volgens mij.

Een kort kusje op de mond gebeurt soms, maar dan kijken we rondom ons of er niemand is in de buurt.

Tongzoenen doen we absoluut niet op openbare plaatsen.
Dit is wansmakelijk voor andere personen ongeacht of het nu om een homo, hetero of lesbisch koppel gaat! Ik vind dit te intiem om op een openbare plaats te doen.

julie1010
New user
New user

Bericht door julie1010 » 14 jun 2013 13:56

byakko schreef:Ik doe dat niet omdat ik het ten eerste zelf verschrikkelijk vind om te doen, en daarbij het ook vrij storend vind om andere mensen dat te zien doen.
Ik deel u mening volledig, ik vind het zo storend als iemand dat voor mij doet en eender wie ook een man en vrouw koppel, ik heb ook mijn gevoelens he :p
don't dream it, be it

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 14 jun 2013 14:06

Nu verschiet ik hier toch wel even van jullie reacties. Dat je het niet doet omdat je niet aangestaard wilt worden oké.. maar dat sommigen van jullie bv. handen vasthouden te intiem vinden? :o

Zelf zou ik ook oppassen waar ik handjes zou vasthouden. Een kus moet voor mij ook sowieso kunnen, tongkussen niet waar iedereen bij is. Het spijtige is wel dat je het bijna moet laten. Eigenlijk zou je je niet moeten aanpassen voor wie dan ook en met handen vasthouden lok je helemaal niets uit hoor.

Mensen mogen van mij zoveel vies staren als ze maar willen, zolang ze hun mond maar houden. :parts:

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 14 jun 2013 14:33

Préttiggestoord schreef: Mensen mogen van mij zoveel vies staren als ze maar willen, zolang ze hun mond maar houden. :parts:
²
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 18 jun 2013 08:38

Wij doen dat eigenlijk nooit, hand in hand lopen. Behalve als er echt weinig volk op straat is (en het geen "gevaarlijke" buurt is). Het is niet dat wij bang zijn om te tonen dat we een koppel zijn. Het interesseert me eigenlijk maar weinig wat mensen daarvan denken. Smoorverliefd zijn we sowieso al een tijd niet meer, toch niet de hele tijd, na 5 jaar. Als ik hem een knuffel wil geven of een kus op de wang ga ik me niet inhouden, en als mensen vies wil kijken, dan doen ze dat maar.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

Gesloten