Hand in hand

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Hand in hand

Bericht door Liro » 17 aug 2013 14:10

Samotex schreef:Ik zou het nooit doen, los van de reacties maak je meteen een statement van: ik ben homo en ben er fier op
Dat is niet waar. Dan zouden heterokoppels die hand in hand lopen een statement maken van : ik ben hetero en ben er fier op. Het is eerder een blijk van affectie/intimiteit. Misschien nog een statement van: wij zijn samen.
Dat is net het punt: het zou niet moeten uitmaken wie hand in hand loopt, waarom zou dat een verschillende betekenis moeten hebben voor holebi's en hetero's? Dat is toch dwaas?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Kleerkastkast » 17 aug 2013 14:33

Samotex schreef:Ik zou het nooit doen, los van de reacties maak je meteen een statement van: ik ben homo en ben er fier op, maar mensen gaan je ook vaak enkel en alleen als die homo aanzien zonder meer. Ken je die gast? ah ja dat is die homo en niet die natuurliefhebber, sportvriend,....enkel een homo.

Nu over het algemeen vind ik intimiteit iets voor de slaapkamer en niet voor op straat en hand in hand lopen, vind ik daar al een voorbeeld van.
Ik ben het met Samotex eens. Natuurlijk begrijp ik het standpunt van Liro wel dat het niet uitmaakt met welk geslacht je hand in hand loopt. Langs de andere kant ben ik voorstander dat hand in hand gaan, kussen in het openbaar enzovoort iets is tussen twee personen. Niet tussen jou en je partner, een groepje jongeren dat staat te kijken, een bejaard koppel en een moeder met haar kind. Neen bedankt, zij staan hierbuiten.

Hier heb ik het dan ook niet enkel over holebikoppels, ook over een man en vrouw die hun affectie in het openbaar tonen. Ik heb niets tegen de voorstanders, integendeel. Het is enkel niets voor mij... Er zijn genoeg manieren om je gevoelens voor een persoon te tonen. Handjes vasthouden kan, maar is geen optie bij mij. ;)

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 17 aug 2013 15:13

heb het al meegemaakt dat iemand mijn hand gewoon vastnam in het openbaar zonder me eerst eens te vragen hoe ik daar tegenover stond. Je mag nooit iemand dwingen om zich te outen of zo'n dingen te doen. Niet iedereen voelt zich gelukkiger wanneer hij geout is.

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 17 aug 2013 17:29

Verder dan hand in hand lopen zou ik niet gaan, en als ik al hand in hand zou lopen, moet mijn partner hier ook volledig achter staan. Wilt hij niet hand in hand lopen over straat, dan doe ik dat ook niet. Maar voor hand in hand lopen sta ik wel open. Als ik niet als homo zou worden bestempeld, dan word ik wel als iets anders bestempeld. Ik heb sinds kort en septum piercing en ik heb al verschillende keren meegemaakt dat mensen gewoon meteen weggaan als ik naast hun kom zitten. Dus mij maakt het helemaal niet uit als ik bekend zou staan als "die homo".

Aan de andere kant zou ik nooit mijn partner in het openbaar zoenen. Ik vind het al awkward genoeg als ik andere mensen zie zoenen voor mijn neus.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Quincy_
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Quincy_ » 17 aug 2013 18:49

Ik vind echt dat dat moet kunnen. Ok, als mijn partner het niet zou willen dan snap ik dat en zou ik zeker niet aandringen. Met mijn ex liep ik soms hand in hand maar als we midden in het centrum kwamen waar ze mensen dreigde te kennen dan liet ze los. Ik had dan het gevoel dat ze zich schaamde voor mij.. Al had ik wel respect voor haar keuze.

Als ik het zou laten zou dit dus eerder voor mijn partner zijn en niet voor wat de maatschappij erover denkt. Als hetero's dit mogen, waarom holebi's dan niet.. Ik kan me vinden in de reactie van Liro. Hand in hand lopen is voor mij eerder een teken van 'wij zijn samen' (en gelukkig). Een kus kan ook bij mij, tongzoenen in het openbaar vind ik not done, zowel bij hetero's als bij holebi's.
Sometimes when we think we are keeping a secret, that secret is actually keeping us.

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 17 aug 2013 19:07

Ik vind ook dat hand in hand lopen moet kunnen, kussen vind ik gewoon wat awkward, en ik kan er ook niet tegen als hetero's elkaar zitten af te lebberen :') Een klein kusje moet wel kunnen vind ik...

Maar je moet natuurlijk ook zien waar je elkaars hand vastneemt, zeker?
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 19 aug 2013 00:12

Ik vind het eigenlijk toch absurd. Ik ben bi, en als ik met een vrouw hand in hand loop, is er geen probleem. Doe ik dat met een man is dat plots een 'statement' en wordt dat een probleem.. Like.. huh?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

jolien2808
Regular user
Regular user

Bericht door jolien2808 » 19 aug 2013 22:21

Bij mij valt het te zien van wat mijn lief wil, waar zij haar goed bij voelt en van waar we zijn.
Zo ben ik er zelf niet zo voor om op de metro in Brussel handen vast te houden of dat zij mij zo volledig in haar armen vasthoud..
Voor de rest toon ik wel graag dat we een koppel zijn, ik vind het heerlijk als je hand in hand met elkaar over straat kan lopen. :-)
Ik vind wel dat kussen moet kunnen, maar wel proper hé.
Op een holebi-fuif zou ik het mij dan weer minder aantrekken om te tongzoenen..
Nuja, zoals ik al zei alles is wat afhankelijk van waar je je bevindt hé..
En waar jij of je lief je goed bij voelt.
*Love is a friendship on fire*

Gesloten