Vtm - Uit de Kast

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
matthias999
New user
New user
Geslacht: Man

Vtm - Uit de Kast

Bericht door matthias999 » 17 mar 2013 14:32

Ik weet niet of hier al een topic over bestaat, kan het nergens terugvinden dus daarom maak ik deze aan. Als hier al een topic over is dan mag deze gesloten worden.

Wat vonden jullie van de eerste aflevering? Wat waren de pluspunten en de punten die beter konden volgens jullie? Ik vind het wel een leuk initiatief van Vtm om net als in Nederland zulk programma te maken die vooral moet aantonen dat holebi's ook maar gewoon mensen zijn met een dagelijks leven, ook al vallen ze op hetzelfde geslacht. Wel jammer dat er zelfs in 2013 nog een zulk programma nodig is omdat homoseksualiteit allang aanvaard is door de maatschappij.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Vtm - Uit de Kast

Bericht door Aap in een Potje » 17 mar 2013 14:51

Ik vind het een dik fake programma.
Vooral omdat ik gezien heb wie volgende week mee doet en die al jaren uit de kast is..
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

smafie
Regular user
Regular user

Bericht door smafie » 17 mar 2013 15:07

Ik heb de fragmentjes op de vtm-site bekeken. Ik had meer stress bij zijn outing dan bij m'n eigen eerste outing.
Komaan, hoeveel spel kan je errond maken. :D Oké, bij je mama is dat een ambetant momentje, maar bij je collega's... Jezus, dat was 'k weet niet hoe awkward.

De Casa is in mijn ogen trouwens geen interieurzaak, maar dat terzijde.

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 17 mar 2013 17:21

Hah, in een artikel in de krant: "Wij hebben het niet gevraagd, de jongeren zijn zelf naar ons toegekomen" Nochtans hebben ze hier wel op het forum komen adverteren.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 17 mar 2013 17:58

Misschien moet iemand de krant daar eens op wijzen? :)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 18 mar 2013 07:31

Er is uiteraard nog meer één aflvering getoond maar ik vind voorlopig de Nederlandse versie stukken beter.
every new beginning comes from some other beginning's end

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 18 mar 2013 10:18

Ik ben die voyeuristische en exhibitionistische televisie echt beu aan het worden.

Programma's als deze duwen ook meer jongeren in de kast dan dat ze eruit halen. :roll:
Fluctuat nec mergitur

matthias999
New user
New user

Bericht door matthias999 » 18 mar 2013 10:40

Ik vond ook dat ze in die gayfuif geen representatief beeld gaven van het homomilieu, ik zag alleen maar erg nichterige kerels (no offence) en daar hou ik totaal niet van....

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 18 mar 2013 12:18

matthias999 schreef:Ik vond ook dat ze in die gayfuif geen representatief beeld gaven van het homomilieu, ik zag alleen maar erg nichterige kerels (no offence) en daar hou ik totaal niet van....
ja, dat stak mij persoonlijk het meeste tegen. Ze moeten maar eens tonen dat viriele, mannelijke kerels ook voor mannen kunnen vallen. Waarom eens niet een voetballer ( daarom geen pro) tonen, al is dat mss een brug te ver en geniet vtm meer van de nichterige sensatie. Bij de man in de reportage werd ook vaak gezegd: ik zou het totaal niet van jou verwachten, terwijl ik vond dat hij toch wel wat verwijfd was IMHO

smafie
Regular user
Regular user

Bericht door smafie » 18 mar 2013 12:31

Samotex schreef:
matthias999 schreef:Ik vond ook dat ze in die gayfuif geen representatief beeld gaven van het homomilieu, ik zag alleen maar erg nichterige kerels (no offence) en daar hou ik totaal niet van....
ja, dat stak mij persoonlijk het meeste tegen. Ze moeten maar eens tonen dat viriele, mannelijke kerels ook voor mannen kunnen vallen. Waarom eens niet een voetballer ( daarom geen pro) tonen, al is dat mss een brug te ver en geniet vtm meer van de nichterige sensatie. Bij de man in de reportage werd ook vaak gezegd: ik zou het totaal niet van jou verwachten, terwijl ik vond dat hij toch wel wat verwijfd was IMHO
En hier komen de homo's weer die zich beter voelen omdat ze niet "nichterig" zijn. "Je mag homo zijn, zolang je het maar niet ziet en je je maar schikt naar het traditionele rollenpatroon."

matthias999
New user
New user

Bericht door matthias999 » 18 mar 2013 12:41

Samotex schreef:
Er zit ook een voetballer bij in de reeks.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 18 mar 2013 13:02

Er zit ook een voetballer bij in de reeks.[/quote]

Daar kijk ik naar uit. Weet je al wanneer die aan bod komt?

matthias999
New user
New user

Bericht door matthias999 » 18 mar 2013 13:08

Samotex schreef:Er zit ook een voetballer bij in de reeks.
Daar kijk ik naar uit. Weet je al wanneer die aan bod komt?[/quote]

geen idee :)

juniboy
Regular user
Regular user

Bericht door juniboy » 18 mar 2013 19:51

Als eerste vind ik het al goed dat er aandacht wordt geschonken aan het thema.
Er zal worden over gepraat onder de mensen, waardoor anderen uit de kast durven te komen. Dankzij de NL versie heb ik zelf persoonlijk een beetje inspiratie gehaald om verder uit de kast te komen. Ik zou het ook leuk vinden dat er telkens verschillende situaties worden getoond: voetballers, gelovigen, buitenlandse ouders, holebi-ouders, ... Deze zijn allemaal de revue gepasseerd in NL. De eerste aflevering vond ik nogal 'klassiek'.
Maar goed, we hebben nog maar één aflevering gezien.

Ik vind de Nederlandse presentator (Arie Boomsma) beter dan Roos Van Acker. Ik vind dat Arie de jongeren beter kon interviewen en coachen. Arie gaf de jongeren meer een duwtje in de rug dan Roos dat doet. (dat is toch mijn indruk)

Nick was alles behalve nichtig (uitgez. zijn vrienden), maar wat is het probleem hiermee? Als ze verschillende holebi-jongeren (vanuit verschillende standpunten) de revue laten passeren heb ik er geen probleem mee.

Hier op het forum zijn ze precies verlekkerd op jonge voetballers :)

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 18 mar 2013 20:01

voetballers hebben dan ook vaak zo'n prachtig lichaam, zien er viriel uit, hebben charisma,...maar ieder moet voor zich uitmaken wat hij of zij leuk vindt.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 18 mar 2013 22:19

Samotex schreef:voetballers hebben dan ook vaak zo'n prachtig lichaam, zien er viriel uit, hebben charisma
:roflmao: tot ze hun mond open doen dan toch..
Okay ik veralgemeen, maar toch, 'voetballers hebben charisma'? Sommigen misschien, maar over het algemeen valt me dat dik tegen.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 18 mar 2013 22:33

Liro schreef:
Samotex schreef:voetballers hebben dan ook vaak zo'n prachtig lichaam, zien er viriel uit, hebben charisma
Okay ik veralgemeen, maar toch, 'voetballers hebben charisma'? Sommigen misschien, maar over het algemeen valt me dat dik tegen.
Hun prachtig lichaam (ben al geen fan van afgetraind en bovendien staan ze vaak vol tattoo's van marginaal allooi) en viriliteit (manbags van Louis Vuitton) vallen ook tegen hoor. :lol:

PersephonEquus
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door PersephonEquus » 18 mar 2013 23:16

Daar ik geen TV kijk kan ik niet echt een oordeel vellen over het programma op zich. Een collega bracht me op de hoogte die het in de krant las en het nodig vond om op te merken dat zo'n programma toch overbodig is want het is duidelijk te zien of iemand homo/lesbi is..
Man Man Man zo'n uitspraken doen mij echt stomen en blijkbaar als ik het zo lees is de media dan ook geen hulp is het verdrijven van de stereotype nichterige janetten en lesbische manwijven.
Hoeveel keer heb ik die zin al niet moeten horen "amai, da zoude ni zegge van u. Gij ziet er ni uit als (om het even welk stereotype)' ... Zucht.
Soit, not really on topic I guess maar als het sommige mensen de durf geeft om uit de kast te komen go for it. =)
Hoofbeats set the Rhythm of my heart !

PedroAntw
New user
New user

Bericht door PedroAntw » 19 mar 2013 00:02

Stilicho schreef:
Liro schreef:
Hun prachtig lichaam (ben al geen fan van afgetraind en bovendien staan ze vaak vol tattoo's van marginaal allooi) en viriliteit (manbags van Louis Vuitton) vallen ook tegen hoor. :lol:
Dit topic gaat nog steeds over het programma en niet over de veralgemening van de voetballer :D

Zelf vind ik het een goed initiatief van VTM om dit taboe onderwerp bespreekbaar te maken. Het kan een medium en inspiratiebron zijn voor vele jongeren waaronder mezelf.
Hierbij kan ik het programma alleen maar steunen en toejuichen, hoewel er toch misschien een te stereotyp beeld is gevormd over homo's. Dit wil niet zeggen dat deze er niet mogen zijn, maar geef toe een groot deel van de bevolking heeft nog steeds dit beeld voor ogen terwijl we juist willen aantonen dat deze veralgemening fout is. :) Ik hoop dat er hier nadruk wordt op gelegd in de volgende afleveringen. :)

En btw, ben zelf een voetballer ;) viriel ben ik en een afgetraind lichaam heb ik ook wel en heb geen tatoo's ;D enkel voor dat charisma gedeelte ben ik te bescheiden denk ik ;D dus deze veralgemening klopte Deels al ben ik wel geen voetballer op wereldniveau ;D

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 19 mar 2013 00:13

Ik was niet overtuigd. Dat overdreven gebruik van het woord gay in plaats van homo (ijskoude rillingen over m'n rug), Roos van Acker (zeer persoonlijk, maar ik ben geen fan van haar en vind de Nederlander véél beter en echter overkomen) plus het feit dat aflevering één oersaai was. Ik hoop toch dat er nog iets meer spanning in gaat komen (lees: botsende reacties), want met een show waarin een half uur lang ostentatief herhaald wordt dat holebi's ook maar gewoon mensen zijn, gaat ook geen zoden aan de dijk brengen. En ja, ik weet het, holebi's ZIJN ook maar gewoon mensen (en dat is dus ook in naam van mezelf), maar een hele tijd Roos met de vinger laten wijzen en zeggen "dit is een gewone jongeman" heeft volgens mij eerder een tegengesteld effect. Dat gezegd zijnde, als het programma vooral bedoeld is om jonge holebi's te inspireren en moed te geven zich sneller en makkelijker te outen, vind ik het een zeer goede zaak. Maar alles bij elkaar blijft het ook maar een staaltje realitytv, dat anno 2013 toch zwaar overbodig zou moeten zijn.
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

Gesloten