School

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Cupcakeje
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

School

Bericht door Cupcakeje » 16 feb 2013 17:25

Hey iedereen! Ik vond het wel eens interessant om te weten: konden/kunnen jullie je outen op de middelbare school? Wordt er genoeg gedaan op middelbare scholen rond holebi's?

Ik heb tot het 4e in een andere school gezeten waar het echt leek of ik de enige holebi was op de hele school. Toen ik in mijn nieuwe school kwam dit jaar, was het dan ook een hele opluchting. Er zijn enorm veel mensen (vooral zesdejaars) die openlijk holebi zijn en dat was echt een verademing! Ik was wel al out van de eerste dag (kwam vooral door enkele roddeltantes die met mij mee waren uit die andere school), maar iedereen accepteerde mij meteen! In het 5e jaar deden we ook een tweedaagse rond relaties en seksualiteit waar een homo kwam vertellen over zijn ervaringen (en die waren niet erg leuk, ocharme die man ;S) en in de godsdienstles (jaja, ik zit in een katholieke school!) zijn we ook een hele tijd bezig geweest over holebi's! Ik hou echt van mijn school :')

En jullie? :')
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Re: School

Bericht door Aap in een Potje » 16 feb 2013 17:32

Well, ik outte mij nooit echt zelf, maar als ze er rechtstreeks naar vroegen, door iets op facebook ofzo, ontkende ik het ook niet.
Ik vind het gewoon nogal nutteloos, als ze het weten welja dan is dat zo maar ze zijn met die info toch niet zoveel dus maakt het niet veel uit.
Bij één school waar ik geweest ben wisten ze op voorhand al dat ik lesbisch was, ook door enkele roddelaars, maar daar had ik geen problemen mee gehad, moesten ze het ook beter opgenomen hebben.

Nu in de hogeschool ben ik enkel geout door mijn trui van Acantha te dragen, en de mensen die weten wat Acantha is weten dus automatisch ook 'wat' ik ben, maar verder weet ook niemand dat.
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 16 feb 2013 18:51

In het middelbaar heb ik dat nooit verteld, en het leek er ook niet echt te bestaan. Niet dat er niet over gepraat werd, dat gebeurde af en toe wel eens tijdens godsdienst, maar in de hele school is er maar één meisje waarvan ik weet dat ze openlijk lesbisch is. Verder was ik ook wel bang voor reacties als 'Oei, maar dan kunnen wij niet meer samen in de kleedkamers.' Heel erg vond ik dat niet. Het was toen niet zo belangrijk voor me.

Nu ik verder studeer heb ik daar vanaf het begin geen geheim van gemaakt. Ik ga het er niet in elk gesprek tussengooien, maar als het ter sprake komt zal ik dat gewoon zeggen. Volgens mij is het redelijk algemeen geweten, nadat ik het tegen een paar meisjes vertelde waarvan ik wist dat die het wel de ronde zouden laten doen. Dat vind ik prima zo.
An eye for an eye makes the whole world blind.

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 17 feb 2013 11:54

Aap in een Potje schreef:Well, ik outte mij nooit echt zelf, maar als ze er rechtstreeks naar vroegen, door iets op facebook ofzo, ontkende ik het ook niet.
Ik vind het gewoon nogal nutteloos, als ze het weten welja dan is dat zo maar ze zijn met die info toch niet zoveel dus maakt het niet veel uit.
Green Tea schreef: Nu ik verder studeer heb ik daar vanaf het begin geen geheim van gemaakt. Ik ga het er niet in elk gesprek tussengooien, maar als het ter sprake komt zal ik dat gewoon zeggen.
Bij mij is dat ook wel zo, de enige aan wie ik het écht verteld heb, zijn mijn vriendinnen :) Al de rest is het via via te weten gekomen :) Ik vind het niet erg als men het niet weet, maar ook als ze het wel weten, vind ik het niet erg, en als ze het vragen ben ik gewoon eerlijk :) Ze bekijken me niet raar of maken geen nare opmerkingen bv. in de kleedkamer... Het enige wat gebeurt is hier en daar wat geplaag, maar daar moet je tegen kunnen é ;)
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

A.nouckietje
Regular user
Regular user

Bericht door A.nouckietje » 17 feb 2013 12:07

Ik heb het eigelijk nooit egt verteld aan iemand als ze vroegen of ik een lief had ofz en ik had een ging ik wel de waarheid en zo zeggen maar uiteindelijk wisten ze het wel en toen ze het vroegen heb ik gwn jaa gezegt en is er niks veranderd. Dusja in mijn school zitten er ook wel enkele niet heteros en er wordt daar niet egt iets van gemaakt al blijven er natuurlijk mensen roddelen maar ja. Ik zal nooit aan iemand bvb zeggen dat ik voor de meisjes ben want wat zijn er daar mee...
een hater is een lover undercover ;)

jones
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door jones » 16 mar 2013 13:12

gisteren heb ik me geout voor de klas. (ik zit in het 4de jaar BSO)
het was de perfecte timing want bij PAV dat is Project Algemene Vakken hadden we het er over het was een onderdeel van de les , dus het was eigenlijk het ideale moment .
ik had al vaker met leraren gebabbeld erover en ik had niet echt iets gepland er was één opstakel in mijn klas en da was een marokkaan (ben niet rasictisch ofzo) maar ik wist dat hij erg tegen homo's is enzo( ik zit op een vakschool met weinig of geen meisjes eigenlijk alleen maar jongens) dus het is zowizo hard om er mee te leven.
maar ik voelde me alsof ik tegen iedereen loog en en ik wou van dat gevoel echt af ,ik ging er de laatste weken echt aan tenonder, de leerkrachten merkte dat ook wel .
en dan gisterenmorgen was die marokaan er niet en ik ging naar de leerkracht en zij het is de moment, hij vroeg mij terwijl hij echt in de ogen keek ''ben je zeker'' ik zij ja hij vroeg het nog is ik zij overtuigend ja : zodus we gingen naar de klas en de leraar vroeg aan iedereen om te gaan zitten hij zij dat ik iets moest vertellen , zijn woorden waren nog niet koud en de deur ging open 3 keer raden wie binnekwam gewandeld die marokaan natuurlijk de leraar keek me nogmaals in men ogen met de vraag ''moeten we het afblazen'' na enkele seconden twijfen zij ik nee we zijn nu al zover gekomen dus we gaan door ........ nadat de leraar het verteld had dat ik meer gevoelens heb voor jongens dan voor meisje begon iedereen te reageren de ene zij ''wauw jonas ik heb echt respect voor je dat je dat verteld hebt'' de andere ''echtwaar proficiat dat ge daar voor uitkomt'' en die gevreesde marokaan antwoorde met '' as gij een man bent had gij da al veel eerder gezegd '' met een glimlach iedereen was positief en er waren nog reacties van ''ik had al een vermoeden'' enzo eigenlijk alles waar ik zo voor vreesde was voor niks geweest ik heb het dan ook nog tegen anderen leraren verteld die dag en vielen duizende kilo's van men schouders zo opgelucht was ik
we hebben nog lange klasgesprekken gehad die dag .

maar eigenlijk is het echt aanteraden van je te outen hoe vroeger hoe beter zou ik zeggen.

maar het is natuurlijk niet altijd rozengeur en manenschijn ze hebben wel gezegd wij gaan tegen niemand iets zeggen want anders ga je gepest worden en dat is ook zo .
ik zal negatieve reacties gaan krijgen in de toekomst , maar als dat zover is is het alleen nog maar een kwestie van slim antwoorden. (lik op stuk geven)

ik weet lang verhaal maar mss hebben andere mensen op dit forum er iets aan dusja heb ik het maar neergeschreven
maybe forever single but never alone

zenz
New user
New user

Bericht door zenz » 16 mar 2013 15:14

amai jones echt nen hele dikke proficiat :D
It's better to regret something you have done,
Than to regret something you haven't done~Billie Joe Armstrong

Cedric
New user
New user

Bericht door Cedric » 02 apr 2013 14:17

Cupcakeje schreef:Hey iedereen! Ik vond het wel eens interessant om te weten: konden/kunnen jullie je outen op de middelbare school? Wordt er genoeg gedaan op middelbare scholen rond holebi's?

Ik heb tot het 4e in een andere school gezeten waar het echt leek of ik de enige holebi was op de hele school. Toen ik in mijn nieuwe school kwam dit jaar, was het dan ook een hele opluchting. Er zijn enorm veel mensen (vooral zesdejaars) die openlijk holebi zijn en dat was echt een verademing! Ik was wel al out van de eerste dag (kwam vooral door enkele roddeltantes die met mij mee waren uit die andere school), maar iedereen accepteerde mij meteen! In het 5e jaar deden we ook een tweedaagse rond relaties en seksualiteit waar een homo kwam vertellen over zijn ervaringen (en die waren niet erg leuk, ocharme die man ;S) en in de godsdienstles (jaja, ik zit in een katholieke school!) zijn we ook een hele tijd bezig geweest over holebi's! Ik hou echt van mijn school :')

bij mij op school is holebi zijn geen taboe meer ik zit nu in het derde middelbaar en er zitten 5 homo's en 1 lesbisch meisje dus je hoort van de ene na de andere dat er een holebi is maar alez ja er zitten dan ook 2600 leerlingen op onze school dus moet je'r niet van verschieten dat er 6 holebi's tussen zitten... ze zijn alle 6 4de - 5de -6de ) middelbaar .. er wordt niet mee gelachen maar ik hoorde van een (homo)vriend dat er bij hem op school een jongen zich geuit heeft en zijn vrienden hebben hem laten vallen en hij wordt vrij hard gepest dus hij heeft bang op zich ook te uiten..
Be what you want to be, not what others want to see ...

jones
New user
New user

Bericht door jones » 03 apr 2013 14:18

Cedric schreef:
Cupcakeje schreef:Hey iedereen! Ik vond het wel eens interessant om te weten: konden/kunnen jullie je outen op de middelbare school? Wordt er genoeg gedaan op middelbare scholen rond holebi's?

bij mij op school is holebi zijn geen taboe meer ik zit nu in het derde middelbaar en er zitten 5 homo's en 1 lesbisch meisje dus je hoort van de ene na de andere dat er een holebi is maar alez ja er zitten dan ook 2600 leerlingen op onze school dus moet je'r niet van verschieten dat er 6 holebi's tussen zitten... ze zijn alle 6 4de - 5de -6de ) middelbaar .. er wordt niet mee gelachen maar ik hoorde van een (homo)vriend dat er bij hem op school een jongen zich geuit heeft en zijn vrienden hebben hem laten vallen en hij wordt vrij hard gepest dus hij heeft bang op zich ook te uiten..
ocharme die jonge dat ge gepest word tot daar aan toe maar da u vrienden u laten vallen kvind echt erg :(
maybe forever single but never alone

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 06 apr 2013 22:10

Zoals hier boven al gezegd, pest gedrag tegen over holebi's is heel laag.
Ik heb het zelf kunnen er varen op mij middelbare school.
(Ik zit onder tussen niet meer op die school, maar in het hoger nu)
Er ware op de Ursuline waar ik zat meerde mede leerlingen en zelf leerkrachten openlijk holebi dus oute ik mij ook in het 4de middelbaar, toen heb ik geen problemen gevonden, maar in het 5de middel baar nieuwe klas en zo hebben er wel elke geprobeerd.
Het gin van in de douches omkleden bij lo tot de tafel weg schijven van mij tafel in de klas. Het heeft niet echt gepakt en na een klasgesprek waarbij iemand het opnam voor mij, heeft er zich nooit meer een incident voor gedaan.
Maar het out en proud holebi zijn werd mij toch niet altijd in dank afgenomen, ik bleef opmerkingen krijgen als je praat te veel over meisjes en je geaardheid....
Ik ben nu van het middelbaar af maar terug het zelfde probleem ik praat te vee lover dingen die mij klasgenoten om een of andere reden niet willen horen...
Tja uit zijn op een middelbare school is niet niets, het vraagt veel lef maar voor mij persoonlijk was het wel de moeite waard.
if you're gonna say it, say it right

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 06 apr 2013 22:17

flo schreef:Ik ben nu van het middelbaar af maar terug het zelfde probleem ik praat te vee lover dingen die mij klasgenoten om een of andere reden niet willen horen...
Want weten wat een heterokoppel doet of horen wie al die meisjes graag in hun bed zouden willen wil ik wel horen :P Denk dat dat vooral is omdat ze er zelf niet over kunnen meepraten.

katastrofe
Experienced user
Experienced user

Bericht door katastrofe » 20 apr 2013 16:27

Van mij...
In het middelbaar heb ik in twee scholen gezeten.
In mijn eerste school (1ste tot 4de middelbaar), kon ik niet mezelf zijn, ik had daar dan ook heel veel problemen... Daar heb ik me nooit echt geout, enkel tegen twee mensen, dat was alles. Ik wou dan ook niet dat ze dat daar wisten omdat ik bang was dat het nog moeilijker ging worden voor mij. Dat is wel een enorme last die je meedraagt, waar ze zelf half onder uit gaat.
In mijn tweede school kende ik niemand, was ook in een andere stad. Ik ben daar ook niet toegekomen van, hallo, ik ben Katastrofe en ik ben lesbisch; maar ik heb het nooit onder stoelen of banken gestoken, elke gelegenheid die ik had nam ik wel met beide handen om me te outen, ik had geen zin om me weer te verstoppen (en ik had ook een vriendin, wat het gemakkelijker maakt om je te outen...). Daar stond ik mischien wel bekend als lesbisch zijnde, maar ik ben er zeker niet anders door behandelt, allesinds niet in de negatieve manier. Velen (leerlingen en leerkrachten) vonden het gewoon dapper dat ik er gewoon voor uitkwam...
Ζομεν ουχ ώς θελομεν, άλλ' ώς δυναμεθα
"We leven niet zoals we willen, maar zoals we kunnen"

Fejamie
New user
New user

Bericht door Fejamie » 21 apr 2013 01:11

Ik heb zelf op 2 verschillende scholen gezeten.. Mijn eerste school (1e tot 4e middelbaar) zat ik voornamelijk met mensen in de klas die ik al reeds kenden van als we peuters waren. Ik weet nog goed, in mijn 2e middelbaar, ik had net een meisje leren kennen die (ondanks dat ze hetero was) gevoelens voor mij had. Dat moet uitgelekt zijn en mijn "vriendenkring" wou ontkennen dat ik lesbisch was door een petitie te laten tekenen door zo veel mogelijk mensen van de school om te bewijzen dat het een leugen was dat ik op een meisje kon vallen.
Later dat jaar ben ik gaan verkeren met dat meisje in kwestie (die hetero was maar toch voor mij viel) en op 1 ochtend stonden wij aan het bushokje, waar al onze "vrienden" verzamelden, van de moment dat we elkaar 1 kus gaven werden we gefotografeerd en overal verspreid. Mij heeft dit heel zuur opgebroken, want ik zelf had het moeilijker met wat anderen van me dachten dan dat ik het zelf moest aanvaarden.
Bon, mijn 3e en 4e jaar verliepen wel vlotter maar niet zoals een hetero het zou ondergaan.

mijn 3e graad heb ik uitgezeten in een ander school en hier was een hemelsbreed verschil te merken met mijn eerste school. Mijn toenmalige liefje (iemand anders dan hierboven) zat daar ook dus het was wel al direct bekend dat ik lesbisch was. Ik had ook een vriendengroep die ons daarin steunde, door dik en dun. We werden ooit bij ons in de stad bijna buiten gezet door een wc-madam omdat we elkaar kuste en toen hebben we echt gezien wie onze vrienden waren die ons accepteren.

Nu in de hogeschool kwam ik daar vanaf day 1 openlijk voor uit en niemand die daar echt problemen van maakt. Wel een opstootje gekend op mijn stageplaats toen ik een lesbisch koppel ruzie zag hebben en antwoordde met de woorden "ja, 2 meisjes samen, ik kan er van mee spreken.. ik weet er alles van". Mijn mentor sloeg plots om en was plots veel afstandelijker. Maar soit, al bij al kan ik niet klagen over mijn secundaire doorloop aangezien de laatste 2 jaren mij het meeste zijn bijgebleven :)

wicked
New user
New user

Bericht door wicked » 08 mei 2013 17:53

Onze school doet werkelijk niets om homoseksualiteit bespreekbaar te maken. Ik zit in het zesde middelbaar (aso) en ik ken NIEMAND die openlijk homo of lesbisch is op onze school. Ik ook niet omdat ik het nog niet zeker weet en nog wel wat twijfels heb. Er zijn wel leerkrachten die homo zijn, maar verder dan dat gaat het niet. In mijn vriendenkring is iedereen positief tegenover homo's, maar er zijn ook een heleboel leerlingen die dat niet zijn. Zelfs op 'bezinningsdagen' in het thema van relaties&seksualiteit werd er niet over gepraat... En ook in de godsdienstlessen niet (maar dat is omdat die leerkracht een echte feeks is :demon: ). Onze leerkracht biologie is mss nog de meest open mens als het daarover gaat. Hij zegt altijd 'zolang ge maar lief zijt voor elkaar' :P

Snastie
New user
New user

Bericht door Snastie » 08 mei 2013 18:26

Sinds vorig jaar gaat er een hele roddel door ons jaar en is bijna heel het 5e jaar ervan overtuigd dat ik lesbisch ben. Ik had het enkele vriendinnen verteld, maar nu weet heel school er dus van. Ik ontken de roddel niet echt en ik bevestig hem ook niet. Niemand heeft me er trouwens over aangesproken of is anders beginnen doen tegen me, dus ik denk dat het over het algemeen wel oké zit :) Buiten tegen deze vriendinnen, heb ik me nog niet geout

spookje...
New user
New user

Bericht door spookje... » 14 mei 2013 21:01

Hey

Ik denk dat er op heel wat middelbare scholen nog veel werk aan de winkel is. Er zijn nog steeds veel jongeren die er niet bij stilstaan dat ook mensen in hun nabije omgeving holebi kunnen zijn of jongeren die het 'eng' zouden vinden als een iemand van het zelfde geslacht holebi zou zijn, omdat die dan verliefd zou kunnen worden op hem of haar.

Gelukkig zijn er ook scholen waar homoseksualiteit wel bespreekbaar is, waar holebi's uit de kast kunnen komen zonder maandenlang het nieuwe roddelonderwerp te zijn of waar leerkrachten het onderwerp af en toe aanhalen. Toch is het jammer dat dat niet overal zo is. Op mijn middelbare school werd het onderwerp 'homoseksualiteit' gewoon overgeslagen in de godsdienstles, werd er weinig over gesproken en waren er maar 5 leerlingen (van de 1100) openlijk uit de kast...

Het onderwerp gewoon eens aan bod laten komen in een debat of zo zou al veel kunnen veranderen. Dan weet je hoe andere mensen er naar kijken en ermee omgaan...

Grtz

Nachtegael
New user
New user

Bericht door Nachtegael » 18 mei 2013 13:59

Hoi iedereen,

Toen ik voor het eerst naar de middelbare school ging,
was ik uiteraard heel verlegen en bang.
Ik kende daar niemand .
Maar na een paar dagen had ik vriendinen.
En elke dag leerden we elkaar meer en meer kennen.
Maar toen heel de klas mij kende vroegen ze altijd of ik op meisjes viel
omdat ik altijd als half jongen verkleed was en ook omdat ik nooit meisjes dingen deed.
Ik viel voor meisjes, maar ik zei altijd nee omdat ik bang was voor de reactie's.
En dat niet alleen. Ik had ook nog andere problemen.
Ik leek zo hard op een jongen dat ik niet naar de toilet kon gaan.
Want als ik ging keken alle meisjes naar mij en begonnen te lachen.
Soms zeiden ze ook dat ik fout zat en dat ik naar de jongens toilet moest.
Natuurlijk was ik heel bang en ging ik gewoon niet naar de toilet.
Elke dag werd ik uitgelachen . En op een dag was ik het zo beu dat ik al mijn moed heb
opgeraapt en tegen de leerkracht heb verteld dat ik werd uitgelachen.
Natuurlijk hebben de leerkrachten mij geholpen . En nu kan ik terug naar de toilet gaan.
Maar soms word ik nog altijd uitgelachen om wie ik ben.
grts. Nachtegael

spookje...
New user
New user

Bericht door spookje... » 18 mei 2013 18:08

Hey nachtegael

Het zal een grote stap geweest zijn om het aan leerkrachten te vertellen, maar het is goed dat het positieve gevolgen gehad heeft!

Er zijn veel mensen die af en toe opmerkingen krijgen over hun uiterlijk of over hun persoonlijkheid, maar het is natuurlijk niet altijd even gemakkelijk om daar mee om te gaan. Weten vrienden uit je dichte omgeving dat je holebi bent? Voor mij werd het veel gemakkelijker toen zij dat wisten. Vanaf dan kon ik echt mezelf zijn...

Blijkbaar zijn er grote verschillen tussen de middelbare scholen: de ene is toleranter tegenover holebi's dan de andere. Soms is het moeilijk in te schatten hoe ze op je eigen school daarnaar kijken, maar je kan het onderwerp altijd eens ter sprake brengen of er met dichte vrienden over praten. Je hoeft daarom nog niet onmiddellijk zelf uit de kast te komen, gewoon eens pijlen naar de andere hun mening kan ook deugd doen.

Greeeetz

joske rioda
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door joske rioda » 09 aug 2013 12:00

Hoi hoi :)
Wel vanaf dat ik mij hebben kunnen accepteren als biseksueel
Ging alles eigenlijk gemakkelijk :) mijn vrienden en klasgenoten vonden het 'cool' :D
En de rest van de school kan het eigenlijk niet echt veel schelen.
Ik zit in Humane wetenschappen en daar krijgen we veel informatie en leren
We der veel over waardoor de mensen het normaal vinden en het ook accepteren :)
Never be afraid to fall apart because it is an opportunity to rebuild yourself the way you wish had been all along.

Nephthys
New user
New user

Bericht door Nephthys » 09 aug 2013 17:22

Ik zat op een katholieke school dus daar werd/ word er niets gedaan rond holibi's. ( de leeraren waren beetje bang denk ik , bang dat het besmettelijk is) maar desondanks kon ik me goed outen. In onze studie richting zaten er veel holibi's dus was het niet moeilijk om aanvaard te worden.

Gesloten