maagdelijkheid

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Nightynight
**BANNED**
Geslacht: Vrouw

maagdelijkheid

Bericht door Nightynight » 05 feb 2013 23:02

Ben je als vrouw nog maagd wanneer je nog niet bent gepenetreerd (langs voor of vanachter)? Er is dan normaal toch nog een maagdenvlies?
Of is een vrouw geen maagd meer na eender welk seksueel contact? Ik heb het over iets meer dan tongzoenen, he.
Zijn er hier nog die hun letterlijke maagdelijkheid bewaren voor "de ware"? Zou je het zelf kunnen appreciëren bij een partner?
BH-loos de nacht in om hangboobies te ontwikkelen...

The finest things come to those who have patience.

Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: maagdelijkheid

Bericht door Liro » 06 feb 2013 14:12

In mijn hoofd is maagdelijkheid vooral gelinkt aan penetratie (wat dan weer problemen stelt voor maagdelijkheid in een lesbische relatie, dus dat klopt helemaal niet).
En daarbuiten heb ik nooit 'the big deal' begrepen van al dan niet maagd zijn.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 06 feb 2013 14:29

Liro schreef:En daarbuiten heb ik nooit 'the big deal' begrepen van al dan niet maagd zijn.
Second that!

Voor mij is iemand geen maagd meer wanneer die echt voor een eerste keer serieus seks heeft gehad. Of dat nu met penetratie is of niet...
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 06 feb 2013 21:31

GroenWolkje schreef:
Liro schreef:En daarbuiten heb ik nooit 'the big deal' begrepen van al dan niet maagd zijn.
Second that!

Voor mij is iemand geen maagd meer wanneer die echt voor een eerste keer serieus seks heeft gehad. Of dat nu met penetratie is of niet...
vind ik ook
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 06 feb 2013 22:07

Ik zie maagdelijkheid als iets compleet anders maar dat is misschien omdat ik heel preuts was en (nog steeds) heel schuw was (/ben) wanneer ik jonger was maar ik geloof dat je niet meer maagd ben eens je je helemaal toegeeft aan iemand. Je voor de eerste keer bewust jezelf deelt met iemand en dit tot het einde.
(Dit is er maar een deel van, als ik alles moet uitleggen op't forum zal het heel raar klinken :p )

Bij de vrouw is er de maagdenvlies maar dat kan breken als je paardrijdt of wanneer je te diep zwemt of nog zoveel andere dingen. Dit is niet echt een indicator voor wanneer heb je "echt seks' hebt, toch niet voor mij. Als je penetratief seks wilt zijn er genoeg middelen om het te doen als lesbisch koppel maar het lijkt me een beetje raar om het te doen gewoon zodat je dan pas de indruk hebt dat je "echt seks" hebt. (Kan ook een soort belediging zijn tegenover het meisje waarmee je seks hebt maar ik ben niet lesbisch dus neem mijn woord er niet voor.)

Ik heb gewacht om het te doen met mijn lief Er is iets gebeurt daarvoor maar dat was half iets en op zoveel vlakken fout en zover van wat ik zie als seks dus dat telt niet mee en ik heb er geen spijt van. Ik ben enorm blij dat ik zolang heb gewacht om mijn seksleven te beginnen met iemand waarbij ik me goed voel. Veel vrienden in mijn vriendengroep hebben dezelfde mentaliteit hierover, ze wachten tot ze iemand hebben waarmee ze zoiets willen doen. Uiteindelijk is en blijft het een persoonlijke keuze. Je gaat zelf moeten leven met de keuzes die je maakt, ik hoop gewoon dat je de juiste keuzes voor jou neemt.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 07 feb 2013 11:05

Disco Trut schreef:
Lawstudent schreef:Bij de vrouw is er de maagdenvlies maar dat kan breken als je paardrijdt of wanneer je te diep zwemt of nog zoveel andere dingen.
Die laatste heb ik nog nooit gehoord! Lijkt me ook heel bizar, het zou dan louter om druk gaan? Als het klopt heb ik weer iets bijgeleerd :)
Dit werd me gezegd maar ik ben geen vrouw of gynaecoloog dus ik kan fout zijn. Ik vermoed dat het te maken heeft met de bewegingen die je maakt tijdens het zwemmen. (Vlug op internet gezocht en er zijn anderen die het ook zeggen) Als je het zeker wilt weten kan je het vragen aan een gynaecoloog.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 07 feb 2013 23:30

Lawstudent, je doet me een klein beetje lachen. In a good way 8)
Voor mij is seks niet altijd gelijk aan toegave/volledige overgave. Ik vraag me af of ik dan nog een beetje maagd ben :yeahimcool:
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 08 feb 2013 09:17

Goh..maagdelijkheid was enkel belangrijk bij (verstands)huwelijken zodat de echtgenoot zeker was van de legitimiteit van zijn nageslacht.
Beetje achterhaald concept.
Spoiler! :
Maar dat neemt niet weg dat je 'eerste keer' of al dan niet wachten op de eerste keer persoonlijk belangrijk is.
Fluctuat nec mergitur

Nightynight
**BANNED**

Bericht door Nightynight » 09 feb 2013 13:32

JFK schreef:Goh..maagdelijkheid was enkel belangrijk bij (verstands)huwelijken zodat de echtgenoot zeker was van de legitimiteit van zijn nageslacht.
Beetje achterhaald concept.
Spoiler! :
Maar dat neemt niet weg dat je 'eerste keer' of al dan niet wachten op de eerste keer persoonlijk belangrijk is.
Kijk, ik weet niet hoe het zit met andere meisjes hier, maar als vrouw voel je bij seksuele opwinding toch het verlangen om gepenetreerd te worden in de vagina.

Seksuele penetratie me iets intiem en de meeste vrouwen willen ook niet zomaar eender wie of wat (bv. dildo’s) in hun geslacht gedrukt krijgen. Zeker niet als ze nog maagd zijn, oftewel nooit gepenetreerd.

Dan heb ik zoiets voor mezelf van: bewaar de maagdelijkheid maar voor “de ware” of iemand die het verdient , zoals bv. een serieuze relatiepartner of echtgeno(o)t(e). Dat is een persoon die er voor je is in goede en slechte tijden, iemand die je gezelschap houdt in het leven, waarmee je een toekomst bouwt en waarbij je tot rust kan komen. Daarom lijkt het concept van “uzelf bewaren tot” me niet zo achterhaald. Soms heb ik wel spontane gedachtoprispingen als “ga gewoon een keer uit en laat u ontmaagden”, er zijn kandidaten genoeg in feite voor one-night-stands, maar daar zou ik me achteraf dus niet goed bij voelen. Des te meer omdat ik niet geloof in het concept van eendagsvliegen: de één of ander komt altijd terug voor meer (seks), nee? Vooral vrouwen hebben moeilijkheden met loslaten (zeker elkaar). En tov een man voor één keertje seks zou ik me te kwetsbaar voelen, want die gaat gewoon verder met z’n leven, terwijl het voor mij wel de eerste keer zou zijn en ik het voorval niet ga kunnen vergeten na al die tijd maagd te zijn geweest. Ik, en veel andere maagden, hebben geen andere keuze dan ons te bewaren tot… als we ons in het algemeen goed willen voelen bij de ontmaagding. Ik corrigeer mezelf: het is niet de maagdelijkheid maar de ontmaagding, en vooral met wie, die inderdaad persoonlijk belangrijk is.
BH-loos de nacht in om hangboobies te ontwikkelen...

The finest things come to those who have patience.

NataiaDreams
Regular user
Regular user

Bericht door NataiaDreams » 09 feb 2013 21:52

Hmm, ik denk daar eigenlijk helemaal anders over dan jij Nightynight. Zoals jij het ziet ben ik ook nog letterlijk maagd (dus niet gepenetreerd) maar ik voel mij absoluut geen maagd meer. Ik heb een vrij lange, vaste relatie gehad waar we seks hebben gehad en voor mij is dat dan mijn 'ontmaagding'. Ik heb tijdens die relatie ook niet bepaald de behoefte gehad om 'ontmaagd' te worden en als ik opgewonden geraak heb ik ook geen behoefte aan penetratie hoor. Ik denk dat 'maagdelijkheid' een persoonlijk iets is, je voelt zelf aan wat jij ziet als maagd en wat niet.

Over dat maagdenvlies trouwens, dat is normaal (in een gezond geval) niet echt een vlies maar meer een randje en het hoeft meestal ook niet echt gebroken te worden. Het kan zijn dat bij de eerste keer het randje een beetje scheurt ofzo maar er is geen sprake van een echt maagdenvlies dat moet breken.
I believe in fairies, I do.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 11 feb 2013 21:34

Nightynight schreef:Kijk, ik weet niet hoe het zit met andere meisjes hier, maar als vrouw voel je bij seksuele opwinding toch het verlangen om gepenetreerd te worden in de vagina.
Dat is nu licht off-topic, maar ik heb me dat dus altijd afgevraagd. Is dat zo? Is dat dan een 'gemis' in een lesbische relatie? Een dildo lijkt me nu toch ook niet je dat :hmm:

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 12 feb 2013 18:57

Liro schreef:
Nightynight schreef:Kijk, ik weet niet hoe het zit met andere meisjes hier, maar als vrouw voel je bij seksuele opwinding toch het verlangen om gepenetreerd te worden in de vagina.
Dat is nu licht off-topic, maar ik heb me dat dus altijd afgevraagd. Is dat zo? Is dat dan een 'gemis' in een lesbische relatie? Een dildo lijkt me nu toch ook niet je dat :hmm:
Vingers ?

NataiaDreams
Regular user
Regular user

Bericht door NataiaDreams » 12 feb 2013 20:40

Liro schreef:
Voor mij dus niet, volgens mij is dat persoonlijk en verschilt het.
I believe in fairies, I do.

Gesloten