Uw coming-in

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Re: Uw coming-in

Bericht door Aap in een Potje » 01 dec 2013 21:05

Lorenzoo schreef:
Lollipop zo cliché :p was trouwens mijn eerste holebifuif!!
Hoezo cliché.. Ik ging net al zovele anderen ooit naar Lollipop. Dat was toch een fuif zoals een ander? iets meer drama en miserie mss ma toch :p
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Bericht door Loesbloem » 07 dec 2013 11:37

Kersenpitkussen schreef:Ik zou eigenlijk dringend eens mijn coming-in moeten maken. Ik denk er nu al zo lang over. Maar die gigantische drempelvrees (en vele andere vrezen) toch hé!
Mmm … misschien moet ik nu toch maar eens doorbijten en naar de eerstvolgende activiteit van Sweezo gaan. Snuistert er hier nog zo geen klein, bang hartje rond dat wil meegaan!? Dan is die gigantische drempel misschien iets minder gigantisch.
Maar toch nog gigantisch, hoor. :)
'k Zou er ook eens werk moeten van maken. Maar Mechelen is wel wat ver voor mij, langs de andere kant misschien net een voordeel om anoniem te gaan, want dit probleem houdt mij het meest tegen...
_viooltje_ schreef:Op dit moment heb ik wel redenen om te vrezen dat mijn coming-in zal zorgen voor een coming-out bij mensen die het (nog) niet moeten weten... :-?

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 07 dec 2013 13:57

Wel, ik ben eenmalig naar een activiteit/quiz van een regionale holebivereniging gegaan. Het was de eerste en waarschijnlijk ook de laatste keer voor mij. ;)

_viooltje_
Regular user
Regular user

Bericht door _viooltje_ » 07 dec 2013 17:23

_viooltje_ schreef:Op dit moment heb ik wel redenen om te vrezen dat mijn coming-in zal zorgen voor een coming-out bij mensen die het (nog) niet moeten weten... :-?
Om je gerust te stellen: er is uiteindelijk niets gebeurd :-) Als je mensen (die je al eerder kende) tegenkomt op een holebi-activiteit, dan zullen die ook wel begrijpen dat ze dat niet overal moeten rondbazuinen, zeker? Ze hebben alleszins ook ooit in die situatie gezeten, dus..

Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Bericht door Loesbloem » 08 dec 2013 11:44

_viooltje_ schreef:
Om je gerust te stellen: er is uiteindelijk niets gebeurd :-) Als je mensen (die je al eerder kende) tegenkomt op een holebi-activiteit, dan zullen die ook wel begrijpen dat ze dat niet overal moeten rondbazuinen, zeker? Ze hebben alleszins ook ooit in die situatie gezeten, dus..
Ja, da's waarschijnlijk wel waar. Maar toch, schrikkerdeschrik ;-)
Kleerkastkast schreef:Wel, ik ben eenmalig naar een activiteit/quiz van een regionale holebivereniging gegaan. Het was de eerste en waarschijnlijk ook de laatste keer voor mij. ;)
Wat viel er dan zo tegen, Kleerkastkast?

Quincy_
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Quincy_ » 09 dec 2013 19:54

Ik ben eenmaal naar Lollipop geweest en ik voelde me daar eigenlijk ook niet echt op mijn gemak. Inderdaad veel misserie en drama zoals hierboven vermeld. En naar mijn gevoel een echte vleeskeuring in plaats van een leuke fuif.. Ben daarna nooit meer naar zoiets gegaan maar vraag me wel af of Spunk of Think of dergelijke ook zo is?
Sometimes when we think we are keeping a secret, that secret is actually keeping us.

Zathura
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Zathura » 09 dec 2013 22:23

In oktober ben ik voor de eerste keer naar een holebiclub geweest, Dclub. Dit was met een vriend en een vriendin en ik weet niet hoe ik me erbij voelde. Aan de ene kant had ik het net zo verwacht, maar aan de andere kant schrok ik ook wel een beetje. Zeker toen er één of andere dude opeens aan mijn lijf, maar dat was snel gedaan. :p Laten we zeggen dat ik een leuke avond had omdat ik daar samen met een vriend en een vriendin was. :')
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Gert_89
New user
New user

Bericht door Gert_89 » 30 dec 2013 19:29

Mijn coming-in is (nog) niet gebeurd, te klein hartje :p

warmewafel
New user
New user

Bericht door warmewafel » 30 dec 2013 19:36

Bij mij ook niet... te grote schijtluis

Gert_89
New user
New user

Bericht door Gert_89 » 30 dec 2013 23:07

Soms vraag ik me eigenlijk af of ik niet te oud ben geworden voor een comming-in. Of is dat maar een illusie?

warmewafel
New user
New user

Bericht door warmewafel » 31 dec 2013 02:36

Gert_89 schreef:Soms vraag ik me eigenlijk af of ik niet te oud ben geworden voor een comming-in. Of is dat maar een illusie?
Als die hippe 50ers nog mogen cruisen op zoek naar wat jong wild, ben je op 24 zeker niet te oud zou ik denken. 24 is ook echt nog niet te oud om uit te gaan he ;)

Dit terzijde krijg ik van al die positieve verhalen ook echt zin om dat te doen, maar dus echt de poepers DX hopelijk wilt er ooit eens iemand met mij mee in Gent?

Bizzbuzz
New user
New user

Bericht door Bizzbuzz » 31 dec 2013 19:15

Gert_89 schreef:Soms vraag ik me eigenlijk af of ik niet te oud ben geworden voor een comming-in. Of is dat maar een illusie?
²
warmewafel schreef: Als die hippe 50ers nog mogen cruisen op zoek naar wat jong wild, ben je op 24 zeker niet te oud zou ik denken. 24 is ook echt nog niet te oud om uit te gaan he ;) (...)
Als ik al die settelende, trouwende en kinder-krijgende vrienden en kennissen bezig zie, lijkt dit toch anders. Alleen gaan is ook niet alles :emo:

Galione
Senior user
Senior user

Bericht door Galione » 17 jan 2014 15:23

Ik was 26. :wink:
En ik ben nu niet de oudste in mijn vriendenkring.
Leef!

_viooltje_
Regular user
Regular user

Bericht door _viooltje_ » 17 jan 2014 16:04

Galione schreef:
Ik was (ben) ook 26 :-) (dat staat hiernaast dus verkeerd he :-))

glasscandy
New user
New user

Bericht door glasscandy » 31 jan 2014 10:29

Ik kan me nog herinneren dat ik na lang twijfelen mezelf gedwongen heb om mijn eerste stappen in de 'holebiwereld' te zetten. Het was dringend tijd om wat gelijkgezinden te leren kennen. Gezien ik zoals de meeste mensen alleen door heterovrienden omringd was, ben ik alleen op 21-jarige leeftijd een kijkje gaan nemen op een holebifuif te Leuven. Ik denk dat ik toch ongeveer een half uurtje voor de inkom heb staan treuzelen :) Na een wijntje (of 2 ) heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en wat mensen aangesproken. Het lijkt op dit ogenblik een eeuwigheid geleden. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het me nog geen seconde betwijfeld heb... Al waren die eerste momenten verschikkelijk!

JustMe
Regular user
Regular user

Bericht door JustMe » 31 jan 2014 20:29

_viooltje_ schreef:
Galione schreef:
Ik was (ben) ook 26 :-) (dat staat hiernaast dus verkeerd he :-))
ik word in april 28 en moet er ook nog aan beginnen :D morgen de eerste stap, het zal met een klein hartje zijn :)
Just be you.. Life's too short to be anybody else..

fender1995
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door fender1995 » 02 feb 2014 21:52

Mijn eerste was een stadspel met min19

SementalDivino
New user
New user

Bericht door SementalDivino » 11 feb 2014 18:34

Mijn coming-in moet ook nog komen, ik wil er graag heel binnenkort werk van maken maar ik laat me steeds tegenhouden door mijn klein hartje :roll:

Wat kwam er bij jullie eerst? Je coming-in of je coming-out?

_viooltje_
Regular user
Regular user

Bericht door _viooltje_ » 11 feb 2014 19:21

Ik heb mij eerst ge-out bij een stuk of drie mensen en ben dan naar activiteiten beginnen gaan. Dus was mijn coming-in vroeger dan mijn coming-out, toch naar mijn gevoel. Dat is natuurlijk moeilijker als je bij je ouders woont, en ik vermoed ook dat het bij de meesten omgekeerd is. Voor mij heeft het wel geholpen om eerst andere holebi's te ontmoeten, ook om het voor mezelf wat meer te aanvaarden. (Er staan mij trouwens nog een aanzienlijk deel coming-outs te wachten...)

just_me
New user
New user

Bericht door just_me » 25 feb 2014 15:18

Mijn coming-in was door een vriend dat homo is om eens mee te gaan naar d-club (we waren uiteindelijk met zo een 6 jongens). Toen was ik nog niet uit de kast dus heb ik thuis een smoesje verzonnen om mee te kunnen gaan al had ik er wel een zenuwachtig gevoel bij. Al bij al viel het daar nog goed mee. Voor de rest ben ik eens naar R&B op zaterdag geweest maar vond het daar maar niets.

Gesloten