Uw coming-in

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
juniboy
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Uw coming-in

Bericht door juniboy » 29 jan 2013 20:03

De coming-in is het moment dat een holebi zijn eerste stapjes zet in het 'holebimilieu'.
Dit kan een fuif, discotheek, gaybar, vereniging, ... zijn

Hoe ging uw coming-in? Was je alleen of ben je samen met iemand er naar toe gegaan?
Waar ging je naartoe? Was je al uit de kast? Was je zenuwachtig? Was de coming-in een aangename avond? Kortom; hoe verliepen uw eerste stapjes in het 'holebimilieu' ?

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Uw coming-in

Bericht door JFK » 30 jan 2013 09:01

Echo sleurde me mij naar een predrink op haar kot voor Spunk.
En daar leerde ik meteen Gasquet, De Lachende Profeet en Galimatias kennen.

Iets waar ik haar nog steeds dankbaar voor ben. :rock:
Fluctuat nec mergitur

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 03 feb 2013 11:31

Ik ben naar Rookieweekend van oprit 18 gegaan (Een echte aanrader) en ik heb daar vrienden gemaakt en gehoord over Basta en gelukkig was er nog iemand van Brussel. Ik ben dan, na heel veel zenuwachtig gedoe en een pint, naar Basta gegaan met dat meisje en ik heb daar pas na de 3de keer mensen leren kennen omdat ik bang was van alles, heel schuw was, en het al zo'n hechte groep was toen ik daar kwam (Geen idee of ze aardig waren wat ze wel waren) maar ik moest proberen en ik heb er geen spijt van gehad.

Voor mijn eerste holebi-fuif, Insomnia nu Inside-out, heb ik afgesproken met vrienden van Rookieweekend en na heel veel moeite ben ik daar ook binnen geraakt (Later geleerd dat iedereen dacht dat ik een hetero was die daar was voor morele support, ik wist niet dat er hetero's gingen naar zo'n fuiven) en ik heb me daar enorm geamuseerd.

Mijn coming-in was moeilijk en het heeft veel moeite genomen om het te doen maar ik heb nu veel vrienden gemaakt, veel mensen leren kennen, mijn lief leren kennen, ... Zoveel ervaringen die ik voor geen goud zou willen omwisselen :love: .
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 04 feb 2013 21:45

Terugspoelen naar 2006: een ex-forummer had enkele tickets voor de boekenbeurs en hij nodigde me uit omdat ik hem op één of andere manier opgevallen was op dit forum. Er waren nog drie andere forummers aanwezig, onder wie Isokrates. Ik was ongelofelijk zenuwachtig, trillende benen, knikkende knieën enzovoort toen ik van de trein naar de plaats van afspraak wandelde. Achteraf bekeken lijkt dat belachelijk, maar ik kende helemaal geen homo's en de aanwezigen waren enkele jaren ouder dan ik, ik wist dus totaal niet wat te verwachten. Uiteindelijk bleek dat ik me voor niets zorgen gemaakt had. Vervolgens ben ik naar een forummeeting geweest. Weer hetzelfde: ook veel zenuwen, maar al minder. Nog eens jaren later ben ik voor het eerst naar een holebifuif (Phenomena?) geweest, het was de eerste en de (voorlopig) laatste. Slechte muziek, geen sfeer, saai, niet bijster sympathiek volk.
Om met een positieve noot af te sluiten: ik ben blij dat ik ooit de stap gezet heb, vooral dan dankzij dit forum, het is een goede eye-opener om te zien dat de holebiwereld veel verschillende aspecten heeft. :adore: WJNH

juniboy
Regular user
Regular user

Bericht door juniboy » 16 mar 2013 14:30

De eerste keer dat ik kennismaakte met het holebimilieu was in het Hessenhuis.
Ik ben er toen met een iets oudere neef (ook homo) naartoe gegaan.
Ik was al thuis en bij een paar kennissen er voor uitgekomen.
Ik was in het begin voor ik binnenstapte wel wat zenuwachtig, maar die waren snel gedaan toen we binnen waren. Was al bij al een leuke ervaring!
Ik ben daarna nog vele keren naar het Hessenhuis gegaan.

Mephistoteles
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mephistoteles » 11 apr 2013 19:10

Mijn eerste coming in was nog al stroef. Ik was denk ik nog niet helemaal uit de kast (dus nog niet voor mijn ouders) en ik was naar een holebicafé gegaan. Dit was pijnlijk... ik zat helemaal alleen in een hoekje thee te drinken.
Mijn tweede poging ging... even erg, misschien erger. Ik ben toen met een vriend naar een holebifuif gegaan. De Red&Blue in Gent. Toen ben ik er ineens achtergekomen dat fuiven niets voor mij is.
Mijn derde poging was in datzelfde café. Een jaar later, ik was dus helemaal uit de kast en veel zekerder en ben daar gewoon aan de toog gaan zitten, pintje, babbeltje met de sexy barman, etc... Liep goed, ik kom daar nog steeds vaak.
Feare no more the heate o' th' Sun,
Nor the furious Winters rages,
Thou thy worldly task hast don,
Home art gon, and tane thy wages.
Golden Lads, and Girles all must,
As Chimney-Sweepers come to dust.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 12 apr 2013 10:39

Tsjebbe schreef: Ik ben toen met een vriend naar een holebifuif gegaan. De Red&Blue in Gent. Toen ben ik er ineens achtergekomen dat fuiven niets voor mij is.
In Gent?
Waar is dat?

OT.
Ik leer nog elke dag nieuwe dingen kennen. 8)
Fluctuat nec mergitur

Mephistoteles
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mephistoteles » 12 apr 2013 12:36

JFK schreef:
Tsjebbe schreef: Ik ben toen met een vriend naar een holebifuif gegaan. De Red&Blue in Gent. Toen ben ik er ineens achtergekomen dat fuiven niets voor mij is.
In Gent?
Waar is dat?

OT.
Ik leer nog elke dag nieuwe dingen kennen. 8)
Goh, dat weet ik niet meer, dat is al drie jaar geleden. Ik zal het hem eens vragen en het je zeggen.

Het kan ook dat ik mij volledig vergis en verwissel met iets anders, ik en discotheken...: :emo: :kots:

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 12 apr 2013 13:49

Zal wel de befaamde Red&Blue in Antwerpen geweest zijn. :wink:

En nee, daar wil inderdaad elk redelijk mens niet vrijwillig naartoe. :P

OT.

Ik wijk af.

Ik wil nog opmerken dat veel mensen in het begin van hun coming-in ook wel wat foute vooroordelen hebben à la 'dat is niets voor mij' ...uiteindelijk valt het allemaal wel mee, zolang je het kan plaatsen en je jezelf niet verliest.
Fluctuat nec mergitur

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door mei_meisje » 12 apr 2013 15:00

Ik kwam op dit forum terecht. Mensen hebben mij overtuigd om naar min19 te gaan. Uiteindelijk besloten om naar een min19 weekend te gaan. En zo geschiedde. Nu ken ik al veel mensen in het wereldje.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Mephistoteles
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mephistoteles » 12 apr 2013 15:05

JFK schreef:Zal wel de befaamde Red&Blue in Antwerpen geweest zijn. :wink:

En nee, daar wil inderdaad elk redelijk mens niet vrijwillig naartoe. :P

OT.

Ik wijk af.

Ik wil nog opmerken dat veel mensen in het begin van hun coming-in ook wel wat foute vooroordelen hebben à la 'dat is niets voor mij' ...uiteindelijk valt het allemaal wel mee, zolang je het kan plaatsen en je jezelf niet verliest.
Het was in Gent, daar ben ik zeker van :p maar het kan dat ik mij inderdaad verwar met die van Antwerpen.

Berly
Experienced user
Experienced user

Bericht door Berly » 14 apr 2013 15:17

Iets meer dan een jaar geleden ontdekte ik dit forum.
Via dit forum leerde ik Verkeerd Geparkeerd (VG) kennen.
Ik had met 2forummers afgesproken om het volgende intromoment te gaan. Nu, die lieten beiden niets meer van zich weten, maar ik wou zo graag het holebimilieu ontdekken dat ik toch maar alleen ging. Het was tenslotte intromoment en er zouden nog nieuwe zijn.
Ik was een beetje te vroeg aan de vrijdagsmarkt, maar zag een groepje aan het standbeeld waar werd afgesproken, maar ging er naar toe en zag dat het VG niet was.. Dan maar nog wat aan de rand van het plein gewacht. En dan zag ik VG, met een bang hartje er naar toe gegaan. Mei_meisje onthaalde me en ik had er direct een goed gevoel bij. Ik heb toen een heel leuke avond meegemaakt. Sindsdien was ik af en toe op post :) En nu zelf wekelijks bijna. Ondertussen ook heel veel nieuwe vrienden gemaakt :)! En nog geen moment spijt gehad van de stap alleen toch te zetten..
Berly is back!

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 14 apr 2013 17:33

Mijn eerste stap in het holebi wereldje was met de forummeeting in februari vorig jaar. Ik kende niemand buiten Telefunken. Ik herinner me nog dat ik schrik had om herkend te worden op straat of in de zoo. Zeker omdat Springbal met roze ballonnen rondliep :P

Na de meeting hier mijn profiel aangemaakt, met forummers mijn 1ste fuif gedaan (Spunk, :rock: )

Sindsdien veel mensen leren kennen en mooie vriendschappen aan overgehouden :)
Disco owns the world

Mephistoteles
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mephistoteles » 14 apr 2013 18:29

DaddyCool schreef:Zeker omdat Springbal met roze ballonnen rondliep :P
Natuurlijk...

katastrofe
Experienced user
Experienced user

Bericht door katastrofe » 20 apr 2013 15:37

Mijn eerste coming-in was naar een activiteit van Min19,
ik was ongelooflijk nerveus, de dag ervoor had ik me geout tegen mijn moeder, omdat ik het anders niet kon verklaren dat ik naar Kortrijk wou...
Dus nog half aan het beven op mijn benen van mijn eerste echte coming-out, ik naar die activiteit. Uiteindelijk heel goed meegevallen.
Dan een half jaar later ook naar mijn eerste holebifuif geweest (spunk) en daarvoor ook naar twee forummeetings.
Ζομεν ουχ ώς θελομεν, άλλ' ώς δυναμεθα
"We leven niet zoals we willen, maar zoals we kunnen"

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 20 apr 2013 15:44

AWELJA, van mij was het dus ook met een activiteit van Min19, heel lang geleden eigenlijk.
Friendsday in Roeselare. Dan ben ik anderhalf jaar ofzo niet meer mee geweest en dan uiteindelijk weekends, kampen etc en geen seconde spijt van gehad. Min19 is een belangrijk deel in mijn leven geweest :)
Dan op mijn 17e mijn eerste holebifuif meegemaakt, dat was Hypnozz. En sinds toen bijna enkel nog gay uitgeweest :p
Lollipop, Hypnozz, Spunk, Think, Acantha-fuiven, noem maar op! Ik had natuurlijk wel altijd iemand bij ;)
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Lorenzoo
New user
New user

Bericht door Lorenzoo » 19 nov 2013 02:29

Aap in een Potje schreef:AWELJA, van mij was het dus ook met een activiteit van Min19, heel lang geleden eigenlijk.
Friendsday in Roeselare. Dan ben ik anderhalf jaar ofzo niet meer mee geweest en dan uiteindelijk weekends, kampen etc en geen seconde spijt van gehad. Min19 is een belangrijk deel in mijn leven geweest :)
Dan op mijn 17e mijn eerste holebifuif meegemaakt, dat was Hypnozz. En sinds toen bijna enkel nog gay uitgeweest :p
Lollipop, Hypnozz, Spunk, Think, Acantha-fuiven, noem maar op! Ik had natuurlijk wel altijd iemand bij ;)
Lollipop zo cliché :p was trouwens mijn eerste holebifuif!!

Lorenzoo
New user
New user

Bericht door Lorenzoo » 19 nov 2013 02:35

Mijn coming in moet toch al een 3-4 jaar terug gaan...

Na veel moeite mij volledig geout tegen mijn ouders & vrienden, tegen mijn klasgenoten was veel makkelijker aangezien in mijn klas toch wel wat holebi's aanwezig waren, wat toch ook weer de stap naar 'HET' milieu makkelijker maakte, samen met de holebi's uit men klas naar een fuif (Lollipop) in Gent geweest.
Was wel een heel leuke ervaring aangezien we toch met een groepje waren :)

Mijn coming in, zou ik zeker opnieuw doen!

_viooltje_
Regular user
Regular user

Bericht door _viooltje_ » 22 nov 2013 16:28

Ik heb een onthaalgesprek gevraagd en ben naar een activiteit geweest. De eerste keer was wel spannend, ondertussen gaat het gemakkelijker. Voor mensen die nog twijfelen: ik vond de sfeer van in het begin heel open en respectvol. Er is eigenlijk niets om bang voor te zijn, en je zult zeker niet de eerste zijn die met een bang hartje komt :-).

Op dit moment heb ik wel redenen om te vrezen dat mijn coming-in zal zorgen voor een coming-out bij mensen die het (nog) niet moeten weten... :-?

Kersenpitkussen
New user
New user

Bericht door Kersenpitkussen » 01 dec 2013 19:12

Ik zou eigenlijk dringend eens mijn coming-in moeten maken. Ik denk er nu al zo lang over. Maar die gigantische drempelvrees (en vele andere vrezen) toch hé!
Mmm … misschien moet ik nu toch maar eens doorbijten en naar de eerstvolgende activiteit van Sweezo gaan. Snuistert er hier nog zo geen klein, bang hartje rond dat wil meegaan!? Dan is die gigantische drempel misschien iets minder gigantisch.
Maar toch nog gigantisch, hoor. :)

Gesloten