à chacun son goût

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Kikkerkop
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: à chacun son goût

Bericht door Kikkerkop » 08 feb 2013 22:12

Dagonet schreef: in commerciële kranten krijg je geen onderzoekspapers mee.
In andere kranten wel ? :D

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 09 feb 2013 14:11

Dagonet schreef:
Kikkerkop schreef:
Dagonet schreef: in commerciële kranten krijg je geen onderzoekspapers mee.
In andere kranten wel ? :D
Op De Wereld Morgen krijg je steeds referenties naar de originele onderzoekspapers, ja.
Referenties zijn geen gehele onderzoekspapers he

Mij ga jij niet wijsmaken, dat als jij een artikeltje leest met een referentie, dat jij die referentie gaat controleren.

Jij krijgt trouwens in hln artikel de universiteit, de naam van een onderzoeker en het onderwerp, dus als je wil, kan je de onderzoekspaper zoeken.

De referenties waar ik heb op geklikt waren trouwens voornamelijk gewoon referenties naar de artikels in het Engels, wat dus niks betekent op gebied van objectiviteit.

Ik zie dat je trouwens weer vol vooroordelen zit tegenover commercieel gekleurde initiatieven.

Die nieuwssite van jou, staat trouwens ook vol rommel.
Tevens is het ook meer dan duidelijk dat de journalisten daar te leiden hebben aan een eenzijdige blik en dat alleen onderzoekspapers die met hun mening stroken gelezen zullen worden.

Een kleine greep uit de artikels op je site, zegt meer dan genoeg wat voor soort gazet dat is.

Artikels in we hate Bart de Wever en de NVA sfeer

- Borgerhout, het konijn uit Barts toverhoed.
"nooit gezien opbod van populisme en repressie door onze bestuurders."

- Bartjes Valentijn: Vrouwen? Benen open en bek dicht!

- Bart De Wever provoceert cultuurscène

- Natrappen': het 'softe revisionisme' van Bart De Wever

- Stadsdichters-provocatie van N-VA verdringt belangrijker nieuws

Artikels in de we love PVDA+ en Peter Mertens sfeer

- Peter Mertens: 'Bart De Wever krijgt Antwerpen niet cadeau van ons'

- Peter Mertens krijgt Prijs Jaap Kruithof

- Feestelijk Happening van PVDA+ Antwerpen 'Viva la Città' lokt zo'n 350 sympathisanten

- Feest van de sociale politiek in Antwerpse Roma

Artikels zonder nieuwswaarde

- Nigel Williams vreest marginalisatie van Genk

Hiermee wil ik maar aantonen, je zogenaamde kwaliteitsvolle krant, niet meer is dan een ordinair politiek gericht propaganda blaadje. Een soort opgepimpte rode vaan van de 21ste eeuw.

Dit was trouwens het eerste artikeltje dat ik las op je site en deed mij al direct beseffen, hoe laat het was
Spoiler! :
Het spel van de speelplaats - Insluiten en uitsluiten
Ik herinner het me als de dag van gisteren. Er kwam een nieuw meisje op onze school. Een echte aantrekkingspool was ze, altijd voelbaar aanwezig. Ze had een groot vermogen om te zorgen dat iedereen naar haar luisterde. Dat deed ze niet door een volleybaltornooi te organiseren, of door tot een boycot van de wiskundetoets op te roepen. Ze deed het door eenvoudigweg nu en dan iemand zachtjes toe te spreken.
Op korte tijd veranderde de sfeer op de speelplaats. Wij hadden thuis geleerd om inclusief te denken. Bij het vormen van vriendenclubjes vonden we het maar betamelijk dat je nu en dan even achterom keek om te zien of iedereen nog mee was. Als er toch achterblijvers waren, dan probeerde je ze weer aan boord te halen, ook al was het soms uit medelijden. Maar sinds de komst van het meisje leken de spelregels veranderd. Iedereen aan boord houden was niet langer de ongeschreven regel. De groepsvorming op de speelplaats verliep nu volgens een heel ander principe, namelijk dat van de exclusie.

Algauw had het meisje een vaste kring om zich heen te verzameld. We probeerden een lijn te zien in wie tot haar ‘bendeke’ werd toegelaten. Ze liet er geen misverstand over bestaan: niet bij de club horen was je eigen keuze. Zij sloot niemand uit, daar zorgde je zelf voor, door je verkeerd te kleden, bijvoorbeeld, of door bekakt te praten, of door een rare moeder te hebben, of doordat je te veel slijmde bij de leraars. Uitzonderingen waren mogelijk. Soms werden het meest onverwachte klasgenootje plotseling uitverkoren. Het meisje met gouden oorringen was er zo eentje. Er was ons nochtans goed duidelijk gemaakt dat gouden oorringen niet modern waren; van zilver moesten ze zijn. Letterlijk had ze gezegd: 'Ik heb niets tegen gouden oorringen, echt waar. Maar man, wat zijn ze ouderwets!' Tot onze verbazing raakte ze dan ineens toch dik ßbevriend met iemand met gouden oorringen.

‘Zie je wel dat ik niets heb tegen gouden oorringen,’ zei ze dan.

Ook het omgekeerde was mogelijk. Iemand die erg close was kon ineens volledig uit de gratie vallen. Die tuimelde dan zonder waarschuwing van haar pied-de-stal. Zo’n meisje kwam meestal bij ons uithuilen.

In het begin gingen we tegen haar in. Maar na een tijdje vermoeide ons haar houding. We vonden dat ze te veel van onze aandacht vroeg, en we waren met andere dingen bezig. Dus lieten we haar links liggen. Maar dat leek ze niet goed te verdragen. Ze haalde naar ons uit door een opmerking te maken, door aan ons haar te trekken, door propjes te schieten. Als we uiteindelijk toch reageerden had ze ons weer waar ze ons hebben wilde. Ze zei tegen haar achterban: ‘Kijk zie, ze voelen zich beter, ze hebben iets tegen ons, wij kunnen niets goed doen, ze viseren ons.’

En tegen ons zei ze: ‘Het was een grapje. Jullie hebben geen gevoel voor humor. Als ik had geweten dat jullie zo moord en brand zouden schreeuwen, had ik dit nooit gezegd.’ (Ze zei nooit: ‘Als ik had geweten dat het jullie zo zou kwetsen, had ik het niet gezegd. Ze zei ook nooit: ‘Mijn grapje was misplaatst, ik begrijp dat jullie er niet mee kunnen lachen').

Wij begrepen best dat ze een probleem had met haar zelfbeeld. Ze leek te denken dat ze zonder ons misprijzen niet bestond. Dat had ons mild moeten stemmen. Maar begrip voor haar onderliggende problematiek kon niet verhinderen dat we een stevige hekel aan haar kregen.

We zijn haar 't dragonder gaan noemen. Dat hielp ons om haar houding te relativeren. De uren op school waren er sinds haar komst niet aangenamer op geworden. Een scheldwoord voor haar verzinnen was ons enige verweer.

Op een dag moet iemand erg boos op haar zijn geworden. We hebben nooit geweten wie. Het was winter en vroeg donker. Het meisje werd op weg naar huis van haar fiets af geduwd. Ze viel in de graskant. Haar voorwiel was verwrongen en haar knie gekneusd. Er zat een gat in haar kousenbroek.

Wij – haar ‘vijanden’, de grieten die niet tot haar groepje behoorden – werden op het matje geroepen. We moesten naar de strafstudie. Hadden wij haar niet ‘t dragonder genoemd? Hadden we geen haat gezaaid door zo over haar te praten? Was het incident met de fiets niet een logisch gevolg van onze houding?

Ik heb aan dat meisje in geen jaren meer teruggedacht. Maar toen ik de burgemeester van Antwerpen deze week bezig hoorde, kwam ze me weer voor de geest.
.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 09 feb 2013 18:24

Dagonet schreef: Wat je las, was een artikel van Anne Provoost, jou waarschijnlijk onbekend, anders zou je niet zo'n domme uitspraak doen.
Wie dat schrijft kan mij niks schelen.
Een tekst beoordeel je aan de inhoud en niet aan de hand van de auteur

En qua inhoud is het gene vette, een partij beschimpen aan de hand van een kinder metafoor, en daar blijft het bij.
Dagonet schreef: Oh, en voor de derde maal, NIET mijn site.
Goed zo :cheerleader:

Een kus van de juffrouw en een bank vooruit! :yeahimcool:

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 09 feb 2013 18:40

Dagonet schreef: Ik heb wel degelijk een omvangrijke vriendenkring. En dus... Ga je nu zeggen dat ik of 1) aan het liegen ben over mijn vriendenkring of over het feit dat ik eigenschappen toeschrijf aan mensen, of 2) ik wel degelijk eigenschappen aan mensen toeschrijf, maar zonder het te beseffen?
2 :P
Enne, dingen zijn pas mijn 'probleem' als ze als dusdanig ervaren worden :)
Dagonet schreef:Er werd hier, zij het niet door jou, gesuggereerd dat iemands opvatting over eten onderdeel is van "een ruimer geheel van hoe een mens, maatschappij of bevolkingsgroep in en tegenover het leven staan." Dat is zo'n bevooroordeelde uitspraak, dat ik daar graag duiding bij wil. En ik heb het vermoeden dat jij die uitspraak, minstens gedeeltelijk, onderschrijft. That's all. :)[/spoiler]
Yups, dat onderschrijf ik. Zoals je zelf zegt, het is 'deel van een ruimer geheel'. Alleen o.b.v. etensvoorkeuren kan je geen conclusie trekken.
Als iemand dingen niet eet omdat hij of zij ze niet kent, is dat wel een sterke indicatie voor niet open te staan voor nieuwe dingen. Als iemand altijd met opzet neemt wat hij of zij niet kent, is dat weer een indicatie voor nieuwe dingen te willen leren kennen, of voor niet altijd het veilige te willen kiezen. Ook in andere situaties. Indicaties, geen zekerheden. Maar ook geen puur toeval. Als er in andere situaties soortgelijke voorkeuren spelen, dan ga ik mij een beeld vormen.

Hell iemand die in een restaurant niets zegt, altijd aan een ander vraagt 'wat neem jij?' en dan hetzelfde neemt, die geen frietjes durft bijvragen, eerst zeker moet weten waar het toilet is voor hij of zij durft te gaan.. om een of andere reden denk ik niet dat die persoon een megaflirt is of een geweldige verleid(st)er. Ik denk dat die eerder een afwachtende rol zal aannemen. Dat duidt immers op verlegenheid. Klopt niet 100%, maar er is wel degelijk een correlatie. En het zijn andere situaties. Als jij gelijk hebt, zou die correlatie onbestaand moeten zijn.
Check de turn-on/turn-off topics eens, daar wordt bij zoveel trekjes een assumptie gemaakt over de rest van de persoonlijkheid. Everyone does it. Misschien gewoon niet altijd bewust.

Soms verrassen mensen wel hoor, zeer zeker! En dat is geweldig als ze iets totaal onverwacht doen (welja meestal geweldig toch :)). Maar vaak ook niet. En dat is niet toevallig.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 09 feb 2013 23:31

Dagonet schreef:Het gaat over je simplistische visie: "die site is rood". Provoost heeft geen moer te zien met rood en dus smijt jij alles wat niet in je kraam past zeer gratuit onder de noemer "rood". Dat terwijl het niet zo is. In die zin is je uitspraak ronduit dom.
Die site is rood/groen/anti-rechts en die Provoost ook.

Als je zoiets schrijft om daarna te zeggen dat je niet rood bent, dan ben je geen haar beter als die mensen met hun "ik ben gene racist maar...."

Dat schrijfsel van haar is gewoon gegooi met modder naar een politieke partij, meer niet.

Misschien moet jij eens loskomen van je vooroordeel dat Provoost alleen maar kwaliteitsvolle dingen kan schrijven.
Dagonet schreef:Aan die inhoud leid ik af dat jij een arrogant betwetertje bent. Voilà, mijn beeld over jou is gevormd. En nu kunnen we gaan schijten op mekaar.
Constructief hè, zo'n houding als de jouwe.
Heb je dat nu pas door ?
Ik dacht dat je slimmer was :(

Ik heb je te hoog ingeschat, maar missen is menselijk, blijkbaar ben ik dan toch niet zo arrogant als je dacht en kan ik wel degelijk missers toegeven.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 10 feb 2013 13:45

Dagonet schreef:Ik heb echter geen zin om in zinloze scheldtirades te treden met jou.
Té laat :mrgreen:

Wat een intolerant bericht en intolerante houding van je trouwens :o

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 10 feb 2013 15:15

Kikkerkop schreef:Die site is rood/groen/anti-rechts en die Provoost ook.
DWM is absoluut geen rechtse site, daarin heb je gelijk, maar om ze zo in een hokje te willen duwen is dan ook weer fout. Die site draait, zoals Dagonet al zei, op honderden burgerjournalisten, en het is niet dat die gescreend worden op hun politieke voorkeur ofzo.. Dat zijn gewoon stuk voor stuk mensen die geïnteresseerd zijn in (onderzoeks)journalistiek. Zelfs binnen het kader van een alternatieve media die niet rechts is, zijn er nog zoveel nuances nodig. Het is niet nodig om dat allemaal in één hokje te willen duwen. Het lijkt ook alsof je niet goed beseft hoe groot de diversiteit is binnen "niet-rechts".

DWM is niet zoals je denkt één grote pot van mensen met dezelfde mening, integendeel, vaak wordt er ook over de artikels gediscussieerd, en daar komen vaak héél verschillende meningen naar voor.. (Wanneer ik bijvoorbeeld iets postte ivm het palestijns/israelisch conflict, oh jeetje... Daar kreeg ik genoeg commentaar over..)
Voorstanders van N-VA of Vlaams Belang zal je er niet gauw vinden, maar maakt dat uit wanneer hun artikels doordacht en hun argumenten onderbouwd zijn?
Kikkerkop schreef:Dat schrijfsel van haar is gewoon gegooi met modder naar een politieke partij, meer niet.
Dat schrijfsel noemt men een opiniestuk. Misschien niet wat jij gewoon bent om te lezen, maar minstens even waardevol als een ander artikel.
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 11 feb 2013 00:13

Als individuen zich er van bewust zijn dat er op die site een gat is betreft "rechtse" argumenten en opinies, dan is dat inderdaad geen probleem.

Maar als die site een soort van selectieve blindheid veroorzaakt doordat mensen niet in contact komen met tegenargumentie en rechtse argumentatie, door hun beperkte selectie aan "nieuwssites" dan zitten we met een probleem natuurlijk.

Een goeie nieuwssite is wat mij betreft een site die neutraal verslag geeft over politieke partijen.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 11 feb 2013 10:37

En kan het nu weer over eten gaan, liefjes? 8)

Afbeelding

:merci:
Fluctuat nec mergitur

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 11 feb 2013 21:30

There, there we go again..

Geen idee of hij dat nu nog zal lezen maar..
Ik vraag me af of we niet discussiëren over termen/interpretaties i.p.v. de essentie. Ik denk echt niet eenzelfde gedrag = eenzelfde betekenis, dat is inderdaad kort door de bocht en veroordelend. Mensen kunnen hetzelfde gedrag om verschillende redenen vertonen (volwassen willen lijken, 'pedant snobisme',...). Ik zeg gewoon dat er 'iets' achter zit, wat je laatste post ergens ook zegt? Dat is niet altijd hetzelfde (iets niet eten=niet open staan) voor iedereen.
Wat bepaalde dingen niet willen eten betreft, is dat iets in vele gevallen een iets dat niet apprecieer. En ik mag dat, daar is niets mis mee, nah!

En ja, psychologie is definitely een van mijn grote.. interesses zal ik zeggen :)

KKK, je bent allicht beter dan ik in een discussie tot een einde te brengen.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Gesloten