Moe

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
GiveMeMore
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Moe

Bericht door GiveMeMore » 20 jan 2013 17:28

Ik word er zo moe van.
Mijn hoofd stopt niet met denken: "Val ik nu op meisjes of niet?"
De ene dag is het: oke, ik val op meisjes, hoe moet ik nou meisjes vinden die ook op mij vallen? Hoe moet ik nou leren omgaan met holebi's ipv met hetero's? Dan registreer ik mij op een datingsite en ga ik op zoek naar meisjes (Dit heeft weinig nut)
De andere dag is het: oke, ik val misschien toch op jongens, die kunnen best sexy zijn. Dan kan ik toch een normaal leventje opbouwen. Weg problemen! Maar hoe kan ik omgaan met een jongen terwijl ik twijfel over mezelf? Dan verander ik mijn zoektocht op een datingsite naar jongens (Ook dit heeft niet zo heel veel nut)
De volgende dag is het: Jongens zijn mooi. Sexy, vaak een goddelijk lijf maar ze doen gewoon niets met mij terwijl ik bij sommige meisjes die kriebeling in mijn buik voel en mij onmiddellijk voel aangetrokken. (om eerlijk te zijn, sommige meisjes zijn ook wel sexy...)

Ik wacht inmiddels al een dik jaar op de persoon waarop ik verliefd word (rara, een jongen of een meisje?) en die natuurlijk ook verliefd wordt op mij...

Maar hoe moet ik in godsnaam omgaan met deze twijfel?
What doesn't kill you, makes you stronger

El.
New user
New user

Re: Moe

Bericht door El. » 20 jan 2013 17:56

ik moet zeggen dat ik wel kan geloven dat je er moe van wordt als je er constant zo mee bezig bent! ik vraag me af of het wel perse nodig is om te weten of je nu op jongens of op meisjes valt, ik begrijp ergens wel dat je duidelijkheid wilt, maar kan het niet gewoon zijn dat je bi bent??
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

GiveMeMore
New user
New user

Bericht door GiveMeMore » 20 jan 2013 18:03

El. schreef:ik begrijp ergens wel dat je duidelijkheid wilt, maar kan het niet gewoon zijn dat je bi bent??
Misschien wel, maar ik ben nogal een zwart wit denker. Voor mij is het ofwel het een of het ander. En als ik mijn gevoel volg, zal ik meer naar meisjes neigen. Maar mijn verstand spreekt me duidelijk tegen. En zoals je zegt, ik wil inderdaad duidelijkheid en ik ben heel erg in de war doordat mijn leven hierdoor momenteel een chaos is! :)

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 20 jan 2013 19:38

Ik denk dat het antwoord op je vraag wel eens heel teleurstellend zou kunnen zijn, namelijk: "Geef het tijd..."
Ik begrijp eveneens dat het lastig is. Eens je je op die twijfel focust, wordt het uiteindelijk alleen maar erger. Zoals El. zegt kan je inderdaad bi zijn.
Misschien moet je de gedachte wat los laten en er meer van uit proberen te gaan dat het eigenlijk beide mogelijk is en het tenslotte ook niet uitmaakt. Zolang je je maar goed voelt bij de persoon in kwestie. De duidelijkheid waar je naar op zoek bent, zal wel volgen. :wink:
- The journey of a thousand miles begins with one step -

El.
New user
New user

Bericht door El. » 20 jan 2013 20:12

zwart-wit denken is naar mijn mening enkel goed om situaties als deze nog moeilijker te maken dan ze al zijn. waarom zou het niet mogelijk zijn om zowel op jongens als op meisjes te vallen? als je gevoelens hebt voor iemand draait het toch in de eerste plaats om de persoon en daarna pas om het geslacht? ik zie echt het probleem niet hoor. in tegendeel. zo heb je juist meer keuze! :p
en nog zo iets, je zegt dat je gevoelens meer naar meisjes toegaan, waarom dan nog die twijfel? omdat je niet wilt of durft inzien dat die gevoelens er zijn? wees niet zo hard voor jezelf.
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

GiveMeMore
New user
New user

Bericht door GiveMeMore » 20 jan 2013 22:40

El. schreef:en nog zo iets, je zegt dat je gevoelens meer naar meisjes toegaan, waarom dan nog die twijfel? omdat je niet wilt of durft inzien dat die gevoelens er zijn? wees niet zo hard voor jezelf.
Herinner jij je het moment nog toen je het ontdekte of toen je niet anders kon dan het inzien? Ik denk niet dat het zo gemakkelijk is... Iedereen gaat daar natuurlijk op een andere manier mee om. En ja, ik ben een denker, waardoor ik het mezelf nog moeilijker maak. Maar ik ben altijd al zo geweest, dus het is moeilijk om in deze situatie niet te denken, voor mij toch ;) En inderdaad, je kan het positief inzien zoals: zo heb je meer keuze. Misschien zal ik dat later ook wel zo zien, als ik het zelf al wat heb aanvaard. Maar nu, op dit moment, heb ik toch de neiging om meer de normale gang van zaken te volgen zoals iedereen in mijn omgeving (een relatie opbouwen met een jongen dus) en dat is waar mijn hart en verstand momenteel botsen.

GiveMeMore
New user
New user

Bericht door GiveMeMore » 20 jan 2013 22:42

adarr91 schreef:Ik denk dat het antwoord op je vraag wel eens heel teleurstellend zou kunnen zijn, namelijk: "Geef het tijd..."
Ik begrijp eveneens dat het lastig is. Eens je je op die twijfel focust, wordt het uiteindelijk alleen maar erger. Zoals El. zegt kan je inderdaad bi zijn.
Misschien moet je de gedachte wat los laten en er meer van uit proberen te gaan dat het eigenlijk beide mogelijk is en het tenslotte ook niet uitmaakt. Zolang je je maar goed voelt bij de persoon in kwestie. De duidelijkheid waar je naar op zoek bent, zal wel volgen. :wink:
Ik besef dat dit tijd nodig heeft. En inderdaad, mijn focus ligt er soms te veel op waardoor ik het mezelf moeilijk maak. Ik hoop dan maar dat die duidelijkheid snel komt, of het nu een jongen of een meisje is...

El.
New user
New user

Bericht door El. » 21 jan 2013 09:18

waarschijnlijk kwamen mijn woorden harder over dan ik ze bedoeld heb. wat ik ik bedoelde is dat het geen zin heeft om je gevoelens tegen te spreken. het is inderdaad alles behalve makkelijk, maar als die gevoelens er nu eenmaal zijn... waarom zouden ze er niet mogen zijn dan??
ik heb er inderdaad ook lang mee geworsteld. en moest mijn moeder twee jaar geleden niet een van mijn tekeningen gevonden hebben, zou ik waarschijnlijk nog niet eens begonnen zijn met me te outen. het heeft pijn gedaan, het heeft heel veel moed gekost en ik zag het dikwijls niet meer zitten. maar aan de andere kant: ik kan nu tenminste al mezelf zijn bij m'n vrienden, bij m'n zus, op school, op de manege... en dat is me eerlijk gezegd veel meer waard. en die slechte relatie met mijn moeder is niet gemakkelijk, maar ik voel me niet langer schuldig over het feit dat ik niet de ideale dochter voor haar ben. ik ben mezelf. en ik hoop dat ook jij binnen kort de moed vindt om jezelf te zijn, want daar is helemaal niets mis mee, ook als dat betekent dat je zowel op jongens als op meisjes kunt vallen.
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

Just_being_myself
New user
New user

Bericht door Just_being_myself » 02 feb 2013 00:08

Ik had ook twijfels, ook al wist ik dat ik eerder aangetrokken was tot meisjes. Ergens wilde ik dit wel, omdat het me duidelijkheid zou geven, maar ergens ook niet, omdat ik dan als lesbienne door het leven moest en ik had vooral schrik van de reacties.
Maar dan stelde een vriendin me de vraag: met wie zie je je in bed later? Een man of een vrouw?
En dan zag ik in dat ik echt wel op meisjes viel.
Misschien moet je jezelf deze vraag eens stellen?
Je kan ook eens foto's zoeken. 1 van een jongen en 1 van een meisje die je echt heel knap vind en sexy. Als je ogen dan meteen naar het meisje schieten, dan weet je dat je echt op vrouwen valt.
Misschien helpt dit wel?
En zo niet, dan moet je het tijd geven. Dan ben je misschien nog niet klaar voor de beslissing en beïnvloeden je gedachten je gevoelens misschien wat te hard.

In ieder geval: weet dat je niet de enigste bent met dit probleem. Er zijn er nog tal van anderen die er ook maar niet uit raken.

Justgay
New user
New user

Bericht door Justgay » 03 feb 2013 16:41

Is het niet gewoon om dat je bang bent om reactie's als je samen bent met meisjes ? Ik heb zo het gevoel dat je wel weet meer een drang naar meisjes te hebben ? Maar je kan natuurlijk ook bi zijn. Geef het tijd en laat het op je af komen. succes x
live , laugh , love..

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 14 feb 2013 22:34

GiveMeMore schreef:
El. schreef:ik begrijp ergens wel dat je duidelijkheid wilt, maar kan het niet gewoon zijn dat je bi bent??
Misschien wel, maar ik ben nogal een zwart wit denker. Voor mij is het ofwel het een of het ander. En als ik mijn gevoel volg, zal ik meer naar meisjes neigen. Maar mijn verstand spreekt me duidelijk tegen. En zoals je zegt, ik wil inderdaad duidelijkheid en ik ben heel erg in de war doordat mijn leven hierdoor momenteel een chaos is! :)
Héél herkenbaar. Maar inderdaad, geef het tijd, het zal wel duidelijk worden, misschien is je hart er al uit, maar heeft je verstand nog even tijd nodig om te kunnen volgen. Het komt goed, op een dag zie je 't helder allemaal.
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

klainester
New user
New user

Bericht door klainester » 15 feb 2013 08:41

Hey!
Ik wou hier ook ff op inpikken omdat ik ongeveer dezelfde situatie heb meegemaakt!
Ik ben ook nogal een denker, en ik zie ook heel graag dingen zwart-wit, omdat dat eerlijk
gezegd het leven gewoon net iets makkelijker maakt.
Voor mijn eigen geaardheid is het enige label waar ik echt comfortabel mee ben gewoon
'niet hetero'. Ik weet enkel dat ik meisjes net iets te leuk vind om hetero te zijn, en jongens
vind ik te aantrekkelijk om dan volledig lesbisch te zijn. Dus ik zit ergens tussen die twee polen,
maar de term 'biseksueel' vind ik niet echt mijn ding, misschien vooral omdat ik nog nooit
een relatie heb gehad?

Er is trouwens er ook nog een onderscheid tussen fysieke en romantische aantrekkingskracht, als in: tot wie voel je je lichamelijk aangetrokken versus met wie wil je een romantische of liefdesrelatie?

Het heeft mij toch wel een paar jaar gekocht om van de initiële "f*ck, ik voel mij aangetrokken tot meisjes" over de "ben ik nu bi of lesbisch" naar de "hmm, ik ben in ieder geval niet hetero, ik zal wel zien wat er nog komt"-fase te geraken.
Dus ja, het is niet leuk, maar gewoon wachten en niet bang zijn om af en toe uw ogen eens de kost te geven (of dat nu naar jongens of naar meisjes kijken is) ;-)
Love is Love, man.

wild,young & free
New user
New user

Bericht door wild,young & free » 19 feb 2013 21:36

GiveMeMore schreef:
adarr91 schreef:Ik denk dat het antwoord op je vraag wel eens heel teleurstellend zou kunnen zijn, namelijk: "Geef het tijd..."
Ik besef dat dit tijd nodig heeft. En inderdaad, mijn focus ligt er soms te veel op waardoor ik het mezelf moeilijk maak. Ik hoop dan maar dat die duidelijkheid snel komt, of het nu een jongen of een meisje is...
Hej!

Ik begrijp je twijfel; zit wat in hetzelfde schuitje momenteel.. Ik denk al een hele tijd dat ik lesbisch ben (de eerste keer dat ik het echt dacht was 6 jaar geleden ong) maar nu ben ik 20 en twijfel ik nog steeds.. ik kan jongens knap vinden, maar zal toch sneller naar mooie meisjes kijken dan naar jongens. Ik heb al een relatie gehad met een jongen en dat voelde ergens wel goed (op en bepaald moment was ik er van overtuigd dat ik dan toch gewoon hetero was) maar toen het uit was sloeg de twijfel weer toe. Het is idd vermoeiend om er zo mee bezig te zijn. Ik heb mijn twijfels aan mijn ouders en broer verteld , die er gelukkig goed op reageerden, en ook aan enkele vrienden. Allen reageerden positief, en dat geeft me ook de moed om erover te praten. Maar de vraag "meisjes of jongens?" neemt wel een groot deel van mijn gedachten in beslag, net iets te veel naar mijn zin. Ik wou dat er mij iemand duidelijkheid zou kunnen geven. Maar ik besef wel dat ik de enige ben die daar een antwoord op zal kunnen vinden, en dat dat misschien nog een tijdje op zich kan laten wachten. Geniet ondertussen gewoon van je vrienden en familie rondom je en doe gewoon je ding :) Ik ga binnenkort ook eens binnenstappen in een holebicafé, niet met het idee om direct de ware te gaan vinden, maar om eens met mensen te kunnen babbelen die zich ook zo voelen :) Succes ermee, je mag me steeds een berichtje sturen!

anoniem

Bericht door anoniem » 01 apr 2013 00:15

Hey,
Ik maak echt bijna exact hetzelfde mee. Sinds het 3e middelbaar twijfel ik al (zit nu in het 5e) en ja hoor ik ben een denker in hart en nieren. Vorig jaar was het me toch gelukt om het voor een paar maanden ongeveer uit mijn hoofd te zetten tot een vriendin van mij zich geout heeft bij mij. Vanaf dan ben ik weer sterk beginnen twijfelen of ik nu lesbisch, bi of hetero ben. Het feit dat ik nog niet verliefd ben geweest, maakt het extra moeilijk.

Misschien beeld ik het allemaal maar in. Of misschien betekenen die kriebels wnr een meisje me in de ogen aankijkt toch iets. Of misschien is dat maar gewoon omdat ik bijna geen jongens ken. Misschien was het niet toevallig dat ik vroeger liever met jongens speelde. Maar ik ben wel vlotter bij meisjee, of niet? Misschien ben ik toch lesbisch aangezien het mannelijke geslachtsdeel mij niet echt aanspreekt. ... En zo gaat het maar door.
Ook tegen mij zeiden ze 3 jaar geleden dat ik het tijd moest geven, en dat probeer ik nu. Maar in begrijp je 100% als je zegt dat dat alles behalve makkelijk is maar iets anders kan je niet echt doen he?.

Greetz

Ps: ik heb wel over mijn twijfels verteld tegen die vriendin die zich bij me geout heeft. Dat lucht echt op dus misschien moet je daar eens over nadenken :)

Gesloten