Liegebeest! Hét topic voor de Pinocchio's onder ons

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Vanille
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Liegebeest! Hét topic voor de Pinocchio's onder ons

Bericht door Vanille » 10 dec 2012 18:14

Vermoedelijk heeft ongeveer iedereen op dit forum wel eens gelogen toen hij of zij nog 'in de kast' zat. Sommigen, zoals mij, zitten daar nog steeds. Liegen is dagelijkse kost tegenwoordig. Niet enkel tegen mijn ouders, maar ook tegen mijn vrienden, studiegenoten, mijn mentor op stage, ... Niet altijd een pretje, of soms net wel; En daarom richtte ik dit topic op!
Zin om je hart eens te luchten? Of heb je een geweldige smoes bedacht die je wilt delen? Ga uw gang!

Om alvast de spits af te bijten:
Spoiler! :
Te laat!
En nu jullie: Hup, voor de dag ermee! (;
Laatst gewijzigd door Vanille op 06 jan 2013 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
You're never fully dressed without a smile.

Sofiake
New user
New user

Re: Liegebeest! Hét topic voor de Pinocchio's onder ons

Bericht door Sofiake » 10 dec 2012 19:00

Leuk topic.

Ik moet niet vaak liegen, maar ik verspreek me wel soms. Ooit zei ik eens 'ze is niet mijn type' over een meisje en dan kreeg ik wel een vreemde blik. Rap 'bij wijze van spreken' erachter gezegd dan maar...

Candalyn
New user
New user

Bericht door Candalyn » 10 dec 2012 21:46

Soms krijg ik wel de kans om er handig op in te spelen...

Als mijn vader of mijn broer plots zeggen, als ze naar televisie kijken, "amaai, dat is echt wel een ferme vrouw", dan kan ik langs mijn neus weg en toch overtuigd "ja hé" antwoorden :-)
" I was raised to be a good man in a storm. Protect the things I love. "

Mr Face
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Mr Face » 11 dec 2012 19:49

Grootouders: "Heb je nog geen vriendin?"
Ik: "Nee. Ik ben veel te graag single en heb niemand nodig."

Überleugen detected! :)
BLARGH BLARGH BLARGH?

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 11 dec 2012 19:52

Mijn standaard antwoord als ze vragen of ik een liefje heb:
Ik doe daar niet aan mee, aan liefjes.
Verder spreek ik ook wel heel erg vaak af met vroegere klasgenoten terwijl ik eigenlijk gewoon naar vg of pal ga...

Hoppipolla
Regular user
Regular user

Bericht door Hoppipolla » 12 dec 2012 11:53

Inderdaad een leuk topic :)
Ik zit nog in de kast en soms heb ik er echt ontzettend veel moeite mee om neutraal over te komen. Als mijn vriendinnen over jongens bezig zijn, zeg ik maar dat ik "niet speciaal iemand op het oog heb" en doe ik maar een beetje mee alsof ik jongen X ook wel knap vind.
En terwijl maar een pokerface opzetten als ik mijn crush zie :P
Ik schrijf zoals ik leef. Ik plaats ook te vaak komma’s waar punten hadden moeten staan, en vraagtekens waar eerder uitroeptekens thuishoren.

Anna*
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Anna* » 12 dec 2012 20:36

Vroeger gingen mijn vriendinnen altijd jongens voor me uitzoeken en dan draaide ik altijd een beetje eromheen. Mijn standaardzinnetje was : Nee, dat is mijn type niet. :D
Life begins at the end of your comfort zone

matthias999
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door matthias999 » 12 dec 2012 21:06

Vanlaatst op het werk nog was ik met een mannelijke collega over meisjes bezig. Hij vroeg wie ik het mooiste meisje op het werk vond, maar ik antwoorde daar niet op en hij bleef het me maar vragen tot die op een gegeven moment vroeg: "Ben je homo??" Ik heb natuurlijk gelogen en gezegd dat ik eigenlijk niemand mooi vind van de meisjes op het werk.. Hij kon dat moeilijk geloven en vanaf nu bekijkt hij me altijd anders aan, net of hij heeft een vermoeden over mijn geaardheid...

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 14 dec 2012 19:38

Liegen over mijn geaard, dat is verdomd lang geleden... Ow was ff ik heb er nooit over gelogen, als mijn vriendinnen over jongens begonnen deed ik niet meer mee aan het gesprek. Mij ma was de eerste persoon die het wist, en als dan een van mijn vriendinnen het doorhadden en het vroegen kon ik onmogelijk liegen (ik ben echt een verdomd slechte leugenaar) en zij ik gwn eerlijk 'ja' met een heel klein stemmetje.
Ik gewoon letterlijk nooit gelogen over mijn geaardheid (over ander dingen wel hoor altijd succesloos :roll: )
Ik zou zeggen als je plant op een coming-out stop met liegen binnen no-time gaan mensen u spontaan de vraag stellen als je niet enthousiast mee praat over jongens.
Just go for it; uit de kast zijn heeft ook zijn voordelen :) 8) :banana: :wink:
if you're gonna say it, say it right

CupOfTea
New user
New user

Bericht door CupOfTea » 14 dec 2012 19:56

Vandaag nog. 'Oh, ik ga in de bib zitten om nog een beetje te studeren, en daarna ga ik naar de les' is mijn meestgebruikte uitvlucht. Ik moet mijn leugentjes wel altijd op voorhand plannen, anders kan ik echt niet liegen. Ze hebben mij precies altijd direct door als ik iets op het moment zelf verzin...
I have a life. And it only goes in one direction: forward.

Jolien
New user
New user

Bericht door Jolien » 15 dec 2012 14:54

Ik heb ook al vaak gelogen, vooral omdat ik bang ben van de reacties van anderen, maar eigenlijk maakt liegen mij alleen maar triest. Ik heb vorige week voor de eerste keer tegen iemand gezegd dat ik lesbisch ben toen ze vroeg of ik nog geen vriend heb, en eigenlijk deed het echt deugd om gewoon eerlijk te kunnen zijn...

Jolien
New user
New user

Bericht door Jolien » 15 dec 2012 15:02

matthias999 schreef:Vanlaatst op het werk nog was ik met een mannelijke collega over meisjes bezig. Hij vroeg wie ik het mooiste meisje op het werk vond, maar ik antwoorde daar niet op en hij bleef het me maar vragen tot die op een gegeven moment vroeg: "Ben je homo??" Ik heb natuurlijk gelogen en gezegd dat ik eigenlijk niemand mooi vind van de meisjes op het werk.. Hij kon dat moeilijk geloven en vanaf nu bekijkt hij me altijd anders aan, net of hij heeft een vermoeden over mijn geaardheid...
Hey Matthias,

amai das niet leuk dat hij nu anders naar je kijkt, das belachelijk. Ik heb het tot nu toe nog niet meegemaakt dat mensen anders naar mij kijken maar ik denk dat je zeker zelfzeker mag zijn als het gaat over je geaardheid, anders plaatsen we onszelf in een minderwaardigheidspositie en da's helemaal niet nodig :) maar 't is niet gemakkelijk he...

Vanille
New user
New user

Bericht door Vanille » 15 dec 2012 15:08

Jolien schreef:Ik heb vorige week voor de eerste keer tegen iemand gezegd dat ik lesbisch ben toen ze vroeg of ik nog geen vriend heb, en eigenlijk deed het echt deugd om gewoon eerlijk te kunnen zijn...
PROFICIAT! Dat doet inderdaad wel echt deugd hé (: Het zal wel een hele opluchting zijn! Bij mij zijn er nu twee mensen die het weten (mijn beste vriendin en sinds kort mijn broer) en het is heerlijk om eerlijk te zijn (:

OT: Of het echt onder 'liegen' gecategoriseerd wordt, weet ik niet, maar vaak verzwijg ik dat ik met Haar afspreek, al is het gewoon iets samen gaan drinken... Dan vermijd ik situaties of gesprekken die over haar en mij gaan, terwijl ik net zo graag heel de dag over haar zou willen praten!
You're never fully dressed without a smile.

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 15 dec 2012 15:30

Als het over jongens/mannen gaat, zeg ik altijd dat mij dat niet interesseert.

Tot een paar weken geleden dacht ik dat dat duidelijk genoeg was als coming-out, maar blijkbaar heb ik mij daar toch in vergist :p

Ik zal niet snel letterlijk zeggen dat ik voor de vrouwen ben, maar volgens mij geef ik wel genoeg stille hints. Liegen zou ik het dus niet noemen, eerder omzeilen.

Vroeger (pak dat ik een jaar of 14 was) vroeg mijn nicht wel elke kerst of ik geen vriendje had. Daarop antwoordde ik gewoon met nee. Toen ze direct daarna eens vroeg: "of een vriendinnetje" heb ik volgens mij een kop als een tomaat gekregen en heel gechoqueerd "nee" geantwoord. Wat eigenlijk ook niet liegen was, want ik had er gene. :lol:

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 15 dec 2012 17:01

Ik heb vroeger verdomd veel gelogen tegen mijn ouders als ik wegging. Dan verzon ik dat ik zogezegd wegging met vrienden om naar PAL te gaan. Gelukkig ligt die tijd nu achter me en kan er thuis open over gepraat worden. Vanmorgen nog: "Ja en volgende vrijdag ga ik nog naar een feestje in Gent. Ah ja, en :D het is een holebifuif."
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Jolien
New user
New user

Bericht door Jolien » 15 dec 2012 20:39

Vroeger (pak dat ik een jaar of 14 was) vroeg mijn nicht wel elke kerst of ik geen vriendje had. Daarop antwoordde ik gewoon met nee. Toen ze direct daarna eens vroeg: "of een vriendinnetje" heb ik volgens mij een kop als een tomaat gekregen en heel gechoqueerd "nee" geantwoord. Wat eigenlijk ook niet liegen was, want ik had er gene. :lol:[/quote]

Haha zalig, ik werd vorig jaar nog rood toen mijn nonkel mij "een goe lief" wenste op Nieuwjaar :) En mijn nichten zeiden: "huh Jolien, waarom word jij nu zo rood?" Echt niet leuk, maar allé, ondertussen weten ze het toch al dus het zal mij geen twee keer overkomen :)

xBOUNCER
New user
New user

Bericht door xBOUNCER » 16 dec 2012 18:00

Ik zit nog altijd in de kast & iedereen vraagt aan mij of ik nog geen vriendje heb.
Dan zeg ik altijd ; Nee, nog altijd niet.
Maar ik denk dan ; je moest eens weten.

Begin het stilletjes moe te worden om altijd maar te liegen.
Maar eigenlijk lieg ik niet echt, want ik ben nog altijd single :)
~ Sometimes you must dare to jump. ~

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 17 dec 2012 16:36

Elke keer als het familiebijeenkomst is vraagt er wel iemand: "en? Nog geen vrijer?"
ik: "nee, ik heb nog geen jongen gevonden die bij mij past." :whistle:

Een keer kreeg ik echt een rode kop, ik had toen een vriendin wanneer ze dat vroegen :oops: Later gezien had ik toen beter eerlijk geweest, maar ja...
en mijn mama (de enige van de familie die het wist, dat ik een vriendin had) maar lachen xD :ibi:
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

MiAmorPorSiempre
New user
New user

Bericht door MiAmorPorSiempre » 13 feb 2013 21:50

Ik zit eigenlijk in een lastige situatie :s
Ik heb een probleem met liegen, ik lieg heel de dag door en door...
En op de moment zelf geen enkel probleem maar daarna is het 'sterven'
Het feit dat ik lieg tegen mijn dierbaren zonder ik er zelf aan kan doen en totaal niet in de hand heb, is verschrikkelijk :s
Ik ben aan het overwegen om daarvoor in therapie te gaan,
maar als ik het probeer uitteleggen tegen iemand zien ze de ernst van de situatie niet in, terwijl ik wel met een serieus probleem zit...
Wou dit ff kwijt, in de hoop dat hier mij iemand begrijpt

Groetjes xx
I'm jealous of every girl who held you, 'cause at that moment, she held my entire world.

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 13 feb 2013 22:17

dreamersonly schreef:Inderdaad een leuk topic :)
Ik zit nog in de kast en soms heb ik er echt ontzettend veel moeite mee om neutraal over te komen. Als mijn vriendinnen over jongens bezig zijn, zeg ik maar dat ik "niet speciaal iemand op het oog heb" en doe ik maar een beetje mee alsof ik jongen X ook wel knap vind.
En terwijl maar een pokerface opzetten als ik mijn crush zie :P
2

Ik voel ongeveer 12 maanden iets voor een meisje, en laatst zijn enkele vriendinnen erachter gekomen. Ze vragen steeds welke kleur ogen HIJ heeft, welke haarkleur HIJ heeft,... Mijn antwoord begint steeds met 'Die persoon...'
Ik weet dat er helemaal niets mis is met holebi's, en ik heb zelfs enkele vrienden die uit de kast zijn en enkel maar goede reacties ontvangen hebben. Ik weet dat mijn ouders en vrienden er niets tegen hebben. Ik vraag me steeds af waarom ik het niet durf zeggen. Accepteer ik het zelf niet? Wil ik wachten tot ik naar de universiteit ga? Ik weet het niet. Echt niet.

Gesloten