50 procent kans op de liefde?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
krokmadam
New user
New user
Geslacht: Vrouw

50 procent kans op de liefde?

Bericht door krokmadam » 22 nov 2012 23:41

Hey, ik heb jullie fantastische advies nodig!:)

Ik heb Supermadam dit jaar leren kennen. Langzaam maar zeker zijn we naar elkaar toegegroeid en werden we zeer goede vriendinnen. Ze heeft een vriend waar ze al meer dan 3 jaar mee samen is, dat wist ik al op de dag dat we elkaar ontmoet hebben. Toch weerhield dat me er niet van om verliefd op haar te worden. Zo’n dingen hou je natuurlijk niet tegen. Ik dacht dat ik absoluut geen kans maakte bij haar, aangezien ze hetero is, maar na een tijdje werden we wel erg close. We gingen wat handtastelijker met elkaar om en sms’ten voortdurend. Ik begon te denken dat ze misschien toch verliefd op me zou kunnen zijn. Op een avond vertelde ik zelf wat ik voor haar voelde, ze zei me dat ze inderdaad verliefd op me was. Maar ook op hem. Op die kerel. Ze houdt evenveel van ons beiden. Zelf geloof ik wel dat iemand op twee personen verliefd kan zijn, maar ik vind dat er moet gekozen worden. Ik of hem. En met zekerheid. Mensen bedriegen vind ik echt niet kunnen, dus tussen mij en haar is er nog niets speciaal gebeurd. De jongen zelf weet van niets trouwens. Persoonlijk denk ik dat ze hem nooit gaat verlaten, ik heb haar dit ook gezegd. Hem kent ze al veel langer en ze is nog steeds verliefd op hem. Maak van mijn fiftyfifty kans maar nougabollenkans. Ze kan gewoon absoluut niet kiezen tussen ons twee en het maakt me gek. Ze is erg in de war en dat snap ik, want nog nooit is ze op een meisje verliefd geweest, laat staan op 2 mensen tegelijkertijd.. Maar ik wil niet langer aan het lijntje worden gehouden, voor mij is het alles of niets.

Alles is nu zeer awkward tussen ons beiden, met elkaar kunnen we er niet over praten. Zolang ze me niet zegt voor wie ze kiest, ga ik haar nooit uit mijn hoofd kunnen zetten. Ik heb ook geprobeerd om afstand te houden zodat ze beter kan nadenken, maar het werkt niet. We worden er beiden ongelukkig van en afstand houden is nu net het tegenovergestelde van wat ik wil. Ik mis onze vriendschap, maar we kunnen niet meer zo close zijn als voorheen, omdat de gevoelens veel te sterk zijn. Wat moet ik nu doen??

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Re: 50 procent kans op de liefde?

Bericht door adarr91 » 23 nov 2012 18:43

Lastige situatie...
Ik vind wel dat jullie er op de best mogelijke manier mee omgaan, namelijk afstand nemen en afwachten. Nuja, als dit niet werkt, wordt het wel moeilijk.
Logisch dat ze momenteel volledig in de war is. Als daar nog eens de angst (Help, ik ben verliefd op een vrouw!) bijkomt... Hebben jullie het er daar al over gehad, hoe ze zich daarbij voelt?
Het feit dat ze twijfelt is alleszins positief, vind ik. Zoals je zegt, heeft ze al 3 jaar een vriend... dat kan al tellen. Je brengt dus wel veel teweeg.

De switch van liefde naar vriendschap gaat uiteraard heel wat moeilijker dan omgekeerd, maar het is zeker niet onmogelijk. Ik denk wel dat je in het hele verhaal wel wat moet opletten dat je er niet teveel in opgaat... en wel eens erg hard kan vallen.
- The journey of a thousand miles begins with one step -

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 27 nov 2012 14:27

Inderdaad lastig. Ze zal allereerst zelf moeten bedenken wat ze wil, je hebt jouw kaarten op tafel gelegd en veel meer kun je nu niet doen denk ik... Als het je te lang duurt kun je altijd zelf nog de knoop doorhakken en besluiten dat het tussen jullie niets gaat worden. Ook niet makkelijk maar in onzekerheid blijven hangen vind ik echt het ergste dat er is. En dan is het op een gegeven moment ook gewoon "graag of helemaal niet", non?
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 01 dec 2012 13:22

quantum schreef:Inderdaad lastig. Ze zal allereerst zelf moeten bedenken wat ze wil, je hebt jouw kaarten op tafel gelegd en veel meer kun je nu niet doen denk ik... Als het je te lang duurt kun je altijd zelf nog de knoop doorhakken en besluiten dat het tussen jullie niets gaat worden. Ook niet makkelijk maar in onzekerheid blijven hangen vind ik echt het ergste dat er is. En dan is het op een gegeven moment ook gewoon "graag of helemaal niet", non?
Denk ik ook... Alleen blijft het natuurlijk wel moeilijk om dat gevoelsmatig allemaal uit te schakelen, eens je beslist om er vanuit te gaan dat het toch niks zal worden... Good luck.
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

krokmadam
New user
New user

Bericht door krokmadam » 16 dec 2012 14:35

Hey, even een update. Bedankt voor de reacties!

Quantum,ik heb je advies gevolgd en heb haar gezegd dat ze me maar moet vergeten. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik kon het emotioneel niet meer aan. Ik denk dat ik er al veel te diep in zat. En uiteindelijk zou ik ook niet willen dat ze met alles breekt om gewoon bij mij te kunnen zijn. Dan zou ik me toch blijven afvragen of ze geen spijt heeft van haar beslissing en of ik het wel waard zou zijn. Tzou zijn alsof ik me iedere dag weer moet bewijzen.
Nu probeer ik haar te vergeten, maar telkens wanneer ik denk dat dat me gelukt is komt mn gevoel toch weer bovendrijven. Soms zegt ze dat ze me mist, en dat helpt me ook niet voorruit. Ik wil van iemand ‘the one’ en niet ‘the other’ zijn. De gedachte dat zij met hem huisje tuintje boompje speelt en ik met enkel mn gevoelens achterblijf, waarmee zij heeft gespeeld, is ondraaglijk. Ik kan niet kwaad zijn op haar, maar koester enkel groot verdriet. Ik wil nooit meer zo hard voor iemand vallen. Want gevallen ben ik. En het was pijnlijk.
Damn you hetero’s!:)
Als er iemand toevallig tips heeft om onverliefd te worden, ik kan niet wachten om deze te horen.

TheBright
Senior user
Senior user

Bericht door TheBright » 12 jan 2013 03:15

oooh jammer, mijn advies was om er voor te gaan en voor haar 'te vechten' en ik denk dat dat nog steeds niet te laat is. Al snap ik dat je niet wil dat ze achteraf spijt zou hebben en dat dat ook nogal veel van jou vergt. Ga ervoor! ultimatum! en als het nee is. dan heb je closure.
(aan de andere kant heb ik geen idee wat de eigenlijke situatie tussen jullie is en is het misschien wel al te laat en beter zo en heeft het nu geen zin meer om alles terug overhoop te houden. Ik hoop wel voor jou dat jullie vriendschap niet helemaal verdwenen is)

tip voor onverliefdheid dan maar -> gepassioneerd bezig zijn met hobby's of iets anders.
en tijd. tijd heelt alle wonden, en anders ijs en films. reizen, lopen, vrienden, cliché hier, cliché daar, een kat,
Yesterday I woke up sucking a lemon

Lovelife
New user
New user

Bericht door Lovelife » 03 jul 2013 18:37

Het is geen makkelijke situatie , ik zou er ook voor gaan majaa dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan . Het is in het begin moeilijk , maar dat is met alles zo . het verbeterd met de tijd ;)

Gesloten