iemand raad?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Lovelife
New user
New user
Geslacht: Vrouw

iemand raad?

Bericht door Lovelife » 17 nov 2012 22:28

Ik zoek dringend raad. Mijn situatie is als volgt: ongeveer een maand geleden waren mijn ouders te weten gekomen dat ik een liefje had (ze wisten niet dat ik lesbisch was ). Na een lang en zwaar gesprek moest ik het van hun uitmaken. Dit heb ik dan ook gedaan, ik weet dat deze keuze niet de juiste is (ik zie haar elke dag op school en ik zie haar nog ontzettend graag!). Een paar dage later werd ik ook verplicht om geen contact meer te hebben met haar. Mij ouders namen mijn gsm af, ik mocht niet meer op de pc, ze controleerde mij zoveel als ze konden. Nu een maand verder is het hier nog niets verandert. Mijn ma controlleerd nog steeds al mijn berichten en ik mag mijn gsm enkel nakijken in het bijzijn van haar. Op de pc kijkt ze ook bijna altyd mee. Ik snap dat ze het moeilijk hebben met het accepteren van het feit dat ik lesbisch ben, maar moeten ze mij daarom mijn leven afnemen? Elke keer als we erover praten, eindigt het in een discussie. Ik wil hun vertrouwen terug winnen, maar ik wil niet iemand laten vallen die ik graag zie en zoveel voor mij betekent . Daarom, weet er iemand soms een oplossing voor deze situatie want hoe het hier nu aan toegaat, zo kan het niet verder.

ps: ik ben mss 18, maar weglopen is voorlopig echt geen optie

Zeal
New user
New user
Geslacht: Man

Re: iemand raad?

Bericht door Zeal » 17 nov 2012 23:19

Ben geen expert, maar er zijn volgens mij 2 opties:

- Je vriendinnetje negeren en het contact afbreken. Op die manier bevestig je naar je ouders toe dat holebi zijn verkeerd is. Zij zullen hieruit afleiden dat ze correct gehandeld hebben en jou tot inkeer gebracht hebben.

- Je vriendinnetje blijven zien en blijven beweren dat je haar echt graag ziet. Dan zijn er voor je ouders maar 2 opties: uiteindelijk bijdraaien en je geaardheid accepteren, of je het leven zuur maken.

Heel vaak is dit soort gedrag van ouders gewoon bezorgdheid en onwetendheid. Het feit dat je mama tijd steekt in het meekijken met jouw computergedrag is daar een mooi voorbeeld van.

Waarom surf je niet eens naar dit forum terwijl ze meekijkt? Hier staan tientallen topics van jongens en meisjes met hetzelfde probleem als jij. Als jouw mama die ziet zal ze misschien inzien dat lesbisch zijn geen fabeltje is.

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 26 nov 2012 00:10

blijkbaar zit je in dezelfde situatie als mijn ex destijds.haar ouders reageerden net zoals de jouwe en gingen zelfs nog een stapje verder.
uiteindelijk zullen ze moeten inzien dat ze daardoor enkel t omgekeerde bereiken dan wat ze willen.
mijn ex en ik zijn ondanks hun hun verwoede pogingen om haar op andere gedachten te krijgen 5,5 jaar samen geweest waarvan 2 jaar in t geniep en dan heeft t nog lang geduurd eer ik er thuis binnen mocht,maar uiteindelijk mocht t wel, en omgekeerd mocht zij af en toe ook naar mij komen logeren. nu woont ze samen met haar huidige vriendin,dus hou voet bij stuk en blijf jezelf
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 26 nov 2012 14:41

Hey Lovelife,

Eerst en vooral heel veel sterkte, want je zit echt in een erg moeilijke situatie.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat je zegt dat je hun vertrouwen terug wilt winnen. Heb je hun vertrouwen dan geschonden? Oké, je hebt achtergehouden dat je een vriendinnetje had, maar je hebt helemaal niets verkeerd gedaan. Ik hoop dat je dat beseft. Het is niet omdat je ouders zo reageren op het feit dat je lesbisch bent, dat het ook werkelijk verkeerd is om een andere seksuele voorkeur te hebben.

Als ik jou was zou ik proberen om de relatie een kans te geven, desnoods zonder contact via de computer of gsm. Je zegt dat ze bij je op school zit, dus je kan haar wel blijven zien. Ik begrijp dat dit moeilijk is voor jou, en ik denk dat het voor je vriendin ook een hele opgave is. Maar je wilt je eigen geluk toch niet opgeven omdat je ouders het er niet mee eens zijn? Als je hen laat zien dat je echt om je vriendin geeft en dat zij je gelukkig maakt, gaan ze wel inzien dat ze een beetje extreem reageren. Je geeft zelf aan dat praten geen optie meer is, dus je zal nu aan de hand van je gedrag moeten tonen wat jij er van vindt.

Ik hoop voor jou dat het in orde komt, en dat je ouders bijdraaien. Liefde kan zo mooi zijn, en het is zonde dat de kans om bij je vriendin te zijn je wordt afgenomen!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 26 dec 2012 11:32

Ik leef met u mee,
maar idd zoals hier boven al gezegd, op u tanden bijten en blijven volhouden dat je 1 lesbisch ben 2 van dat meisje houd, en ook vrijheid terug eisen miss is met het clb van je school spreken?
(kijk anders hier eens wat rond op het forum je wil toch niet weten dat je lesbisch bent maar voor je omgeving toch met een jongen zijn)
Zoek ook steun bij je vrienden en zoek terug contact met je (ex)lief!
if you're gonna say it, say it right

Lovelife
New user
New user

Bericht door Lovelife » 11 feb 2013 12:20

We zijn nu al een hele tijd verder en ik moet zeggen, twas moeilijk maar we staan toch al verder dan in het begin. Mijn ouders accepteren mij voor wie ik ben. De relatie is er al een hele tijd niet meer maar toch houden we nog contact. Kheb al veel pogingen ondernomen om toch proberen mijn ouders te tonen dat ik gelukkig ben met da meisje maar ze geven niet toe en dat zullen ze de komende maanden ook niet doen. Ze vinden mij te jong en willen dat ik eerst mijn studies afmaak en daarna pas relaties heb. Tijd zal raad brengen zeker.

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 11 feb 2013 12:36

ik ben even oud als jij, ik had mijn eerste liefje op mijn 15 je bent niet te jong maar op de perfecte leeftijd om uit te gaan u te amuseren en liefjes te hebben. U ouders zijn misschien moeilijk te overtuigen maar ga een naar een holebi vereniging en blijf op je ouders in praten want het is nu eigenlijk wel het moment om van u leven te genieten.

Lovelife
New user
New user

Bericht door Lovelife » 16 feb 2013 20:44

Ik blijf het proberen. het is mss inderdaad eens tijd om de stap om naar een holebi vereniging te gaan te zetten.

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 16 feb 2013 21:01

als dees facebook was had ik dat laatste geliked!
En zeker doen!

Gesloten