Onpopulaire meningen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Delta.
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Onpopulaire meningen

Bericht door Delta. » 26 jun 2012 19:11

Kikkerkop schreef:Ik heb je blijkbaar onderschat :D
Zei nu maar iemand dat eens tegen jou hé. ^^
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 26 jun 2012 20:24

Disco Trut schreef:
Ik ga eens peilen naar de onpopulariteit van deze:

Een "vaste benoeming" in eender welke openbare functie mag van mij gerust worden afgeschaft. (In een privé-onderneming doet men maar wat men wilt, er is wetgeving om misbruik tegen te gaan.)
Die mening is volgens mij niet zo onpopulair hoor, ik ben het met je eens, die vaste benoemingen bij de overheid moeten ze afschaffen. Ik heb 3 maanden stage gedaan bij de Provincie en volgens mij lijden die vaste benoemingen tot een vermindering van de motivatie, gezonde werkdruk en zorgt het ook voor een kloof tussen personeelsleden die wel vast benoemd zijn en diegene die dat niet zijn. Ik merkte tijdens mijn stage dat veel van de nieuw aangeworven ambtenaren vaak tijdelijke contracten hadden, terwijl anderen dan wel vast benoemd waren. Dit is volgens mij niet eerlijk want er is niet meer genoeg concurrentie onder het personeel om te presteren. Wat hebben die vast benoemde ambtenaren te vrezen van die nieuwe gemotiveerde jonge opgeleide ambtenaren die maar een tijdelijk contract krijgen?

Mijn persoonlijke mening is dat zowel privé als openbare instellingen en bedrijven moeten innoveren en ambtenaren die vast benoemd zijn voelen niet meer de druk om te presteren of te innoveren. Al een geluk zijn er nu elk jaar meer controles op het werk van ambtenaren en krijgen ze nu ook negatieve beoordelingen (Iemand op mijn stageplek kreeg dit). Hierdoor kunnen ze al sneller hun vaste benoeming verliezen. Toch ben ik voor een afschaffing van het systeem
Disco owns the world

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 26 jun 2012 20:27

Er was een reden voor vaste benoemingen, dacht ik. Iets in de trend van nood aan continuïteit of zoiets.
Anyway, mee eens, afschaffen die handel :)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 26 jun 2012 20:37

Liro schreef:Er was een reden voor vaste benoemingen, dacht ik. Iets in de trend van nood aan continuïteit of zoiets.
De reden voor die vaste benoemingen is vrij simpel: ambtenaar x is bij partij y en werkt voor minister van zelfde partij, verkiezingen passeren en partij z levert nu de minister waarvoor x werkt. Om te vermijden dat een minister zomaar iedereen kan buitengooien met een ander kleurke op zijn partijkaart=> vaste benoemingen. En zo kan een rode minister ineens moeten samenwerken met een bende blauwe ambtenaren.

nomeis

Bericht door nomeis » 26 jun 2012 21:50

Omicron schreef:
Liro schreef:Er was een reden voor vaste benoemingen, dacht ik. Iets in de trend van nood aan continuïteit of zoiets.
De reden voor die vaste benoemingen is vrij simpel: ambtenaar x is bij partij y en werkt voor minister van zelfde partij, verkiezingen passeren en partij z levert nu de minister waarvoor x werkt. Om te vermijden dat een minister zomaar iedereen kan buitengooien met een ander kleurke op zijn partijkaart=> vaste benoemingen. En zo kan een rode minister ineens moeten samenwerken met een bende blauwe ambtenaren.
mijn ouders zijn anders wel vastbenoemde ambtenaren zonder enige connecties met welke partij dan ook. Daar ga je toch even kort door de bocht. Ambtenaren werken helemaal niet rechtstreeks voor een minister. Daar zijn kabinetten voor.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 26 jun 2012 22:16

nomeis schreef:mijn ouders zijn anders wel vastbenoemde ambtenaren zonder enige connecties met welke partij dan ook. Daar ga je toch even kort door de bocht. Ambtenaren werken helemaal niet rechtstreeks voor een minister. Daar zijn kabinetten voor.
Vroeger was de macht wel groter hoor.

In België (schoolstrijd) werd als een liberale regering aan de macht kwam, katholieke leerkrachten ontslagen en wanneer een katholieke regering aan de macht kwam, waren het dan weer de liberale leerkrachten van de normaalschool, die de laan uitvlogen.

Langs de andere kant, de verzuiling is grotendeels verdwenen, dus die vaste benoemingen zijn voor niets meer nodig.

nomeis

Bericht door nomeis » 26 jun 2012 23:01

Kikkerkop schreef:
nomeis schreef:mijn ouders zijn anders wel vastbenoemde ambtenaren zonder enige connecties met welke partij dan ook. Daar ga je toch even kort door de bocht. Ambtenaren werken helemaal niet rechtstreeks voor een minister. Daar zijn kabinetten voor.
Vroeger was de macht wel groter hoor.

In België (schoolstrijd) werd als een liberale regering aan de macht kwam, katholieke leerkrachten ontslagen en wanneer een katholieke regering aan de macht kwam, waren het dan weer de liberale leerkrachten van de normaalschool, die de laan uitvlogen.

Langs de andere kant, de verzuiling is grotendeels verdwenen, dus die vaste benoemingen zijn voor niets meer nodig.
de schoolstrijd is inderdaad al heel lang geleden.

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 26 jun 2012 23:09

als vastbenoemde ambtenaar moet ik hier toch even mijn duit in het zakje doen :P

ik ben helemaal niet politiek geëngageerd, weet met moeite wie "mijn minister" is ('t is Joke Schauvliege, maar dat vergeet een mens eigenlijk liever 8) ) en heb verdomd hard moeten knokken om aan die benoeming te geraken: 4 examenrondes overleefd en dan nog de chance gehad dat ze 2 mensen wilden benoemen, anders zat ik nog steeds met een tijdelijk contract...

het is waar dat de oudere garde dikwijls op zijn lauweren is gaan rusten na de vaste benoeming, maar bij de jongere (toch die die ik ken) is dat absoluut het geval niet...

en er is inderdaad verandering op til: benoemd of niet, als je je werk niet goed doet, vlieg je (al is het een jaartje later dan bij contractuelen), het enige voordeel dat je hebt is dat je werkzekerheid hebt - en in deze tijden is dat een welkome gedachte (over het pensioen zwijg ik, want tegen dat het mijn toer is, schiet er toch niks meer over)

werk ik daardoor minder hard of laat ik de boel slabakken?
integendeel, ik werk hard en doe mijn job graag en ben daarnaast ook degene naar wie iedereen loopt als ze in paniek slaan met de computer/kopieermachine/techniek (voordeel van met een bende oudjes te werken :mrgreen: )

dus: proud to be an ambtenaar :merci:
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 26 jun 2012 23:41

nomeis schreef:de schoolstrijd is inderdaad al heel lang geleden.
Wist je dat ook al :o

Silas

Bericht door Silas » 27 jun 2012 00:21

Mattijs487, JonathanVG en Delta. zijn de sympathiekste en tofste mensen die ik ken!
Spoiler! :
Afbeelding

nomeis

Bericht door nomeis » 27 jun 2012 00:32

Kikkerkop schreef:
ik weet niet wat je aan het proberen bent. Maar ik en mijn diploma's zijn niet onder de indruk.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 27 jun 2012 00:55

nomeis schreef:
Kikkerkop schreef:
ik weet niet wat je aan het proberen bent. Maar ik en mijn diploma's zijn niet onder de indruk.
Zoveel diploma's en je hebt niet door wat ik probeer :cry:

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 27 jun 2012 09:50

Silas schreef:Mattijs487, JonathanVG en Delta. zijn de sympathiekste en tofste mensen die ik ken!
Spoiler! :
Afbeelding
Eh.. door eens iets aardigs te zeggen hoef je me niet meteen de sympathiekste en tofste te vinden hoor. :ibi: :wink:

Maar je hebt gelijk, het zal vast een heel onpopulaire mening zijn. :mrgreen:

OT. Alles wat ik zeg zal wel onpopulair zijn, dus zoek maar een uitspraak ergens.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 27 jun 2012 16:20

Leuke suggestie Disco Trut.
A church in ruin...

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 27 jun 2012 17:07

Disco Trut schreef:
Delta. schreef:Maar je hebt gelijk, het zal vast een heel onpopulaire mening zijn. :mrgreen:
Het feit dat je dat zo wanhopig graag wil zijn maakt het volgens mij allemaal een heel stuk minder onpopulair dan je hoopt :) Rebelleren en provoceren is vraagt originaliteit en vernieuwing, anders creëer je na een tijdje een karikatuur van jezelf dat enkel nog een " 't is weer zo ver" reactie opwekt. En bij gewenning riskeer je zelfs nog dat mensen je stiekem, onbewust en ongewild nog leuk zouden gaan vinden.
Schijnbaar is dat laatste al het geval! :o
Maar Silas is een geval apart, dus dan mag het. :ibi:

En foei, ik gedraag me enkel maar naar het beeld van anderen hoor. :wink:

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 29 jun 2012 03:20

*geeuw*

OT:
Het verbieden van die pedofielenvereniging in Nederland is op grond van vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vergadering verkeerd en op het vlak van het bestrijden van kindermisbruik totaal ineffectief en zelfs contraproductief.
Spoiler! :
En nu moet ik even wel heel duidelijk maken dat ik zelf geen enkele goedkeuring kan vinden voor kindermisbruik. Ik ben ook geen sympathisant van de vereniging Martijn.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 30 jun 2012 01:47

Divine is een geweldige artiest.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Peanut
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Peanut » 01 jul 2012 19:50

Ik heb niets tegen mensen die kinderen uit een arm land adopteren. Maar als ze dan zeggen dat ze later absoluut "een negertje willen adopteren" dan vind ik dat eigenlijk redelijk onrespectvol. Precies of ze zijn een verlanglijstje aan het opstellen.Ook tegenover de kinderen die in België worden afgestaan is dat onrespectvol. Maar die worden dan ook volkomen genegeerd door de media etc. :roll:

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 01 jul 2012 21:43

Ik vind vegetariërs over het algemeen vooral irritant :twisted:
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 01 jul 2012 22:12

Liro schreef:Ik vind vegetariërs over het algemeen vooral irritant :twisted:
²
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

Gesloten