Onpopulaire meningen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Onpopulaire meningen

Bericht door De lachende profeet » 09 jun 2012 03:07

Bart De Wever is de meest overschatte politicus van de laatste 40 jaar. En dat wil wat zeggen, want we hebben premiers gehad als Verhofstadt, Leterme, Martens, Tindemans en Vanden Boeynants.

Eerlijk: Wat stelt die pipo voor?
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Mahlerian
Regular user
Regular user
Contacteer:

Re: Onpopulaire meningen

Bericht door Mahlerian » 09 jun 2012 08:31

De lachende profeet schreef:Bart De Wever is de meest overschatte politicus van de laatste 40 jaar. En dat wil wat zeggen, want we hebben premiers gehad als Verhofstadt, Leterme, Martens, Tindemans en Vanden Boeynants.

:adore:

Het is een door media groot gebrachte man ( en partij ), hier en daar wat latijnse uitspraken doet, en toegegeven hij kan goed uit zijn woorden geraken maar hij geeft nooit zijn gelijk en heeft vele onvriendelijke woorden over zijn medepolitici.
Hypnos leidt mijn leven
Wie haalt mij uit zijn greep
Naar de beminnelijke Phantasos
Aarzel niet het me te laten weten

Salomon

Bericht door Salomon » 09 jun 2012 09:08

De lachende profeet schreef:Bart De Wever is de meest overschatte politicus van de laatste 40 jaar. En dat wil wat zeggen, want we hebben premiers gehad als Verhofstadt, Leterme, Martens, Tindemans en Vanden Boeynants.

²

DifferentHeart

Bericht door DifferentHeart » 09 jun 2012 10:16

Salomon schreef:

²
³

klainester
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door klainester » 09 jun 2012 11:31

Als iemand die vroeger een jaar is gepest omdat ik een bril draag:
Mensen die brillen dragen als fashion statement irriteren mij echt
verschrikkelijk. Een bril draag je omdat het nodig is, niet voor u
plezier.
(Hoewel ik ondertussen zéér graag mijn bril draag!)
Love is Love, man.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 09 jun 2012 11:39

Ik ga even onpopulair doen, maar hij is slim. Misschien niet als leider van een land, maar wel als politicus. Hij speelt het politieke spel, en hij speelt het verdomd goed. Je kan je storen aan zijn uitspraken etc. maar hij wint er stemmen mee. En ik denk dat hij dat verdomd goed weet. Dit is de zwakte van de democratie, toch?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 09 jun 2012 14:29

klainester schreef:Als iemand die vroeger een jaar is gepest omdat ik een bril draag:
plezier.
Mensen die brillen dragen omdat ze dat mooi vinden zou toch eerder helpen tegen het pesten? Persoonlijk erger ik mij veel meer aan mensen die eigenlijk een bril zouden dragen maar dat niet doen omdat dat zo lelijk is. En als ze dat nog eens in mijn gezicht zeiden terwijl ik mijn bril ophad had ik helemaal zin om agressief te worden.
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 09 jun 2012 20:59

klainester schreef:Als iemand die vroeger een jaar is gepest omdat ik een bril draag:
plezier.
De Hipsterbril dus. Ik volg je mening
Niet voor gevoelige kijkers.
Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 10 jun 2012 05:58

Springbal schreef:
plezier.
De Hipsterbril dus. Ik volg je mening
En ik wil mijn ogen niet laten laseren omdat ik dan de mogelijkheid om een bril te dragen voor de look verlies 8)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Salomon

Bericht door Salomon » 10 jun 2012 08:50

Ik ben eigenlijk blij dat ik lenzen draag en geen bril. Niet per se omdat ik een bril niet mooi vind, maar omdat ik het niet handig vind en vervelend om te dragen. Ik kan ook bijna geen bril dragen. Lenzen hebben ook nadelen natuurlijk, maar toch.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 10 jun 2012 10:30

De Morgen schreef:Dat centrum (CGKR, nvds) heeft nog geen advies klaar "Wat Everard beweert is volkomen van de pot gerukt. Mar schokkende meningen moeten kunnen in een democratie. We gaan nu na of hij moedwillig heeft aangezet tot haat, geweld of discriminatie"
Artikel in de hele heisa naar aanleiding van de uitspraken van mr. Everard van de UGent. Het hele artikel is te lezen in De Morgen van 9 juni, p 8 of op de site natuurlijk.

Noem het kortzichtig, naïef, mij part HLN-mentaliteit maar is er niet zo iets als twee maten en gewichten? Als hij een vergelijkbare uitspraak had gedaan met betrekking tot entnisch-culturele minderheden, had de reactie dan hetzelfde geweest? Ik vel geen oordeel, ik vraag het me af.
Laatst gewijzigd door Springbal op 10 jun 2012 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 10 jun 2012 12:56

Het ergste aan een bril dragen, zou ik toch wel het feit vinden dat ik niet meer op mijn zij zou kunnen liggen om te lezen want dan zou mijn bril de hele tijd in mijn gezicht drukken.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 10 jun 2012 13:01

Je kan afwisselen met lenzen he :)

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 10 jun 2012 13:03

Echo schreef:Het ergste aan een bril dragen, zou ik toch wel het feit vinden dat ik niet meer op mijn zij zou kunnen liggen om te lezen want dan zou mijn bril de hele tijd in mijn gezicht drukken.
gesproken door iemand die duidelijk nog nooit een bril op zijn neus gehad heeft 8)

ik draag al heel lang een bril en doe al langer dan het bril-dragen aan lezen in alle mogelijke posities en bij het op mijn zij liggen en lezen is die bril ab-so-luut geen belemmering, eerst maar eens proberen vooraleer zo'n ongefundeerde dingen te zeggen :wink:
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 10 jun 2012 14:56

sisken schreef:
Echo schreef:Het ergste aan een bril dragen, zou ik toch wel het feit vinden dat ik niet meer op mijn zij zou kunnen liggen om te lezen want dan zou mijn bril de hele tijd in mijn gezicht drukken.
gesproken door iemand die duidelijk nog nooit een bril op zijn neus gehad heeft 8)

ik draag al heel lang een bril en doe al langer dan het bril-dragen aan lezen in alle mogelijke posities en bij het op mijn zij liggen en lezen is die bril ab-so-luut geen belemmering, eerst maar eens proberen vooraleer zo'n ongefundeerde dingen te zeggen :wink:
Brillen pro. Het nadeel aan lenzen vind ik vooral als ik dan even een dutje doe ofzo, dan voelen mijn ogen zo raar. En het is ook wel iets meer moeite voor ze in en uit te doen dan met een bril, maar uiteindelijk: als je me ziet met bril ben ik lui geweest en ja, ik ben veel lui.
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 10 jun 2012 16:43

sisken schreef:

Yes! Er is hoop!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 10 jun 2012 19:52

Springbal schreef:Artikel in de hele heisa naar aanleiding van de uitspraken van mr. Everard van de UGent. Het hele artikel is te lezen in De Morgen van 9 juni, p 8 of op de site natuurlijk.

Noem het kortzichtig, naïef, mij part HLN-mentaliteit maar is er niet zo iets als twee maten en gewichten? Als hij een vergelijkbare uitspraak had gedaan met betrekking tot entnisch-culturele minderheden, had de reactie dan hetzelfde geweest? Ik vel geen oordeel, ik vraag het me af.
Over etnisch-culturele minderheden biologische uitspraken doen zou inderdaad nogal omstreden zijn. Maar biologische uitspraken doen over iets dat (wellicht) zuiver biologisch is? Lijkt me niet verkeerd. Uiteindelijk gaat het maar om classificaties waar verder geen moreel oordeel aan vast hoeft te hangen. Het is niet omdat je iets biologisch afwijkend noemt, dat je daarom tot intolerantie of discriminatie oproept.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Salomon

Bericht door Salomon » 11 jun 2012 08:24

raskolnikow schreef:
Springbal schreef:Artikel in de hele heisa naar aanleiding van de uitspraken van mr. Everard van de UGent. Het hele artikel is te lezen in De Morgen van 9 juni, p 8 of op de site natuurlijk.

Over etnisch-culturele minderheden biologische uitspraken doen zou inderdaad nogal omstreden zijn. Maar biologische uitspraken doen over iets dat (wellicht) zuiver biologisch is? Lijkt me niet verkeerd. Uiteindelijk gaat het maar om classificaties waar verder geen moreel oordeel aan vast hoeft te hangen. Het is niet omdat je iets biologisch afwijkend noemt, dat je daarom tot intolerantie of discriminatie oproept.
Dat zit ik eigenlijk al de hele tijd te denken.
Het probleem met de uitspraak van de waarde heer Evrard is dat hij er wel degelijk een waardeoordeel aan koppelt door te zeggen dat homoseksualiteit gepromoot zou worden.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 11 jun 2012 08:49

sisken schreef:gesproken door iemand die duidelijk nog nooit een bril op zijn neus gehad heeft 8)

²
Ik heb ook geen problemen met lezen op zij en een bril hoor.

En brillen mag je echt wel dragen omwille van het modestatement. Brillen zijn niet louter een functioneel voorwerp of iets 'wat je nodig hebt' .
Brillen kunnen evenveel een uiting zijn van je stijl of modegevoel als kleren.
Fluctuat nec mergitur

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 11 jun 2012 08:53

JFK schreef:
sisken schreef:gesproken door iemand die duidelijk nog nooit een bril op zijn neus gehad heeft 8)

²
Ik heb ook geen problemen met lezen op zij en een bril hoor.

En brillen mag je echt wel dragen omwille van het modestatement. Brillen zijn niet louter een functioneel voorwerp of iets 'wat je nodig hebt' .
Brillen kunnen evenveel een uiting zijn van je stijl of modegevoel als kleren.
als je een bril moet dragen akkoord... dan mag je gerust een bril dragen die je mooi vindt. maar als ik iemand zie met een bril terwijl hij/zij helemaal geen bril nodig heeft moet ik altijd de neiging onderdrukken om dat ding ni van hun gezicht te meppen.

Gesloten