Onpopulaire meningen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Onpopulaire meningen

Bericht door Liro » 05 jun 2013 20:14

FiduciaryBank schreef:Mij stoort meer dat, naast dat je al direct aan je pensioen moet denken, het begrip pensioen op zich wankelt door de vergrijzing.
Waarom? Ik bedoel: waarom stoort je dat?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Bericht door FiduciaryBank » 05 jun 2013 22:23

Liro schreef:Waarom? Ik bedoel: waarom stoort je dat?
Het huidig pensioenstelsel staat op losse schroeven, dus wie weet welke gevolgen dat heeft voor al het zorgvuldig plannen.

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 05 jun 2013 23:38

Om te zeggen dat we ons leven richten naar ons pensioen is wat overdreven, maar het klopt wel dat er hier veel vooruit wordt gepland. Ik studeer binnenkort af en wordt gebombardeerd met goedbedoelde adviezen; als ik die volg ligt de rest van mijn leven al zo goed als vast. Ik vind dat deprimerend, anderen vinden dat 'verstandig plannen'.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 05 jun 2013 23:49

FiduciaryBank schreef:
Liro schreef:Waarom? Ik bedoel: waarom stoort je dat?
Het huidig pensioenstelsel staat op losse schroeven, dus wie weet welke gevolgen dat heeft voor al het zorgvuldig plannen.
Yes yes. Het plannen voor iets over 30-40 jaar is sowieso al ridicuul, dit is inderdaad nog een argument in die richting.

Echter dat het huidig pensioenstelsel wankelt, of dat we met een vergrijzing zitten, stoort mij nu wel niet.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 10 jun 2013 04:14

Disco Trut schreef: Joenge, dat weet ik wel! Alleen is dat aan mij altijd anders uitgelegd geweest, namelijk: Bij gebrek aan het bestaan van absolute wetmatige zekerheid wordt het theorie genoemd.
Mijn excuses om zomaar eventjes ergens in te springen in een interessante discussie die ik kennelijk heb gemist:
Alles wat met wetenschap te maken heeft is slechts een theorie.
(en nu even de antwoorden afwachten)

_____

Campagnes zoals deze gewoonweg bagger. Choqueren om te choqueren is dit. Wat is het volgende? Een zogenaamd lijk dat uit het raam botst met ingewanden en al die eruit gutsen?

Memorabel zal het zijn doel niet missen. De vraag is waar is het inhoudelijk aspect gebleven?

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 10 jun 2013 13:19

Mja, het is proberen om Pavlov te spelen.
Ik denk alleen dat mensen zo'n afkeer kunnen krijgen van die campagnes dat het een advers effect gaat hebben. Tevens worden we er zo mee doodgegooid ('t is altijd van datte) dat ik me afvraag of het nog effect gaat hebben.

Doet me zo'n beetje denken aan die kindjes die op posters langs de autostrada staan met de tekst 'waarom rij je zo hard?'
Omdat uwe kop mij niet aanstaat, kind..
Ik voel me bijna beledigd als mensen denken dat zoiets goedkoop op mij zou werken :)

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 10 jun 2013 15:14

Liro schreef: Doet me zo'n beetje denken aan die kindjes die op posters langs de autostrada staan met de tekst 'waarom rij je zo hard?'
Ik voel me bijna beledigd als mensen denken dat zoiets goedkoop op mij zou werken :)
:roflmao: Laat dat nu zijn exact wat ik denk als ik zo'n poster zie

siegie
Forum addict
Forum addict

Bericht door siegie » 11 jun 2013 22:40

Ik houd niet van kleinkunst. Echt niet.

Daluicis schreef:
Liro schreef: Doet me zo'n beetje denken aan die kindjes die op posters langs de autostrada staan met de tekst 'waarom rij je zo hard?'
:roflmao: Laat dat nu zijn exact wat ik denk als ik zo'n poster zie
Helaas, idem.
Onderschrift lijkt slecht Nederlands.

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 13 jun 2013 20:31

Gezien dit topic eigenlijk al te lang is geworden (ik wou de interessante discussies niet onderbreken) gaat hier een slotje op!

Jullie kunnen vanaf nu terecht in het nieuwe topic: Onpopulaire meningen [2]
Ars Gratia Artis

Gesloten