Onpopulaire meningen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
BastardPriest
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Onpopulaire meningen

Bericht door BastardPriest » 19 nov 2012 23:58

Liro schreef:Facebook mag afgeschaft worden! :evil:
Zeg maar de volledige share-cultuur. Er zijn te veel sociale netwerksites en je wordt bijna verplicht (veelal beroepsmatige redenen) om eraan deel te nemen. Professioneel gezien biedt het wel interessante mogelijkheden, maar der wordt echt gewoon te veel zever op geplaatst.
A church in ruin...

Salomon

Bericht door Salomon » 20 nov 2012 07:55

RedRufio schreef:OT: ik ben ervan overtuigd dat roken op een bepaald (mentaal) vlak ook gezond is.
Voor mij geldt dat in ieder geval wel, maar ik weet niet of jij het op dezelfde manier bedoelt :wink:

miss fraise
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 20 nov 2012 07:56

Vroeg opstaan zou verboden moeten worden.
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 20 nov 2012 14:31

miss fraise schreef:Vroeg opstaan zou verboden moeten worden.
I sooooooooooooooo agree.. :supersad:
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 20 nov 2012 21:26

BastardPriest schreef:
Zeg maar de volledige share-cultuur. Er zijn te veel sociale netwerksites en je wordt bijna verplicht (veelal beroepsmatige redenen) om eraan deel te nemen. Professioneel gezien biedt het wel interessante mogelijkheden, maar der wordt echt gewoon te veel zever op geplaatst.
Ik ben ook niet blij met hoe facebook is en soms is het tegen mijn zin, maar ik vind het wel handig om op de hoogte te blijven van evenementen en om contacten te verbeteren met mensen die je nog niet goed kent, maar beter wilt leren kennen.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 20 nov 2012 22:59

Simon... schreef: OT: Er mag echt nooit een dislike-knop komen of facebook. Dat zou alleen maar voor zorgen voor cyperpesten.
Niet alleen dat, ik vind ook gewoon dat je negatieve dingen niet op facebook zet. En sommige positieve dingen ook niet, trouwens.
An eye for an eye makes the whole world blind.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 nov 2012 00:22

Simon... schreef:
BastardPriest schreef:
Ik ben ook niet blij met hoe facebook is en soms is het tegen mijn zin, maar ik vind het wel handig om op de hoogte te blijven van evenementen en om contacten te verbeteren met mensen die je nog niet goed kent, maar beter wilt leren kennen.
Hoe triestig is het dat we facebook nodig hebben om mensen beter te leren kennen..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 21 nov 2012 06:11

:bulder:
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 21 nov 2012 09:16

Liro schreef:
Simon... schreef: Ik ben ook niet blij met hoe facebook is en soms is het tegen mijn zin, maar ik vind het wel handig om op de hoogte te blijven van evenementen en om contacten te verbeteren met mensen die je nog niet goed kent, maar beter wilt leren kennen.
Hoe triestig is het dat we facebook nodig hebben om mensen beter te leren kennen..
Wat is daar triestig aan? Als je bijvoorbeeld niet in dezelfde stad woont en weinig tijd hebt is FB wel een goeie manier om contact te verdiepen, ik vind daar niets triest aan. Zolang je maar niet dingen doet als IRL sociaal contact afzeggen om op FB te kunnen zitten (maar dat zou dan meer internetverslaving lijken me dunkt)

ot: I <3 sociale netwerksites. Ik ben echt helemaal into dingen als Twitter, Facebook, Goodreads en toestanden :)
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 21 nov 2012 11:17

Gasquet schreef:
Liro schreef:
Simon... schreef: Ik ben ook niet blij met hoe facebook is en soms is het tegen mijn zin, maar ik vind het wel handig om op de hoogte te blijven van evenementen en om contacten te verbeteren met mensen die je nog niet goed kent, maar beter wilt leren kennen.
Wat is daar triestig aan? Als je bijvoorbeeld niet in dezelfde stad woont en weinig tijd hebt is FB wel een goeie manier om contact te verdiepen, ik vind daar niets triest aan. Zolang je maar niet dingen doet als IRL sociaal contact afzeggen om op FB te kunnen zitten (maar dat zou dan meer internetverslaving lijken me dunkt)

ot: I <3 sociale netwerksites. Ik ben echt helemaal into dingen als Twitter, Facebook, Goodreads en toestanden :)
Wat Gasquet zegt klopt in mijn geval: de vrienden die ik op die manier gemaakt heb, wonen en studeren in andere steden. Helemaal daar naar toe gaan en alle cafés afschuimen in de hoop dat je die persoon nog eens tegenkomt is nogal omslachtig (ik heb geen tijd en geld in overvloed).
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 21 nov 2012 11:26

Simon... schreef:
Gasquet schreef:
Liro schreef: Hoe triestig is het dat we facebook nodig hebben om mensen beter te leren kennen..

Wat Gasquet zegt klopt in mijn geval: de vrienden die ik op die manier gemaakt heb, wonen en studeren in andere steden. Helemaal daar naar toe gaan en alle cafés afschuimen in de hoop dat je die persoon nog eens tegenkomt is nogal omslachtig (ik heb geen tijd en geld in overvloed).
Die groepen van facebook zijn nog het handigst, vind ik! Die hebben hun nut al serieus bewezen. Het is veel minder omslachtig dan telkens een mail sturen. Je ziet onmiddellijk het document en eventuele opmerkingen daarover. We gebruiken dat dus enorm veel in de scouts!

RedRufio
Senior user
Senior user

Bericht door RedRufio » 21 nov 2012 13:37

Liro schreef:
Simon... schreef:
BastardPriest schreef:"Facebook mag afgeschaft worden! :evil:"
Zeiden ze op het forum van WJNH :hmm:
Il vaut mieux avoir des remords que des regrets (Patrick Bruel)
JFK schreef: RedRufio = de All Stars-koning.

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 21 nov 2012 14:13

RedRufio schreef:
Liro schreef:
Simon... schreef:Ik ben ook niet blij met hoe facebook is en soms is het tegen mijn zin, maar ik vind het wel handig om op de hoogte te blijven van evenementen en om contacten te verbeteren met mensen die je nog niet goed kent, maar beter wilt leren kennen.
:adore:

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 21 nov 2012 14:23

RedRufio schreef: Zeiden ze op het forum van WJNH :hmm:
:roflmao:

OT: Ik kan er niet tegen dat wij, als mensen, ons boven de dieren plaatsen. Kijk eens hoe we onze wereld aan het verprutsen zijn...

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 21 nov 2012 15:39

RedRufio schreef:
Liro schreef: Hoe triestig is het dat we facebook nodig hebben om mensen beter te leren kennen..
:lol: Touché! Die moet ik je geven, nice :)

Ik vind facebook een akelig iets. Dat is zoals met een bordje rondlopen waarop staat 'ik heb vandaag x of y gedaan'. Als iemand dingen over mij wilt weten, dat hij of zij ze dan vraagt. Ik vind niet dat ik op het internet foto's moet posten van mijn laatste trip naar weetikveelwaar, die dan van commentaar moet voorzien en hopen dat mensen kijken. En ik wil zeker niet dat mensen allerlei compleet genante foto's van mij posten en mij daar dan in taggen :oops:

Dat is een beetje het probleem dat ik heb met facebook: 'hey hier ben ik, dit doe ik en dit heb ik dan of dan gedaan, en vandaag voel ik me zo, en mijn strijk was veel vandaag!'. Give me attention please! Iedereen zet daar allerlei ongevraagde info op. Als ik wil weten hoe je vakantie geweest is, dan zal ik het wel vragen.. In a way is Twitter ergens ook zo (en misschien fora ook): je stuurt je mening de wereld in terwijl niemand daar om gevraagd heeft. Maar ik vind dat dan toch nog iets minder persoonlijk.

Dus OT:
Zoals Bastardpriest al zei: die hele 'share' cultuur, niet mijn ding.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 21 nov 2012 20:23

Facebook is geen verplichting he

Als je geen zin hebt om u leven er op te smijten, dan doe je dat niet.

Taggen enzo boeit ook helemaal niet, omdat je je privacy zodanig streng kan instellen, dat toch niemand het ziet.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 22 nov 2012 10:47

Dagonet schreef: OT: In het verlengde hiervan... Je conformeren aan kuddegedrag is iets wat je zelf zelden in de hand hebt, net omdat het aanvoelt als een (sociale) verplichting.
Daar zit toch ook een factor persoonlijkheid in, de ene zwicht al sneller dan de andere. Voor de rest neemt je post me de woorden uit de mond :)

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 22 nov 2012 13:41

Dagonet schreef: maar ik ben er wel zeker van dat moest niet iedereen met zijn neus de hele tijd worden gedrukt op de schijnbare noodzakelijkheid van al die luxueuze rommel,
Je moet er ook niet vanuit gaan dat alle mensen die die spullen kopen, dat kopen vanwege de "denkbeeldige noodzakelijkheid" en dus het praktisch nut, maar vaak dat gewoon kopen om zich "sociaal te profileren" net zoals men geen merkkledij nodig heeft, maar het gewoon koopt om mee te kunnen tonen dat ze zich dat financieel kunnen veroorloven.

Net zoals het aankopen van een Iphone 5 terwijl je een Iphone 4 hebt, niet gedaan wordt vanwege de "noodzakelijkheid" maar eerder gedaan wordt, om aan te tonen dat men genoeg financiële middelen heeft om zich dingen te veroorloven die men niet nodig heeft.

Kunnen tonen dat men financiële middelen kan besteden aan dingen die totaal onnoodzakelijk zijn, is nu eenmaal een statussymbool, denk maar aan juwelen, reizen, merkkledij en ook al die technologische rommel.

Wat zo aantrekkelijk is aan die luxueuze techonologische rommel, is dat er in zekere zin nog een praktische kant aan is, zodat de gebruikers van die spullen in zekere zin hun "profilering" nog kunnen bedekken onder het excuus van de zogezegde noodzakelijkheid en dus een illusie kunnen opwekken dat ze niet gezwicht zijn aan de maatschappelijke drang om zich economisch te profileren. Voor mensen die dus graag hun rijkdom etaleren is een Iphone 5 dus zeer handig, want iedereen weet dat het onnoodzakelijk is en belachelijk duur, terwijl zijzelf niet moeten toegeven dat het "stoefers" zijn.

Een diamante ring onder iemand zijn neus duwen, direct worden opgevat als een ordinaire stoefer, terwijl een foto laten zien, toevallig op je nieuwe Iphone daarentegen vaak veel subtieler is.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 22 nov 2012 14:54

Ik hou van Dagonet zijn posts.

ot: (ik val in herhaling maar) ik heb een gróte afkeer van VOKA en soms ook van unizo. Ik vind Unizo zo'n gemiste kans.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

RedRufio
Senior user
Senior user

Bericht door RedRufio » 22 nov 2012 15:59

Gasquet schreef:
ot: (ik val in herhaling maar) ik heb een gróte afkeer van VOKA en soms ook van unizo. Ik vind Unizo zo'n gemiste kans.
² 'En nu is het oorlog!' :kots:
Il vaut mieux avoir des remords que des regrets (Patrick Bruel)
JFK schreef: RedRufio = de All Stars-koning.

Gesloten