Hoe zijn jullie out gekomen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Celien
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Hoe zijn jullie out gekomen

Bericht door Celien » 21 okt 2013 20:55

Ik heb mij nog maar 2 maanden geleden geout tegenover mijn ouders.
Ik stond op met het gedacht: "Vandaag ga ik het vertellen".
Dus dat deed ik ook.
Ik heb het moment heel lang uitgesteld, en mijn papa had door dat er iets was en vroeg erachter.
Ik begon te wenen en vertelde hem dat ik op meisjes val en niet met een jongen zal thuis komen. Hij begon mij gewoon uit te lachen omdat ik zo aan het wenen was en zei dat hij wel een vermoeden had en dat hij blij was dat ik heb hem vertelde.

Toen ik het in het weekend tegen mijn moeder vertelde (ouders uit elkaar) zei ze dat ze een beetje geschrokken was maar er totaal geen probleem mee had. Toen we die middag gingen shoppen vroeg ze of ik leuke meisjes zag, dat ging ik haar dus echt niet zeggen aan haar :whistle:

Een paar vriendinnen weten het al 2 of 3 jaar. Ik heb tot nu toe geen enkele slechte reactie gehad, maar nog niet iedereen weet het, ben ook niet van plan om dat zelf te vertellen, ze moeten er maar achter vragen.

Ik ben dus echt wel heel blij met zijn comming out tegenover mijn vrienden en familie, nu de rest nog :)

Julian Gypens
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Julian Gypens » 21 okt 2013 21:31

Ik heb het gewoon eruit gefloept maar mijn ouders hadden er niets op tegen dus voor mij was het redelijk gemakkelijk.

My.prince.is.a.girl
New user
New user

Bericht door My.prince.is.a.girl » 02 feb 2014 18:32

mijn coming out is bij mijn vrienden 2 jaar geleden bij mij ouders een jaar en een half geleden. ik wist het heel zeker jongens zijden me niets... Ik heb veel vrienden enzo maar een kus met een jongen doet me niets en ik vind het niet eens leuk. mijn vrienden zeiden 'je ziet er totaal niet lesbisch uit en je gedraagt je er niet naar, maar toch schrikken we er niet van' ze waren blij dat ik eerlijk was. mijn moeder was in het begin heel erg geschrokken en wou er niets over horen. Nu ben ik al 4 maanden met mijn allerliefste meisje en ze blijft gwn bij ons slapen en ik bij haar mijn mama ik gek op haar en haar ouders gek op mij :) ze vinden het super gezellig als ik bij hun ben en mijn ouders ook als zij hier is, elk begin is moeilijk maar nu is het perfect!
Some people make your laugh a little louder, your smile a little brighter, and your life a little better. ♥

Fejamie
New user
New user

Bericht door Fejamie » 04 feb 2014 16:13

Mijn coming out bij mijn ouders was eigenlijk zeer onverwachts. De meeste mensen uit mijn schoolomgeving van toen (7 a 8 jaar geleden) waren al reeds op de hoogte. Toen het meisje bleef slapen waar ik verliefd op was (en die ook bij me in de club speelde) - als gewone vriendin - en ze me op het einde van de avond vroeg of ik haar liefje wou zijn kon ik natuurlijk niet anders dan het de dag erna aan mijn ouders te vertellen aangezien mijn toenmalige nieuwe liefje meeging naar mijn wedstrijd. De reactie van mijn ouders was verdeeld.. in het begin wouden ze niet dat iemand anders van de club het zou weten en vroegen ze steeds of het geen fase was maar naargelang van tijd is dit gebeterd.

Doch merk ik wel als er op tv een documentaire is over lesbiennes of er ergens lesbiennes in voor komen ik mijn moeder toch nog steeds eens extra zie slikken. Dit is al veel minder dan in het begin aangezien mijn 2 broers haar al 4 kleinkinderen reeds hebben geschonken.

Bij vrienden achteraf was mijn coming out helemaal geen probleem omdat ik sinds een jaar of 3 een brede vriendenkring heb die voornamelijk bestaat uit lesbiennes (het is er niet om gedaan, het gebeurde gewoon ;) ).

Dus al bij al wel een OK coming out (de slechte ervaringen laten we liever achterwege ;) ).

x

Mockingjay
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Mockingjay » 18 feb 2014 18:47

Ik heb het juist in een smsje naar mijn beste vriendin gestuurd en ze reageerde goed... Ik had het liever face to face gezegd maar ik vind het veel te eng om erover te beginnen uit mezelf. Ik had het ook wel willen sturen als ik er zelf bij was om er niet over te moeten beginnen maar toen daar straks het perfecte moment daar was om het te sturen was mijn GSM weer afgepakt... Dus had ik daar straks toen ik moe aan het zijn was en mij van weinig dingen iets aantrok het gestuurd.

En ze vond het fijn voor mij, nu moet ik dat zelf ook nog helemaal vinden. :p
Lalala!

Gesloten