Op ontdekkingstocht door Antwerpen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
-Mike
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door -Mike » 06 aug 2012 21:28

Dit is mijn eerste dag dat ik in Antwerpen woon en ik heb nood aan nieuwe vrienden, ik ben namelijk helemaal niet van hier.
Zijn er geen leuke cafétjes in Antwerpen waar (jongere) homo's komen en waar je ook eenzaam en alleen aan de bar kunt hangen? Aan een tafeltje ontmoet je namelijk nooit mensen. Ik heb ook geen zin in gaybars waar halfnaakte kerels zitten te dansen ...
Mike

-Mike
New user
New user

Re: Op ontdekkingstocht door Antwerpen

Bericht door -Mike » 06 aug 2012 21:30

Als je snel een idee hebt, is de kans groot dat ik er rechtstreeks heen ga ... ik voel me namelijk redelijk alleen hier.

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 06 aug 2012 21:58

-Mike schreef:Als je snel een idee hebt, is de kans groot dat ik er rechtstreeks heen ga ... ik voel me namelijk redelijk alleen hier.
Een leuke plek is Caffènation, op de Mechelsesteenweg. Erg gezellige koffiebar (al is het wel wat minder dan toen ze nog in Hopland zaten :-? )! Aan de grote ronde tafel op de eerste verdieping zitten nog vaak mensen die alleen zijn, wat te lezen (er liggen kranten en tijdschriften) ofzo. Als je een beetje sociaal ingesteld bent, kan je daar wel makkelijk iemand aanspreken dus. :)
Op't Zuid (toch wel de gezelligste buurt van A'pen :P ) zijn ook wel veel leuke cafeetjes en snackbars, een beetje in diezelfde sfeer. Oh en ook een aanrader is Cinema Zuid! (Niet om mensen te ontmoeten, maar ik dacht er ineens aan.)
Oh ja en nog een leuk cafeetje, ik kom er zelf niet zo vaak, is, denk ik, op de kruising van de Bredestraat en Vleminckveld. Ik weet eigenlijk niet hoe het heet.
Ik weet zelf niet zo veel van het nachtleven in A'pen (ik woon er niet). De Caffènation is nu bijvoorbeeld al niet meer open, geloof ik.
Succes in elk geval! :D
Spoiler! :
Misschien moet je trouwens even specificeren in welke buurt je woont
Edit: Ahja mijn suggesties zijn eigenlijk niet specifiek voor homo's. Al zie je er wel meer dan gemiddeld. :whistle:
I prefer men to cauliflowers.

-Mike
New user
New user

Bericht door -Mike » 06 aug 2012 22:25

Of heeft er niemand gewoon zin om eens een pintje te gaan pakken met mij?

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 06 aug 2012 22:41

Hey Mike

JonathanVG en mezelf gaan elke woensdagavond naar een praatcafé van Enig Verschil. Dat is morgen te doen in Het Roze Huis, of café De Draak in Berchem. Met tram 11 op Rooseveltplaats is het 5 minuten tot daar :)

Als je goesting hebt om mee te gaan, let me know in een PB! :wink:
Disco owns the world

juniboy
Regular user
Regular user

Bericht door juniboy » 21 sep 2012 16:32

Hallo Mike, Zoals DaddyCool schreef kan je naar EV gaan.

Het Hessenhuis is een danscafe waar alle leeftijden zijn vertegenwoordigd. Het is gelegen aan de Falconrui. Ik vind het persoonlijk een gezellig danscafé.

Verder heb je het Popi café gelegen op de Plantinkaai en de Red 'n Blue, een discotheek.
Ik zou naar EV gaan als je echt mensen wilt leren kennen. Je zal snel kennismaken met andere jonge holebi's, geloof mij!

Misschien ben ik wat laat, maar in dit topic waren er nog geen echte gaybars/discotheken de revue gepasseerd. Ik hoop dat ik u toch nog heb kunnen helpen.

-Mike
New user
New user

Bericht door -Mike » 22 sep 2012 19:24

juniboy schreef:Hallo Mike, Zoals DaddyCool schreef kan je naar EV gaan.

Het Hessenhuis is een danscafe waar alle leeftijden zijn vertegenwoordigd. Het is gelegen aan de Falconrui. Ik vind het persoonlijk een gezellig danscafé.

Verder heb je het Popi café gelegen op de Plantinkaai en de Red 'n Blue, een discotheek.
Ik zou naar EV gaan als je echt mensen wilt leren kennen. Je zal snel kennismaken met andere jonge holebi's, geloof mij!

Misschien ben ik wat laat, maar in dit topic waren er nog geen echte gaybars/discotheken de revue gepasseerd. Ik hoop dat ik u toch nog heb kunnen helpen.
DaddyCool heeft mij reeds ingewijd bij EV ;) Ik woon momenteel terug in het dicht begroeide Limburg, maar ooit, ooit zal ik terugkomen! (ik zoek een nieuwe woonplaats in Antwerpen)
Ps, naar het Hessenhuis ben ik al geweest, ik zou wel eens naar het Popi café willen, ik ben daar al een paar keer voorbij gefietst, maar ik heb nog niet de moed bijeen geraapt om er binnen te lopen ... dat is ook niet zo gemakkelijk als je alleen bent.

Asiangel
Regular user
Regular user

Bericht door Asiangel » 07 okt 2012 12:22

-Mike schreef:
juniboy schreef:Hallo Mike, Zoals DaddyCool schreef kan je naar EV gaan.

DaddyCool heeft mij reeds ingewijd bij EV ;) Ik woon momenteel terug in het dicht begroeide Limburg, maar ooit, ooit zal ik terugkomen! (ik zoek een nieuwe woonplaats in Antwerpen)
Ps, naar het Hessenhuis ben ik al geweest, ik zou wel eens naar het Popi café willen, ik ben daar al een paar keer voorbij gefietst, maar ik heb nog niet de moed bijeen geraapt om er binnen te lopen ... dat is ook niet zo gemakkelijk als je alleen bent.
Geen schrik Mike, We zijn hier om u te steunen en te helpen.... Ik herinner mijn eerste keer nog toen ik het popicafé binnenstapte... eng, maar je geraakt er wel snel aan gewend! :D

arwen'ke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door arwen'ke » 07 okt 2012 21:37

Leuk café in Antwerpen vind ik Den Engel op de Grote Markt. Niet echt een holebicafé maar wel leuk :)
Life can only be understood backwards but it must be lived forward.

SK92
New user
New user

Bericht door SK92 » 07 okt 2012 21:59

Den Draak is me wel zeker bekend, verder is er ook iets tussen het Centraal Station en de 'Roosevelt', maar daar ben ik de naam wel van vergeten...

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 07 okt 2012 23:39

Gij bedoelt toch niet Café Jozef he? Want zo ja dan moet ik dringend actie ondernemen :P hahaha dat is een café voor oude mensen, één keer binnen gegaan voor de grap en geen grap, die oude vrouwtjes van 50-60 jaar zaten mij gewoon te verleiden
Disco owns the world

SK92
New user
New user

Bericht door SK92 » 07 okt 2012 23:54

DaddyCool schreef:Gij bedoelt toch niet Café Jozef he? Want zo ja dan moet ik dringend actie ondernemen :P hahaha dat is een café voor oude mensen, één keer binnen gegaan voor de grap en geen grap, die oude vrouwtjes van 50-60 jaar zaten mij gewoon te verleiden
Neen, dat bedoelde ik heleeemaaaal niet. Ik ben ook aan het zoeken, maar vind het niet.

Asiangel
Regular user
Regular user

Bericht door Asiangel » 09 okt 2012 00:15

SK92 schreef:Den Draak is me wel zeker bekend, verder is er ook iets tussen het Centraal Station en de 'Roosevelt', maar daar ben ik de naam wel van vergeten...
Ik wist niet eens dat er daar een holebi-cafe aanwezig was.... behalve aan de 'Van Schoonhovenstraat', maar die holebi-cafe leek me nogal seksistisch & 40+ uit. Verder ken ik geen holebi-cafe's meer in Antwerpen Centraal. :crazy:

juniboy
Regular user
Regular user

Bericht door juniboy » 12 okt 2012 18:54

Tussen de Popi Café en de Red&Blue heb je ook nog de Ortelius aan de Orteliuskaai.
Hier ben ik al wel voorbijgegaan, maar ik ben er nog niet binnen gegaan.
Aan de Melkmarkt heb je ook nog café Delux.
Ik heb ook al gehoord en gelezen dat D-Club terug open gaat.
Kan iemand mij dat bevestigen?

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 13 okt 2012 21:57

Ja dat gaat eind oktober normaal terug open, ik denk dat het 27 oktober heropening is maar don't pin me down on that date :P
Disco owns the world

Gesloten