Welke film heb je laatst gezien?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
3S
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Welke film heb je laatst gezien?

Bericht door 3S » 30 mar 2013 10:47

Ik zag gisteren Le dernier jour. Een tamelijk onbekende film, maar wat was ie goed: langzaam, Frans, een driehoeksverhouding, veel non-dit, een knappe acteerprestatie van een al even knappe Gaspard Ulliel.

Duidelijk een film die Xavier Dolan gezien heeft voor hij Les Amours Imaginaires maakte. Een aantal overeenkomsten waren te frappant om toevallig te zijn.
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 31 mar 2013 23:27

:supersad: but it was goooood !
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

NeW2
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door NeW2 » 02 apr 2013 00:06

Ruby Sparks haaaa jaaa een feelgood rom com.
Van dezelfde makers als Little Miss Sunshine.

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 02 apr 2013 11:57

Someone like you

:lovesigh:
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 02 apr 2013 12:52

Disco Trut schreef:Ik probeer ook met de knietjes af te spreken om Spring Breakers te gaan kijken (wijven in bikini! Explosies! Denk ik?), maar het is moeilijk agenda-matchen blijkbaar.
Ik zag de trailer nog niet, maar huh, explosies?! Echt?

Ik zag dit weekend met Endalaust The Fly. Het was zijn eerste keer. Hij was er niet goed van, ocharme. Maar telkens ik The Fly zie verbaas ik me erover hoe goed die wel niet is (dat einde! Jeff Goldblums acteerprestatie! En zijn outfit!)
Behalve The Shining, mijn favoriete horrorfilm ooit. Als ik niet zo misselijk werd van sommige scènes, zou ik 'm wekelijks bekijken. :lovesigh:
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 02 apr 2013 18:12

Mijn Hugh Jackman obsessie is helaas nog altijd niet over :')
Ik heb vandaag nog 2 films gezien:
Kate and Leopold
Dwaas verhaal, maar oh zo mooi ^^

Scoop
Misdaadcomedy. Hilarisch. Droge humor, maar hilarisch.
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

Beukenootje22
New user
New user

Bericht door Beukenootje22 » 02 apr 2013 20:38

Dans la maison

Germain is leraar Frans op een middelbare school. Hij raakt ontmoedigd door het ingeleverde huiswerk van zijn leerlingen tot hij het korte verhaal 'In het huis' leest. In het opstel dringt een 16-jarige jongen binnen in de woning en familie van een klasgenoot. De schrijver van het verhaal is Claude, een onopvallende jongen op de achterste rij van de klas. Hij blijkt een scherp gevoel voor observatie te hebben vermengd met voyeuristische neigingen. Germain leest het opstel vol enthousiasme voor aan zijn vrouw (Kristin Scott Thomas, Il y a longtemps que je t'aime, Haar naam was Sarah) en besluit Claude aan te moedigen verder te schrijven aan het verhaal. De enige manier voor Claude om dat te doen is door binnen te dringen in het huis van zijn klasgenoot. Waarom is Claude zo geobsedeerd door het huis? Wat heeft hij daar te zoeken? En wat gebeurt er met zijn fascinatie voor de sensuele moeder van zijn klasgenoot? Germain raakt steeds meer gebiologeerd door het verhaal, maar de inbreuk op de privacy leidt tot een serie van oncontroleerbare gebeurtenissen. Germain en zijn vrouw raken verzeild in een subtiel spel, waarin realiteit en fictie met elkaar aan de haal lijken te gaan.

Beukenootje22
New user
New user

Bericht door Beukenootje22 » 02 apr 2013 20:40

Le fils de l'autre

Net wanneer Joseph zijn dienstplicht bij het Israëlische leger wil starten, ontdekt hij dat hij niet de biologische zoon van zijn Joodse ouders is en dat hij bij zijn geboorte verwisseld werd met Yacine, kind van een Palestijnse familie uit de Westelijke Jordaanoever. Deze onthulling verandert het leven van beide families ingrijpend en dwingt hen hun eigen identiteit, waarden en overtuigingen vanuit een totaal nieuw licht te bekijken.

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 03 apr 2013 13:20

Paperback Hero

weer een hersenloze film met Hugh Jackman :lovesigh:

Min19'ers, mis jullie! ♥

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 03 apr 2013 13:59

Warm Bodies.
Qua quirky tienerkomedie kan het wel tellen, maar meh. Concept is ontzettend leuk, maar de uitwerking is te braaf en oppervlakkig. En zelden grappig. Ik heb er zin van gekregen om vanavond Nick and Norah's Infinite Playlist op te zetten en te zien hoe het wel moet (maar dan zonder zombies, uiteraard.)
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,

NeW2
Experienced user
Experienced user

Bericht door NeW2 » 04 apr 2013 01:40

50/50
Man Joseph, wat is dat toch een goede acteur. Het is een goede film; echte emoties, zwarte humor en Seth Rogen was niet irritant. Hou een zakdoek bij de hand, want tranen zijn onvermijdelijk.

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 04 apr 2013 11:20

Factory Girl. Boeide maar matig. Acteerprestaties OK, maar verhaal bleef te typisch biopic. Al heb ik het gevoel dat er hier een paar zijn die het daar misschien niet mee eens zullen zijn.
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 04 apr 2013 12:23

Twee vrienden verplichtten me gisteren G.I. Joe 2 te bekijken... Het was niet eens een béétje goed. Ik vraag me trouwens af hoe het komt dat de mannen in dat Joeteam een kogelwerend vest droegen, maar de vrouw dan wel in een topje met een keidiepe decolleté ronddartelde. DAT IS LEVENSGEVAARLIJK, TRUT!
En ik vraag me OOK af hoeveel invloedrijke Hollywoodproducers Channing Tatum heeft moeten neuken om zo'n carrière uit te kunnen bouwen, want zijn gebrek aan talent is echt pijnlijk.

Daarna zag ik Event Horizon. Niet bijzonder goed en vrij low budget, er was een token black guy, te veel slow motion en alles voelde erg Cube-ig aan, maar verder was het best entertainend. In het begin was ik niet zo onder de indruk, toen begonnen mensen hun ogen te verliezen en tegen het einde durfde ik niet meer zo goed bewegen. :(

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 04 apr 2013 13:08

kinderknieën schreef:
En ik vraag me OOK af hoeveel invloedrijke Hollywoodproducers Channing Tatum heeft moeten neuken om zo'n carrière uit te kunnen bouwen, want zijn gebrek aan talent is echt pijnlijk.
je bedoelt "zich laten neuken"
en hij was vroeger een stripper/go-go boy
trouwens ik kijk nie naar channing tatum voor zijn acteertalent maar voor zijn lichaam
magic mike was ZOVEEL beter als je enkel de stripscenes bekeek
what kind of man loves like this?

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 04 apr 2013 15:03

ik heb eindelijk "But I'm a cheerleader" bekeken. Geen slechte film, acteerwerk was niet echt om naar huis te schrijven maar overal niet slecht. Rare film maar waarschijnlijk wel realistisch.
De zoon (Eddie Cibrian) is wel :kwijl: dus dat maakt de film een beetje beter ;) De lesbische seksscene was wel heel mooi en heteroseks-achtig gemaakt, daarmee bedoel ik zoals mensen heteroseks tonen in films.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 04 apr 2013 15:54

Beautiful Creatures
Onverklaarbare titel, en de zoveelste Twilight rip-off. Wel goed geacteerd en enkele rake oneliners temidden het zwakke en voorspelbare verhaaltje.
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 04 apr 2013 17:43

Ik heb echt geen leven, ik heb vandaag weer 2 films bekeken (ja, en weer met mijn obsessie Hugh Jackman in de hoofdrol :lovesigh: :blush: )

The Fountain
Veel te moeilijke film ;S Het is omdat ik wist dat het over onvoorwaardelijke liefde en hoop gaat, anders was er helemaal geen einde meer aan te knopen ;S Het kan er ook gewoon aan liggen dat ik meer gewend ben aan hersenloze films :blush:

Real Steel
Dit was al weer meer mijn genre: actiefilm met een goed te verstaan verhaal :) :blush: Een tiental jaar in de toekomst is het boksen tussen mensen helemaal afgeschaft en zijn de mensen vervangen door robots. Dat allemaal omdat de mensen meer spektakel willen zien, een gevecht waarbij geen grenzen zijn en dus ook 'de dood' van een robot is niet uitgesloten. Dit, met daarnaast nog het verhaal van een vader die zijn zoon na 11 jaar echt leert kennen omdat zijn ex-vrouw overleden is, en het is best nog een mooie film :)

Min19'ers, mis jullie! ♥

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 05 apr 2013 12:44

Evita, de musical film met Madonna.

Viel wel te pruimen, maar vond het na een tijdje wel ergerlijk dat er dus geen enkele scène bij zit waar er dus wel gewoon geacteerd wordt. Het ene liedje na de andere... Maar hij was wel oke!
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 12 apr 2013 08:08

gisteren Les amantes pasajeros gezien, de nieuwe van Almodóvar

man, man, man, wat was dat zeg? onze lokale amateurvereniging kan dat ook op de planken brengen...
totaal niet grappig, serieus boertig met momenten en 'k had echt moeite om mijn ogen open te houden tijdens de film

nee, zijn "terugkeer naar de komische roots" kon mijn écht niet bekoren :-?
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

blauwe pikachu
New user
New user

Bericht door blauwe pikachu » 12 apr 2013 17:30

kinderknieën schreef:
blauwe pikachu schreef:(Leonardo Dicaprio is echt een onderschatte acteur in mijn ogen)
Waarom precies? De enige reden die ik daarvoor zou kunnen bedenken is het feit dat hij nog geen Oscars won, maar Oscars zijn zò overrated (en vaak onverdiend.) Hij is een van de best betaalde Amerikaanse acteurs en krijgt al meer dan tien jaar fantastische rollen in fantastische films (vaak van nog fantastischere regisseurs.)
Goja, inderdaad het feit dat hij nog geen Oscars heeft gewonnen. Die zijn misschien wel overrated maar stiekem vind ik het altijd prachtig als een van mijn favoriete films, acteurs, actrices.. zo'n filmprijs in de wacht sleept. En ook gewoon in mijn omgeving, velen zien hem nog steeds als de babyface uit de Titanic terwijl hij allang bewezen heeft dat hij meer waard is dan dat. Maar 't is waar wat je zegt, hij krijgt heel schone filmrollen en eigenlijk verdient ie mijn medelijden niet :)

OT: Argo. Was een beetje tegen mijn zin aan de film begonnen, het thema sprak me niet meteen aan, maar hij viel heel goed mee. Bij momenten echt spannend, soms een beetje onwaarschijnlijk, maar ik ben blij da'k hem gezien heb.

En Finding Nemo! Dory blijft hilarisch :lol: En het valt me altijd op hoe de (dieren)wereld bij Pixar zo mooi is getekend en dat ze zo weinig moeite doen om de mensen schoontje af te beelden.
Everyone wants happiness, no one wants pain, but you can't make a rainbow without a little rain.

Gesloten