Welke film heb je laatst gezien?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
lenny
Forumkoppel 2017
Geslacht: Man

Re: Welke film heb je laatst gezien?

Bericht door lenny » 09 mar 2013 21:34

NataiaDreams schreef:The Hunger Games: eindelijk :) maar toch vond ik hem niet zo goed als de hype doet vermoeden.
Het boek is veel beter ;)
en de film is idd teleurstellend

smafie
Regular user
Regular user

Bericht door smafie » 09 mar 2013 22:26

Bart_D schreef:The hours.
http://www.youtube.com/watch?v=LAta0W0aoQI
Great.
Echt mijn absolute lievelingsfilm. Bleiten tot het einde.
Nicole Kidman, Julianne Moore en Meryl Streep zijn ook gewoon de beste actrices ooit. :love:

O.T. Al heel lang geen film meer gezien. De laatste was denk ik The Hobbit.
Een heel leuke actiefilm om te zien in de cinema en ik ga zeker naar de volgende delen kijken, maar het melancholische Lord of the Rings-gevoel was totaal afwezig. Spijtig.

lynn__
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door lynn__ » 10 mar 2013 00:12

the hunger games
vond ik anders nog wel een goeie film

eerder een serie
maar bijna the L word seizoen 1 uitgezien met JustMe_
Draco dormiens nunquam titillandus

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 10 mar 2013 11:21

Broken City van Allen Hughes. Niet echt het type film dat ik graag zie, en bijna twee uur naar de puppy face van Mark Wahlberg kijken is voor mij toch iets te veel van het goede. Wél goed geacteerd.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 10 mar 2013 12:01

Ik deed een double bill eerder deze week. Met films die, ik veronderstel door technische defecten of zo, extra laat begonnen; zodat ik pas om twee uur of zelfs half drie thuis was. Feest.

Ik zag Silver Linings Playbook, die ik best aangenaam vond. Acteerprestaties (vooral Cooper en De Niro) waren erg goed. Jennifer Lawrence was goed, maar 't was geen Winter's Bone (maar goed, al haar rollen vergelijken met die in WB is natuurlijk ook een beetje oneerlijk.)
Het einde van de film (vanaf de grote dansavond) was misschien lichtjes oppervlakkig/te Hollywood/niet "edgy" genoeg in vergelijking met de rest. Maar ik was in een melige hormonenbui, dus het was oké.

Daarna The Master nog eens. Fuck. Echt. Blijft een van de beste films die ik de voorbije paar jaar in de cinema gezien heb. En ik heb véél films in de cinema gezien. Ik snap nog altijd niet dat The Master niet eens genomineerd werd in de categorie Best Picture bij de Oscars. En dat Phoenix de Oscar voor beste acteur niet mee naar huis mocht nemen. Daniel Day-Lewis is fantastisch, maar komaan! En die voorlaatste scène, waarin P.S. Hoffman zingt... Argh.
Ik kan echt niet genoeg benadrukken hoe ontzettend goed The Master is, een film waar je achteraf uren over kan blijven praten en constant nieuwe theorieën en visies zal blijven bedenken die allemaal evenveel steek houden. Of even weinig. Oh, P.T. Anderson <3 Ik zie u graag.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Norah
New user
New user

Bericht door Norah » 10 mar 2013 20:11

Ik heb "Zero Dark Thirty" gezien... was verrassend goed.

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 17 mar 2013 15:09

Henry's crime.
We accept the love we think we deserve. - S. Chbosky

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 17 mar 2013 22:38

The Master - ik weet niet precies waarom, maar de films van Paul Thomas Anderson hebben mij nooit kunnen boeien. Deze ook weer: prima geacteerd en vooral heel mooi gefotografeerd (sommige composities wil je zò inkaderen), maar de film laat me weer volstrekt siberisch.

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 23 mar 2013 16:59

Straw Dogs.
Not my cup of tea, toch niet het einde...

Autumn
Regular user
Regular user

Bericht door Autumn » 25 mar 2013 17:16

Intouchables!
Gewoon :love:

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 25 mar 2013 17:24

Eindelijk Argo gezien. De andere Oscar-genomineerden voor beste film van dit jaar heb ik niet gezien, dus daarmee kan ik niet vergelijken. Ondanks dat ik het een zeer goede film vond, ben ik er ook weer niet zo wild van zoals vele anderen. En ik zou het graag willen zijn, want het verhaal boeit me enorm.
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 26 mar 2013 16:16

lenny schreef:
NataiaDreams schreef:The Hunger Games: eindelijk :) maar toch vond ik hem niet zo goed als de hype doet vermoeden.
Het boek is veel beter ;)
en de film is idd teleurstellend
Ik vond de film eigenlijk ook wel nog goed, maar inderdaad, het boek blijft veel beter!

OT: The Curious case of Benjamin Button... Rare, maar best mooie film :)
Laatst gewijzigd door Cupcakeje op 29 mar 2013 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 26 mar 2013 18:50

Disco Trut schreef:
The Perks of Being a Wallflower: heel onderhoudend en leuk. Ik heb een zwak voor Emma Watson sinds ze in de derde (vierde?) HP-film die blonde snotter op zijn neus sloeg, dus dat speelde wel mee. Leuke muziek, boeiend genoeg verhaal, maar ik weet niet of hij alle jubelende recensies verdient die ik heb gelezen. Evenwel nog onbeslist, want ik was in een bijna slaap-toestand toen ik 'm zag.
Zeker opnieuw kijken; het is een pareltje.
Emma watson = :love:

OT: Chloé. Julianne Moore en Amanda Seyfried in een seksscène. Wauw.

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 26 mar 2013 18:57

noordzee texas

ooh zoltan neem mij mee met het circus :love:
prachtige film met mooie en goede acteurs
what kind of man loves like this?

blauwe pikachu
New user
New user

Bericht door blauwe pikachu » 27 mar 2013 19:06

Django Unchained.
Ik had hem beter verwacht. De film duurde me te lang (bijna 3 uur) zeker omdat ik het verhaal maar zwakjes vond. Ook wat overdreven nodeloos geweld, maar dat was wel te verwachten bij een Tarantino film. De sfeer zat wel goed, en de acteurs deden het uitstekend. (Leonardo Dicaprio is echt een onderschatte acteur in mijn ogen)
Everyone wants happiness, no one wants pain, but you can't make a rainbow without a little rain.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 28 mar 2013 00:15

blauwe pikachu schreef:(Leonardo Dicaprio is echt een onderschatte acteur in mijn ogen)
Waarom precies? De enige reden die ik daarvoor zou kunnen bedenken is het feit dat hij nog geen Oscars won, maar Oscars zijn zò overrated (en vaak onverdiend.) Hij is een van de best betaalde Amerikaanse acteurs en krijgt al meer dan tien jaar fantastische rollen in fantastische films (vaak van nog fantastischere regisseurs.)

OT: Cloud Atlas.
Ik las het boek een tijdje geleden en had me voorbereid op het ergste, maar ik ben eigenlijk echt heel aangenaam verrast. De film heeft een andere visie op het verhaal (of verhalen) dan Mitchel (= de schrijver) maar niet slechter. Meliger wel, maar het is nu eenmaal een Hollywoodproductie. Ook een beetje jammer dat sommige verhaallijnen (vooral dat van Frobisher en Sonmi) serieus ingekort zijn, maar de film duurde nu al bijna 3 uur, dus het is oké. Alles is oké. Altijd. Hoewel, iets minder oké was misschien toch de "Asian look" voor sommige blanke acteurs (die wenkbrauwen! Precies getekend door Willy Vandersteen!)
Dus behalve de wenkbrauwen, zeer goede verfilming van een iets beter boek (vooral omdat Mitchells sterkste punt zijn verschillende schrijfstijlen zijn.) En de Washowski's zijn ZO goed in het visueel weergeven van dystopische scifi. Wojo.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

omnivix
Regular user
Regular user

Bericht door omnivix » 28 mar 2013 02:32

net nog is een keertje " the hobbit: an unexpected journey " gezien ;)
I live, I endure and I go on.
I'am the inevitable and this is just a mere beginning of what has to come

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 28 mar 2013 11:16

Silver Linings Playbook van David O. Russell. Op basis van de samenvattingen had ik ofwel een romantische komedie, ofwel een drama over geestesziektes verwacht, en de film zit uiteindelijk wat tussen de twee. Er wordt guitig geacteerd, wat de soms voorspelbare plot voor mij helemaal goedmaakte. Een lichtjes getikte prent, net als de regisseur zelf.

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 29 mar 2013 23:07

Australia!! Echt ongelofelijk mooie film! De 2e helft bijna de hele tijd zitten huilen :')
maar het is met Nicole Kidman, dus dat maakt het helemaal goed (a') en Hugh Jackman natuurlijk ook ;)
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 29 mar 2013 23:10

Cloud Atlas. Hele ambitieuze film die de grote thema's wil aanpakken, met beelden, teksten en voice-overs. Ik heb het normaal gezien niet zo voor films die hun boodschap er zo nadrukkelijk en opzichtig willen instampen, maar hier stoorde dat me minder. Misschien omdat de verschillende verhalen ook op zichzelf interessant zijn, en bovendien gevarieerd. Het ene stuk is humoristisch, het andere leunt eerder aan bij een thriller, etc. Het verhaal dat zich afspeelt in 2012 rond Jim Broadbent en het verhaal in Neo Seoul waren mijn favorieten.

Bij het idee om de verschillende acteurs doorheen de verhaallijnen te 'recycleren' heb ik een dubbel gevoel: aan de ene kant wordt het al snel een spelletje van 'herken de acteur' dat je uit het verhaal haalt, aan de andere kant zorgt het voor een gevoel van continuïteit en samenhang dat past bij het motto van de film. De kostuums en make-up die daarmee gepaard gaan variëren van geslaagd (Hugh Grant is soms onherkenbaar) tot lachwekkend (Tom Hanks als 'gangstah' schrijver, Hugo Weaving als sadistische verpleegster). Niet onbelangrijk: Jim Sturgess ziet er goed uit, ongeacht de tijdsperiode, en dat maakt ook al veel goed.

Gesloten