Welke film heb je laatst gezien?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Joni
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Welke film heb je laatst gezien?

Bericht door Joni » 27 aug 2012 09:22

"Vleugels" met Joke Devynck... al was het een dvd van de bib en heb ik het laatste kwartier (dé ontknoping) niet kunnen zien omdat dat schijfje heel de tijd op hetzelfde punt vastliep. Hij wilde gewoon niet verder. Héél frustrerend! Afgaand op wat ik heb gezien wel een aanrader.

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 27 aug 2012 21:02

Two women (ofte La ciociara), Italiaanse film uit 1960 waarvoor Sophia Loren een oscar won als beste actrice

als je in gedachten houdt dat ze op dat moment pas 26 was, zet ze echt een schitterende prestatie neer :D

voor de rest was de film een beetje saai te noemen, ttz heel het cinematografische gegeven was nogal primitief te noemen... :mrgreen:
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 28 aug 2012 10:35

Ad Fundum

Het was wel leuk om deze oudere film eens terug te zien. Een mooi verhaal dat onrecht oproept. Het 'de zoon van' komt er in eerste instantie vanaf.

Veel bekende koppen, fijn dat die na al die jaren nog steeds in tv-series en films te zien zijn!
every new beginning comes from some other beginning's end

omnivix
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door omnivix » 28 aug 2012 13:46

the girl with the dragon tattoo
een goeie film maar sommige stukken waren echt zo degoutant
I live, I endure and I go on.
I'am the inevitable and this is just a mere beginning of what has to come

NoLights
New user
New user

Bericht door NoLights » 30 aug 2012 18:05

Chocolat.
Mooie film met goeie acteurs :) Maar soms een beetje te langdradig.

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 30 aug 2012 18:33

Harry Potter and the deathly hallows deel 2!

:love:
We accept the love we think we deserve. - S. Chbosky

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 30 aug 2012 19:30

NoLights schreef:Chocolat.
Mooie film met goeie acteurs :) Maar soms een beetje te langdradig.
Net dat boek gekocht!

OT: Never Let Me Go, voor de 785ste keer. Nog steeds de mooiste film op aarde.
An eye for an eye makes the whole world blind.

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 31 aug 2012 03:08

Pan's Labyrinth: zeer indrukwekkend! En spannend doorheen de hele film. Ik ben ook eens blij dat de oorspronkelijke taal wordt gebruikt. Stel je voor dat die hele film in Amerikaans Engels werd gesproken...vreselijk! trouwens, de spaanse Kapitein: niet onaantrekkelijk i must say

United 93: kon me (vooral in het begin) niet echt boeien, maar de film bracht wel een goeie weergave van een bepalend moment. zeker niets onverwachts, en het stoorde me wel soms dat niet alles wat de hijackers zeiden ondertiteld was. (ofwel niks, ofwel alles)... Eigenlijk een typische Amerikaanse heldenfilm, maar dan zonder held en met een slecht einde. pas op: het einde vond ik fantastisch, maar zoals we allemaal weten...
Ik heb zes kippen en een zus.

Wannes.pearljam
Regular user
Regular user

Bericht door Wannes.pearljam » 31 aug 2012 20:45

MILK. Echt schoon!

Misschien een beetje vanwege James Franco :love:
En Emile Hirsch :love:
That is what we do. That is what people do. They stay alive for each other.
You cannot find peace by avoiding life, Leonard.

Al die sardientjes zijn toch mijn vriendjes, jippiejajee!

tijmen
Senior user
Senior user

Bericht door tijmen » 09 sep 2012 14:48

To Rome with love van Woody Allen en met Woody Allen.
en Les Demoiselles de Rochefort met Catherine Deneuve en haar zus die de tweeling Solange en Delphine zijn in de film.

Beide films zijn vrij luchtig en ontspannend. Les Demoisselles de Rochefort heeft heel wat gezongen scènes en moet je wel weten te appreciëren. Heel leuk zijn de overdreven welgekozen kleuren gedurende de hele film.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 10 sep 2012 18:33

Ik wil ook rondlopen in een bos dat oplicht als je erin rondwandelt.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 15 sep 2012 14:45

The Grey

Een bekend concept, redelijk voorspelbaar maar best wel fijn om naar te kijken!

SingingInTheRain
Regular user
Regular user

Bericht door SingingInTheRain » 15 sep 2012 16:25

gisterenavond, what happens in vegas en the beauty shop XD

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 16 sep 2012 10:23

Nog een superheldenfilm: The Dark Knight Rises. De plot maakt soms rare sprongen, maar wie daar niet om maalt kan een toffe filmavond hebben.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 16 sep 2012 22:46

Ik was in LA, dus moest ik wel een premiere in Hollywood bijwonen. Ik ben blij dat The Master (of: die scientologyfilm van P.T. Anderson) vrijdag vertoond werd. Zoooo goed. Supermooi gemaakt, elke compositie was perfect, soms net Kubrick. Joaquin Phoenix en Philip Seymour Hoffman waren fantastisch, zeker Phoenix, zo hard en expressief dat het bijna beestachtig werd. En het einde was zo intens <3 De scène waarin Hoffman zingt zorgde ervoor dat ik me dagenlang een beetje ongemakkelijk voelde (ja, nog altijd.)
Hier komt hij pas in januari uit, spijtig, want ik wil 'm snel opnieuw zien. Ondertussen zal ik There Will Be Blood nog maar eens opzetten. En wachten.

Ik zag ook Robot & Frank, een lieve en warme film over een oude ex-inbreker die niet langer voor zichzelf kan zorgen en een robot krijgt van zijn zoon. Deed me soms wat denken aan Moon, in die zin dat het sci-fi is, maar zo geschreven dat alles heel natuurlijk aanvoelt, waardoor je gaat vergeten dat het sci-fi is. Of zo. De manier waarop Frank Langella omgaat met zijn emotieloze tegenspeler helpt ook wel.
Helemaal anders dan The Master, maar even hard de moeite. Voor op druilerige zondagmiddagen, met een dekentje en kom warme melk met honing. Of in de cinema, natuurlijk.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Hoppipolla
Regular user
Regular user

Bericht door Hoppipolla » 17 sep 2012 18:52

De helaasheid der dingen, zaterdag op tv :)
Ik schrijf zoals ik leef. Ik plaats ook te vaak komma’s waar punten hadden moeten staan, en vraagtekens waar eerder uitroeptekens thuishoren.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 20 sep 2012 23:12

Take Shelter. Ik wou dat ik 'm vorig jaar gezien had, dan had ik een best-of-2011-lijst gemaakt, met deze in de top 5. In een recensie las ik dit: "As a director, Nichols creates such an intense aura of dread and impending apocalypse during the visions that when Curtis simply describes one that is not shown in the film, we shudder at the mental image it paints." Het klopt. Erg goed.
(Mijn lief vond het einde niet leuk, maar mijn lief is zelden onder de indruk van films, dus dat telt niet.)
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 24 sep 2012 22:29

La habitación de Fermat, een Spaanse Thriller van het jaar 2007, dit weekend op canvas. Wiskunde was nog nooit zo spannend. Vijf briljante wiskundigen worden uitgenodigd op een vreemde bijeenkomst. Niets is wat het lijkt. De bijeenkomst blijkt een plan om hen uit de weg te ruimen, maar wie wil hen uit de weg ruimen, en waarom? Spannend tot het laatste moment. Geen film voor mensen die claustrofobisch zijn aangelegd. Maar wie houdt van een Thriller die niet per se moet bulken van de actie kan er misschien zijn gading in vinden (ik al wel)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 24 sep 2012 23:39

Springbal schreef:La habitación de Fermat, een Spaanse Thriller van het jaar 2007, dit weekend op canvas. Wiskunde was nog nooit zo spannend. Vijf briljante wiskundigen worden uitgenodigd op een vreemde bijeenkomst. Niets is wat het lijkt. De bijeenkomst blijkt een plan om hen uit de weg te ruimen, maar wie wil hen uit de weg ruimen, en waarom? Spannend tot het laatste moment. Geen film voor mensen die claustrofobisch zijn aangelegd. Maar wie houdt van een Thriller die niet per se moet bulken van de actie kan er misschien zijn gading in vinden (ik al wel)
die had ik een tijd geleden al op dvd gezien en zo spannend vond ik die eerlijk gezegd niet...
de wiskundige "problemen" die ze voorgeschoteld krijgen waren stuk voor stuk klassiekers in het genre en werkten op den duur serieus op mijn zenuwen

dit gezegd zijnde was het wel leuk om te zien waar de film uiteindelijk naartoe wou :)

zelf laatst gezien: 360, geregisseerd door Fernando Meirelles en met o.a. Jude Law en Rachel Weisz ( :love: )
losjes gebaseerd op Arthur Schnitzlers toneelstuk Reigen was het niet meteen grootse cinema die bijblijft, maar 'k heb me niet verveeld 8)
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 25 sep 2012 17:53

Ik heb afgelopen weekend The hunger games gezien en ik was toch wel teleurgesteld.

Wat mij betreft is het boek veel beter. Het boek zit vol spanning, ik kon het amper neerlegen want ik wou direct verder lezen. De film gaat zo snel dat al de spanning verdwijnt. Het is natuurlijk niet makkelijk om alle details in een film te vertellen daarvoor is te weinig tijd maar ik vraag me echt af of de uitwerking niet beter kon.

Anderzijds was er ook mijn pa, die de film zag zonder het boek gelezen te hebben. En hij vond de aanloop naar het begin van de spelen dan weer te lang. Je moet inderdaad even geduld hebben voor de actie écht begint.

Gesloten