Drugs, drugs, druuuuuuuuuugs.

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Daluicis
Senior user
Senior user

Drugs, drugs, druuuuuuuuuugs.

Bericht door Daluicis » 22 jul 2012 17:36

EDIT door DT: Afgesplitst uit 'onpopulaire meningen'. Het onderwerp lijkt me duidelijk.

Gasquet schreef: ot: cannabis en de meeste andere drugs dienen onmiddellijk gelegaliseerd en gereguleerd te worden.
²; zeker cannabis. Maar de echte hardcore, gevaarlijke, drugs zou ik alvast niet laten legaliseren.

Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Onpopulaire meningen

Bericht door Liro » 22 jul 2012 18:22

Daluicis schreef:
Gasquet schreef: ot: cannabis en de meeste andere drugs dienen onmiddellijk gelegaliseerd en gereguleerd te worden.
²; zeker cannabis. Maar de echte hardcore, gevaarlijke, drugs zou ik alvast niet laten legaliseren.
Leven is gevaarlijk. Buiten op straat wandelen is gevaarlijk. Wanneer is iets te gevaarlijk om te legaliseren? Is XTC gevaarlijk? LSD? Cocaïne? Heroïne?
Waar trek je die grens?
Eens met Gasquet, legaliseren die handel.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 22 jul 2012 18:54

Pro legaliseren alle drugs. Je moet maar zelf beslissen of je ze wil gebruiken of niet.
A church in ruin...

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 22 jul 2012 20:57

BastardPriest schreef:Pro legaliseren alle drugs. Je moet maar zelf beslissen of je ze wil gebruiken of niet.
Vroeger zou ik dit een erge mening gevonden hebben, nu heb ik meer iets van "Wat kunnen mij die druggebruikers nu schelen".

Maar ergens dit zou wel erg zijn voor de familie en vrienden van een verslaafde. Zonder wettelijk verbod wordt het voor hen veel moeilijker om de gezondheid van hun vriend te redden als hij daar zelf niet meer toe in staat is. Dat probleem bestaat nu al met alcohol.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 22 jul 2012 21:12

Liro schreef: Leven is gevaarlijk. Buiten op straat wandelen is gevaarlijk. Wanneer is iets te gevaarlijk om te legaliseren? Is XTC gevaarlijk? LSD? Cocaïne? Heroïne?
Waar trek je die grens?
Eens met Gasquet, legaliseren die handel.
Ik durf geen uitspraken te doen welke drug er wel of niet gevaarlijk genoeg zijn aangezien ik zeker geen expert ben op dat gebied.

Maar ik zou de grens bepalen op hoe schadelijk de drugs is voor de gebruiker en omgeving. (bv als een drug bekend staat driftbuien op te wekken als neveneffect)

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 22 jul 2012 21:14

BastardPriest schreef:Pro legaliseren alle drugs. Je moet maar zelf beslissen of je ze wil gebruiken of niet.
Tot criminelen makkelijk drugs in het land krijgen en in je drankjes beginnen te stoppen. Wat is het gevolg als je het legaliseert = de prijs gaat naar beneden want je kan het goedje voortaan overal krijgen. Die criminelen gaan dan maar over naar andere activiteiten die wel renderen, zoals prostitutie, mensenhandel etc..

Verder denk ik ook niet dat het goed is om 18 jarigen de mogelijkheid te geven om legaal coke te kopen. De schrik om betrapt te worden zorgt er nog altijd voor dat velen het nooit zullen gebruiken. Ik zeg, houden zo! Ben je echt verslaafd, dan geraak je wel aan je goedje.

Legaliseren van drugs is enkel goed voor de handelaars. Niet voor de gebruiker ;)
Disco owns the world

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 22 jul 2012 21:41

DaddyCool schreef: Legaliseren van drugs is enkel goed voor de handelaars. Niet voor de gebruiker ;)
Fout. Je vergeet de kwaliteit van drugs, waaraan die zal moeten aan voldoen bij legalisatie. Er vallen juist slachtoffers door drugs van slechte kwaliteit.

Overigens zal de overheid er inkomsten uit halen door taksen.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 22 jul 2012 21:47

Tot criminelen makkelijk drugs in het land krijgen en in je drankjes beginnen te stoppen.
Waarom zou iemand dat doen?
Wat is het gevolg als je het legaliseert = de prijs gaat naar beneden want je kan het goedje voortaan overal krijgen. Die criminelen gaan dan maar over naar andere activiteiten die wel renderen, zoals prostitutie, mensenhandel etc..
Je haalt het maw uit de criminaliteit en dat lijkt mij geen slechte zaak.
Verder denk ik ook niet dat het goed is om 18 jarigen de mogelijkheid te geven om legaal coke te kopen. De schrik om betrapt te worden zorgt er nog altijd voor dat velen het nooit zullen gebruiken. Ik zeg, houden zo! Ben je echt verslaafd, dan geraak je wel aan je goedje.
Hetzelfde heb je met alcohol, dus ik zie niet meteen een probleem.
Legaliseren van drugs is enkel goed voor de handelaars. Niet voor de gebruiker ;)
De gebruiker moet maar zo dom niet zijn :D
A church in ruin...

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 22 jul 2012 22:23

Hetzelfde heb je met alcohol, dus ik zie niet meteen een probleem.
Is het alcoholgebruik van sommige mensen dan geen probleem? Zet dit ook maar als onpopulaire mening: veel mensen (en dan heb ik het niet over overheden, ordediensten of ethici, maar over gewone gebruikers en vooral over tieners) gaan veel te zacht over de gevolgen van alcoholgebruik (zowel rechtstreekse gevolgen als gevolgen van een verslaving.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 22 jul 2012 22:30

Daluicis schreef: Maar ik zou de grens bepalen op hoe schadelijk de drugs is voor de gebruiker en omgeving. (bv als een drug bekend staat driftbuien op te wekken als neveneffect)
Zoals.. alcohol?

Achttienjarigen mogen ook roken of drinken. De cijfers voor alcoholverslaving zijn ronduit scary. Wees dan consequent en verbied alles.
Ik vind het niet opgaan dat je iets verbiedt omdat sommige mensen er niet mee kunnen omgaan. Dat geldt voor de twee legale 'drugs', dat geldt voor bv. videogames,... ga je dat dan allemaal gaan verbieden? Dat is toch belachelijk.

En voordelen van legalisatie: je haalt het uit de criminaliteit , de prijs daalt (wat voor verslaafden zeker een probleem is, drugsgerelateerde criminaliteit tot gevolg) en je kan de kwaliteit controleren. Nu blijven er soms mensen dood aan rotzooi (nog niet half zo vaak als de media je doen geloven, maar kom).
Als ik drugs wil kopen.. ja ik kan er aan raken, maar makkelijk is dat niet, en soms ook niet superveilig. Voor mij zijn er enkel voordelen van legalisatie (als gebruiker): het wordt goedkoper, men bezeikt mij niet, en ik hoef het niet op duistere plekjes te zoeken.
Overigens zijn niet alle drugs cocaïne. Het feit alleen al dat het allemaal onder een naam gegooid wordt.. Ik zie niet in wat er mis is als een achttienjarige eens XTC wil proberen.

Het probleem met het hele drugsdebat is dat het wordt overheersd door bange mensen, die vanalles horen in de media, nog nooit iets geprobeerd hebben, niet weten waar ze over spreken, maar toch denken dat ze het beleid erover kunnen bepalen.
Oh, en dat is dan meteen ook OT, ik vind ook nog dat iedereen verplicht moet worden minstens een keer in zijn leven XTC, paddo's of LSD te nemen.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 22 jul 2012 22:40

Liro schreef: Oh, en dat is dan meteen ook OT, ik vind ook nog dat iedereen verplicht moet worden minstens een keer in zijn leven XTC, paddo's of LSD te nemen.
Waarom?
Laatst gewijzigd door Stilicho op 22 jul 2012 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 22 jul 2012 22:41

Liro schreef:
Daluicis schreef: Maar ik zou de grens bepalen op hoe schadelijk de drugs is voor de gebruiker en omgeving. (bv als een drug bekend staat driftbuien op te wekken als neveneffect)
Zoals.. alcohol?

Achttienjarigen mogen ook roken of drinken. De cijfers voor alcoholverslaving zijn ronduit scary. Wees dan consequent en verbied alles.
Ik vind het niet opgaan dat je iets verbiedt omdat sommige mensen er niet mee kunnen omgaan. Dat geldt voor de twee legale 'drugs', dat geldt voor bv. videogames,... ga je dat dan allemaal gaan verbieden? Dat is toch belachelijk.

En voordelen van legalisatie: je haalt het uit de criminaliteit , de prijs daalt (wat voor verslaafden zeker een probleem is, drugsgerelateerde criminaliteit tot gevolg) en je kan de kwaliteit controleren. Nu blijven er soms mensen dood aan rotzooi (nog niet half zo vaak als de media je doen geloven, maar kom).
Als ik drugs wil kopen.. ja ik kan er aan raken, maar makkelijk is dat niet, en soms ook niet superveilig. Voor mij zijn er enkel voordelen van legalisatie (als gebruiker): het wordt goedkoper, men bezeikt mij niet, en ik hoef het niet op duistere plekjes te zoeken.
Overigens zijn niet alle drugs cocaïne. Het feit alleen al dat het allemaal onder een naam gegooid wordt.. Ik zie niet in wat er mis is als een achttienjarige eens XTC wil proberen.

Het probleem met het hele drugsdebat is dat het wordt overheersd door bange mensen, die vanalles horen in de media, nog nooit iets geprobeerd hebben, niet weten waar ze over spreken, maar toch denken dat ze het beleid erover kunnen bepalen.
Oh, en dat is dan meteen ook OT, ik vind ook nog dat iedereen verplicht moet worden minstens een keer in zijn leven XTC, paddo's of LSD te nemen.
Ik hoop écht dat je overdrijft om een punt te maken. Het gebruik van drugs moet ALTIJD op vrijwillige basis gebeuren.Ik wil bijvoorbeeld echt niet weten wat voor vieze hallucinaties je krijgt als je verplicht en ongewild een hallucinogeen inneemt.
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

Liro
Senior user
Senior user

Drugs, drugs, druuuuuuuugs.

Bericht door Liro » 22 jul 2012 22:49

Zucht, het internet. Ja :P
Oke, dus ik zou het geen slecht idee vinden, als, over het algemeen, veel mensen, eens bepaalde drugs zouden proberen, omdat ik denk dat het hen misschien wel eens ogen kan openen.
Zie hoe vervelend het wordt als ik alles moet gaan nuanceren?

Ik geloof niet in verplichtingen, in geen van beide richtingen, maar ik heb geen zin om elke zin te gaan wikken en wegen..
Overigens krijg je vaak ook positieve hallucinaties..

Ik geloof werkelijk dat dat best positief zou uitdraaien. En als leuk bijproduct, als iemand het dan wilt verbieden, weet hij of zij tenminste waar hij of zij over spreekt.

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 22 jul 2012 22:54

Vanaf het begin nuanceren bespaart je anders wel de moeite om het nadien alsnog te doen omdat sommigen (ik) het misschien te letterlijk zouden opnemen. :wink: Ja, dit is het internet, dus zeg geen dingen die je niet echt meent onder het mom van "geen zin in nuanceren."
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 22 jul 2012 23:23

Liro schreef:
Zoals.. alcohol?

Ik vrees dat je post een beetje verloren gaat, aangezien ik pro legalisatie ben. (tenzij je me quoteerde en in feite algemeen sprak)
Mijn punt is gewoon dat alles direct legaliseren zonder boe of ba geen goed idee is. Er moet over nagedacht te worden. Indien iets enorm gevaarlijk is, zou ik het verbieden. Omdat ik echter geen expert ben, ga ik ook geen domme uitspraken doen en een naam van een drug op kleven.

Maar laat me zeggen dat ik het met je eens ben. Het huidig beleid is hypocriet. Maar wat je bedoelt met videogames, snap ik niet helemaal.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 22 jul 2012 23:47

Enkel de zin net onder de quote was direct naar jou gericht, Daluicis.
En ik noemde videogames omdat sommigen daar ook niet mee kunnen omgaan (ofja, er verslaafd aan zijn). Ik hou niet zo van het idee 'het kan gevaarlijk zijn als je er niet mee kunt omgaan, dus verbieden', alles kan gevaarlijk zijn.

En Endalaust: het was sterk gesteld, maar soms denk ik echt dat sommige mensen serieus gebaat zouden zijn bij het (moeten) nemen van dingen. Net zoals ik soms vind dat sommige mensen op hun gezicht moeten geklopt worden. En toch ben ik tegen dwang en geweld :P

Disco Trut
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door Disco Trut » 23 jul 2012 11:37

Misschien die discussie over drugs eens afsplitsen. Als ik wat meer tijd heb :)

Legaliseren zou in elk geval voor cannabis normaal gezien moeten leiden tot een sterk dalend gebruik bij jongeren onder de 16 jaar (voor wie gebruik grotere risico's inhoudt).

Het grootste probleem lijkt mij niet zozeer het gebrek aan informatie, als wel het gebrek aan objectieve informatie. Bijzonder griezelig om te ontdekken wat voor gruwelijk foute of overtrokken dingen er soms worden geschreven in zogenaamde ernstige onderzoeken. Er hangt zo belangrijk veel af van het leidinggevend standpunt en dat is bijzonder jammer.

Los daarvan houdt in feite elke drug potentieel gevaar in. Als gerichte legalisatie meer controle kan bieden is dat enkel maar positief. Daarnaast denk ik dat de stap naar hulpverlening dan misschien tesamen met het taboe kleiner wordt, wat ook positief is.

De essentie van drugs ligt in de controle over je hersenen die je (deels/tijdelijk) opgeeft. Voor sommige mensen een bijzonder angstaanjagend idee. Dingen gaan verbieden en je verbod daarrond opbouwen levert niemand iets op. En dat brengt me terug bij dat gebrek aan objectieve informatie, en de cirkel is rond, hoera!

EDIT: Dat geheel telt wel als mening omtrent drugs zeker?
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 23 jul 2012 14:13

Disco Trut schreef: De essentie van drugs ligt in de controle over je hersenen die je (deels/tijdelijk) opgeeft. Voor sommige mensen een bijzonder angstaanjagend idee.
De weirdo's! Controleverlies is net leuk :-?

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 23 jul 2012 14:20

Als je alle drugs gaat legaliseren

Dan ga je toestanden krijgen van ouders die hun kind eens een lijntje gaan laten snuiven met een feestdag, zoals hedendaags wel eens de bomma haar kleinkind laat proeven van wijn.

Of de kinderen die eens gaan experimenteren met de cocaine van papa en mama die ze gevonden hebben.

Als je drugs gaat legaliseren, dan zal het makkelijker voorhanden zijn, niet alleen voor volwassenen, maar ook voor minderjarigen.

Eveneens zal het taboe grotendeels verdwijnen en moet er minder moete gedaan worden voor het te verbergen en dan ga je toestanden krijgen van mensen die nog rap open en bloot een lijntje snuiven op de trein, voordat ze naar hun werk gaan, of en passant terwijl ze staan te wachten aan de kassa van de gb nog rap wa bollen pakken.

We kennen allemaal de resultaten van alcohol en tabak: verkeerdoden, partnergeweld, mishandeling, passief meeroken, straten vol peuken, vechtpartijen, geluidsoverlast, bedelarij, criminaliteit om hun alcohol en sigaretten te betalen enzovoort.

Ik heb geen nood aan drugsgebruikers die zodanig hard aan het trippen zijn, dat ze op het straat lopen te kakken, de alcholisten die dagelijks de metrogangan van brussel-centraalstation onderpissen zijn al erg genoeg.

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 23 jul 2012 17:38

De meesten zagen de daling van de prijs van de drugs als iets positief voor de gebruiker, ik zie het net als negatief want verslaafden kunnen nu nog meer drugs kopen en nog meer high zijn. Zoals KKK zegt, mensen die aan de drugs zitten kunnen gewoon niet normaal functioneren in een samenleving. Ik heb het hier dan vooral over de hardere drugs.

Trouwens, de legalisatie zal nooit doorgaan want drugsbaronnen zien die liever niet gebeuren. Zij houden liever hun prijs hoog en die legalisatie zou hun goedje minder waardevol maken. Plots begin iedereen zijn eigen cocaïneplantages of weedboerderijen ;)
Disco owns the world

Gesloten