weet niet wat te doen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
tellacharion
New user
New user
Geslacht: Man
Contacteer:

weet niet wat te doen

Bericht door tellacharion » 14 jul 2012 18:05

hey

Ik heb via een fuif, een jongen leren kennen. Ik dacht eerst dat het gewoon een one-night stand ging worden, maar ik ben uiteindelijk verliefd geworden. Het was de eerste jongen waar ik ooit iets voor voelde en waarmee ik ooit iets heb gedaan. Ik heb contact blijven houden met hem en tot 2 maand half geleden zijn we dan friends with benefits geworden. eerst was het gewoon casual sex. Maar sinds een maand heb ik meer bij hem blijven slapen, meestal gewoon slapen, en eten. Ik was meer op zijn kot dan hijzelf, aangezien hij moest werken. Ik wil wel een relatie met hem, maar hij wil geen relatie vanwege de gecompliceerde situatie bij hem thuis, ookal gaat hij er nog weinig naar toe. Hij heeft dat ook duidelijk gemaakt in het begin. Maar toen we samen naar activiteiten vroeg hij of ik op zijn kot ging blijven slapen hij vond het geen probleem. Zo was het plan dat een vriendin van hem op zijn kot ging blijven slapen en kon ik ni blijven slapen, maar uiteindelijk ging die vriendin ergens anders slapen en vroeg hij of ik bleef slapen. Telkens als hij 's ochtends moest opstaan om naar zijn werk te gaan kwam hij nog even op bed liggen met me om salut te zeggen vooraleer hij vertrok en dat hij het soms jammer vond om te vertrekken dat hij nog liever wilde blijven. Hij heeft al een paar keer laten vallen dat hij mss een sleutel van zijn kot ging maken voor me, aangezien ik daar toch vaak zat, ik kan er beter leren tijdens de examens en zo.
Een maat van ons noemde ons een koppel, ookal zeiden we dat we het zo niet noemden.
Ik weet niet wat ik moet doen, ik wil niet wat we nu hebben kapot gaat, maar ik zou graag hebben dat ik hem de zijne kan noemen. Hoe zou ik kunnen polsen of hij iets voor me voelt zonder het echt expliciet te vragen. Of zou ik beter met hem breken, wat ik langs geen kanten eigenlijk wil.
Join the new Theban holy order now! we want you!

Brecht V.
New user
New user

Re: weet niet wat te doen

Bericht door Brecht V. » 15 jul 2012 01:46

tellacharion schreef: Hoe zou ik kunnen polsen of hij iets voor me voelt zonder het echt expliciet te vragen. Of zou ik beter met hem breken, wat ik langs geen kanten eigenlijk wil.
Ik kan je maar met één van de twee vragen helpen, want ik ben weinig subtiel op dat vlak, als ik duidelijkheid wil, dan vraag ik het direct, zonder doekjes erom te winden. Dus daar kan ik je geen goed advies in geven.

Op die tweede vraag heb ik wel een antwoord klaar, Je ziet hem graag, waarom zou je met hem breken. Ik snap wel dat je er graag het label koppel op wil plakken, echt waar, maar als ik heel eerlijk ben, is die nood zo hoog? Jullie hebben een goede band, praten duidelijk over intieme dingen (familiale situaties, ...), jullie slapen samen ( en dan niet alleen 'slapen', maar ook slapen slapen ;) ) hij spreekt over het geven van een sleutel naar zijn kot. Hoe jullie het ook noemen: koppel of niet, jullie gaan die richting uit, onbewust welliswaar denk ik. Geef het wat tijd en geniet van al die zalige momenten, het label komt later wel. Breken nogal drastisch lijkt me :wink:

Hopelijk kunnen de subtielere mensen je wel helpen, met het subtiel ontfutselen van zijn gevoelens.
If you can't handle my worst, you ain't getting my best

Baby, all that matters is the beautiful life !!! It’s time to play :p

cestlavie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door cestlavie » 15 jul 2012 14:56

Brecht V. schreef:
tellacharion schreef: Hoe zou ik kunnen polsen of hij iets voor me voelt zonder het echt expliciet te vragen. Of zou ik beter met hem breken, wat ik langs geen kanten eigenlijk wil.
Ik kan je maar met één van de twee vragen helpen, want ik ben weinig subtiel op dat vlak, als ik duidelijkheid wil, dan vraag ik het direct, zonder doekjes erom te winden. Dus daar kan ik je geen goed advies in geven.

Op die tweede vraag heb ik wel een antwoord klaar, Je ziet hem graag, waarom zou je met hem breken. Ik snap wel dat je er graag het label koppel op wil plakken, echt waar, maar als ik heel eerlijk ben, is die nood zo hoog? Jullie hebben een goede band, praten duidelijk over intieme dingen (familiale situaties, ...), jullie slapen samen ( en dan niet alleen 'slapen', maar ook slapen slapen ;) ) hij spreekt over het geven van een sleutel naar zijn kot. Hoe jullie het ook noemen: koppel of niet, jullie gaan die richting uit, onbewust welliswaar denk ik. Geef het wat tijd en geniet van al die zalige momenten, het label komt later wel. Breken nogal drastisch lijkt me :wink:

Hopelijk kunnen de subtielere mensen je wel helpen, met het subtiel ontfutselen van zijn gevoelens.
Ik snap het wel dat hij wil breken. Als de andere geen gevoelens heeft en geen toekomst ziet maar het voor hem gewoon fijn is dat hij vaak op zijn kot is er geen avance. Ik zou toch proberen te polsen wat hij wil want anders slaat je hoofd op hol en begin je misschien dingen te hopen die er nooit zullen zijn want jij wil duidelijk wel een relatie aangezien je verliefd geworden bent .
Subtiliteit is eingelijk ook niet echt aan mij besteedt en zou het dan ook gewoon vragen maar normaal kan je toch een beetje afleiden aan wat hij zegt wat hij van de situatie vindt.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 15 jul 2012 17:06

cestlavie schreef: Ik snap het wel dat hij wil breken. Als de andere geen gevoelens heeft en geen toekomst ziet maar het voor hem gewoon fijn is dat hij vaak op zijn kot is er geen avance.
En dat is een goede reden om iets wat goed voelt op een moment dan maar te verbreken. Wat zijn we toch goed in relaties kapot te redeneren.. Waarom is elke relatie een work in progress? Wat is mis met genieten van een moment?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Brecht V.
New user
New user

Bericht door Brecht V. » 15 jul 2012 23:58

cestlavie schreef:Ik snap het wel dat hij wil breken. Als de andere geen gevoelens heeft en geen toekomst ziet maar het voor hem gewoon fijn is dat hij vaak op zijn kot is er geen avance. Ik zou toch proberen te polsen wat hij wil want anders slaat je hoofd op hol en begin je misschien dingen te hopen die er nooit zullen zijn want jij wil duidelijk wel een relatie aangezien je verliefd geworden bent .
Ik snap dat hij op de een of andere manier duidelijkheid wil, Ik zou dat ook willen, maar is het tijdelijke gebrek daaraan een reden om een punt achter iets te zetten, dat je gelukkig maakt, waar je je goed bij voelt. Uit zijn verhaal leid ik af dat er van beide kanten gevoelens zijn en dat het om al onderling besproken redenen niet zo evident is om hetgeen dat ze hebben te labellen als koppel. zie hieronder.
tellacharion schreef:Ik wil wel een relatie met hem, maar hij wil geen relatie vanwege de gecompliceerde situatie bij hem thuis

Liro schreef: cestlavie schreef:Ik snap het wel dat hij wil breken. Als de andere geen gevoelens heeft en geen toekomst ziet maar het voor hem gewoon fijn is dat hij vaak op zijn kot is er geen avance.

En dat is een goede reden om iets wat goed voelt op een moment dan maar te verbreken. Wat zijn we toch goed in relaties kapot te redeneren.. Waarom is elke relatie een work in progress? Wat is mis met genieten van een moment?
my point exactly !
If you can't handle my worst, you ain't getting my best

Baby, all that matters is the beautiful life !!! It’s time to play :p

the one
New user
New user

Bericht door the one » 18 jul 2012 13:16

Hoi tellacharion,

Ik begrijp je voor 200%! Ik zit namelijk ook in dezelfde situatie. Je vindt hem leuk, maar je weet niet wat je van hem kunt verwachten en hoe je toekomst eruit ziet. Heel lastig, vooral omdat ik iemand ben die graag weet waar hij aan toe is. Ik heb het dan ook als volgt proberen aan te pakken: je zegt gewoon dat je met iets zit en legt hem uit hoe je je erbij voelt, dat je gevoelens hebt en dat je niet weet of ze wederzijds zijn en hoe hij het ziet. Het is in deze situatie heel belangrijk te vertellen waarmee jij zit en te polsen hoe hij het ziet.

Het beste dat er kan gebeuren is dat hij zegt dat de gevoelens wederzijds zijn en dat hij wss meer tijd nodig heeft of nog niet 100% klaar is voor een relatie. Het slechtste dat er kan gebeuren is dat hij je enkel ziet als friends with benefits of more than friends (het moet een naam hebben ;) ). Op zich is daar niets mis mee, maar dan moet je gewoon opletten dat hij niet van je profiteert.

Hoe ik het lees, zijn er wel gevoelens in het spel en moet je ze gewoon wat tijd geven en komt het allemaal wel goed. Maar begin eerst met erover te praten, want een open sfeer is zeker niet slecht bij zoiets. Hopelijk lukt het bij jouw wel om dit in een relatie om te zetten!

Good luck en je mag me altijd contacteren!

cestlavie
New user
New user

Bericht door cestlavie » 18 jul 2012 18:36

Brecht V. schreef:
Liro schreef:
Ik zeg toch niet dat hij zomaar moet breken. Ik zeg gewoon dat ik het snap en dat ik het zelf ook niet zou kunnen verliefd zijn en dat de ander het enkel zou zien als friends with benefits. Verliefde gevoelens horen nl. niet thuis in een friends with benefits situatie. Ik denk niet dat dat heel gezond is voor u eigen.
Maar hier draait het eigenlijk niet om want missch is hier wel toekomst. En ik zeg niet dat er direct een naam op moet geplakt worden maar als de ander het al weet dat hij nooit een relatie zou willen dan weet je wel al dat je niet moet hopen op meer en om dan enkel van het moment te genieten dat kan je wel doen maar op termijn lijkt het me toch niet gezond.

De vraag is vooral hoe hij subtiel kan te weten kan komen of de ander er toekomst in ziet. Ik zou denk ik subtiel eens laten vallen dat jullie wel goed zijn samen en zien wat hij daarop zegt. En als je wat minder verlegen bent om u gevoelens te uiten gewoon eerlijk zijn.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 19 jul 2012 10:26

8)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Zus
Regular user
Regular user

Bericht door Zus » 19 jul 2012 15:28

Hij wil geen relatie door de situatie bij hem thuis... Ik zou hem vragen of hij wel een relatie zou willen als die situatie anders was en of er een kans is dat daar ooit iets aan zal veranderen.
Wij kennen die situatie natuurlijk niet. Jij waarschijnlijk wel. Kan je zijn redenering begrijpen of heb je zoiets van 'je komt toch amper thuis, dus waarom zou je daar rekening mee houden?'.

Het lijkt me niet makkelijk, maar ik denk dat je er best met hem over praat. Leg hem uit wat jij voelt en wat het voor jou zo lastig maakt.

tellacharion
New user
New user
Contacteer:

Bericht door tellacharion » 21 jul 2012 03:49

Ik ben er vanavond achtergekomen waarom meneer geen relatie wilde hebben. Hij ging iets doen met een maat van hem die uit amerika kwam, ik had hem al gezien. Ik kwam ze vanavond tegen op een feest, ze stonden met elkaar te kussen. En dan hoor ik van iemand da ze een koppel zijn. Ik kan hem iets aandoen :evil: .

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 21 jul 2012 13:35

tellacharion schreef:Ik ben er vanavond achtergekomen waarom meneer geen relatie wilde hebben. Hij ging iets doen met een maat van hem die uit amerika kwam, ik had hem al gezien. Ik kwam ze vanavond tegen op een feest, ze stonden met elkaar te kussen. En dan hoor ik van iemand da ze een koppel zijn. Ik kan hem iets aandoen :evil: .
Owwwww, das erg... Maar nu heb je ook je antwoordt....
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

tellacharion
New user
New user
Contacteer:

Bericht door tellacharion » 21 jul 2012 16:57

nu weet ik hoe Catullus zich voelde bij zijn carmen 85

Gesloten