Herinneringen aan vorige relatie

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
I don't know
Webmaster
Webmaster
Geslacht: Man

Herinneringen aan vorige relatie

Bericht door I don't know » 12 jul 2012 16:32

Wat doe jij met je herinneringen van een vorige relatie?
Hou je de foto's, cadeautjes,.... of smijt je alles weg wat je daar doet aan herinneren?

Ik heb bv zelf nog super veel grief maar ik zou niet weten wat ik er moet mee doen :( ergens wil ik het houden maar aan de andere kant wil ik het allemaal verbranden....
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

Little_C
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Herinneringen aan vorige relatie

Bericht door Little_C » 12 jul 2012 17:33

je kan al de spulletjes wegsmijten zodat je niet meer aan je vorige relatie denkt of je kan de spulletjes in een doos steken en op zolder of in de kelder leggen om het er dan over een paar maanden/jaren terug boven te halen, dan heb je nog herinneringen van je relatie. Maar het beste lijkt me wel om de spulletjes weg te gooien dan kan je het makkelijker achter je laten.
But there's something deep in my soul,
That keeps me believing in my goal.
And all the hope all around me,
As keeps me believing in me

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 12 jul 2012 18:33

Little_C schreef:je kan al de spulletjes wegsmijten zodat je niet meer aan je vorige relatie denkt of je kan de spulletjes in een doos steken en op zolder of in de kelder leggen om het er dan over een paar maanden/jaren terug boven te halen, dan heb je nog herinneringen van je relatie. Maar het beste lijkt me wel om de spulletjes weg te gooien dan kan je het makkelijker achter je laten.
Ik ben over men vorige relatie. Das zeker het probleem niet. Maar ergens wil ik dat niet weg doen maar aan de andere wil ik niets meer met men ex te maken hebben. Ik heb een schoendoos vol brieven, gedichtjes .... , een beer en allemaal van die dingen maar het allemaal weg doen zou mij ergens pijn doen. Dat men ex het allemaal gedaan heeft voor mij geeft mij een hypocriet gevoel maar de herinneringen zelf vind ik wel mooi, puur om het gene wat het was maar met wie. (Dat probeer ik beetje per beetje uit te wissen)
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 12 jul 2012 19:37

Ik heb nog alles, de meeste dingen in een doosje; paar andere dingen overal rond voor het moment :p moet mijn kamer nog eens opkuisen en daar een plaatsje voor zoeken. Haar beer ligt nog steeds op m'n bed. Daarmee heb ik nog maanden nadien in mijn armen geslapen. Nu ligt hij gewoon naast mijn hoofdkussen
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 12 jul 2012 19:42

Beland bij mij allemaal in een doos waarop in het groot "EXEN" opstaat. En eigenlijk bekijk ik die doos enkel als ik er nieuwe ex-spullen insteek.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

cestlavie
New user
New user

Bericht door cestlavie » 12 jul 2012 20:33

I
Ik heb nog vanalles. Een handdoek die het hele gezin eigenlijk gebruikt en af en toe beland die bij mij en doet het me aan men ex denken. Onderbroeken, maar die liggen gewoon in mijn kast. De knuffel zit gewoon op mijn bed en merk ik eigenlijk bijna niet meer op. Liefdesbrieven en kleine woordjes die liggen in vele schuiven en soms vind ik er één terug en vind ik het leuk om te lezen en leg hem dan terug in de schuif. Een lat, biccen en oorbellen die ik nog vaak gebruik. Enzovoort...

Ik doe er dus eigenlijk niets speciaals mee. Ik vind het zelfs leuk eigenlijk dat die spullen overal liggen en doet me aan die leuke momenten terug te denken.

Ilia
New user
New user

Bericht door Ilia » 12 jul 2012 22:54

Het maakt deel uit van je verleden en het heeft je gemaakt tot wie je nu bent. Om deze reden bewaar ik het. Niet prominent op tafel, maar gewoon ergens ver weg in een doos tussen wat andere spullen met enige emotionele waarde.
Eigenlijk heb ik nooit de neiging om het te bekijken ofzo, maar 't is gewoon leuk om weten dat ik steeds de mogelijkheid heb om terug te kunnen blikken op het verleden aan de hand van enkele tastbare herinneringen.
“To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all.”

The "earth" without "art" is just "eh".

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 13 jul 2012 08:18

In de heat of the moment van de break-up smijt ik meestal alles weg. :wink: Dat lucht op.

En daar heb ik nog nooit spijt van gehad.
Fluctuat nec mergitur

Salomon

Bericht door Salomon » 13 jul 2012 08:33

Ik gooi het eigenlijk nooit weg. De meeste van die spullen zitten in de lade van één van mijn kasten. Op sommige dagen wil en kan ik er niet in kijken, en dat is eigenlijk heel vaak. Soms kijk ik er toch nog eens naar. Ik ben eigenlijk blij dat ik het bewaard heb. Het kan best pijnlijk zijn om die dingen terug te zien, maar herinneringen ophalen kan ook fijn zijn. Die relaties waren belangrijk voor mij en hebben mij ook voor een stuk gevormd, en ik heb daar graag herinneringen aan.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 13 jul 2012 13:09

Ik vind het dan weer ergens gewoon grof tegenover die persoon (de 'ex') om het allemaal weg te smijten. Tenzij het een explosieve break up was, misschien.
Maar kijken doe ik er niet naar. En als die dingen me toevallig onder ogen komen zijn de gedachten die dat oproept niet zo warm als de bedoeling zou zijn geweest.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 13 jul 2012 15:48

hmmm ik ruimde net op en vond iets terug ...
Nu geen idee wat ik er mee moet doen ook.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 13 jul 2012 23:43

Na een relatie van jaren is het bijna onmogelijk om alles weg te gooien. Ik wil het ook niet, dan zou ik een deel van mijn eigen leven weggooien en dat is al zo kort.
Dus kom ik nu en dan iets tegen en dan moet ik even mijmeren en nadenken en in het slechtste geval een beetje piekeren, maar ik zit gelukkig nu in de fase: "ok, het is mooi geweest, en daar houdt het op."
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 14 jul 2012 11:04

EternalConversations schreef:Het maakt deel uit van je verleden en het heeft je gemaakt tot wie je nu bent. Om deze reden bewaar ik het. Niet prominent op tafel, maar gewoon ergens ver weg in een doos tussen wat andere spullen met enige emotionele waarde.
Eigenlijk heb ik nooit de neiging om het te bekijken ofzo, maar 't is gewoon leuk om weten dat ik steeds de mogelijkheid heb om terug te kunnen blikken op het verleden aan de hand van enkele tastbare herinneringen.
Dat is gewoon echt de perfecte verwoording van hoe ik erover denk. :adore:
An eye for an eye makes the whole world blind.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 16 jul 2012 12:19

Liro schreef:Ik vind het dan weer ergens gewoon grof tegenover die persoon (de 'ex') om het allemaal weg te smijten. Tenzij het een explosieve break up was, misschien.
Wel ja. Dat is het wel. Ik heb alleen maar messy, explosieve break-ups gehad. Hierdoor kan je echt niets van positieve herinneringen of respect voor de andere meer overhouden.
Daarom is zo'n schoon-schip-methode echt de beste.

Moest ik uit een relatie komen waarvan je beiden zag dat het niet meer werkte, en dat je met een goede verstandhouding uit elkaar gaat, dan zou ik dat ook wel bijhouden en ook die goede momenten/ herinneringen koesteren ja.
Fluctuat nec mergitur

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 16 jul 2012 14:22

Alles gewoon verder gebruiken he.
Speciaal iets wegsmijten zou ik nooit doen, er is al genoeg verspilling.

Ik vergeet alles toch vrij snel, na een paar maand ben ik al vergeten, dat het van hem was.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 16 jul 2012 15:08

JFK schreef: Wel ja. Dat is het wel. Ik heb alleen maar messy, explosieve break-ups gehad. Hierdoor kan je echt niets van positieve herinneringen of respect voor de andere meer overhouden.
Daarom is zo'n schoon-schip-methode echt de beste.
Nu vraag ik me af of dat ons iets meer vertelt over 'jou' of niet :P

En Kikkerkop, je realiseert je dat er mensen zijn die zoiets hebben als emoties m.b.t. voorwerpen? You know, van die weirdo's die, als ze een persoonlijk iets krijgen, dat gaan linken aan de persoon van wie ze het kregen.
Ik weet het, gek idee, maar het bestaat dus he! De freaks! :roll:
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 16 jul 2012 15:30

Liro schreef: Nu vraag ik me af of dat ons iets meer vertelt over 'jou' of niet :P
Wow...toffe reactie..
:roll:
Fluctuat nec mergitur

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 16 jul 2012 18:10

Liro schreef: En Kikkerkop, je realiseert je dat er mensen zijn die zoiets hebben als emoties m.b.t. voorwerpen? You know, van die weirdo's die, als ze een persoonlijk iets krijgen, dat gaan linken aan de persoon van wie ze het kregen.
Ik weet het, gek idee, maar het bestaat dus he! De freaks! :roll:
Inderdaad en vaak beseffen die freaks niet dat ze door in het verleden te leven, vergeten te leven in het heden.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 16 jul 2012 19:35

JFK schreef:
Liro schreef: Nu vraag ik me af of dat ons iets meer vertelt over 'jou' of niet :P
Wow...toffe reactie..
:roll:
:roll: niet fout bedoeld. Dingen niet zo snel fout opnemen mister :wink: ik doe niet aan beledigen voor de fun.

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 16 jul 2012 22:18

Uit frustratie heb ik 2 tekeningen die ze voor me had gemaakt van mijn muur afgescheurd en het hangertje dat ze me gegeven had (dat bij haar hangertje hoorde) in de vijver gesmeten. Nu heb ik daar ongelooflijk veel spijt van, want ik hou nog steeds van haar. Wel heb ik een andere tekening, het gedichtenboekje en het andere hangertje dat ze me gegeven had bijgehouden. Die waren niet in mijn buurt toen ze het uitmaakte en die heb ik dus nog liggen. Gelukkig. Hoewel ik nog steeds moet huilen als ik het gedichtenboekje lees en constant in mezelf denk "WAAROM?", hou ik het bij en blijf ik er in lezen. Ik weet niet waarom. Misschien omdat ik nog steeds verliefd ben of haar? Of misschien omdat ik mezelf wil pijnigen omdat ik niet beter ben geweest voor haar ... ik weet het niet ...
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Gesloten